Tuurlijk, daarom zeg ik ik ga het allemaal niet te letterlijk doen. Enneh als ik zolang zonder chips moet…dat overleef ik niet
Jee Marjolein zo bezig met je boek
Chips heb ik nog nooit gehoord. DAar heb ik kilo’s van gegeten toen ik zwanger was van onze eerste.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zeker wel af en toe een wijnjte in het weekend drink en ook mijn filet heel af en toe wel eet.
Toen ik zwagner van Brigitte was werd er door de deskundigen gezegd dat er geen bloedband was onder de 6 weken.
Ik ga niet nu alles al laten staan en neem dat soort boeken met een potje zout. Maar dat is ieder voor zich denk ik.
Ik probeer uiteraard het beste te doen voor het ongeboren kindje. Maar zover is het nog niet nu…
@ Norma
Yoghurt eten schijnt ook goed te zijn tegen vaginale schimmels. Ook yakult etc schijnt goed te zijn omdat de vaginaleschimmel wordt veroorzaakt door een bacterie in de darmen die via de anus in aanraking komen met de vagina.
@ Ingrid
Als ik alles moet geloven wat er in het boek staat mogen we alleen nog maar brocolli eten en fruit eten
Ik ga ook niet alles te letterlijk nemen hoor, maar het is wel interesant om allemaal te lezen
@ Chico
Gefeliciteerd met je 31e verjaardag! Je hebt in iedergeval redelijk mooi weer! Hier wel in iedergeval heb vandaag heerlijk in de zon gelegen, en ben ook lekker rood geworden
Leuk om te horen wat er in je boek staat, Marjolein. Zo te horen lees jij voor ons allemaal. Hoeven wij het niet meer te doen
Maar ik zou dat eet-advies ook niet alle dagen zo serieus nemen. Een beetje beter opletten en bepaalde dingen matigen. Maar om nou alles te ontzeggen, terwijl het nog wel 6 maanden of langer kan duren om zwanger te worden… Maar goed, dan zijn we in ieder geval vast goed op de hoogte.
hoi hoi,
Ja altijd leuk die boeken, maar het is toch goed om te lezen vind ik. Je weet tenslotte niet alles. Maar ik probeer doordeweeks goed te eten, verse groente enzo en in het weekend mag het wel wat lekkerder. En idd een chipie of nootje…hmmmm
By the way ik heb weer gelezen in het boek “truth about food” dat broccoli niet door iedereen goed wordt opgenomen. Er zijn mensen die zoveel broccoli kunnen eten maar het geen effect heeft. Heeft iets te maken met een of ander gen. Net als dat men zegt als je gaat afvallen “als je honger hebt neem dan een glas water” dat is echt bull! Water heeft geen calorieen en wordt dus niet verwerkt. Het glijds zo door je maag naar je nieren enzo.
Vandaag een vermoeiende dag gehad. Iris is volgens mij druk bezig met een sprongetje (oei ik groei boek ;-)). En heeft echt allerlei soorten buien. Vanmorgen lekker wezen zwemmen en vanmiddag naar de kinderboerderij geweest. Merk ook wel dat ik wat moeier aan het worden ben. Maar goed in de middag kan ik er aantoe geven en in de avond mag vriendlief wat meer energie erin steken.
Nou meiden ik ga even wat anders doen achter i-net. Lees jullie snel weer!
groetjes!
Chico, nog gefeliciteerd!
Nou, voor vandaag stop ik met werken. Morgenavond weer verder, morgen overdag ook gewoon op kantoor.
Dus het kan nu wel weer
Hi! Als ik zwangeren voorlicht bij ons op de poli, dan is het voornaamste wat je niet mag: eet geeen rauw vlees en geen rauwe vis. Eet geen kaassoorten die gemaakt zijn van rauwe melk (bijna niet meer te krijgen in NL), dus je kan je brietje gewoon eten hoor, zeker als het bij de supermarkt vandaan komt.
Verschoon de kattenbak niet, draag handschoenen in je tuin als je in de aarde wroet. Meer niet, simpel toch? En voor de rest gewoon gezond eten, maar dat moet je normaal gesproken ook doen.
En zolang je nog niet zwanger bent kan je gewoon alles eten en drinken, want zodra het eitje bevrucht is duurt het nog een paar weken (meestal 2) voordat het is ingenesteld en echt een bloedband met je heeft.
Qua medicijnen zou ik toch wel voorzichtig zijn en goed kijken of je zwanger mag worden/ zijn met de medicatie voordat je begint met proberen om zwanger te worden…
liefs, Ruth
hihi, nu kan ik jullie echt niet meer bijhouden!!!
Ga snel ff bijlezen
liefs
daffie
zo, dan nu ff reageren:
@ Gitje: :hug: Geeft nix hoor, dat je wat afwezig bent. We zien je vanzelf weer verschijnen als jij daar zin in hebt!
@ Marjolein: Ik slik al foliumzuur vanaf begin mei, dus dat zit wel goed! Welk boek heb je gekocht? Ik had ook nog nooit gehoord dat je geen chips mag eten. Denk ook dat het met het zout te maken heeft. Dan is het voor mij geen probleem, want ik heb al een redelijk lage bloeddruk en tijden een zw.sch. daalt ie nog verder! :?
@ Jentel: Ik krijg nu ook problemen met het bijhouden! Voor je het weet is er weer een nieuw deeltje geopend :lol:
@ CVS: Die van de etos slik ik, en ze zijn bijna op! Maar, ik wil even afwachten tot mn ongi, voordat ik ze van je overneem, ok?
@ Kloos: ja, ontpillen, of zwanger!!! Dan ben je ook heel moe (tenminste ik wel) en tja, ik weet ook niet waar dat libido ineens vandaan komt, want ik heb nu ook meer zin. Ik denk eerlijk gezegd omdat we het voor het echie doen. :oops: l*llig he
@ Ingrid: Mooi lijstje!!! :thumbup:
@ Chico: gefeliciteerd :dance:
@ Stiekem: welcome back!!!
@ Arola: Succes met het sprongetje!!! Colin krijgt weer een paar kiezen (hij doet alle tanden per 2 tegelijk :roll: ) Dus we zitten hier ook weer met vreselijke luiers en bijbehorende uitslag en een chagerijnig kind :wall:
Zo, volgens mij heb ik weer iedereen gehad.
Vrijdag hadden we een bruiloft, en hoewel de bruiloft tegenviel, de afterparty was echt heel gezellie. We zijn nog met een klein groepje de stad in gegaan. Vanaf nu voor mij ook geen alcohol meer. Zaterdag heb ik de hele dag vriend voor de gek moeten houden, omdat 's avonds zijn vrijgezellenparty was, en ik heb op de ophaalplaats moest brengen, zonder dat hij door zou krijgen waar het voor was. Dus heb ik de nodige leugentjes om bestwil verteld, maar uiteindelijk was het resultaat daar. Hij wist nog steeds niet dat het om zijn vp ging, toen we al op de plek stonden! :mrgreen: Dat was echt heel grappig. Hij heeft een leuke party gehad (was pas om 5 uur thuis :shock: ) Vandaag dus maar weinig gedaan. Lekker filmpje gekeken toen Colin vanmiddag op bed lag en vriend ligt nu alweer te slapen, dus kon ik even ongestoord achter de comp.
Ik betrap mezelf erop dat ik toch wel erg bezig ben met zwanger worden. Ik voelde gisterenmiddag ineens een heel vreemd kriebelig gevoel in mn borst (voor de mama’s onder ons het leek een beetje op toeschietreflex…) en begon ook een beetje te lekken! :shock: Verder ben ik al sinds gisteren echt keimoe (maar dat kan ook aan het stappen liggen natuurlijk) en heb ik ongelofelijk veel dorst. Dat had ik met Colin ook.
Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat het niet gelukt is, maar stiekem denk ik dus dat het wel gelukt is. Als straks die test toch negatief blijft baal ik echt vreselijk. Nou ja, dan is er altijd de volgende ronde nog!
je zou denken dat het met een 2e wel anders zou gaan en me redelijk nuchter zou kunnen houden… :wall:
liefs
daffie
He Daffie,
Leuk dat zijn party zo goed is gelukt! Grappig he als ze niets door hebben!? Dan is het extra leuk… hihi :mrgreen:
Spannend voor je, nog 9 dagen (wat duurt dat lang he als je er op zit te wachten?)… Ik voel me af en toe net een klein kind die zenuwachtig is voor zijn/haar verjaardag! Hahahaha :roll:
liefs, Ruth
wat grappig van de vp zeg. Moest hij ook verkleed?
Enne, wie weet ben je wel zwanger joh! Je test volgende week?
eej daffie, grappig dat je vriend niks door had van zn vrijgezellenfeest. En super dat ie het naar zn heeft gehad
wat betreft dat sex voor het echie…dat heb ik dus ook wel volgens mij. Best gemeen, maar nu kan ik er dan ook veel meer zin en tijd voor maken, anders ben je ook zo druk…(haha smoessies )
oh ja…had je ook veel dorst met collin?? dat had ik gisteren ook, ik weet niet hoeveel ik gedronken heb, maar tot ik naar bed ging was het nog niet genoeg…Naja we will see. Ik ga er maar niet vanuit, omdat ik nog maar net gestopt ben met de pil, lijkt het me gewoon zo sterk…
stiekum: duidelijk! Fijn dat je het ff kort en bondig zegt over wat je wel en niet mag eten. Wordt er gek van als iedereen dan zegt…oh dan mag je dat niet en dat niet…Als je het gewoon algemeen in de gaten houdt komt het dan het beste.
Trouwens --> hoe deden ze dat vroeger dan?? wisten ze toch ook van niks, aten ze toch ook rauw vlees etc.etc. en al die mensen die onverwacht zwanger worden en die al zoveel maanden verder zijn…die hebben het eten toch ook niet in de gaten gehouden??
Naja ben wel van mening dat je het goed in de gaten moeten houden, omdat je het beste voor je kind wil, maar ik ga mezelf niet alles ontzeggen :naughty:
geloof dat ik dat al wel vaker zeg… :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jaaa Daffie Ik dacht ook dat ik er minder mee bezig zou zijn dan bij mijn eerste.
Hier heb ik nog nergens last van, maar wel erg moei… had ik bij Jay ook.
Dus een paar spennende dagen, ik test pas op mijn nod of de dag erna.
Mijn vriendin komt Donderdag op bezoek, we hebben er een soort traditie van gemaakt om bij elkaar langs te komen op de dag van de test.
Het zou wel mooi zijn om haar dit weer te vertellen.
Ik heb hier nog geen test in huis, maar wil graag de digitale van claer bleu weet iemand waar ik die kan bestellen op internet en dan gewoon eentje, Ze gaan allemaal per drie.
Ik woon in een dorp dus kan hem hier moeilijk halen.
We hopen deze maand op meer zwangere.
Kuss Miranda
Kuss Miranda
Kloos: vroeger wisten ze het idd niet, maar er waren ook veel meer miskramen, ziektes, vroeggeboortes, afwijkingen etc dan nu. Nu weten we veel meer, maar moet je wel relaxed blijven anders word je gillend gek! hahaha :mrgreen:
Als het straks weer sinterklaastijd is, dan hoor je weer allemaal berichten dat je voorzichtig moet zijn met speculaas enzo, blablabla… Eet goed, drink goed, snoep weinig (al kan ik dat laatste minder goed helaas… :oops: ) en dan zit je goed
liefs, Ruth
zo een deeltje 3 alweer,gaat hard!
ik kon het hele weekend niet reageren omdat die stomme pc me er dan vanaf gooit als ik op de button reageren klik :evil: snap er niks van.
heb vanmorgen voor het eerst boven de plee gehangen,bah…gelijk op mijn werk de hulptroepen maar ingeschakeld voor als ik het nodig mocht hebben om afgelost te worden.
Ik krijg geen ziekte toegekend als ik me hiervoor ziekmeld…omdat ik eerlijk zeg dat ik zwanger ben mag ik me nu niet ziek melden voor misselijkheid…lekker dan.
wat de sex betreft,wij deden het juni juist voor het eerst weer vaker in de week,daarvoor en vooral toen ik de pil slikte was het 3keer niks,soms 3mnd niet :shock: ja echt,mijn man heeft wat te verdragen gehad met mij :oops:
Nou in juni leek het allemaal goed gekomen te zijn,libido was zelfs te groot voor mijn man,die smeekte of ik van hem af wilde blijven op een gegeven moment :lol:
Maar ja nu ben ik dus ziek zwak en zwanger en heb er dus weer weinig zin in…voel me gewoon te beroerd ervoor,de zin is er op zich wel maar mijn lichaam werkt niet mee
Omdat het bij ons niet gepland was was het gewoon echt sex voor de sex en niet sex voor een baby,hopelijk komt dat gevoel dus snel weer terug als de misselijkheid gezakt is
oh en wat eten betreft,ik leef momenteel op chips en drop,de rest word ik misselijk van…en ik moet toch eten toch?
ik probeer wel brood en warm eten binnen te krijgen maar het smaakt me gewoon niet…
Groetjes schaapie
schaappie; waar werk jij nu dan? Ook in de beveiliging?? Wel balen dat je je daarvoor niet ziek mag melden, maja als je echt ziek ben, dan ben je dat toch, ze kunnen moeilijk controleren dat je ziek bent omdat je zwanger bent of niet…lijkt mij :think:
stiekem; daar heb je gelijk in…toen waren er natuurlijk wel meer ziektes, die je nu al lang niet meer ziet of iig minder.
jentel; spannend zeg over 3 dagen al je nod!! ik duim voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
als ik van mijn pilcyclus uitga dan moet ik zondag ongie worden, maar heb de banner op 30 dagen gezet, waarom? geen idee denk sowieso dat ik niet eerder test dan die 30 dagen…want geloof er niks van dat ik nu al zwanger ben…haha…erg he, misschien denk ik er zondag wel anders over hoor
@Kloos,idd ik werk in de beveiliging en ik zt op een eenzame post,is niet erg maar er moet dus ergens anders aflos vandaan komen.
Ik heb direct verteld dat ik zwanger was en nogal last had van misselijkheid,nu dat ergere vormen aan lijkt te nemen meld ik dat ook weer netjes maar blijkbaar word dat dus niet erg op priijsgesteld,ik had me denk beter gewoon ziek kunnen melden voor 3weken ofzo :sick: :wall: stelletje eikels…
nou ja als ik echt zieker dan ziek ben kom ik toch niet hoor,kunnen ze hoog en laag springen… :roll:
@schaapie
Wat raar dat je je daar niet ziek voor mag melden. Heb je geen arbo dienst waar je dat mee zou kunnen bespreken??
@ Schaapie
Ik heb soms ook wel een maand 2 maanden geen zin/tijd hoor. Die van mij heeft het ook zwaar te voorduren! En soms denk ik nu moet het maar weer een keer gebeuren :s erg he?! Heb nu dus wel vaker zin…schijnt ook zo te zijn dat wanneer je geen pil meer gebruikt je zin ook weer meer wordt, zeker rondom de eisprong
Zo zie je maar je moet niet altijd eerlijk zijn.
Wel raar dat ze er zo moeilijk over doen. Dat je misselijk bent etc heb jij toch ook niet om gevraagd:s Wel heel vervelend zeg!
Ik kan het me nog niet voorstellen dat ik boven de pot moet hangen. Ben wel eens misselijk maar overgeven doe ik NOOIT! Misschien hoogstens 5x in mijn leven… Dus het idee dat ik zou moeten overgeven en misselijk ben omdat ik zwanger zou zijn…haha zie het nog niet voor me!
Nou heb mijn boek van 361blz bijna uit…haha! Sta nog steeds op wacht dus heb alle tijd om buiten lekker bij te kleuren (rood te worden, bruin wordt ik niet) en mijn boek te lezen.
Zometeen weer dansles. De laatste keer en dan hebben we ons eigen speciale dansje helemaal ingestudeerd
Moet ik weer toneelspelen en romantisch doen :s Dat kan ik echt niet op comando hoor.
aha schaappie heel herkenbaar allemaal. ik zit dus ook in de beveiliging…Maar idd als je alleen op een post zit is het beroerd met aflossen, dan moet je zelf er voor zorgen dat je iemand achter de hand hebt. (daarom zorg ik er altijd voor dat ik met iedereen goed contact heb, soms ben je zelf sneller dan een planner…)
Zit je trouwens bij de concurrent of ook bij ons , wij zijn 1 van de grootse…zeggen ze… zat vroeger bij nederlandse veiligheidsdienst.