Kado kraamhulp

Ik heb een geweldige kraamhulp…

Zou haar graag een leuke attentie geven als ze dinsdag voor het laatst is…



Iemand ideeen???

Die van ons hield erg veel van planten dus hebben wij haar een bon gegeven van de intratuin. En ze was er super blij mee.

Ik heb de kraamhulpen een fotootje gegeven van de kids en het geboortekaartje erbij. Verder een bosje bloemen en een doosje chocolade. Een aandenken voor het plakboek en wat lekkers doet het altijd goed.

Wij hebben een bon gegeven van Ici Paris… en een foto van de kleine… én een cadeautje voor haar man die de laatste kraamdag jarig was.





En ditzelfde deden we 2 jaar eerder ook… :wink:

bij de kraamhulp van de jongste hadden de oudste heren een mooie tekening gemaakt voor haar en van ons heeft ze naast het geboortekaartje nog een bak met blauwe druifjes gekregen.



Ik had zelf de zaterdag voor zijn geboorte in de kamer meerdere bakken neergezet en de hele kraamweek stonden die mooi in bloei (wist natuurlijk niet dat hij vlak na die aanschaf geboren zou worden). Vond ze zo leuk en gezellig dat we haar ook een gezellige bak gegeven hebben (wel een nieuwe hoor :mrgreen: ).



Bij de 3e hadden we zo’n doos merci en daar een wikkel omheen gemaakt met foto van de kleine (op de site van party kids geloof ik).

Kraamhulp nr. 1 hebben we een theeboeket, een geboortekaartje en een foto gegeven. Kraamhulp nr. 2 (die langer bleef dan de vooraf bedachte dag - en waar we echt enorm veel aan hebben gehad en waarvan we dus vonden dat we haar zeker wat moesten geven als bedankje) een toepasselijk boekje (over een kat), een bedrag (manlief laat op die manier zijn waardering blijken) en een geboortekaartje en een foto.

Dank voor de tips!!! laat morgen weten wat het geworden is…

En wat is het geworden?



Ik ben namelijk zelf kraamverzorgster en vind het altijd zo lief dat we wat krijgen het is tenslotte ons werk :wink:



Ik heb in die 7 jaar al heel wat boeketten gehad, een hobbelpaard voor me zoontje, geldbedragen, boeken, waardebonnen, een fruitmand, chocolade, heel veel foto’s, een weegschaal, planten, enz…

@Debz25 wrote:

En wat is het geworden?



Ik ben namelijk zelf kraamverzorgster en vind het altijd zo lief dat we wat krijgen het is tenslotte ons werk :wink:



Ik heb in die 7 jaar al heel wat boeketten gehad, een hobbelpaard voor me zoontje, geldbedragen, boeken, waardebonnen, een fruitmand, chocolade, heel veel foto’s, een weegschaal, planten, enz…




ik heb zelfs ooit twee sluierstaart vissen gekregen, als ik ze net zo goed verzorgde als hun dochter dan zouden ze heel oud worden, zo lief.

@lonneke1980 wrote:

@Debz25 wrote:
En wat is het geworden?



Ik ben namelijk zelf kraamverzorgster en vind het altijd zo lief dat we wat krijgen het is tenslotte ons werk :wink:



Ik heb in die 7 jaar al heel wat boeketten gehad, een hobbelpaard voor me zoontje, geldbedragen, boeken, waardebonnen, een fruitmand, chocolade, heel veel foto’s, een weegschaal, planten, enz…




ik heb zelfs ooit twee sluierstaart vissen gekregen, als ik ze net zo goed verzorgde als hun dochter dan zouden ze heel oud worden, zo lief.




wat geweldig! haha… Zo lief he hoe sommige mensen alles waarderen. Ik vind het trouwens totaal niet nodig om wat te krijgen maar het is altijd leuk,stukje waardering.



Hoe gaat het nu met de visjes?

Ik weet niet of ik hier de vraag ook mag stellen?



Is het gebruikelijk om de kraamverzorgster iets te geven? Ik vindt het nogal lastig. Mijn man die zou zeggen: ze krijgt toch geld (salaris)?

En als je kijkt naar wat de kraamverzorgsters soms krijgen is dat best wel veel. Nu komt mijn moeder bij ons kramen en als ik kijk naar wat m’n broers/zussen hebben gegeven bij wie ze ook gekraamd heeft vindt ik het lastig om achter te blijven. :oops:

Geboortekaartje had ze vandeweek al gehad…

Ze is ook babyfotograaf en gister had ze al 150 foto’s gemaakt van ons gezinnetje… :wink:



Dus wat heb ik gegeven:

  • een bedankkaartje

    -tekening van Fenna
  • een klein glazen flesje met goudschilvertjes en de tekst: “Je bent goud waard!”
  • onderstaande zelfgemaakte (grotendeels door hub dan, want Rune had krampjes) taart…

Kwakje: gewoon doen wat je zelf vindt!

Veel salaris krijgen ze in ieder geval niet, zoals bijna iedereen in de zorg! :angel: :wink:



Persoonlijk vind ik het leuk om iets te geven omdat ze je bij staan op een van de meest intense periodes van je leven…

En dit was ook nog eens echt een geweldig mens. Had meteen een klik met haar!

wat een mooie taart… :thumbup:

Wij hebben haar een etos bon gegeven, was niet nodig geweest zei ze nog, ze deed gewoon haar werk :wink:



En wat foto’s van haar en Roan en alleen Roan & een geboortekaartje …

Ik he trouwens mij kraamverzorgster/collega een soort sauna set gegeven, ze was in mij kraamweek nog erheen geweest :lol:

Ik had zo’n roerige kraamweek dat ik gewoon helemaal niks gegeven heb, gewoon niet aan gedacht… :oops:

(Geboortekaartje had ze al wel gekregen)

Oh jeetje… het is echt niet in me opgekomen eigenlijk…

Geboortekaartjes ook niet. Is dat echt zo gebruikelijk? En voor de kraamverzorgsters hier; even eerlijk he :wink: Bewaar je die dan allemaal?

Ik ben toch ook wel erg nuchter van het daar worden ze toch voor betaald… Bovendien was ik ook niet erg blij met mn kraamhulpen (ik was zelfs erg blij toen ze eindelijk niet meer kwamen) dus dat scheelt wellicht ook.

Ja ik heb alle kaartjes nog. Doe ze met een sticker van de datum in een schoenendoos en dan plak ik ze 1 keer per jaar in een boek.



Tuurlijk is het niet verplicht, maar ik hoor van mijn clienten dat ze door mij onder andere een hele fijne tijd hebben gehad. En het als een stukje waardering over willen brengen…

@Lune: Geen idee of ze eerlijk waren, maar de kraamhulpen die hier geweest zijn, zeiden een plakboek bij te houden met geboortekaartjes…en misschien ben ik naief, maar ik geloof dat wel. :wink:



Cadeautje hoeft natuurlijk niet, zeker niet als je niet blij met ze was, maar je kunt het zien als een blijk van waardering (en dat doe je natuurlijk alleen bij iemand waar je wat aan hebt gehad, dat lijkt me duidelijk ;)).



Wij hebben aan de kraamverzorgsters trouwens ook de foto’s van Jinthe met hen doorgemaild/doorgestuurd. En aan de laatste heb ik het eerste jaar ook nog een fotokerstkaart gestuurd, dat werd erg op prijs gesteld. :slight_smile: