Kabelmotief stof?

Wauw Cell, wat creatief! Mag ik vragen of je een bepaald patroon gebruikt voor de kabels, of doe je het ‘gewoon’ uit de losse pols. Zou zo graag zelf aan de slag gaan, lijkt me heerlijk werk!

voor kabels zijn wel een paar standaard patronen… en ik weet de maten van een ledikant dekentje… dus kwestie van proeflapjes breien zodat ik weet hoeveel steken ik op moet zetten… word een leuk project, met een zeer volle naald… hahaha… 100 cm breed… dat is wel wat meer dan een trui :wink:



Als ik het aantal steken bij benadering weet, kan ik een kabelpatroon omzetten…een simpele slingerkabel zoals die op dekentjes te zien is, is gebreid over 6 steken en dan elke 4 naald… tussen elke kabel laat je minimaal 6 steken glas tricot zitten… meer kan ook. Dus zo kan je dan berekenen hoeveel kabels enz… en ik denk dat ik er daarna rondom nog een mooie rand aanhaak… of brei een boord mee.



Anyway… de bollen wol zijn gekocht, kosten tot op heden 8,90… :stuck_out_tongue: Ik hoop voldoende te hebben aan 10 bollen. Zoniet, haal ik bij.

enne kabels lijken ingewikkeld, maar zijn dat alle zins niet… het enige wat je doet is steeds 3 steken omdraaien… bij de kabel aangekomen zet je 3 steken op een hulpnaald, je breid er 3…en dan pas de 3 afgehaalde bewaarde steken, zo draai je ze voor de andere 3 langs… verder is het gewoon tricot breien… appeltje eitje… :thumbup:

8,90+verzendkosten is nog altijd goedkoper dan een nieuw dekentje…En een handgemaakte is toch vele malen leuker om in huis te hebben :wink: