Juni 2008 stoppers #2 **Al 2 zwangeren!!**

@CVS

Omdat mijn vriend nog met een studie bezig is. Hij denkt dat als ik zwanger zou zijn hij geen tijd heeft voor zijn studie…en ik heb gezegd dat dit onzin is. Hij is tenslotte in December klaar!

En dat we echt niet in 1x zwanger zouden zijn…dus toen had hij zoiets van ok…

Maar mijn vriend roept wel vaker dat hij iets niet wil en als het dan toch gebeurd dan is hij toch wel heel erg blij…

Maar hij vind het nu ook hartstikke spannend hoor!!!

En we staan er echt allebij voor 100% achter. Hij had alleen niet verwacht dat hij het zograag wilde…dus daar schrok hij van toen hij hoorde dat ik ongi was geworden, toen baalde hij zo dat hij dacht…mmhhh dan wil ik toch wel heel graag kindjes…snap je?!

Beetje moeilijk om op te schrijven maar hoop dat je het zo begrijpt

ik begrijp het zeker, ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn vriend veel heb lopen zeuren… hij wilde steeds niet maar toch ook wel. heb toen gezegd dat 1 juni een mooie datum was om te stoppen, want dan waren we 7 jaar samen… dus 7 juni zei hij van: het is goed, stop er maar mee! :smiley: dus ik helemaal enthousiast, haha.

cvs/marjolein;

dat herken ik ook wel hoor…maar mijn man zegt ook dat hij er lang niet zo mee bezig is of het nu komt of later. Maar nu de pil de deur uit is, vindt ie het stiekem ook wel leuk…Mannen zijn gewoon anders :wink: dat heb ik iig wel geaccepteerd…je moet wel :stuck_out_tongue:

Die mannen toch! Zitten ze niet achter de gewone computer dan zitten ze wel achter de game console. En dat moeten vaders zijn/worden… Geintje hoor. Maar toch zijn mannen zo anders in die dngen. Ik moet zeggen dan mijn vent ietwat ‘verwijfd’ is. Klinkt nu alsof hij beetje homo is maar dat bedoel ik helemaal niet. Hij kan namelijk s’avonds in bed echt even lekker kletsen. En hij begon over wanneer we zouden kunnen stoppen met de pil. Hahahah de schat!

Het idee over zwanger zijn is nog steeds ietwat onwennig hoor. Ben al wel afspraken aan het maken voor controles wat natuulijk allemaal heel onhandig uitkomt. Eind deze maand dus verhuizen. Dan zouden we ook rond de 8 wkn zijn. Dan kijken of we mijn moeder zo lang mogelijk voor de gek kunnen houden. En dat als ik naar utrecht moet voor controle dat ze denkt dat ik aan het… shoopen ben? Hahaha

Nee we hebben gisteren besproken dat mijn moeder het rond de 8-10 weken wel mag weten. Is ook wel zo handig met al het klussen, iris enzo.

En als we dan de sleutel krijgen vanhet nwe huis gaan we 1 kamer de hangwieg van Iris neerzetten, met wat kleertjes ofzo, dat als mensen komen kijken ze meteen nog een verrasing te zien krijgen. Zou wel leuk zijn.

–marjolein-- ik hoop met je mee dat deze ronde “DE” ronde gaat worden. Mooi verhaal erbij wat heel veel moed en kracht zal geven.

–daffie-- thnx

Nou ga nu even wat rommel opruimen. Zie/lees jullie later!

Precies, mannen zijn nou eenmaal anders!

Wij hadden ook altijd gezegd juni/juli '08 gaan we kindjes proberen te maken. Uiteindelijk ben ik dan wel al wat eerder met de pil gestopt aangezien ik eerst een beetje ontpilt wilde zijn. Ben ook blij dat ik dat gedaan heb!!!

Maar toen besloten we toch maar te gaan trouwen voor er eventueel kindjes zouden gaan komen. Dus dat werd aug '08 (het trouwen dan ;)). Dus toen riep mijn vriend mooi dus we wachten tot aug/sept met kindjes maken. Dus ik daar weer op in nee neee neee neeej dat hadden we niet afgesproken…

Dus zo doende toch in Juni begonnen :wink: En ik kan heel goed zeuren, en mijn zin krijgen :wink:

Mijn vriend zat van de week al van die traptrekkers te kijken…maar neej hoor hij wil nog niet :wink: haha! Daarom hij is er stiekem toch wel heel erg mee bezig. Net zoals ik niet alleen een zwangerschapstest mag doen…en als hij dan negatief is is hij ook teleurgesteld.

Mannen hebben gewoon een grote mond en een klein hartje…zo zie jemaar weer :wink:

@ Arola

Wat een goed idee zo van dat kamertje.

Wij hebben ook al in 1 kamertje een wiegje staan met hierop een hele stapel kleren, en een commode als opslag plaats voor de rest van de troep, …haha maar hij staat er wel;) We hebben er geen plek voor op zolder dus zodoende. Wij zeggen ook tijdens de rondleiding van ons huis. Dit gaat hopelijk ook ooit de babykamer worden…

(wij wonen hier ook namelijk pas 4 maanden)

Maar bij jullie is dat helemaal leuk…omdat het kamertje dan ook echt…voor een babytje is!

Je moet het nog wel een tijdje voor je houden. Mijn moeder zou het meteen weten zodra we het zelf weten. Ik kan dat echt niet geheim houden…en als het fout gaat…dan heb je ook een beetje steun.

Mijn moeder wist gister ook als derde dat ik ongi was geworden :wink:

Mijn ouders en oma weten dan ook dat we er mee bezig zijn…verder niemand hoor. Maar ik moet er gewoon met iemand over kunnen praten…

Gelukkig kan ik hier ook mijn ei kwijt…Maar niet DE ei hoor…die hou ik graag zelf :wink: , anders wordt ik zeker nooit zwanger :wink:

hhhahaa

goed geschreven marjolein!

Ja we proberen het voorlopig voor ons te houden. En als we verder zijn dan mag ze het als 1e weten. Moet nog even wat bedenken om bij haar te doen. De zwangerschaps test ‘pre ongeluk’ in de wc laten liggen? Hahaha

Marjolein, ik had hem blijkbaar op de pc al aangepast, maar vergeten te uploaden :wink: nu moet ie goed zijn.

Bij zwanger worden heb ik een topic geopend over mijn ovutesten… kunnen jullie er eens een blik op werpen?

Vliegje ik heb erna gekeken maar snap er niets van (zoals ik al dacht )

Ik heb ze nooit gebruikt.

Sorry kan je niet helpen.

Kuss Miranda

@ Vliegje

Ik heb ernaar gekeken en snap dr ook geen bal van…daarom ga ik ze ook niet kopen.

Ik denk dat je beter even kan wachten tot je een iets regelmatigere cyclus hebt. Maargoe dik heb dr geen verstand van!

@ Vliegje

Hij is goed aangepast hoor. Blijf het alleen jammer vinden dat je van sommige hier nooit wat hoort… Kun je het lijstje niet in 2e opdelen…1 deel met ieereen die hier wat schrijft en 1tje van wie je nooit wat hoort…

This maar een idee hoor, misschien denken er hier mensen anders over…

2 lijstje is lastig bij houden lijkt me. Ik ben de komende tijd misschien ook minder online ivm mijn bruidsreportages :wink:

Bedankt voor jullie reactie op mijn ovutesten.

Op zich is het makkelijk te begrijpen, als de streepjes donker genoeg zijn hahaha.

Ja maar de helft zie je toch niet…dus dan hoef je dat toch niet bij te houden??? mmmh ik weet het ook niet hoor :wink: hahaha…

:shifty:

Nou de ongi heeft zich echt flink doorgezet hoor…zit onder de pukkels (zat ik al door het stoppen van de diana35, maar nu nog erger) buikpijn, hoofdpijn :s bah bah!

Dat het maar snel weer over mag zijn :wink:

Balen van je klachten!

Ik zit ook onder de pukkels en ben doooodmoe.

Vanavond vroeg naar bed, morgen lange dag met bruidsreportage dus ben misschien zaterdag pas weer online!

Fijn weekend voor iedereen!

hoi hoi,

Wat mij betreft kun je het lijstje laten hoor. Misschien degene die niet schrijven wat grijzer maken ofzo. Maar is inderdaad weer extra werk.

Ik zal eind deze maand ook wat minder kunnen schrijven maar zal heus proberen af en toe een reactie te gen en een update.

Nou meiden ik ga eens kijken naar die ovu dingen. Ben wel ff benieuwd.

Dan noig wat papierwerk invullen voor de verhuizing. Pfff

tot later!

ps… buikie gaat goed, heb helemaal nergens last van. Soms een klein beetje naar de misselijke kant maar beschouw ik als niets.

Hoi,

@Ingrid, balen meid dat je het net niet gehaald heb :evil: , wanneer mag je weer?

@Vliegje, ik heb in je topic gereageerd, ik denk echt dat hij rond 6 juli geweest is.

@Marjolein, balen zeg dat je er zo last van heb, kreeg je ook pukkels toen je stopte met de pil?

Wat mooi zoals je met je opa gesproken hebt!

@Arola, zit je al lekker hoog op je roze wolk :mrgreen:

@CVS, mannen zijn zeker anders, haha.

Mijn man is ook erg betrokken bij het zwanger worden hoor.

Toen ik zwanger van Jorrit was zijn we ook naar de cursus samen bevallen gegaan, daar waren met nog 5 andere stellen waarvan we met 2 nog een leuk contact hebben.

1vrouw van die stellen “kende” ik al via kok, we zaten toen samen bij de februari/ maart stoppers 2006.

die andere vrouw en ik zijn tegelijk bevallen en we gaan nu samen naar ouder en kind gym.

Ook de mannen kunnen goed met elkaar overweg, dus erg leuk.

Groetjes Chico.

vliegje, net je bericht gelezen over ovulatie. heb een reactie aqchter gelaten en hoop dat dat misschien ook wat informatie geeft.

Succes morgen met je fotoshoot! En slaap lekker! :zzz:

Thanks Arola! Zou niet raar zijn nee, als mijn hormoonhuishouding gewoon in storing verkeerd haha.

Mijn man begon juist over kindjes. we hadden het weggestopt.

Ik vooral, mijn broers zijn zwaar gehandicapt, mijn oudste broer is alweer bijna een jaar geleden gestorven :frowning: Mijn jongste broertje gaat dezelfde lijdensweg krijgen… binnen nu en 5 jaar waarschijnlijk, dus hoe wreed is dat. Ik wilde niet aan kindjes beginnen omdat ik gewoon doodsbang was.

Mijn man was juist antikind. Maar langzaamaan sloeg dat om… Hij begon er ineens over en het maakte mij juist heel onzeker. Ik heb die gevoelens weggestopt (3 jaar geleden net voor ons huwelijk zouden we namelijk stoppen met de pil maar toen kregen we bericht van het erfelijkheidscentrum dat ze ons geen garantie kunnen geven, of uberhaubt informatie waar we iets aan hebben).

Mijn man begon erover en ik had gelijk zoiets van ‘durf ik het wel aan, KAN ik het wel na het verlies van mijn broer, faal ik niet als vrouw zijnde’ .

Goed met mijn man over gepraat en ik merkte dus dat het verlangen veel groter was als we dachten. En toen dus het foutje met de pil, echt niet bewust gedaan maar het heeft ons wel toen nadenken wat we nu ECHT wilden. En daarna dus besloten te stoppen.

Mijn man is ook wel neutraler hoor. Wilde eigenlijk ook niet dat ik ging tempen of ovu testen, en nu loop ik iedere avond met mijn potje hahahaha.

Nou ja, iedere avond, nu niet meer denk ik, omdat ik mijn ei misschien al heb gehad, of geheel niet maar goed.

Ach mannen zijn nu eenmaal echt anders dan vrouwen en soms begrijp je echt niks van elkaar.

Aan de andere kant reageren vrouwen juist zoooo emotioneel en niet rationeel meer, dat mannen ze even kunnen bedaren en de andere kant kunnen laten zien :wink:

Ik ga niet te laat naar bed, morgen vroeg op. Ik hoop zoooo op droog weer! We hebben wel een binnenlocatie, maar ook een buitenlocatie. Plus foto’s bij de trouwauto, bij een rally auto, duifjes los laten dus ook veel buiten.

Duimen jullie mee? Heb er wel zin in moet ik zeggen :slight_smile: Heerlijk als je zo gevarieerd werkt.

ik werk wel enorm veel, maar ach, je leeft maar 1x toch :wink:

Fijn weekend meiden!

–vliegje-- er gaat zoveel om in je hoofd zoals ik het lees. En niet alleen druk in je hoofd maar ook een druk leven. Allemaal moeilijke factoren. Dus als je eerst die ovu sticks eens de deur uitgooit. Je concentreerd op je komende fotoshoots waar je heel veel plezier aan beleeft. Dan kan je lichaam ook de rust vinden. Heb het gevoel dat je heel veel druk op jezelf legt (met oa de woorden"faal ik niet" 'kan ik het maken tegenover mijn broers?"). Nee je faalt niet! Je bent een mens en ik denk dat je broers het je zouden gunnen (ookal zouden ze het niet kunnen uitten).

Denk dat je eerste zorg nu moet zijn om een goede betrouwbare cylcus te krijgen. Misschien mbv een arts, wie weet kan hij bloedtesten ivm met de verschillende hormonen enzo. Langzaam aan alles op de rit krijgen en dat kindje wat je echt wel graag wilt moet dan echt een keer komen. Vertrouw daarop!

Even een stom verhaaldje erbij…

Toen wij ons huis gingen verkopen liep dat helemaal niet zo soepel. Weinig kijkers. En toen op een zondag middag zat ik een programma te kijken over positief denken en de frequentie( zoals een FM frequentie) daarvan. Heb vervolgens de hele dag positief gedacht over het huis. En toen was het maandag… en opeens zei mijn hoofd… de makelaar gaat zo bellen… en wat gebeurde er later die dag… de makelaar belde…

En die mensen die toen kwamen kijken hebben ook gekocht. Het is een raar verhaal maar ECHT WAAR.

Dus hierbij ; POSITIEVE :: FREQUENTIES :: OVER HET INTERNET AAN :**: IEDEREEN DIE HET NODIG HEEFT.

Hai Vliegje

Wat een verhaal zeg…jeetje, dat is idd wel erg spannend. Maar goed dat jullie het aandurven!

Heel veel plezier morgen. Ik ken ook 2 stelletjes die morgen trouwen…dus ook ik ga hopen op mooi weer!

Liefs, Marjolein