juni/juli stoppers 2011 deel 2

En bij deze het samengevoegde topic :slight_smile:

Misschien ook leuk om hier bovenaan een lijstje te plaatsen

meld…



zal even voorstellen voor de andere dames :)…



pearlie (anke) 32 jaar 8-9-10 getrouwd. 8-4-11 bevallen van een mooie zoon…



even anticonceptie gebruitk maar vind het nisk en ik slik geen pil en wil ook geen mirena dus in juli gestopt…



al 2 normale menstruaties gehad en we gaan nog niet klussen dat doen we pas als we verhuisd zijn naar ene groter huis. we wonen nu nog in een appartementje met 1 slaapkamer…

meld





Ik ben Diana, mama van Aron, die nu bijna 8 maanden is. Wij vinden het leuk als onze tweede niet al te veel in leeftijd verschilt met de eerste en we gaan er dus weer voor. Niet heel fanatiek, maar als je eenmaal bezig bent dan wil je eigenlijk ook wel resultaat. :lol:



Binnenkort met eerste NOD. Spannend! Zo alvast even testjes kopen.

Ik ben Lizette 26 jaar.we zijn in juni gestopt met de pil onder het mom we zien wel hoe het loopt.maar kan nu al niet wachten eigenlijk haha. Het wordt ons eerste kindje

Bij deze meld ik mij hier ook aan.



Ik ben 24 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje. Allemaal heel spannend!

Ik ben 27 jaar en we gaan voor ons 1e kindje :slight_smile:

Als het goed is ben ik nu of de komende dagen vruchtbaar, dus we doen onze best :wink: Plezier en genieten staat de komende tijd bovenaan, dus geen ovu,- en temp.testen, geplande sessies etc etc.

Tuurlijk hou ik m’n lichaam wel in de gaten en hopelijk heb ik snel goed nieuws, net zoals jullie!..

Super spannend…succes allemaal :slight_smile:

Bij deze zal ik mij ook even voorstellen. Ik ben liv’, (nog) 24 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje! Begin juni gestopt met de pil, eerste ronde positieve zwangerschapstest, helaas heeft het niet beklijft en werd ik alsnog ongesteld… Nu bezig in ronde 2… as maandag is mijn NOD en ik heb al wel behoorlijk wat gevoel in mijn buik, maar weet nog niks zeker…



As dinsdag gaan we op vakantie en als ik dan niet ongi wordt, gaan we pas testen!

@seize: ik ben het met je eens betreft temperaturen etc. Wij doen dat nu ook nog niet.wil het eerst proberen zonder alle hulpmiddelen.kan over een half jaar altijd nog(hopelijk dan niet meer nodig haha)

@liv spannend bijna je nod,hoop dat ie wegblijft.fijne vakantie alvast.waar gaan jullie naartoe?

Hier is het klussen voorbij en heb sinds vandaag het idee dat het wel eens raak kan zijn.heb geen klachten die er op wijzen maar mijn gevoel zegt ja.hopen dat dat klopt :smiley:

wat leuk een aantal voor de eerste… super leuk… succes allemaal :).



is zo leuk zon eerste kindje (tweede denk ik ook wel hoor hahaha)



maar ze zijn zo klein en teer en je ziet ze iedere dag veranderen heerlijk

Ik ben Lida, 31 jaar, moeder van een dochter van 3.

Eind juni gestopt met de pil…

Ik heb het gevoel dat ik nu pas in mijn vruchtbare dagen zit, wat ook best mogelijk is, want ik ben door de borstvoeding vier weken geleden weer voor het eerst ongesteld geworden sinds de geboorte van Aron en aangezien ik nog steeds borstvoeding geef kan de eerste cyclus ook best weer een stuk langer zijn. Misschien duurt het nog wel even voor ik weer een regelmatige cyclus heb. Of misschien kom ik daar niet eens aan toe, hahaha. We zijn nog steeds vlijtig aan de klus. :wink:



Mocht ik de komende dagen niet ongesteld zijn wacht ik dus toch nog even met testen.

@Diana, spannend zeg!.. Doe je best saampjes :stuck_out_tongue:



Ook leuk om te horen dat er meerdere voor de eerste gaan, vindt het nog steeds 'n beetje onwerkelijk voor mezelf, wat als het zometeen raak is?! Whaha…super natuurlijk 8) Maar ook wel een beetje–> :shock:



Anyway, ik verwacht vanaf de 11 aug ergens vruchtbaar te zijn geweest, hebben er dan ook alles aan gedaan om m’n eitje niet te missen. Heb afgelopen week (vanaf 10 aug ong.) 2x erge last gehad van lage buikpijn, zo erg dat ik erbij moest gaan zitten, zweten en uiteindelijk moest ik hoognodig naar de wc (excuus ;)). Ook heb ik regelmatig lichte steekjes links en rechts.

Sinds gisteren heb ik, heel lichtjes maar, wat bruinverlies…



Ervaar het allemaal als niet vervelend omdat het minimaal is, behalve de buikpijn dan!.. Maar goed dat heb ik maar 2x gehad.

Herkenbaar bij iemand?

Dat bruinverlies kan heel goed iets met innesteling te maken hebben, die buikpijn heeft er volgens mij niets mee te maken. Is een beetje snel na de bevruchting om door zwangerschapshormonen te komen en klinkt als darmprobleempjes. Maar ik weet het niet hoor. Bij Aron merkte ik ongeveer een week na de bevruchting dat ik een soort menstruatiepijn had en ongeveer na tien dagen kreeg ik opvliegers van warmte (dat lijkt dan toch wel weer op wat jij had). Misselijkheid kwam pas twee weken later.

Ach ik vind dat zo heerlijk die spannende tijd dat je bij alles wat je lichaam doet ineens denkt: zou het een teken zijn?! Geweldig. De tweede keer is weer net zo spannend eigenlijk.



Ik hoop alleen dat ik niet meer zo misselijk word. Vorige keer ben ik er tot 17 weken ellendig ziek van geweest. Ik kon niets meer binnenhouden, voelde me heeeeeeeeel moe en viel 8 kilo af. :pray: :pray: :pray:

@shadow: We gaan naar cyprus op vakantie! Heerlijk er ff helemaal tussenuit!



Ik kwam er trouwens achter dat ik me vergist had in me NOD dag toen ik terug ging rekenen met me agenda… Het was afgelopen zaterdag al en ik ben nog steeds niet ongesteld… Ook heb ik een aantal kwaaltjes, waardoor ik sterk het gevoel heb dat het wel eens raak kan zijn. Zo had ik vorige week al veel witverlies, heb ik veel gevoel helemaal onder in mijn buik en soms lijkt het oof mijn borsten extra gespannen zijn… En niet te vergeten, lijkt of ik extra moe ben (of komt dat doordat ik net vakantie heb en al de werkstress eruit moet?!)

Ik kon het dit weekend toch niet laten om alvast even met een ovulatietest te testen voordat ik het met een echte zwangerschapstest doe. Deze was harstikke positief… (zegt officieel nog niks, dat weet ik, maar voor mijn gevoel lijkt het of dit toch een teken is)



Als ik hier met mijn vriend over praat dan wordt hij zenuwachtig en hij is natuurlijk wel gebrand op ‘bewijs’. Ik snap het ook wel, want voor het mannelijke geslacht is een opsomming van allerlei kwaaltjes nogal vaag.

Dus ik gooi mijn emoties nu nog maar even hier op dit forum eruit!



Wat denken jullie?? En voor de mensen die al moeders zijn, klinkt dit herkenbaar??

Liv als jij een hartstikke positieve ovulatietest hebt dan ben je nog niet zwanger maar heb je een eisprong en ben je dus heel vruchtbaar. Klus er op los zou ik zeggen!



Ovulatietesten testen het hormoon dat hoog is tijdens de ovulatie. Dat is een totaal ander hormoon als dat wat je krijgt als je zwanger bent.

@liv klinkt logisch wat diana zegt maar wel verwarrend als je afgelopen zaterdag je nod had.

Eerst maar lekker op vakantie meid en hopelijk kom je met z’n drietjes terug.



Wij mogen vandaag weer aan het werk en ik heb dr zo geen zin in :frowning: .

Maar voor ik het weet zijn we weer gewend hoop ik

Hallo zal me hier ook even voorstellen, ben kelly, 20 jaar & ben eind juni gestopt met de pil…9 juli ongi geworden. Maar nu nog steeds niks ben vandaag 9 dagen overtijd… 1x licht positief getest en toenstraks negatief…weet ook niet wat voor een van de 2 het nu is… :shock:

hallo kelly,

spannend en eng tegelijk…



welke testen gebruik je?

Spannend Kelly. Heb je een foto van die positieve test? dan kunnen we meekijken.

Hej Dames,



Hier kom ook weer even kijken.



Ik zal me nog even voorstellen (voor de juli stoppers). Ik ben Yvonne, ik ben 26 jaar en ik woon in het noorden van het land. Ik heb een dochtertje van 3,5. Ik ben in juni gestopt met de pil en ik had in juli een positieve test in handen.



Ik ben nu 8 a 9 weken zwanger. Volgens mijn iegn berekening 9 weken, maar de verloskundige dacht dat ik iets minder lang zwanger zou zijn. Het maakt me niks uit, we hebben een kloppend hartje gezien :inlove: 25 augustus weer een afspraak bij de verloskundige en dan heb ik weer een echo. De verloskundige gaat dan ook meten, dus dan weet ik de uitgerekende datum.



Groetjes

Yvonne