Juni stoppers 2010 en al 9 zwanger! nog 3 in spanning

ja dan was hij idd erg gespannen ellen… gelukkig hebben ze vandaag weer lekker samen gespeelt

hier is het geen optie om even snel weer naar huis te brengen… wij wonen op 1,5 uur afstand… nouja het zou wel kunnen hoor maar het is niet even snel heen en weer zeg maar

maar goed tot nu toe gaat het altijd goed

hopelijk over een paar jaar kunnen we richting hoorn verhuizen… ik mis het wel hoor het in de buurt van mijn familie wonen

maar tot nu toe is het zo beter te doen ivm het werk van mijn man

ik slik zwanger worden van de Etos… zit ook een bepaald percentage inositol in om je cyclus een beetje in banen te lijden

je slikt dan 2 cabs per dag en dat gaat prima en voel me er ook fitter door.

Ben vandaag weer naar de fertiliteit poli geweest…

aan de bloedbeelden zagen ze dat mijn hormoonhuishouding warrig was

maar nu met clomid lijkt het nu toch beter te gaan gelukkig

zeker nu ik een cyclus van 26 dagen had afgelopen periode

idd verdenking van PCOS maar ligt allemaal net op het randje

ze denkt dat als ik nog wat meer afval het een stuk beter al zal gaan

en als ik wil kan ik daar in begeleid worden door een verpleegkundige

nouja goed ik weet waar het aan ligt … ik moet gewoon weer terug op koolhydraad arm dieet dan gaat het al een heel stuk beter

denk dat ik het south beach dieet maar weer eens ga opzoeken kijken of ik me daar in kan vinden.

het ging haar er ook om dat ik mijn knelpunten weet, maar die weet ik dus wel.

mijn man zat net op het randje met zijn sperma kwaliteit, hij zal er ook echt aan moeten geloven… ja hij moet ook op zijn gewicht letten

al is hij wel al behoorlijk afgelopen sinds hij dus veel meer in de loods werkt en dus veel meer beweegt

ze vond het iig wel goed dat ik een carriere switch had gemaakt van een zittend beroep naar een beroep waar ik veel moet lopen.

dus kwa beweging zit het al goed.

zij geloofd ook niet zo in de sportschool want daar ga je een paar maanden trouw naartoe en daarna zwakt het af… ja daar had ze zeker een punt… herken dat zeker van mezelf dus ben blij dat zij er hetzelfde gevoel bij had.

dus maar weer terug in het gareel en heb weer voor 3 cyclussen clomid mee gekregen

als ik tussentijds zwanger raak dan moet ik het melden en als ik na die 3 mnd niet zwanger raak dan gaan we weer verder kijken.

dus het is weer afwachten :roll:

wel goed van jou en je man dat jullie er zo bewust mee bezig zijn en actie hebben ondernomen! :thumbup:

hopen dat het bij jullie snel raak is :pray:

net de kleine man naar bed gebracht… grote man is ook weg dus lekker de bank voor mezelf :inlove:

Poeizi: Hopen dat al jullie goeie inspanning en de clomid deze 3 maanden mooie resultaten boekt en je dus bij hun met goed bericht komt :thumbup:

Me zus moest 60km heen en weer rijden, dus klein uurtje, net te doen :lol:

Sweatest: Lekker genieten van de rust.

Ik ga zo lekker boekje lezen in me bed. Morgen gaat de wekker weer vroeg, 5:45 :zzz: En aangezien me dochter de laatste tijd steeds denkt dat 1,5 tot 2uur wakker liggen 's nachts wel leuk is, ben ik misschien ook wel al om 4uur wakker :? Het is niet dat ze loopt te brullen, maar het is steeds even stil en dan is het bonk bonk en staat ze weer in haar bed piep geluiden te maken…naja misschien valt het vannacht mee.

Me collega belde net nog. Er heerst mycoplasma bacterie op de groep. Soort griep virus met hoesten en als je een mindere gezondheid hebt ook longontsteking. Wat er dus ook 1 heeft en 1 heeft het gehad en 2 andere hebben het misschien ook. Ze had meteen even nagevraagd of het schadelijk is voor zwangere…toen kreeg ze de vraag of ze zwanger was…maar er is er toevallig nog 1 zwanger, dus daar vroeg ze het voor zei ze :lol: Ze is namelijk de enige die het weet. Maar het is niet schadelijk, kon er zelf ook niks over vinden. Kan een griepje krijgen, hygienisch te werk gaan dus…

@Poeizie; Goed dat je er zo bewust mee bezich bent idd. Vind wel dat ze alles al gauw gooien op gewicht tegenwoordig. Maar goed, er zal vast een kern van waarheid in schuilen.

@Sweatest; Heerlijk he, die bank voor jezelf! haha Ik kan daar ook zo van genieten af en toe.

@Ellen; Wat moet jij vroeg je bed uit! pufff…klinkt voor mij als nacht! haha

Hier een positieve ovulatietest vanmorgen! Precies op de dag dat mijn OV berekend is overigens. Vanavond flink klussen en dan de rest van het weekend! :mrgreen: Vraag me alleen af of we het nu het beste even dagelijks kunnen doen deze paar dagen of om de dag :think:

nouja weet je wat het is… door de PCOS is he hormoon huishouding dus niet naar behoren en is een van de nare bijkomende zaken dat je makkelijk dik word… veel mensen met PCOS hebben dan ook overgewicht… uitzonderingen daar gelaten.

er zijn onderzoeken geweest en daaruit bleek dat hierbij het eten van veel eiwit rijk en koolhydraad arm voedsel het beste werkt

al jaren zei mijn gevoel dit al maar het is best moeilijk om dit goed aan te houden want je moet zo puur mogelijk eten en zo min mogelijk voorgeproduceerde producten… waar standaard dus al heel veel koolhydraten, suikers en te veel zout in zit.

dus ben net weer lekker naar de markt gegaan en verse groente, vis en noten gehaald… het is eigenlijk ook wat ik het liefste eet

ik eet al nagenoeg geen brood, houd er niet zo van, met aardappels of patat ofzo daar maak je me helemaal niet blij mee

ik ben meer van de indonesische keuken… maar dan ben ik wel weer zo verwent dat ik dus niet de afhaal producten wil maar het verse wat mijn klasgenote vaak maakt… ik kijk dan ook bij haar de kunst af

en gebruik dan als ik ook reist gebruik de basmati variant

maar eigenlijk gaat het mij meer om de groentes

kip, vis, mager rundervlees, ei en noten… rood vlees eet ik niet zo graag dus is het vaker het andere

@poeizie wrote:

nouja weet je wat het is… door de PCOS is he hormoon huishouding dus niet naar behoren en is een van de nare bijkomende zaken dat je makkelijk dik word… veel mensen met PCOS hebben dan ook overgewicht… uitzonderingen daar gelaten.

Ik heb even op internet gelezen over PCOS en daar staat dat ook idd. Wel vervelend hoor zo voor je deze prognose…maar vind gewoon in het algemeen dat als je iets hebt dit al gauw op overgewicht of roken wordt gegooid door artsen. Heb zelf geen last van overgewicht maar rook wel stevig. Was laatst bij de dokter voor mijn pijnlijke knie en dan begint ie te zeuren over het roken, nou ja! :x Nu weet ik wel dat het beiden niet goed is maar toch!

is ook een lekkere makkelijk zondebok…heeft ook echt met elkaar te maken toch? een pijnlijke knie en roken :lol: :stuck_out_tongue:

nog 3 uurtjes en dan naar de vk…

ow spannend sweatest… kijk je er ook zo naar uit?

ik deed dat ook altijd toen ik zwanger was van tygo … iedere keer als ik weer naar de vk ging was ik weer een stapje in de richting naar een nieuw tremester…

ik had zelf wel een angle sound omdat ik soms nog wel eens ongerust was omdat ik niks voelde enzo

maar ja vk of echo was voor mij altijd een klein feestje… tenminste wel altijd gezonde spanning van hoe zou het gaan en zal hij goed gegroeid zijn en zijn er geen rare dingen te zien of te horen

maar na afloop was ik dan weer zo verliefd :inlove:

@Opaal wrote:

@poeizie wrote:

Ik heb even op internet gelezen over PCOS en daar staat dat ook idd. Wel vervelend hoor zo voor je deze prognose…maar vind gewoon in het algemeen dat als je iets hebt dit al gauw op overgewicht of roken wordt gegooid door artsen. Heb zelf geen last van overgewicht maar rook wel stevig. Was laatst bij de dokter voor mijn pijnlijke knie en dan begint ie te zeuren over het roken, nou ja! :x Nu weet ik wel dat het beiden niet goed is maar toch!

ja dat is wel al gouw ja… maar ik ben daarin toch wel extrovert… ik ben in mijn werk dat helemaal niet terwijl ik dit wel zou moeten zijn

maar als je over mijn lichaam praat in negatieve zin dan kun je de wint van voren krijgen.

Vanmiddag (weer) naar de dokter geweest voor mijn knie. Heb hier al weken last van en is nu zo erg dat ik niet normaal meer lopen kan. Had nu gelukkig geen vervanger maar mijn eigen dokter die gewoon naar mijn knie keek en niet over roken begon! haha Diagnose PFPS (Patellofemoraal pijnsyndroom) van de dokter gehad, oftewel het ‘‘niet sporen’’ van de knieschijf in de groeve van het bovenbeen! :eh: Moet nu naar fysiotherapie om te proberen dit te herstellen doormiddel van oefeningen. Daar gaat mijn wintersport vakantie! :wall:

@sweatest7 wrote:

nog 3 uurtjes en dan naar de vk…

En en en…??? :slight_smile:

ben weer terug van de vk…en absoluut niet gerustgesteld :cry:

geen hartje gehoord… :cry: :cry: :cry:

maak me nu dus zwaar zorgen, gelukkig mag ik 8 nov alweer terugkomen en gaat ze het nog 's proberen met de doptone. als ze dan niks kan horen krijg ik nog een echo…

voel me nu zó slecht :cry: :cry: :cry:

ik dacht ook dat je het hartje nu al wel kon horen…de vk vertelde dat het idd een grensgeval is…50/50 kans…maar ik maar me zorgen…

ow wat neeeee sweatest :frowning: dat zijn toch dingen die je niet wilt

ik ga voor je duimen dat 4 nov. je verblijd mag worden met het geluid van een denderend treintje :pray:

dikke :hug: voor jou :-*

Hoi Meiden,

Ik lees hier nog heel af ent oe mee maar kom niet aan schrijven toen.

Poezie

Super dat je een goed gesprek hebt gehad bij de gyn…en hopelijk is het nu met de clomid snel raak!

Sweatest…ik zou dat niet pikken hoor om je zonder hartje gehoord te hebben naar huis te laten sturen! En 8 November duurd nog hartstikke lang als je er op wacht en dat maakt je onzeker…Ik zou toch nog gewoon eens bellen dat het je heel erg onzeker maakt…

Hier gaat verder alles goed. Voel me weer fitter.

Gister mijn (5e :oops: ) echo gehad. En deze was ook weer goed. Hartje klopte, maagje was gevuld, blaasje was gevuld…geslacht was te zien…het begwoog goed en kwa bovenbeen metingen klopt het termijn (Y)

hey marjolein… leuk dat je ook komt melden

tsjee alweer bijna 16 wkn… wat gaat de tijd toch snel

zag dat het best zwaar was kwa taarten gedoe de eerste periode

ihihihihi geen taartlucht in je neus

gelukkig dat het nu weer beter gaat…

tygo heeft het nog regelmatig over zijn taart… was echt een succes

en hij was heerlijk :drool:

6 nov. ga ik zelf kijken wat ik van bakken kan… echt wel even lekker zo in mijn vakantie… mag totaal niet aan mijn werk denken deze maand zei mijn manager… dus dan maar leuke dingen inplannen he :mrgreen:

Sweatest!!! :hug: :-* Meid wat een ontzettende rotsituatie! Ik kan me zó indenken hoe onzeker je je nu voelt. Inderdaad gewoon zo snel mogelijk je VK bellen en vertellen hoe je onzeker deze situatie je maakt, dan is ze vast bereid om je eerder weer te zien! Sterkte, ik denk aan jullie!

@Opaal wrote:

Vanmiddag (weer) naar de dokter geweest voor mijn knie. Heb hier al weken last van en is nu zo erg dat ik niet normaal meer lopen kan. Had nu gelukkig geen vervanger maar mijn eigen dokter die gewoon naar mijn knie keek en niet over roken begon! haha Diagnose PFPS (Patellofemoraal pijnsyndroom) van de dokter gehad, oftewel het ‘‘niet sporen’’ van de knieschijf in de groeve van het bovenbeen! :eh: Moet nu naar fysiotherapie om te proberen dit te herstellen doormiddel van oefeningen. Daar gaat mijn wintersport vakantie! :wall:

Hé dat heb ik ook! Alleen noemden ze het bij mij ‘maltracking of the patella’. Wat vervelend joh, maar misschien is je wintersport nog wel te redden hoor, ik heb destijds ook veel gesport (schaatsen en skeeleren en intensief hardlopen) met een ingetapete knie… Natuurlijk eerst ook veel oefeningen gedaan bij de fysio, zij heeft me toen ook een aantal keer flink ingetaped voor een wedstrijd. Zoek een goede sportfysio, dan komt het echt wel goed! :-

Oh ja, en lekker klussen dus :mrgreen: Have fun!

Marjolein, leuk dat je weer eens langskomt :smiley: en fijn dat het zo goed gaat!

Poeizie, wat goed dat je zo met je voeding omgaat. Hoop echt heel erg voor jullie dat je gewoon heel snel zwanger bent, je verdient het hoor! :-

jeetje opaal en tinkerbell… dat lijkt me een pijnlijke aandoening

collega van mij … jonge jongen blijkt geen nieuw kraakbeen aan te maken en heeft hierdoor ook verschrikkelijke pijnlijke knieen

laatste keer dat ik met hem samen had gewerkt had hij diclofenac nodig in combi met paracetamol … versterkt elkaar he

erg naar allemaal

weten jullie waar ik zo gelukkig om ben?

dat bij Z&Z de clomid vergoed word

toen ik zwanger wilde worden 4 jaar terug was ik bij unive en daar moest ik de clomid zelf betalen tenminste een bijdrage van 10 euro per keer

en nu krijg ik het gewoon zo mee… echt super gewoon

Hé da’s fijn Poezie! Het leven is al duur genoeg :mrgreen: .

En ik heb nu niet vaak pijn meer hoor, af en toe zak ik ineens door m’n knie vanwege een felle pijnscheut, maar ik weet meestal in welke situaties dat gaat gebeuren dus probeer ik die te voorkomen. Alleen als je knie erg overbelast is, is het wel erg pijnlijk. Sterkte dus Opaal, en braaf de oefeningen ook thuis doen hè :mrgreen:

jullie zijn lief!!

heb het geprobeert een beetje naast me neer te leggen…ga ook niet voor een echo…zolang ik geen bloedverlies ofzo heb…

vooralsnog ga ik er maar gewoon van uit dat ik zwanger ben…

(wil niet zeggen dat ik vannacht goed geslapen heb :cry: :? )

Het is ook gewoon een domper sweatest…

Dat ik voor het eerst naar de vk ging om hartje te luisteren wilde de vk net onder mijn schaambeen starten met zoeken

Terwijl ik duidelijk een balletje voelde rechts net boven mijn schaambeen richting mijn heupbot

Dat vond ze erg onwaarscheinlijk en was maar Aan het zoeken

Tot dat ze eindelijk mij mijn zin gaf en op de aangewezen plek ging met de dopler

Haar ogen waren als schoteltjes zo groot :shock: toen bleek dat ik gelijk had

Ze vond het maar bijzonder dat ik het zo goed kon voelen

Mja zo heb ik ook een aantal keer gezeten toen er een CTG werd gemaakt in het ziekenhuis

Op het laatst lieten ze mij de electroden maar plaatsen :lol:

Heb jij enig idee waar ukje kan zitten? Heb je er een gevoel bij?

Want dat klopt gewoon vaak wel … Het is iets wat niet altijd bij je is geweest

Dus kan je lichaam anders aanvoelen vanbinnen

Ik voelde het dus niet vanaf de buitenkant maar gewoon het gevoel dat daar binnen op die plek wat zat