kado trouwen zus, geen geld

Ik vind ook dat je het zelf moet kunnen betalen hoor. Ons trouwen en onze reis zijn ook betaald, maar we hebben wel geld gevraagd en we kiezen er zelf voor om dat te gebruiken als zakgeld tijdens onze huwelijksreis.



Ik vind het persoonlijk gewoon raar om aan de wens die mensen op een kaartje zetten (wat toch vrij gebruikelijk is) voorbij te gaan. Dat is toch niet voor niks?



Neemt niet weg dat het super leuk is om het op een speciale manier te verpakken. Er worden hier hele leuke voorbeelden genoemd, maar dat is wel allemaal n.a.v. een speciale wens van het bruidspaar.

Ik vind het altijd een beetje raar als mensen zeggen “Dat vind ik niet leuk om te geven”. Het gaat toch niet om jou??? Je geeft toch iets om een ander blij te maken? Als jij geld niet leuk vindt vraag jij andere kado’s op jouw bruiloft…



Maar dat idee van een cd branden met herinneringsmuziek en daar geld in doen, dat is hartstikke persoonlijk en je geeft ze bovendien nog eens waar ze om gevraagd hebben.



Overigens snap ik best dat je het niet leuk vind om geld te geven hoor. En mss ook wel een beetje lomp om er om te vragen. Maar ja, pech dan.



Groetjes,

LaBruja

een envelopje op een kaart is een kado idee, en niet verplicht…



ik wou mijn schoonzus ook iets persoonlijkers geven dan gewoon geld, en zooi hebben ze genoeg, daarom een tegoedbon voor een trouwfoto op canvas. Die wil je toch wel hebben lijkt me…

Als je zeker weet dat iemand iest heel graag wil hebben (en dus toch op korte termijn gaat kopen) is het natuurlijk anders, maar verder ben ik het eens met Labruja, die zegt het heel mooi! Je wil de ander blij maken!



Ik hou met met een bruiloft altijd netjes aan de vraag van de persoon.



Dat kippenhok idee met klompjes vind ik ook super leuk, maar dat is heel persoonsgebonden. Is er iets wat jouw zus graag doet, waar ze van houdt? Misschien kan je een lijstje maken met de dingen die bij haar passen, dan kunnen wij nadenken over een creatief cadeau!

@LaBruja wrote:

Ik vind het altijd een beetje raar als mensen zeggen “Dat vind ik niet leuk om te geven”. Het gaat toch niet om jou??? Je geeft toch iets om een ander blij te maken? Als jij geld niet leuk vindt vraag jij andere kado’s op jouw bruiloft…



Maar dat idee van een cd branden met herinneringsmuziek en daar geld in doen, dat is hartstikke persoonlijk en je geeft ze bovendien nog eens waar ze om gevraagd hebben.



Overigens snap ik best dat je het niet leuk vind om geld te geven hoor. En mss ook wel een beetje lomp om er om te vragen. Maar ja, pech dan.



Groetjes,

LaBruja




Dat vind ik dus ook.

Ik geef gewoon wat iemand vraagt, of ik moet zelf een heel gaaf idee hebben.



Wij hebben trouwens het geld wat we kregen wel gebruikt als zakgeld voor onze huwelijksreis. Is toch ook leuk om te geven? ‘luxe’ op zo’n romantische reis?

Ik geef ook graag iets blijvends als het gaat om mensen die me na staan. Bij anderen een envelop dan zit ik altijd goed. wij hebben van onze broer en zussen een tuinset gekregen. Hebben ze geen wensenlijst, misschien is daar iets bij en anders kun je het gewoon vragen dat je graag iets tastbaars en blijvends zou willen geven. Misschien willen ze iets kunstzinnigs voor aan de muur of in de tuin en kun je daarin bijdragen of samen uitzoeken.



Wij hebben in oktober een bruiloft en zij gaan niet echt veel op vakantie wel af en toe een stedereis, nu is mijn idee om samen een paar daagjes Parijs kado te doen, een huwelijksreis is straks ook een blijvende herinnering toch.



Succes met bedenken, Petri

@Madre wrote:

@LaBruja wrote:
Ik vind het altijd een beetje raar als mensen zeggen “Dat vind ik niet leuk om te geven”. Het gaat toch niet om jou??? Je geeft toch iets om een ander blij te maken? Als jij geld niet leuk vindt vraag jij andere kado’s op jouw bruiloft…



Maar dat idee van een cd branden met herinneringsmuziek en daar geld in doen, dat is hartstikke persoonlijk en je geeft ze bovendien nog eens waar ze om gevraagd hebben.



Overigens snap ik best dat je het niet leuk vind om geld te geven hoor. En mss ook wel een beetje lomp om er om te vragen. Maar ja, pech dan.



Groetjes,

LaBruja




Dat vind ik dus ook.

Ik geef gewoon wat iemand vraagt, of ik moet zelf een heel gaaf idee hebben.



Wij hebben trouwens het geld wat we kregen wel gebruikt als zakgeld voor onze huwelijksreis. Is toch ook leuk om te geven? ‘luxe’ op zo’n romantische reis?




precies, voor ons zal het ook een aanvulling op ons zakgeld voor de huwelijksreis zijn en een eventueel restant daar kiezen we samen iets blijvends voor. Daar gaan we tijdens de huwelijksreis lekker op nadenken :mrgreen:

@Madre wrote:

@LaBruja wrote:
Ik vind het altijd een beetje raar als mensen zeggen “Dat vind ik niet leuk om te geven”. Het gaat toch niet om jou??? Je geeft toch iets om een ander blij te maken? Als jij geld niet leuk vindt vraag jij andere kado’s op jouw bruiloft…



Maar dat idee van een cd branden met herinneringsmuziek en daar geld in doen, dat is hartstikke persoonlijk en je geeft ze bovendien nog eens waar ze om gevraagd hebben.



Overigens snap ik best dat je het niet leuk vind om geld te geven hoor. En mss ook wel een beetje lomp om er om te vragen. Maar ja, pech dan.



Groetjes,

LaBruja




Dat vind ik dus ook.

Ik geef gewoon wat iemand vraagt, of ik moet zelf een heel gaaf idee hebben.



Wij hebben trouwens het geld wat we kregen wel gebruikt als zakgeld voor onze huwelijksreis. Is toch ook leuk om te geven? ‘luxe’ op zo’n romantische reis?




precies, voor ons zal het ook een aanvulling op ons zakgeld voor de huwelijksreis zijn en een eventueel restant daar kiezen we samen iets blijvends voor. Daar gaan we tijdens de huwelijksreis lekker op nadenken :mrgreen:

tja ik vind relatie broer/zus ook nog weer net anders dan een vriend(in), kennis, collega etc.



Dat voelt voor mij echt heel anders aan.

Mocht mijn broertje ooit gaan trouwen dan komt er geen geld als cadeau. Ook niet als er een envelopje op de kaart staat.

Daar wil ik toch ook echt iets meer aandacht aan besteden en niet alleen door het geld op een crea manier te verpakken.



(nou gok ik er op dat mijn broertje en zijn vriendin ook geen geld zullen vragen en dat er waarschijnlijk wel een gezamelijk iets met hun beste vrienden geregeld gaat worden voor het huis/de tuin of weet ik het).

Persoonlijk vind ik het een raar idee om afhankelijk te moeten zijn van wat anderen geven voor mijn huwelijksreis… dan kun je er namelijk bekaaid van af komen(wij hadden bijvoorbeeld een lege envelop er tussen zitten, geen kaart, niks) en wordt het een huwelijksreis die je niet in gedachten zou kunnen hebben gehad. Ik plan liever mijn eigen reis en als extraatje een groter uitgevallen zakcentje mee nemen :wink:



Een bon om met z’n allen uit eten te gaan als ze terug zijn van huwelijksreis? Kunnen ze jullie alles vertellen over hoe het was?

voor broers/zussen vind ik het misschien ook wel een ietsje ander verhaal, maar wat vond ik het vervelend toen iedereen op ons trouwen ineens met een cadeau aankwam terwijl we om geld vroegen.

de grootste onzin cadeaus kwamen voorbij, dat terwijl wij heel graag (en hard nodig) een nieuwe auto wilden kopen en we hadden toch wel stiekem een beetje verwacht dat we behoorlijk wat geld voor de bruiloft zouden krijgen, wat we mooi bij de auto konden leggen.

Maar helaas kwam dus het grootste deel van de gasten aan met cadeau’s waar we niet omg evraagd hjadden, niets mee konden en ook niets aan vonden… hoe ondankbaar dat nu ook klinkt. Echter, wij woonden al samen, hadden net een nieuwe huis dus ook onze inboedel was compleet, du wat we in hemelsnaam met sommige cadeau;s moestn was ons een raadsel…



echter hadden wij wel van de broers/zussen een cadeau gevraagd, omdat hun het ook neit zo leuk vonden om geld te geven.

Mijn zus hadden wij een cadeaubon gegeven om op hun huwelijksreis in te wisselen om met dolfijnen te zwemmen. Iets wat ze heeeel graag wilden doen, en dmv foto’s blijvende herinnering aan hebben

@knipoogje1983 wrote:

maar wat vond ik het vervelend toen iedereen op ons trouwen ineens met een cadeau aankwam terwijl we om geld vroegen.

de grootste onzin cadeaus kwamen voorbij, dat terwijl wij heel graag (en hard nodig) een nieuwe auto wilden kopen en we hadden toch wel stiekem een beetje verwacht dat we behoorlijk wat geld voor de bruiloft zouden krijgen, wat we mooi bij de auto konden leggen.




Ik vind dat inderdaad wel wat ondankbaar staan, gasten hoeven toch niet op te draaien voor het feit dat jullie auto kapot is? :oops:

Hoe grote onzin ook, er zijn mensen die te gast zijn, dus voor jullie komen, en ook nog eens een cadeau voor je uitzoeken in de hoop dat je er blij mee bent.



Gasten mogen bij mij komen zonder iets mee te brengen, ik zou persoonlijk ook nooit een envelopje op de kaart zetten.Ik ben blij dát ze komen en als ze iets meebrengen is dat gewoon super.

Bij onze bruiloft hadden we zoveel geld gekregen dat ik gewoon heb staan blozen.We hadden nergens om gevraagd. Het meest blij was ik met het gedicht van mijn leerlingen met een beperking, ingestudeerd en wel, met een prachtig dienblad met namen en foto’s erop, compleet waterdicht gemaakt.



Maargoed, terug naar het onderwerp. Ik zou je zus vragen wat ze mooi vind, en dan daar een bijdrage aan doen, of iets omheen bedenken.

@Reat wrote:

@knipoogje1983 wrote:
maar wat vond ik het vervelend toen iedereen op ons trouwen ineens met een cadeau aankwam terwijl we om geld vroegen.

de grootste onzin cadeaus kwamen voorbij, dat terwijl wij heel graag (en hard nodig) een nieuwe auto wilden kopen en we hadden toch wel stiekem een beetje verwacht dat we behoorlijk wat geld voor de bruiloft zouden krijgen, wat we mooi bij de auto konden leggen.




Ik vind dat inderdaad wel wat ondankbaar staan, gasten hoeven toch niet op te draaien voor het feit dat jullie auto kapot is? :oops:

Hoe grote onzin ook, er zijn mensen die te gast zijn, dus voor jullie komen, en ook nog eens een cadeau voor je uitzoeken in de hoop dat je er blij mee bent.



Gasten mogen bij mij komen zonder iets mee te brengen, ik zou persoonlijk ook nooit een envelopje op de kaart zetten.Ik ben blij dát ze komen en als ze iets meebrengen is dat gewoon super.

Bij onze bruiloft hadden we zoveel geld gekregen dat ik gewoon heb staan blozen.We hadden nergens om gevraagd. Het meest blij was ik met het gedicht van mijn leerlingen met een beperking, ingestudeerd en wel, met een prachtig dienblad met namen en foto’s erop, compleet waterdicht gemaakt.



Maargoed, terug naar het onderwerp. Ik zou je zus vragen wat ze mooi vind, en dan daar een bijdrage aan doen, of iets omheen bedenken.




gasten hoeven zeker niet op te draaien voor het feit dt onze auto kapot was. en natuurlijk waren wij het meest blij dat onze gasten onze bruiloft met ons wilden vieren, maar ik snap niet zo goed waarom je zo nodig iemand een cadeau wil geven als ze een andere wens hebben. Maar waarom cadeaus geven waarvan je neit weet of een ander dat leuk vind? is dat toch ook zonde van het geld wat het je gekost heeft?