Junior Masterchef

@Esther75 wrote:

Ik heb het ook gezien, echt goed wat die kinderen kunnen.

M.ilou kookt ook al zelf, maar dat is nu nog eenvoudige bereiding.

aardappeltjes, groente en vlees, of een eenpans gerecht.



Zelf kook ik ook graag, doe graag mee aan kookworkshops. Daarbij was de workshop bij Le Defi (nu helaas failliet) echt het hoogtepunt.

Maar ik ga M.ilou ook steeds meer leren over koken, omdat ze dat leuk vindt om te doen. Ze pakt het heel erg goed op, net als Y.annick en die is pas 7. Daar zit geen druk achter, is ook te zien bij de kids in dat programma. Als het tegen heug en meug is, zie je dat aan de gezichtjes. Deze kids waren echt enthousiast bezig met koken. En dan zulke resultaten, echt mooi om te zien.



Ik las hier dat er afgevraagd werd of kinderen van 10 dat vanuit zichzelf

zouden doen, nou dat kan ik beamen, M.ilou vraagt zelf “mam, mag ik koken?”




Hier ook hoor, ik kook graag maar zeker de oudste twee ook, de jongste komt er nu ook steeds meer bij. Ze maken okk rustig bijv een smakelijke pan couscous en bedenken dan zelf de combinatie qua groente en kruiden etc dat eringaat. Maar ja, als ik dan merk dat mijn schoonzusje bijv zelf uberhaupt nog niet eens zoiets kan bedenken… Alles van een pakje of recpet doet. Tja, dan snap ik wel dat je er van staat te kijken.

@ClaudiaJurgen wrote:





Heb het begin niet gezien, maar vraag me af of de ouders in de horeca zitten want ik ben zelf niet zo’n fan van koken denk dan ook niet dat Sidney dat op hele jonge leeftijd leuk gaat vinden omdat wij zelf er zo weinig mee hebben.


ik denk dat er wel een klik moet zijn bij de ouders.

onze oudste vind bakken helemaal geweldig, maar ja ze zien het wel al vanaf baby af aan.
dus met de paplepel ingegeven zeg maar...

Riley vind koken helemaal geweldig!

Terwijl Roy altijd kookt en het echt niets aan vind.

Maar ik leer hem veel bij, omdat ik toch wel van koken houd

(inclusief opleiding die ik heb gevolgd! :inlove: )

buitne het feit dat ze geweldig kunnen koken, ze vandaag een heerlijk uitziende taart hebben gemaakt, vind ik het vooral zo leuk om te zien hoe lief ze voor elkaar zijn en hoe oprecht ze blij zijn met de prestaties van een ander :inlove: :inlove:

@meisje1974 wrote:





Ik vind trouwens dit soort programma’s uit Australië een stuk vriendelijker en normaler overkomen dan wanneer het uit Amerika zou komen.






heb ik ook… vind masterchef australia veel leuker/professioneler dan die schreeuwerd ramsey en zijn versie… :hand:

@faizaa wrote:

@meisje1974 wrote:




Ik vind trouwens dit soort programma’s uit Australië een stuk vriendelijker en normaler overkomen dan wanneer het uit Amerika zou komen.






heb ik ook… vind masterchef australia veel leuker/professioneler dan die schreeuwerd ramsey en zijn versie… :hand:




Ik kijk op woensdag Masterchef USA en daar vloekt en schreeuwd Ramsey wel veel minder dan in Hell’s Kitchen.



Ik vind de Junior Masterchef erg leuk om te kijken. Wat die kinderen allemaal kunnen maken. Ik doe het ze niet na.



Ik vind dat jochie Nick zo aandoenlijk. Helemaal blij als hij onverwachts wint (Zie de peren van geloof gisteren)

ik kijk altijd master chef australia en junior ook…



Ik vind die mannen zo leuk :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :inlove:

@Lientjuh wrote:

ik kijk altijd master chef australia en junior ook…



Ik vind die mannen zo leuk :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :inlove:




jaaaa!! Die kale kok is leuk. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

george :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

@Lientjuh wrote:

ik kijk altijd master chef australia en junior ook…



Ik vind die mannen zo leuk :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :inlove:






hihi… ik ook… :inlove:

daarom vind ik dit fragment echt geweldig :mrgreen:



Die Callum was van de week ook bij Junior Masterchef :mrgreen:

ja eerst was season 2 op tv die hebben we gevolgt…



en nu is season 1 op tv maarja door season 2 weten we al wie 1 gewonnen heeft :wall:

@Lientjuh wrote:

daarom vind ik dit fragment echt geweldig :mrgreen:



http://www.youtube.com/watch?v=ZnM40qT3if4




Geweldig! :inlove:

En deel 7 natuurlijk, waarin het andere jurylid moet koken :mrgreen:

Ik volg het inderdaad ook, hoewel ik de gewone Masterchef ook erg leuk vind . Ik ben zoiezo verslaafd aan al die kookprogramma’s :mrgreen: Maar inderdaad. Het zal wel bij die kinderen in de familie zitten. En sommigen pikken dat inderdaad op. Wat ik ook wel grappig vind, is van die typische zinnetjes die ze van de volwassenen oppikken, zoals:

I love the texture and the flavours. Of: I hope my duck isn’t undercooked. Vind het geweldig :mrgreen: Leuk dat die kinderen zo’n passie hebben! :smiley:

wij kijken ook, als t ff kan alle kookprogramma’s en ik houd wel echt ook van koken…dus ik pik er vaak ook veel van op

mijn dochter smult van de kinderversie van masterchef

vooral gisteren met die vier laagse chocotaart…dat vond ze geweldig

dat meisje dat dr karnemelk en eieren vergeten was en TOCH een lekkere taart had… :inlove: :inlove:

Ze had t beslag opnieuw gemaakt hè :wink:



Je ziet wel echt aan die kinderen dat ze het ontzettend leuk vinden! En inderdaad, die zinnen die ze gebruiken, van die hele volwassen zinnen veelal haha.