Junior Masterchef

Wie kijkt er naar? Verbazingwekkend wat die kids lekker kunnen koken. (tenminste, het ziet er lekker uit).

Wij hebben het hier ook met verbazing zitten kijken maar ik weet nog niet zo goed wat ik er nu van moet vinden.

Ik heb het niet gezien maar hoe oud zijn die kindjes dan? Ik kookte toen ik 12 was voor de hele familie. :mrgreen:



Gewoon omdat ik het leuk vond no pressure of zo.

Rond de 10 denk en dan best hoogstaande culinaire dingen. Ik kan me op een of andere manier niet voorstellen dat ze dat helemaal van en uit zichzelf doen. Een soort beauty wedstrijd maar dan uitblinken in koken ofzo.

@ruud wrote:

Ik heb het niet gezien maar hoe oud zijn die kindjes dan? Ik kookte toen ik 12 was voor de hele familie. :mrgreen:



Gewoon omdat ik het leuk vond no pressure of zo.




En wat kookte je dan - ik weet niet of koken hier het juiste woord is - het gaat hier meer om bereiden.

ik heb het vorige week gezien… en menn 8 jaar soms en de dingen die ze maken… :drool: en mooi…



denk dat sommige koks hier nog van kunnen leren…

Ja, ongelooflijk he! Heel erg knap dat ze dat allemaal al kunnen!

Ik begon vanaf 9 met huis tuin en keuken dingen. Op mijn 12 maakte ook echte gerechten vanaf recepten an later op gevoel.



Ik meen dat ik op mijn 13e voor het eerst een 3 gangen menu maakte met o.a. coquilles en kreeft. :mrgreen:



8 jaar en serieus koken is wel super knap

@Bella wrote:

Rond de 10 denk en dan best hoogstaande culinaire dingen. Ik kan me op een of andere manier niet voorstellen dat ze dat helemaal van en uit zichzelf doen. Een soort beauty wedstrijd maar dan uitblinken in koken ofzo.




Ik kan het me wel voorstellen hoor. Als je koken echt geweldig vindt, en je kent toevallig iemand die het goed kan waar je veel van kan leren dan is dat toch niet zo gek? Het is maar net wat je van huis uit mee krijgt, hoeft geen druk achter te zitten naar mijn idee. :slight_smile:

Vorige week gekeken. Knap hoor!

Jaa echt goed zeg !!!

ja. het water loopt soms uit mijn mond.



Ik kan me wel voorstellen dat jonge kinderen het goed kunnen als ze de liefde voor goed en lekker eten van huis uit meekrijgen.



Ruud, coquilles en kreeft met 13 jaar. Klinkt goed! Dan ben ik benieuwd wat je nu allemaal kan!!

Och ik kan best aardig koken zeggen ze. :slight_smile:



Highlight voor mijzelf was ieg mee mogen koken in de keuken van een restaurant met Michelin ster in Frankrijk tijdens de kerst. :inlove:

Ik heb het ook gezien, echt goed wat die kinderen kunnen.

M.ilou kookt ook al zelf, maar dat is nu nog eenvoudige bereiding.

aardappeltjes, groente en vlees, of een eenpans gerecht.



Zelf kook ik ook graag, doe graag mee aan kookworkshops. Daarbij was de workshop bij Le Defi (nu helaas failliet) echt het hoogtepunt.

Maar ik ga M.ilou ook steeds meer leren over koken, omdat ze dat leuk vindt om te doen. Ze pakt het heel erg goed op, net als Y.annick en die is pas 7. Daar zit geen druk achter, is ook te zien bij de kids in dat programma. Als het tegen heug en meug is, zie je dat aan de gezichtjes. Deze kids waren echt enthousiast bezig met koken. En dan zulke resultaten, echt mooi om te zien.



Ik las hier dat er afgevraagd werd of kinderen van 10 dat vanuit zichzelf zouden doen, nou dat kan ik beamen, M.ilou vraagt zelf “mam, mag ik koken?”

Hier kijken we ook, vind het echt ongelofelijk wat ze koken.



Heb het begin niet gezien, maar vraag me af of de ouders in de horeca zitten want ik ben zelf niet zo’n fan van koken denk dan ook niet dat Sidney dat op hele jonge leeftijd leuk gaat vinden omdat wij zelf er zo weinig mee hebben.

Vind de programma’s altijd wel heel leuk om naar te kijken

Ik vind het grappig, het is helemaal terug van weggeweest.

Wij volgden dit in de jaren '90 op de BBC thuis zowel de gewone masterchef als junior.

Het is nu in een geheel nieuw jasje gestoken :smiley:

o wat grappig, het is dus eigenlijk al een oud programma.



Ik vind trouwens dit soort programma’s uit Australië een stuk vriendelijker en normaler overkomen dan wanneer het uit Amerika zou komen.

Ik vind het wel knap hoor, kinderen van 10-12 jaar die zo kunnen koken. En ook gewoon zonder recept enzo, gewoon “maak dit maar” en hoppa!



Ik vind koken best leuk, maar lust zelf erg weinig, dus kook ook voornamelijk hele simpele dingen.

Die kinderen kunnen beter koken dan ik :shifty: maar ze vinden het volgens mij ook vele malen leuker dan ik :lol: :lol:

Ik kan best aardig koken en kan nu ook wel wat zij doen, maar echt niet toen ik 8,10, 11 of 12 was. Toen kookte ik ook wel, maar gewoon vrij simpel.