Kabelmotief stof?

Nu we weten dat we een meisje verwachten ben ik natuurlijk volop ideeen aan het opdoen :mrgreen: En wat is dat leuk zeg :inlove: :mrgreen:



Nu vind ik al die kabeldekentjes en boxkleden helemaal geweldig.

Ik ben totaal niet bekend in stoffenland maar ben heel erg benieuwd of je ook stoffen met een kabelmotief hebt zodat ik zelf aan de slag kan gaan.

En als je via google zoekt, vind je dan wat?

Ik snap precies wat je bedoelt, ik kon het niet vinden en ben aardig thuis in stoffen land… ik heb uiteindelijk voor 15 euro een goedkope kabel poncho gekocht op de markt en daar 2 kussenhoezen van gemaakt…

Op google is idd ook noppes te vinden.



Cell, dat is idd ook een idee, maar of dat ook in het lichtroze is…???

Zoektocht gestart :wink:

Bij Kwantum zag ik laatst katoenen kant en klaar gordijnen met kabelmotief . Kleur was lichtgrijs/beige volgens mij. Ik vond ze erg leuk en niet zo duur. Met dat stof kun je natuurlijk alles doen.

lichtroze word wel lastig denk ik… Ikea had wel mooie kabelplaids, vrij royaal van maat ook. Creme en beige…

Creme en beige hebben we niks van in huis.

Grijs vind ik op zich ook wel leuk, maar omdat we al veel grijs hebben is een kleur juist wel leuk.



Zag bij de otto een kabelmotief jurkje (roze). Maar vond hem op het plaatje qua kleur niet helemaal.

Wordt het denk ik toch maar gewoon een dekentje en boxkleed in de winkel kopen haha.

of gezien de tijd die je nog hebt, iemand iets laten breien :angel:

Ja, zelf breien is een optie. Alleen zijn wij allen in de Fam. Niet bepaald handig.



Of lees ik het nou goed dat jij je vrijwillig aanbiedt :mrgreen: :lol:

Nou… ik kan goed breien en kabels zijn ook geen probleem… dus…



Heb je plaatjes van wat je in gedachten had dan?

:mrgreen:

Je bent een schat Cell :-

En plaatjes…Whaha, natuurlijk heb ik die :mrgreen:



Zoiets als dit…en ook dit zachte roze :inlove: :-

Dat is relatief simpel wel… en dan een ledikant deken bedoel je? dus 100 breed en 140/150 lang?



Die kleur wol is er volop, al is het meeste wel acryl garen. Als je katoen wil, moet je denken aan 6 euro een bol en een beetje dekentje gaan al gauw 7 a 8 bollen in… acrylgaren is er rond de 1,45 een bol, gaan evenvol bollen in zitten…

Wat is het verschil tussen wol en acrylgaren?

En idd een ledikant dekentje

Acryl garen is synthetisch, katoen is natuurproduct en dus ademend. Acryl is wat warmer en ademt minder, al is dat met een gebreid dekentje minder een issue als met een dekentje met dichte weving. Standaard babydekentjes zijn doorgaans wol of katoen.



T enige nadeel is dus de prijs… Als je kiest voor katoen en 6 euro per bol betaald, vervolgens 7 a 8 bollen nodig hebt, kost het je al zo 45 a 50 euro. Dan kan je bijna beter een babydekentje kopen in de juiste kleur… bij Villa Uk zijn ze 59,95…

zie trouwens dat te koop zijnde babydekentjes ook wel in acryl worden gedaan… denk ook dat het gezien de open structuur prima kan. Dan kan je voor zo’n 15 euro aan materiaal al een dekentje breien. Zelfs Action heeft hele mooie poederroze acrylgaren… :inlove:

Is wol serieus zo duur? Nooit geweten haha.

Maar als jij zegt dat het ook gemaakt kan worden van dat acryl…dan zeg ik maken :wink:

Een hand gemaakt dekentje is toch leuker dan een kant en klaar gekochte vind ik :stuck_out_tongue:



Wil je dat ik dan zelf de bolletjes koop en ze naar jou toe stuur?

Ik wil ze ook wel halen hoor… dan kan je daarna de kosten overmaken, scheelt je weer 6,95 verzenden, want uiteindelijk moet de deken ook weer naar jou toe. :wink: Ga ik gewoon naar action, die heeft veel kleurtjes en ook poederroze, babyroze enz… wil je dan echt babyroze of meer dat brocante poederig licht roze, wat je veel met grijs ziet…

ow en handig om te weten… moet hij fijntjes worden, dus veel steekjes of een beetje meer “chuncky” Uiteraard rekening houdend dat het geen loeizwaar ding moet worden… maar voor mij fijn om te weten op welke pen ik ga breien en wat voor dikte wol… 2 is heel fijntjes, 7 is behoorlijk grof en dik, dus bv 4,5 of 5 en medium garen kan ook nog…

Ja, naar jou overmaken is idd handiger :wink:



Ik denk dat ik lichtroze toch wel het mooiste vind. Dus kijk daar maar voor.

Qua steek. Van heel grof houd ik niet, dus het liefste een wat fijnere steek.



Je bent echt een schat Cell :-* :-* :-* :-*