JUNI 2008 stoppers Deel 8, Onze 1e baby is geboren!!!

@ Bloempje

9 uur al…het begint pas om 11 uur he?!

Maar je zal dit vast wel al niet meer lezen…

@ Vliegje

Wat schattig dat hij hoera riep tussen door.

Wel zielig dat hij nog zoveel pijn heeft.

Oma belde vanmorgen ook af…ga dus toch alleen met moeders :slight_smile:

FAQ Zoeken Uitgerekende dataChat Agenda Gebruikerslijst Profiel Je hebt geen nieuwe berichten Uitloggen [ schaapie ]

Heb jij al op een geboortekaartje gestemd? Poule 1 Poule 2

Maart 2009 Mama’s! - Laatste loodjes de eerste baby!

Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4

Kindje op Komst forum index -> 9 maanden mama’s

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp

Auteur Bericht

Juffie

Dreumes

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 15:25 Onderwerp:

BIB

Alleen even een vraag aan de dames die vocht vast houden in benen/ voeten. Hier inmiddels al geruime tijd, complete been vanaf bovenaan en ook in mijn handen en polsen. Het valt me op dat mijn huid gevlekt is, lichte rood/paarse vlekken over het hele been. Bij mijn handen heb ik dit niet. Benen voelen ook koud. Ik loop dat wel in een badjas op het moment, dus blote benen, maar verder heb ik het goed warm. Herkent iemand dit?

33/ 43/ zwanger/ VMK april '08/ 22/ - ZWANGER!!! - 22 juli: eerste echo: hartje klopt! - 7 augustus: tweede echo: alles super! 8 oktober: 20 weken echo! Alles ziet er goed uit en het is een meisje!!! 27 november: pretecho!

Naar boven

Arola1977
Dreumes

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 15:45 Onderwerp:

Zo ook even melden dat het hier goed gaat. Merk dat mijn lichaam veel rust nodig heeft want heb echt "rapido" harde buiken. Maar de 2 oma's zijn hier veel zodat ik ook echt die laatste 8 dgn ondertussen kan relaxen.
De allergie die ik had overghouden aan mijn kuurtje is vrijwel weg. Dus vrijwel geen gekriebel meer.

Ooops de laptop is bijna op en heb geen stroom kabeltje hier dus ff snel posten voordat hij spontaan uit gaat. tot later!

Naar boven

Sweet-Love
Tiener

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 16:33 Onderwerp:

Juffie schreef:
BIB

Alleen even een vraag aan de dames die vocht vast houden in benen/ voeten. Hier inmiddels al geruime tijd, complete been vanaf bovenaan en ook in mijn handen en polsen. Het valt me op dat mijn huid gevlekt is, lichte rood/paarse vlekken over het hele been. Bij mijn handen heb ik dit niet. Benen voelen ook koud. Ik loop dat wel in een badjas op het moment, dus blote benen, maar verder heb ik het goed warm. Herkent iemand dit?

Ik herken het ook op me benen, kan bloeduitstorting zijn..
Heb ook vocht in handen/polsen enzo.. maar ook me benen houden vocht vast en dat is het enige waar ik die plekken zie!

Whatever makes you happy, Whatever you want..

Naar boven

ellen84
Kleuter

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 17:32 Onderwerp:

Arola: Is het niet raar om te weten dat je dan de baby in je handen hebt?? Lijkt me zo'n gek idee...maar ook heeeeeeel leuk natuurlijk Wij moeten maar afwachten wanneer het komt, dus kwa dat ben ik wel weer een beetje jaloers

Juffie: Heb hier niet echt last van vocht vasthouden.

Mamager: Jeetje dat wordt echt snel verhuizen dan...zal wel vermoeiende tijd worden. Hoeft er niet veel aan het huis gedaan te worden??
En heeft je man daar al een baan in de buurt?

Met de moeheid gaat het wel...maar denk dat ik wel lekker zal slapen vannacht, tenminste dat hoop ik

2de ronde: 28/ZWANGER
5 augustus 1ste echo gehad!!!
29 september: heb het idee dat ik de kleine voor het eerst heb gevoeld!!
16 oktober 20 weken echo!

Naar boven

Sweet-Love
Tiener

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 17:49 Onderwerp:

De HA heeft me nagecheckt, alles is wel goed..
Hij geeft de uitputting de schuld zeg maar, ik slaap al weken niet goed tot helemaal niet, en mijn lichaam is uitgeput.
Me bloeddruk was gewoon netjes (110/70) en me suiker gehalte ook.
Dat ik flauw val, is zeg maar een teken van veel te weinig slaap, hij gaat overleggen met mijn gynaecoloog.

Naar boven

MamaMarianne
Puber

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 17:59 Onderwerp:

Sweet-Love schreef:
De HA heeft me nagecheckt, alles is wel goed..
Hij geeft de uitputting de schuld zeg maar, ik slaap al weken niet goed tot helemaal niet, en mijn lichaam is uitgeput.
Me bloeddruk was gewoon netjes (110/70) en me suiker gehalte ook.
Dat ik flauw val, is zeg maar een teken van veel te weinig slaap, hij gaat overleggen met mijn gynaecoloog.

Deze kunnen je opnemen om even een nacht ofzo te slapen. of als je het durft slaapmedicatie voorschrijven.
want als je lichaam nu al uitgeput is hoe moet die dan de bevalling erbij doen? maar meid als je de slaaptabletten thuis niet aandurft het gewoon aangeven....
dit weet ik uit eigen ervaring!

voor jullie allemaal

enmei 06, april 07, aug. 08, jan. 09

Naar boven

Sweet-Love
Tiener

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 18:08 Onderwerp:

Ik krijg geen slaap medicatie, ik heb zelf temazepam die ik opzich mag hebben.
Maar hij gaat evt inleiden bespreken. Of iets dergelijks.
Want slaap medicatie werkt niet zijn ze achter gekomen dan zouden ze me een shot moeten geven.. en dat wil ik niet.

Naar boven

ellen84
Kleuter

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 18:52 Onderwerp:

Ja je had vorige keer die temazepam gekregen zeker??
Inleiden zou wel lekker zijn

Net even nieuwe foto geplaatst van mijn bolle buik En van toen ik net wist zwanger te zijn!! Volgens mij zie je wel verschil

Naar boven

ludje
Tiener

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 19:53 Onderwerp:

BIB
Goh vandaag valt het mee zoveel als er gekletst is .

Sweet je hebt nu wel een betere plek "uitgekozen" voor het flauwvallen, in je vriend zijn armen. Maar zonder gekheid: gelukkig was er verder niks en ik hoop voor je dat de gyn meewerkt. Ja, de vorige keer slaapmedicatie had niet veel geholpen herinner ik me nog. Inleiden lijkt em een heel goed plan, je beebje is er nu klaar voor. Wordt wel raar dan, eerst tegenhouden en vervolgens halen van de baby...

Jacky sterkte met de bloeddruk. Hopelijk daalt ie nog weer. Erg jammer dat het begin van je verlof nu zo moet ipv lekker thuis rommelen zonder je zorgen te hoeven maken.

MamaGer ik heb zelf in november een paar dagen heel veel last van mijn schaambeen gehad en nu nog als ik te veel doe. Te veel is Eline een paar keer dragen/tillen (die is ook al weer 15 kilo) of wat verder lopen. Bij mij hebben ze bekkeninstabiliteit geconstateerd, maar over het algemeen is het heel goed te doen. Dus ja, ik heb het zelf ook.

Line wat een brave jongen om zo lief te zijn in het ziekenhuis . Jammer dat je er de hele dag hebt moeten vertoeven en weer terug moet.

Ik heb vandaag een echt babietje mogen ruiken . Ze was al weer 7 weken, maar toch was het nog een heel lief klein hummeltje. Zo leuk. Eline vond het ook heel interessant en heeft haar voorzichtig geaaid. Toen ik haar gisteren vertelde dat we babietje gingen kijken dacht ze eerst mijn babietje , maar helaas kan ik dat niet zo "bestellen". Ze verheugd zich er wel al enorm op, net als ik en hubbie.

Naar boven

ellen84
Kleuter

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 20:41 Onderwerp:

Ludje: Wat een lieve reactie van Eline Ze wil graag dat de baby komt

Naar boven

Sweet-Love
Tiener

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 20:53 Onderwerp:

Ludje, ik zou het ook raar vinden als de gynaecoloog ineens wél akkoord gaat met inleiden/halen terwijl ze het al weken niet willen.
Slaapmedicatie (temazepam EN oxazepam ) werkte toen inderdaad niet, nu heb ik wel slaap medicatie in huis, maar het werkt niet.. Ik kies inderdaad de armen van me vriend uit, maar sta ook vaak te wankelen en dan ziet hij dat en rent hij naar me toe.. ofzoiets
Gelukkig verheugd Eline zich op de baby..

Naar boven

Arola1977
Dreumes

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 21:05 Onderwerp:

Ja het is aan de ene kant heel gek om te weten wanneer je meisje geboren wordt. Maar omdat ik vantevoren wist dat we een geplande keizersnede zouden krijgen weet je bijna niet beter. Het was meer dat ik vanaf 2 wkn geleden moest beseffen dat dit kindje niet perse op wk 36 geboren zou worden. En dus ook spontaan nog mijn vliezen kan breken.

Verder ff geen tijd, meisje is zoooo verkouden en aan het hoesten dat ik af en toe maar ff bij d'r ga zitten om haar te troosten en in slaap te wrijven.

Naar boven

Kee
Peuter

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 22:01 Onderwerp:

BIB

Moest vanavod voor de laatste keer laat werken zn morgen mijn laatste dag Ik heb het gehaald!! (sorry ben even ego vandaag)

Vanaf vrijdag hoop il dan wat meer aanwezig te kunnen zijn op KOK. Vrijdag ga ik eens heerlijk naar de kapper en wat frullen en prullen in huis (ik heb geen zin in het echte poetswerk, da's voor de week nadien). Briek gaat wel naar het kdv, het is carnavalsfeestje dus da's ook leuk voor hem. HIj blijft ook minstens 2 dagen in de week gaan, zo blijft ie het wat gewoon maar dan hoef ik me niet zo te haasten 's morgens en kan ik hem vroeger ophalen.

nu ga ik slapen...

nog 1 dag werken

Naar boven

schaapie
Dreumes

Geplaatst: Do 19 Feb 2009, 9:00 Onderwerp:

hallo meiden!!!

daar ben ik dan eindelijk zelf even,heb eindelijk de laptop!'
ja zoals ik al dacht ben ik dus eerder bevallen dan uitgerekend,ik had zelf nl al een hele tijd de 14e in mijn hoofd en nou ja het is een dagje later maar mijn gevoel liet me dus niet in de steek.
Lucas was met 32 weken al ingedaald en had een beetje ruimtegebrek denk ik
De 14e heb ik de hele dag harde buiken gehad,geen pijn of bloedverlies maar goed ik dacht echt dat het gebeuren ging.
Helaas stopte het toen ik naar bed ging en dus was de teleurstelling best groot toen er zondag ook niks meer gebeurde...........tot 16:00uur,toen kreeg ik menstruatie achtige buikkrampen en een klein beetje bloedverlies dus ben ik weer gaan timen en er zat soms nog geen 3minuten tussen,zou het dan nu wel
Maar net toen ik besloten had om de verloskundige te gaan bellen om 20:00uur stopte het weer en ik baalde dus als een stekker......dat snap je.
Maar toen om 20:45 braken mijn vliezen en vrijwel direct werden de weeen heftiger
Dus manlief de vk laten bellen en maar weeen op gaan vangen.
Ik had tegen de vk gezegd dat ze het rustig aan mocht doen want ik redde me nog wel even maar om 21:15 had ik daar toch spijt van!Ã?k moest poepen,tenminste zo voelde het.......
Toen de vk binnenkwam om 21:40 had ik al de grootste moeite om de weeen nog weg te puffen
toen ze me ging toucheren was het even slikken want ik bleek dus al 7-8 cm ontsluiting te hebben en de baby zou snel komen........oh jee
Dus zij hebben gelijk de kraamhulp laten komen en ik ben op bed verder gegaan.........relax bevallen zou het niet worden,zoveel werd duidelijk.
Nou en dat bleek want 23.29 was Lucas er,helemaal gezond,alles er op en eraan en ik behoorlijk uitgescheurd en doodop en vooral overrompeld van wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd was,het was zo snel gegaan.
Helaas moest ik dus ook nog alsnog naar het ziekenhuis voor de hechtingen en daar heb ik de nacht ook gelijk maar doorgebracht.
Na een behoorlijke ritsluiting erbij en een aambei rijker ben ik lekker naar huis gegaan de volgende morgen en direct naar bed want lopen en zitten is vreselijk pijnlijk geweest,nog steeds gaat alles niet helemaal soepel maar dag voor dag word het beter gelukkig.
Nou meiden,mijn stiry van de bevalling,een stortbevalling zoals de vk het noemde,ze vroeg zelfs of ik echt nog nooit een kindje had gehad eerder,nou geloof me,dat had ik echt nog wel geweten als die ook zo was gekomen,allemachtig.

Ik heb wel wat foto's maar moet nog even het 1 en ander op de laptop instaleren alvorens ik ze op i-net kan plaatsen dus ik beloof dat ze komen maar weet nog niet wanneer.
iedereen bedankt voor de felicitaties.

groetjes schaapie

1e ronde gelijk raak ,wauw!
15feb is lucas geboren

morge :mrgreen:

@schaapie; heftige bevalling dan! :shock: maar wel super dat Lucas er snel uit kwam en vooral dat alles goed is met hem!! Ben wel heel erg benieuwd naar de foto’s hoor!! Enne lekker genieten van jullie zoon!!

@cvs; ah vervelend meid…gelukkig is het wel weer goed gekomen :hug: zijn jullie nog wel bezig met zwanger worden of heb je dat ff op een laag pitje gezet??

@vliegje; wat sneu voor je broertje… :hug:

@marjolein en bloempje; veel plezier bij de hhb :mrgreen: zal vast wel lukkken…

@arola; nog een week meid!! Hou vol…gaat vast lukken… :thumbup:

@ingrid; rustig aan meid! Je moet echt aan jezelf en je kindje denken hoor…dan af en toe maar wat gas terug nemen :wink:

nou hier is alles goed…heb mijn 2 ochtenddiensten overleefd…ja echt overleefd noem ik dat. Inwerken is best gezellig, maar als je alles aan een ander over moet laten en je zit er zelf de hele dag een btje bij te hangen is niet leuk :frowning: Maar goed…vanaaf nog een x inwerken en dan moet ze het vanaf volgende week zelf zien te rooien hoor :wink:

Voor de rest alles goed! Gister weer bij de vk geweest en alles is nog steeds goed…of ik nog vragen heb…uh nee…heb nooit vragen…dus was er weer met 5 minuutjes weg (terwijl ik wel altijd moet wachten, omdat anderen zo lang aan het kletsen zijn :? ) Naja over 3 weekjes moet ik weer…en dan schiet het echt wel op. Dan zit ik gewoon al weer op 30 weken…pff wist niet dat het zo snel kon gaan…Ik moet wel zeggen dat ik er naar uit kijk hoor. Heb het werken nu ook wel ff gehad. Maar ik tel af…nog 8 weken werken :dance:

Jee schaapie, wat een verhaal! Heftig zeg! Viel de bevalling zelf je mee? Ik bedoel, op het moment van geboren worden? Allemachtig, wat ben ik daar bang voor hahahaha, de pijn enzo.

Ben ook benieuwd naar de foto’s.

Kloos, fijn he, nog een paar weekjes! even volhouden nog :slight_smile:

Schaapje! Goed om wat van je te lezen en ondanks de heftige bevalling klink je heel positief en opgewerkt. Maar dat is natuurlijk ook logisch. Een gezond kereltje!!! Heerlijk!

Joehoeeee :dance: mn kraampakket van de verzekeraar is binnen…zit volgens mij wel alls in wat ik nodig moet hebben of in huis moet hebben van de kraamzorg…dus dat is beter! :dance: Lekker shampoo potjes zitten er ook in (wel 6 stuks) en een lieve badjas voor de beeb :slight_smile: Mag dus niet klagen!

zo…al gekookt en ondertussen ook al weer gegeten…ff een uurtje relaxen dan op naar mn werk…heb zo zin he!! :liar: :liar: haha…

Nou de huishoudbeurs zit erop. Wat een ellende hahaha.

De 9 maandenbeurs was wel leuk en we waren idd veels te vroeg maar hebben even lekker rustig koffie kunnen drinken.

Het was toen het open ging nog goed te doen qua drukte. Om half 2 nog even er over gelopen toen was het een gekkenhuis.

Wij zijn ook weer thuis.

Hebben van 11 tot 12.30 op de 9 maanden beurs rondgelopen…was goed te doen…was ook leuk! Tassen vol :slight_smile:

Heb ook 2 shirtjes laten bedrukken een roze met de meisjes naam en een blauwe met de jongensnaam.

Om half 1 zijn we wat gaan eten…in de gang naar de huishoudbeurs toe. Er liepen toen zoveel mensen van de Huishoudbeurs naar de 9 maanden beurs…dat het echt niet leuk meer was. We hadden toen de hele 9 maanden beurs al gehad…moesten alleen nog even wachten tot de shirtjes klaar waren en toen hadden we het echt wel gezien… Om 10 voor 2 hadden we mooi de trein weer gepakt naar huis :slight_smile:

wat zijn jullie vroeg klaar op de beurs! Jeetje, ik ben er al een aantal keren heen geweest en had toen altijd rond 17.00 uur de trein… maar dit keer ga ik niet met die vriendin, maar met mijn moeder. 1 voordeel, hoef niets te shouwen, hang t lekker aan de rolstoel van mijn moeder…

oja, wie heeft de brillenstand van eyes+more gezien op de beurs?? Daar ga ik een kijkje nemen… Ben hier in Zwolle al in de winkel geweest, maar ga op de beurs kijken of ik kan slagen voor een leuk montuurtje…

Ik heb er zin in!

Oja, ik heb sinds een week op maat gemaakte steunzolen… zorgt voor versteviging van mijn enkels en hopelijk gaan ook de voetpeesontstekingen over daardoor (is wel de bedoeling). Maar ik loop er heerlijk mee! Maandag heb ik veel gelopen, van en naar t werk (is normaal een kwartier fietsen), en vandaag weer, van en naar de stad gelopen (net zo ver als naar mijn werk)… en ook weer terug gelopen… in de natte sneeuw. Lijk wel gek, maar ik vind t heerlijk. En… vanavond ging ik kijken voor schoenen, kom ik terug met rolschaatsen! :roll: Ze waren in de aanbieding van 65 euro voor 19 euro! Mooie zwarte rolschaatsen met rode wieltjes… :smiley: Wil morgen al gaan rolschaatsen, maar dat kan helaas nog niet… :frowning:

kloos; super dat je kraampakket binnen is… wat leuk dat er een klein badjasje in zat! :smiley:

en ja, heb afgelopen maand helemaal niet geklust… wilde t niet… even niet… maar t staat wel op een wat lager pitje, niet meer dingen bewust doen… t komt wanneer t komt…

schaapie, jeetje, wat een snelle, maar heftige bevalling… De bevalling zelf, daar ben ik ook bang voor…

arola, nog effies…

wie had ook alweer die knuffels gemaakt?? Wat geweldig!!! :smiley: Wat kost zoiets bij elkaar nou aan materialen??

Jee Mar, dan ben je snel klaar.

maare, jullie zijn dus al uit de namen?! Wat gaaf :slight_smile: Ben zo benieuwd!

Ik baal nog steeds dat het dit jaar niet is gelukt te gaan :frowning:

Hopelijk volgend jaar, zwanger of net bevallen :slight_smile:

Geen ei onderweg, maar had ook niet anders verwacht. Kom vanavond bij kletsen!

Met Joost gaat het nog niet goed, eet en drinkt nog steeds niks dus we maken ons flink zorgen :frowning:

@ Vliegje :hug:

Ik kom zo weer ff schrijven…ben weer zo zo zo zo zo zo boos! Moet het even laten bezinken… :mrgreen:

Wat een kloot vioolen op mijn werk zeg…ik zit nog steeds te wachten op een telefoontje om een afspraak te maken…inmiddels bijna ruim 2 weken verder naar de laatste keer dat ik mijn baas gesproken heb en ruim 5 weken geleden dat ik de brief op de bus heb gedaan.

Naja ik zit thuis en krijg mijn salaris…krijg ik vandaag een brief van het UWV dat mijn werkgever binnen 4 dagen na mijn ziekmelding dit bij het Uwv had moeten laten weten.

De 15e heb ik mij ziekgemeld en pas de 30e heeft mijn baas het doorgegeven aan het UWV. Ofwel ik krijg over die periode nu geen ziektewetuitkering…ofwel ik loop geld mis…

Stelletje :? ik moet me er niet druk om maken…maar nog meer gezeik met mijn werk. Gelukkig zegt het UWV nu dus ook dat mijn werkgever zich niet aan de afspraken houdt…nou dat had ik nou nog nooit gemerkt :mrgreen: gelukkig heb ik het nu van een ander ook zwart op wit…

Marjolein~ dat kan toch niet zomaar…??? Die dagen dat zij te laat zijn met aanmelden moeten zij toch gewoon zelf dan aan je uitbetalen??? Ik zou ook furieus zijn.

Vandaag dus naar de gyn geweest. Precies de arts die ik afgelopen vrijdag bij de verloskamers had en hij was blij me in goede gezondheid en dikke buik te zien. Hahahah

Alle controles waren goed, bloeddruk 115/70 en de beeb ligt gewoon nog steeds overdwars in de buik. Dus vandaar het vele zuur en de ongewone buik-berg-formaties. Nu is het dus gewoon afwachten tot donderdag… raar maar waar en ik zal van de week waarschijnlijk nog echt wel heel erg zenuwachtig gaan worden maar dat horen/lezen jullie nog wel…

spannend arola… succes met deze laatste loodjes, gelukkig gaat nu alles goed! :smiley:

marjolein, dat kunnen ze je niet maken, dat je geld misloopt door hun fout. Dan is je werkgever jou geld schuldig… aankaarten die handel! Snap dat je boos ben, zou ik ook zijn!!

O Mar, wat een ellende!! Kan je niet iets ertegen doen??

Arola, sterkte! nog een paar dagen. Ik ben zooooo benieuwd naar de naam :wink:

Je bent gewoon onze volgende, ongelooflijk he!

Hebben we eigenlijk al een adressenlijst dames??

Ja die hebben we al vliegje…die heb ik iedereen gemaild die mee deed!

Er is een nieuw deel geopend

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=70038