Juni stoppers 2011

@ Liedaa

Is je ongi doorgezet?

@Liv

Nog last van lichamelijke klachten?



Zo, wat was het hier stil zeg.



Ik had al een week het gevoel dat ik ongi zou worden maar dit kwam maar niet. Ik had echt het gevoel dat mijn lichaam mij aan het bedriegen was. Gisterenmiddag wat bruinig slijm verloren maar dan terug niets, vanmorgen ook niets meer maar wel terug ongi-gevoel en eindelijk heeft het zich vanmiddag doorgezet.

Ik liep echt al een week wat humeurig rond, wat last van hormonen en de onzekerheid of mijn lichaam wel nog deed wat het behoort te doen. Ik weet nu wel niet of ik rekening moet houden met de lengte van deze cyclus bij het berekenen van mijn volgende NOD.





Hoe gaat het met jullie?



Lekker weertje zeg! Straks nog een beetje buiten in het zonnetje zitten.

@sandraatje

Ik heb nog steeds last van de klachtjes… Ik begin nu te twijfelen over wat het kan zijn, ik had gister namelijk een heldere ‘slijmerige’ afscheiding en me borsten waren nog erg gevoelig… dit is vandaag minder, maar nu wel steekjes in mijn onderbuik… Ik twijfel nu of het zal komen door het stoppen met de pil of dat dit de eerste tekenen kunnen zijn van een beginnende zwangerschap… Aan de ene kant wil ik het niet geloven omdat ik pas met de pil gestopt ben en het niet vaak voorkomt dat het in één keer raak kan zijn. Ik kan helaas nog niet testen, want ik zou aankomend weekend pas ongesteld moeten worden. Dus het is nog even afwachten…



Het weer is hier iig fantastisch! en heb vanmiddag ook lekker in de tuin gelegen! Vandaag ook even plantjes gekocht voor de tuin!

Yep, die heeft zich doorgezet, zelfs vandaag nog steeds, dus het is geen klein bloedinkje maar echt een menstruatie. Dus ik weet nu ook ongeveer wanneer we goede kansen hebben.

Spannend Liv! Hou je ons op de hoogte?

En Sandra, dat klinkt hetzelde zoals het bij mij begon…bij mij kwam het echter al 3 dagen na het nemen van mijn laatste pil. Tis alleen een beetje moeilijk te zeggen wat nou echt de eerste dag van je menstruatie is, tel je dat beetje bruinige afscheiding als eerste dag?

@Liv

Hopelijk is het de eerste cyclus raak. Spannend zeg!



@Liedaa

Ik tel vanaf de dag dat de menstruatie goed doorkwam. Deze cyclus heeft toch een week langer geduurd dan verwacht. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn volgende cyclus zal zijn. Mijn lichaam had vast nog wat last van het ‘ontpillen’.

Van mij is dit nu de 2e menstruatie na het stoppen met de pil. De 1e menstruatie was ook 3 dagen na het stoppen met de pil, dus nog uitgelokt door het stoppen met de pil. Nu mijn eerste menstruatie die door mijn lichaam spontaan op gang is gebracht.



Een tijdje geleden dat we nog iets hoorden van Beitsche…

@sandraatje volgens mij is beitsche op vakantie, dus het zal denk ik wel even duren voordat we van haar weer eens iets horen.



Het wachten valt me tegen… Ik wil eigenlijk nergens op hopen, want dan kan het tegenvallen als het niet zo is… Maar ik wil wel zekerheid, het is niet erg als het niet meteen lukt, dan gaan we gewoon weer vrolijk verder :smiley:



Het zou naar mijn weten uitzonderlijk zijn als het wel in een keer raak zou zijn, want bij mijn moeder en zus is dat niet gebeurd… daar gingen zelfs meerdere jaren overheen… We wachten het gewoon maar af…



Deze week ben ik lekker vrij van me werk, gister al heerlijk op het strand geweest met de hond en vandaag denk ik even een huishouddagje! As vrijdag heb ik een beautydagje gepland, heerlijk genieten van alle behandelingen en relaxx!!! Hoe is het met juliie verder??

Hallo iedereen,



Ik ben nieuw hier op het forum maar zou het wel leuk vinden om met jullie mee te schrijven. Als jullie dat goed vinden.

Ben ook een juni-stopper, 16 juni om precies te zijn en ben benieuwd hoelang het duurt voordat alles weer op gang is gekomen.



Groetjes

Welkom Iosya.



Welke leeftijd heb je? en hoelang heb je de pil genomen?

Spannend allemaal hé afwachten hoe jou lichaam reageert op het stoppen met de pil. Bij mij is mijn cyclus vlug terug op gang gekomen. Het duurde alleen een week langer. Maar daar kon ik nog mee leven. Dit zal de enige keer geweest zijn dat ik blij was om bloed te zien.



@ Liv’ hoe gaat het verder met jou?

Juist, Beitsche is met vakantie. Als ik mij niet vergis mocht ze gisteren testen. Ik ben benieuwd of ze al dan niet positief getest zal hebben.

Vorige week een weekje vrij gehad, leuk zeg! Genoten van je beautydagje?



Ik moet deze week nog een weekje werken en heb dan 3 weken verlof.

Ondertussen is mijn ongi volledig gedaan en kunnen we voor het eggie gaan.



Morgen barbecue’tje gaan doen. Altijd gezellig.



@Liedaa hoe is het verder met jou?

Ha lekker, wij hebben vanavond een bbq gedaan.



Welkom bij de juni-stoppers Iosya! 16 juni…heb je wel al een menstratie gehad?



Hier gaat alles goed, mijn menstruatie is achter de rug en de komende paar dagen maken we goede kansen, dus wij zijn even onbereikbaar :lol:

welkom iosya!

Leuk dat je ook wil meekletsen bij ons! Hopelijk gaan al je (kinder)wensen snel uitkomen!



Het beautydagje was heerlijk!! Echt heel ontspannen… Gister heb ik bijna de gehele dag gefeest op een groot strandfeest, was ook wel eens weer fijn. Goede muziek en gezellige vrienden, wat wil een mens nog meer!

Ik ben niet echt meer een uitgaansmens, maar soms is het nog wel even leuk. Dit feest was ook erg dichtbij, dus dat was wel makkelijk… Ben namelijk niet iemand die lang wil reizen voor plezier.

Vandaag ff bijkomen en me huisje aan kant maken.

Jullie ook allen een leuk weekend gehad??



Leuk dat je ging BBQ’en Liedaa, vind ik zelf ook altijd erg leuk om te doen!



Ik heb zelf nu wat minder last van de kwaaltjes, nog niet ongi geworden als het goed is zal dat morgen moeten zijn… Ik besef ook dat de kwaaltjes het gevolg kunnen zijn van het ontpillen… Als dat zo is, vind ik het bijzonder dat de pil zoveel effect op je lichaam kan hebben. Hebben jullie hier ook last van gehad, of viel het mee?

oeps, zag dat sandraatje ging BBQ’en… Excuses!!

Veel plezier!



Hopelijk gaat het snel lukken Liedaa!! Succes deze dagen :smiley:

Hoi,



Ik ben 21 jaar, ik heb denk ik ongeveer 6 jaar aan de pil gezeten. Heb eerst de prikpil gehad, maar dat was niet echt een succes. Daarna de gewone pil maar daar kreeg ik hoofdpijn van en werd ik hartstikke chagerijnig. En de laatse paar jaar heb ik implanon gehad. Een cyclus heb ik nog niet echt, wel merkte ik dat toen implanon eruit was dat gelijk de volgende dag mijn hele lichaam weer op gang begon te komen. Ben wel direct nadat het eruit was ongesteld geworden maar ik weet niet of dat een echte ongi was of niet. Voordat ik implanon had is mijn cyclus nog nooit regelmatig geweest. Soms zat er 40 dagen tussen en dan weer 20.



Ik hoop natuurlijk wel dat het snel lukt (net als iedereen hier waarschijnlijk). Momenteel studeer ik nog wel maar mijn rooster is zo dat ik maar een aantal uur in de week aanwezig moet zijn. En de studie die ik doe is ook weer niet super zwaar.

@iosya

Je bent er ook vroeg bij! (ik moet trouwens niet veel zeggen, want zelf ben ik 24 :lol:) Heb je al lang een relatie??

Ik heb zelf geen ervaringen met implanon, dus kan je niet vertellen of je die bloeding als een echte ongi kan rekenen.



Mijn cyclus is ook nog niet duidelijk, voordat ik met de pil begon was dat bij mij altijd zeer regelmatig. Als het goed is moet ik vandaag ongi worden, maar tot nu toe nog niks gemerkt… Ik wacht het af en als het de komende dagen nog niet gebeurd ga ik maar eens een test doen!



Houd jullie natuurlijk op de hoogte!

We wonen nu ongeveer een half jaar samen. Vanaf het begin dat we elkaar kenden hadden we allebei al het gevoel dat het anders was dan andere relaties die we daarvoor hadden gehad. Alles wat meteen vertrouwd, zo’n gevoel alsof je weet dat je bij elkaar hoort.



@Liv, ik hoop voor je dat het meteen raak is dan. Zelf ‘verwacht’ ik mijn menstruatie tussen de 14e en de 16e maar het zou natuurlijk ook veel langer kunnen duren voordat alles weer op gang is gekomen. Maar aangezien mijn hele lichaam weer op gang begon te komen nadat ik gestopt ben denk ik dat het niet erg lang op zich laat wachten.



Hebben jullie het trouwens ook dat je constant naar zwangerschapskwaaltjes aan het zoeken bent bij jezelf omdat je graag zwanger wilt worden?

@iosya

Ik heb ze wel opgezocht, maar dan omdat ik zelf veel last had van kwaaltjes. Ik wilde vergelijken of dit klopte met mijn eigen klachtjes… Nu ben ik wel een dag overtijd, maar dat hoeft nog niks te zeggen… Het kan ook zijn dat me cyclus nog wat meer op gang moet komen… Ik wacht het vandaag nog af en als ik niet ongi wordt zal ik morgen eens een test doen… Ik heb wel al voor mijn nod een test proberen te doen, maar daar kwam niks uit…



Ik houd jullie op de hoogte!

Ik had ook wel wat kwaaltjes maar vraag mezelf steeds af of ik er niet naar opzoek ga. Vorige week ook een test gedaan terwijl ik eigenlijk van te voren al wist dat het veel te vroeg was om te testen. Mocht ik rond de 16e nu niet ongi worden dan ga ik nog eens een test doen.

@beitsche

Heej, jij studeert ook he.

Even een vraagje, hoe vond jij het om zwanger zijn/een kind hebben te combineren met je studie. Is het heel zwaar of valt het wel mee.

Geloof dat je op vakantie was nu trouwens, fijne vakantie.



Groetjes Iosya

Hoi Allen,



Laatste update van mij… Ik was vanochtend nog steeds niet ongesteld geworden en heb een zwangerschapstest gedaan, die van de kruitvat 2 voor 5 euro. Ik las op internet dat deze erg gevoelig zijn en een goede reputatie hebben. Dus vanochtend meteen de test gedaan… Ik zag eerst niks, dus ben weer even gaan slapen… Toen de wekker ging heb ik nog eens naar de test gekeken en zag ik een licht test streepje naast de controle streep!



Ik ben dus voorzichtig een beetje blij, maar het is natuurlijk nog wel even afwachten. Ik ga over een paar dagen nog een keer testen of het streepje dan al donkerder is geworden :pray:

Heej Liv



Gefeliciteerd :D:D

Hopelijk bij mij (en de rest) ook binnenkort.

Heb al een test gehaald maar wil pas de 15e testen omdat ik mijn cyclus niet weet.



Hopelijk test je over een paar dagen donkerder. :smiley:

@ liv’

Oh spannend zeg! Hopelijk ben je inderdaad super zwanger :pray:



Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Ik hoop volgende maand ook positief te testen.

Ik weet niet goed van welke cyclus ik moet uitgaan. De vorige was 5 weken. Als ik uitga van 4 weken dan zou ik dit weekend mijn eisprong moeten hebben en anders volgend weekend.

hallo meiden,



Ik ben ook een juni stopper.Ik heb op 23 juni mijn laatste menstruatie gehad en toen hebben we besloten om maar niet meer met de pil te beginnen.Op dit moment zien we wel hoe het loopt en we zouden heel blij zijn als ik ik zwanger mocht raken.

Ik merk dat ik het nu al heel spannend vind,vandaar dat ik me nu ook al hier aanmeld.

Weet nog niet precies wanneer mijn NOD is maar als ik uitga van een cyclus van 28 dagen dan is het op 21 juli.

Dan hebben we op de dag van mijn eisprong geklust en zou het dus kunnen.

Heb nu al het idee dat ik allerlei kwaaltjes heb maar ik hou mezelf maar voor dat ik dat verzin haha.



Groetjes Lizette