JUNI 2010 stoppers

Hoi meiden,



Ik wil ook graag mee doen. We hebben een dochter van 14 maanden en we willen de volgende ronde voor een 2de gaan. Ik ben nu aan het wachten op mijn ongi maar die lijkt opeens weg te blijven :frowning: Ik ben na mijn zwangerschap niet meer aan de pil geweest dus ik hoef niet te ontpillen. Ik had dan ook een mooie cyclus van 35 dagen maar die is opeens in de war :frowning:

hoi Regje



schuif maar aan hoor… word gezellig zo

vast de lente kriebels nog in de bol :mrgreen:

Hihi, lente kriebels dat helpt vast veel :smiley:

ja wie weet toch? :mrgreen:



maar goed ik rammel al 2 jaar … maar goed ik ben een studie aangegaan

en om dan tussendoor nog even zwanger te worden en een baby en een peuter om handen te hebben is best zwaar dacht ik bij mezelf

nu ga ik straks mijn laatste jaar in en kan dan nu het risico wel nemen

@mereltje: thanks, hoop dat t snel gaat lukken.



@regje: wat raar dat je cyclus zo in de war is. Stiekem niet toch al geklust :wink:. Hoop dat je snel ongi wordt zodat je ook echt kan beginnen.



@poeizie: ga je nu het laatste schooljaar in of ben je volgend jaar januari ofzo al klaar?



Is er iemand die goed is in die mooie lijstjes die je normaal als 1e hebt staan, dan misschien ff nieuw onderwerp openen, of ff afwachten tot juni voorbij is natuurlijk, weet niet hoe makkelijk alles toe te voegen is.



Ik ben Loesje 31 jaar, getrouwd met een man van 28 jaar en hebben dus 1 dochter van 17 maanden inmiddels en 2 katten. Wonen in een prachtige vinex wijk. Mijn man en ik hebben allebei 1 papa/mama dag, maar ik heb dit jaar (door mn vele vakantiedagen) pas 4 weken 4 dagen gewerkt en meestal dus 3 dagen. Nadat onze 2e er is wil ik definitief 3 dagen gaan werken.



Ik rammel ook al een tijdje, heb heel veel last gehad van bi tijdens en na mn 1e dus moest echt wachten tot ik met de 2e zou gaan beginnen. Nu ik weer enigszins goed loop mochten we weer (van onszelf en advies fysio om tot minstens deze zomer te wachten en dat is het nu toch :wink:. Alleen nu werkt mn schildklier niet mee. Mn waardes waren niet echt goed, maar mijn man en ik hebben toch besloten om deze ronde maar te gaan beginnen. Er is eigenlijk al geen weg terug meer :wink:

Het is daardoor wel moeilijker om zwanger te worden en te blijven. Maar ik heb gelukkig wel een heel regelmatige cyclus dus daarom hebben we wel goede hoop. Ook gaat t wel steeds beter met mn waardes en hoop ik dat de medicijnen deze maand gewoon zo goed aanslaan dat mn waardes volgende maand weer gewoon goed zijn. Mijn dochter was echt een kadootje, de eerste maand dat we begonnen zijn was ik al zwanger en is toen ook meteen goed gegaan.



Verder zitten we te wachten op een oproep van het wkz waar mijn dochter geopereed zal worden aan haar hevige reflux. We hebben een vrij zwaar begin met haar gehad (understatement en jammer genoeg was haar reflux niet het enige) en hopen dat ze met de operatie er vanaf is.

Goedemorgen!!!



@ Regje: Welkom en heel veel succes!!!



@ Mama: Jij ook welkom, en ook heel veel succes …



@ Loesje: Ik heb helaas geen tijd voor lijstjes enzow, misschien iemand anders?

Wel ff heftig allemaal met je dochtertje … :thumbup: :thumbdown:

Hopelijk ben je snel zwanger ondankst je schildklier!!



Iemand die nog fan is van Oranje???

Hier wel, vanmiddag dus lekker kijken in de tuin, lekker een dagje vrij …



Fijne dag vandaag, voor mij nog 2 weken wachten tot mijn spiraal eruit mag!!! :inlove:

@Loesje wat heftig zeg met je dochter, onze dochter had ook reflux en die kreeg toen zuurremmers en dat hielp heel goed. NU heeft ze ook allergieen en die hopen we homeopathisch op te lossen.



Ik neem aan dat ik niet zwanger ben en als ik dat wel ben dan is zijn cyclus zowie o in de war, want hebben pas geklust 1,5 week dat normaal mijn eisprong is. Maar wieweet toch zwanger, nou dan ben ik de eerste hier :lol:

wat heftig allemaal loesje… hoop dat je bi niet te erg naar voren zal komen

grote kans zit er waarscheinlijk wel in denk ik…de een is er wat meer gevoelig voor als de ander

schildklier is ook niet niks :frowning: balen hoor allemaal



is iedereen trouwens al begonnen met foliumzuur/zwangerschaps vitamines?

ik slik ze nu bijna een maand… in ene had ik die enorme aandrang erna

en toen waren ze toevallig ook nog in de aanbieding

heb die van de etos speciale vit. voor voor en tijdens de 1ste periode van de zwangerschap

zit ook iets in wat je cyclus reguleerd dus is nooit slecht

zeker niet voor mijn rommeltje van afgelopen jaren

maar goed alle vit waren daar toen 1+1 gratis en ze konden nog wel een tijd mee dus meteen maar 2 gekocht :mrgreen:



oranje… ja ik weet toevallig dat ze vandaag spelen

voor de rest moet ik werken… maar ik weet dat er overal in het huis televisies aan staan op de wedstrijd… dus hier en daar zal ik er wel wat van mee pikken

mijn man heeft zo’n mazzel he… mijn schoonouders zijn uit varen

en normaal als ik moet werken op een dag dat tygo geen schooltje heeft dan passen zij op

nu kan dit dus niet dus 1 van ons moest vrij nemen

en daar mijn man iets makkelijker vrij kan krijgen dan mij heeft hij nu dus vrij

toen nog niet wetende dat oranje zou spelen… maar goed hij is nu blij joh! :lol:



ik ben trouwens ook zo gelukkig

tygo heeft vanaf zijn 2de verjaardag geen hap warm meer gegeten

ja patat en vlees of kibbeling dat ging er wel in

maar voor de rest was alles nee … en vlogen regelmatig de borden van tafel

en sinds een maand ofzo is hij langzamerhand weer aan het eten geslagen

het is op het kdv begonnen

ze waren een project gestart over warm eten tussendemiddag omdat veel kinderen savonds te moe zijn om te eten… ze vroegen of tygo ook mee mocht doen… nou ik dacht ja waarom niet onder het mom van zien eten doet eten… en nu eindelijk na een paar maanden is hij begonnen met eten… er vliegd nu nog wel eens een bord door de lucht maar niet meer zo standaard als anders

en gister heeft hij thuis ook weer voor het eerst warm gegeten :dance:

echt ik ben zo blij ! :inlove:

@regje: Jitte gebruik al sinds ze 8 weken is losec (zuurremmer) en motilium (zorgt ervoor dat de maag sneller geleegd wordt). Dit helpt wel iets, maar ze heeft een maand geleden nog een ph-metrie gehad en alles was toch nog te zuur/kwam te vaak omhoog, ondanks de medicijnen en dat al haar eten nog steeds 2% met jbpm wordt ingedikt (normaal moeten ze voor de meting met medicijnen etc stoppen maar dat durfde wij en ook onze ka niet aan. Bij jitte was het met alles nog veel te erg). En aangezien bijna alle baby’s er met een jaar overheen gegroeid zijn en zij inmiddels al 17 maanden is geloofd onze ka dat ook niet meer, dus enige optie operatie. Vind het wel heel erg, maar als ze erdoor van alles af is is het ook wel super fijn. En jitte had ook kma en soja allergie, maar is daar inmiddels wel overheen gegroeid :dance:

Misschien deze maand een wat latere ei-sprong???



@poeizie: wat goed dat ze dat op het kdv doen. Kan me helemaal voorstellen dat kinderen te moe zijn om nog te eten. Ik ben in de luxe positie dat ik om 7 uur begint (ach luxe :think: ) maar dat ik om 15.30 al naar huis kan en haar dus om 16.00 kan ophalen (eerder mag in principe niet ivm dagritme kindjes). Dus ze heeft nooit hele lange dag op het kdv.

Mijn dochter heeft door de reflux nogal ondergewicht (geboren 4440 en met 1 jaar 8.3 kg, dus geboortegewicht nog niet eens verdubbeld) dus als ze een paar dagen niet gegeten heeft gaan we gewoon ff langs de mac voor haar. Maar gelukkig valt het hier nog hartstikke mee (ze is nog geen 2 he :wink: ). Het is hier altijd erg gezellig aan tafel en als ze niet wil, dan niet, hoe moeilijk dat soms voor mij is.



@foliumzuur: ja ben al braaf 2 maanden ofzo aan het slikken. Had nog een half potje dagravit multivitamine van mn vorige zwangerschap/borstvoerdingsperiode staan. Dus die heb ik opgemaakt en ben inmiddels aan een nieuw potje begonnen. Dit was destijds de enige die ze in de apo hadden staan, heb eigenlijk niet verder gekeken :oops:



Ik heb inmiddels al een setje van 6 testen van sensitest en ook een predictor (of ander goed merk, weet niet meer welke het was) test al thuis liggen :oops: O echt te erg, maar heb het liever maar in huis zodat ik iig meteen kan testen als ik dat wil. Ik deed de vorige x mee als testpersoon van zwangerschapstesten en wist dus een dag of 10 na mn eisprong al dat ik zwanger was. Vrees dat ik deze keer ook niet tot mn nod kan wachten :shifty: Vandaar de goedkope sensitest en als i dan positief is kan ik het nog een keertje checken met die goede :lol:



Hier zijn ook verschillende een middagje vrij. Ik niet hoor, vind het best leuk, maar dan wel als het 's avonds is of op mn vrije dag. Mijn man was iig blij met zn papadag op maandag :lol:

@Poeizie, wat fijn zeg dat Tygo weer is gaan eten (warm eten) dat maakt het altijd een stuk gezelliger aan de eettafel.



@Loesje, dat is idd andere koek. Hopelijk gaat die operatie alles verhelpen. Want dat zuurbranden doet zo zeer (weet ik uit eigen ervaring).



Hier sinds 2 weken aan de multivitaminen voor zwanger worden (bij de etos vandaan).



Vandaag trouwens ongi geworden dus mijn cyclus was 3 dagen langer. Zal een deze dagen even een cyclus banner maken :lol:

Hoi Meiden,



Poeizie, zie dat we allebei dezelfde opleiding volgen! Zit nu ook eind tweedejaars. Ga in september met medicijnen beginnen en dan hopelijk eind juni 2011 mijn diploma! (ben verkort met de opleiding aangezien ik hiervoor in de kraam gewerkt heb!)



Ja foliumzuur. Ben er zodra ik met de pil gestopt ben trouw mee begonnen! Moet zeggen dat ik eigenlijk niet meer durft te hopen op een zwangerschap. Zou dan betekenen dat ik 6 jaar aan het lijntje ben gehouden door mijn huisarts. Zonde toch?

Hier jammer genoeg geen kinderen. Nog nooit zwanger geweest. Denk dat ik spontaan tussen de plee en de muur inval als ooit mijn test een extra streepje krijg hahah!



Dat klussen daar heb ik wel een trauma aan over gehouden zeg maar. Met mijn eerdere ivf poging moest het zoveel en zovaak. Manlief heeft schildklier probleem en medicatie voor zijn hart dus als het moest, ging het niet zeg maar…Ach ik ga er nu in de blind in en stiekum hoop ik op een goed eind. Zo niet dan ga ik na deze opleiding gewoon weer verder studeren!



Nou voor de meiden waar de redday voor in aankomst is! Ik ga duimen voor jullie dat jullie zwanger zijn hoor!



En voor de andere meiden, klus ze!



Liefs Bianca

Hee, wat is het ondertussen al lekker druk hier! Gezellig, nog meer junistoppers! Een lijstje zou idd wel handig zijn voor het overzicht…wie o wie is er handig in en heeft er tijd voor?! Ikke niet helaas…moet op beide vragen nee antwoorden hihi.



Lees iets over foliumzuur…ik gebruik al een maandje of 2 (sinds we de knoop hebben doorgehakt om in juni voor een tweede kindje te gaan) supradyn complex forte, een extra sterke multivitamine die ook door zwangere vrouwen gebruikt mag worden en die voldoende foliumzuur bevat. Al vergeet ik het soms wel eens moet ik bekennen…



Hier begint het langzaamaan spannend te worden…a.s. zaterdag mijn NOD, tenminste als ik uitga van 28 dagen. Ik voel vanalles en nog wat, maar dat zou natuurlijk net zo goed op een naderende ongi kunnen wijzen…echt irritant hoezeer je nu op elk pijntje gaat letten…hopelijk weten we snel meer. Ik ga a.s. zaterdag testen als alles rustig blijft, ben benieuwd!!! Ik hou jullie op de hoogte.

spannend caro … ja je gaat je overal op focussen he

echt heel iritant… maar ja je wilt zo graag he

morgen gaat dan eindelijk mijn spiraaltje eruit … heeft heeft voor mijn gevoel zooooo lang geduurt

maar ergens is er nu ook weer een rust over me heen gekomen



Bianca… wat grappig zeg! idd hier ook eind juni hopelijk mijn diplomering

en in de tussentijd een beetje klussen hier en daar :mrgreen:

waar doe jij de opleiding?

Goedemorgen …



Vandaag verven in de kamer van de oudste, krijgt een brandweerkamer!!!

Vanmiddag en vanavond weer werken, voor de rest geen plannen …



Ik gebruik ook nog geen foliumzuur, ik zie wel waar het schip strand, ik ga niet focussen op een zw-schap …

We zien wel, het komt wanneer het komt!!



Fijne dag allemaal …

joepie ! het is nu een feit… ben nu definitief een juni stopper :dance:



het was zoals verwacht een fluitje van een cent

en het inbrengen van de eendebek was even vervelend maar het verwijderen van het spiraaltje heb ik niets van gevoeld



ik heb nu alleen een beetje zeurend gevoel onder in me buik en onderkant van mijn rug

maar moet ook binnenkort ongesteld worden dus zal allebei een beetje meespelen

voel me spataderen ook veel meer opspelen dus geeft aan dat ik weer wat vocht aan het vasthouden ben

dus volgens mij heb ik het precies goed uitgegokt :mrgreen:

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



Eindelijk … :inlove: Nu ikke nog :mrgreen: :mrgreen:

nog even en dan is het eind juni :inlove:

dus nog even gedult hebben hoor … spannend he

:mrgreen:

Jeetje het wordt helemaal druk hier…hoop dat ik het een beetje kan blijven volgen…aangezien we zondag voor 3 weken op vakantie gaan.



Maar welkom alle nieuwe meiden.



Regje: Heb ik bij jou niet vaker een keer in een topic gezeten :think:



Hier niet een mega oranjefan…wel natuurlijk als ze dichter bij de finale komen. :lol: Gisteren de eerste helft gekeken en het laatste stukje.



Verder hier al aan het foliumzuur sinds januari.

hahahaha ellen… we zullen ons speciaal voor jou 3 weken inhouden goed ? :mrgreen:

weet alleen niet of dat gaat lukken 8)

Hallo allemaal!



Trouwens Poeizie ik volg de opleiding aan het Albeda College in Rotterdam alexandrium. We moeten dus de laatste loodjes zeg maar. Hopelijk ook een zwangerschap tegen het eind van de opleiding.



Meiden ik wil wel een lijstje maken hoor. Als mensen even een prive bericht willen sturen met hun naam, datum van stoppen met de pil en of het een 1e of 2e kindje is/wordt dan maak ik een lijstje die kunnen we dan ook neerzetten zodat iedereen wat overzichtelijker kan zien we er nu in het forum zitten.



Moet nog een aantal dagen hoor maar sinds ik gestopt met de pil ben heb ik het idee dat ik niet de aardigste op aarde ben… en ik ben ook heel gauw geiirriteerd. Hopelijk gaat dit niet de hele periode duren want dan wordt het er niet gezellig op :lol: . Iemand hier ook zo last van? haha



nou meiden we houden elkaar weer op de hoogte!



Groetjes Bianca