juni/juli stoppers 2011 deel 2

@ Kelly. Spannend! Heb je een foto, kunnen wij even meekijken. Mss over een paar dagen weer even testen. De test zou dan duidelijker moeten zijn als het raak is.



@ Liv. Spannend! Het klinkt allemaal wel als zwanger. Mss toch even testen, ook al wilde je dat niet doen voor /tijdens de vakantie? :smiley:

beitsche welkom en gefeliciteerd



dus een maart/april baby danā€¦ april babyā€™s zijn zoooo lief alleen jammer dat babyā€™s zo snel groeien.

die van mij al 4 maand gaat echt rap

@diana: Ik weet dat ovulatietesten geen uitsluitsel geven, dus ben daarom ook nog niet zeker van mā€™n zaakā€¦ Wel weet ik dat ovulatie testen het LH hoormoon bevatten en deze lijken qua structuur wel op het HCG hormoon wat je moet hebben als je zwanger bent. Een ovulatietest kan dus wel positief testen als je zwanger bent, maar biedt geen uitsluitselā€¦ Het HCG hormoon, waar zw-testen op testen, dat kan je enkel hebben als je zwanger bentā€¦ Ik wacht het nog een paar dagen af, omdat ik vorige keer ook vroeg testte met een zw-test en deze was toen positiefā€¦ Omdat ik toch ongesteld werd, was mijn teleurstelling wel aanwezigā€¦ nu wil ik daarom nog even wachten met een echte zw-testā€¦



Morgen ga ik op vakantie en zal daarom ook even niet op het forum aanwezig zijn. Ik heb toch besloten om een zw-test mee in de koffer te nemenā€¦ als ik aan het eind van deze week nog niet ongesteld ben, dan ben ik al een week overtijd ga ik testenā€¦ Mijn vriend laat ik dit niet weten, want als het positief is, wil ik hem daarmee verrassen. Jullie ook allen een zeer fijne week toegewenst en ik hoop dat we binnenkort bij iedereen blije gezichten krijgen en bolle buikjes!

Goh, nooit geweten dat ovulatietesten ook op hcg kunnen reageren, dat lijkt me wel heel verwarrend. Ik heb geen ervaring met die testen en ik weet ook niet wat de structuur van LH en HCG is, maar als die op elkaar lijken dan is het natuurlijk mogelijk. Gelukkig reageert een zwangerschapstest echt alleen op Hcg.

Zo de eerste werkdag na de vakantie zit er weer op.

Nu ga ik uit kijken naar ca. 25augustus want dan is mijn nod ongeveer.

@kelly welkom hier en wat verwarrend met die twee testen. Toch nog ƃĀ©ĆƒĀ©n keer testen over een paar dagen of even langs de huisarts misschien?

Oja voor degenen die er in geloven.

De maansteen bevordert onder andere de vruchtbaarheid.dusā€¦ Die ga ik morgen even eentje halen.kan nooit geen kwaad vind ik.

Ik ben 14 juli gestopt met de pil, ik had volgens mij alle verschijnselen van het ontpillenā€¦misselijk, menstruatiepijn, erg moe zijn en vorige week had ik erg pijnlijke tepels. Nu kreeg ik afgelopen weekend ook een soort van bruine afscheiding en nu ben ik vandaag ongesteld geworden. Ik ben er erg blij mee omdat ik nu weet dat alle hormonen van de pil uit mijn lichaam zijn. Dus nu gaan we echt beginnen voor ons eerste wondertje!! Het is nu echt zooo spannend allemaal!

Oei, ik hoop toch niet dat ik zometeen ook ongesteld ga wordenā€¦ :roll: Ik ben 27 juli voor het laatst (hoop ik!!) ongesteld geworden en officieel dan 1 aug gestopt met NuvaRing.



Ik herken het moe zijn heel erg, ben 'n fanatiek sportster en heb al 'n aantal avonden eraan toe moeten geven :? Tevens heb ik sinds afgelopen weekend ook lichte bruine afscheiding, maandag niets en vandaag wel weer 'n beetjeā€¦

Mijn NOD is als het goed is ergens tussen 27 aug en 31 aug. (hou het maar wat ruimer, heb nog geen idee wat mā€™n cyclus doet).

Welkom bij de club bopach,

Toch fijn om te weten dat al die rommel eruit is en je weet dat je lichaam weer goed werkt hƃĀØ? Goed dat de pil er is maar aan de andere kant is het ook rotzooi.

@ seize ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt,maar dat hoop ik natuurlijk voor iedereen hier :smiley:

Ik merk wel dat het bloedverlies minder hevig is als bij de onttrekkingsbloedingen van de pil. Het is nog een beetje moeilijk om mijn cyclus te berekenen maar na de laatste onttrekkingsbloeding en deze menstruatie zit 29 dagen. Mocht mijn cyclus zo zijn dan heb ik mijn eisprong als ik op vakantie ben naar Turkije.

Goedemorgen,

Was het bij jullie ook zoā€™n slecht weer vannacht?ik werd wakker van het onweer en was alleen thuis.niet zo fijn.ben er niet bang van maar het kan wel flink tekeer gaan soms.

hallo allemaal,ik wil me graag aanmelden als juli-stopper.

Ik ben Molly,heb een zoon van 4 en een half ,een jochie die ik helaas na 5 maanden in mn buik heb moeten laten gaan,en een zoon van 1. We gaan nu voor (denken wij) zoon nummer 4 dus.(we kunnen het ons niet voorstellen dat wij een meisje kunnen maken)

Ik ben 40 :shock: waarschijnlijk the granny van het forumā€¦dus sowieso spannend allemaalā€¦

Molly welkom hier en wat verdrietig dat je Boris niet hebt mogen houden. Hoop dat je gauw zwanger bent en ben benieuwd of het dan inderdaad weer een jongen is.

Hallo,



Ook ik ben hier nieuw! Ben 27 jaar en heb 22 juli mijn laatste pil geslikt. Eigenlijk moest ik nog een week, maar we wilden graag meteen stoppen.

Op 26 juli ben ik ongesteld geworden. Volgens de berekeningen zou ik dan op 9 augustus mijn ovulatie hebben.

Las op http://www.clearblue.nl dat je 4 dagen voor je menstruatie al een test kunt doen, maar mijn vriend (33) wil het liever nog heel even afwachten.



Spannend dus!

@LLin wrote:

Hallo,



Ook ik ben hier nieuw! Ben 27 jaar en heb 22 juli mijn laatste pil geslikt. Eigenlijk moest ik nog een week, maar we wilden graag meteen stoppen.

Op 26 juli ben ik ongesteld geworden. Volgens de berekeningen zou ik dan op 9 augustus mijn ovulatie hebben.

Las op http://www.clearblue.nl dat je 4 dagen voor je menstruatie al een test kunt doen, maar mijn vriend (33) wil het liever nog heel even afwachten.



Spannend dus!




Dan zit je ongeveer op dezelfde lijn als mij :smiley: Ik ben ook 27 jaar en ben 28 juli ongesteld geworden. Zou 11 aug mā€™n ovulatie hebben gehad, nu is het afwachtenā€¦Mijn NOD is volgende week, maar ik hou het ruim aan. Als ik 1 sept nog niet ongesteld ben geworden doe ik een test denk ik. Succes!..

diana al getest??? 5 dagen overtijd ben nu wel beetje schieuwnierig hoor

Dank Diana,en bergijp ik goed dat er meerdere dames zijn die meteen de eerste maand ervoor gaan,en niet eerst een maand de cyclus op gang laten komen?

Ik ben 30 juli gestopt met de pil,en heb afgelopen week dus verschillende seksuele uitspattingen mogen beleven,in de hoop dat toen mijn ovulatie wasā€¦Nu voel ik van allesā€¦pijn in mn buik/ eierstokken(denk ik), daardoor loop ik een beetje waggelend(alsof ik al topzwaar ben)

Ik heb dit nog nooit zo gehad bij mn vorige zwangerschappen,toen voelde ik niet zoveelā€¦

najaā€¦geduldā€¦geduldā€¦

hoi molly,



wij gaan er nog niet voor hoorā€¦ bram is net 4,5 maand :slight_smile: al klepperd het wel alweerā€¦ errruugggg :oops:



maar het beste is om te wachten tot we in een groter huis wonen en ik hoop volgend jaar februari. want we wonen nu in een appartement met 1 slaapkamer

@pearlie wrote:

diana al getest??? 5 dagen overtijd ben nu wel beetje schieuwnierig hoor




Ik heb wel even een testje gedaan en dat was negatief, maar zoals ik al eerder schreef, voor mijn gevoel was mijn eisprong afgelopen weekend dus is mijn NOD pas ongeveer over een week. Ik geef nog borstvoeding en ben pas een keer ongesteld geweest, dus ik vind het niet zo gek als ik niet gelijk weer een 4 weken cyclus heb. Zal het ook even aanpassen in mijn ticker, is minder verwarrend.

@SeizeTheDay: Leuk dat we in dezelfde fase zitten!

@Molly: Wij zijn inderdaad meteen van start gegaan. Heb de strip (pil) niet eens afgemaakt! Hoe groot is de kans nou dat het meteen raak is? En als dat zo is, dan is het toch niet heel gevaarlijk of zo?



Vanmiddag dacht ik dat ik ongesteld zou worden, maar het zet nog niet echt door. Als ik het morgen zou worden, is mijn cyclus precies 28 dagen!

Kan iemand mij vertellen waar NOD voor staat? Sorry, ben echt nog een leek.

Zijn er meer afkortingen/dingen die ik zou moeten weten??