Juni 2008 stoppers #1

Ja hoor maak maar een lijstje… :mrgreen:

Daffie vraag gerust, ik wil ook altijd alles weten…

Hoe we bij Texel komen… :think: … ik heb altijd graag naar Texel gewild en er nooi geweest.

Verder geen rede… :slight_smile:

De dag zelf was mooier dan we hadden gehoopt maar het ging wel allemaal een beetje langs me heen…

We zijn vroeg getrouwd 10:00 en hebben daarna lekker taart en champange gedronken.

Jay op bed gelegt en lekker in de grote tuin gezeten van onze bungalo om na te kletsen.

Om drie uur kwam de fotograaf en zijn we het hele eiland rond geweest.

Om 18;00 terug.

En zijn we lekker uiteten geweest en de 23ste komt ons feest hier voor iedereen.

Onne vervelend z’n onregelmatige cyclus maar er zijn wel twee zonen uit voort gekomen dus zou me geen zorgen maken. :wink:

Hoe is het twee jongens en hoe oud zijn ze?

Hoe vond de eerste het dat de tweede kwam?

:lol: Ik wil ook graag alles weten.

Kuss Miranda

Mijn cyclus was bij Jay 29 dagen en daarna was ik gelijk zwanger dus ben benieuwd deze keer…

Moet volgende week ongie worden en dan gaan we er voor…

Hoi,

Nou, geweldig twee jongens! Ze zijn de dikste vrienden en ik geniet enorm van ze. Maar ik weet ook niet beter. De oudste vond zijn broertje prachtig vanaf moment één en dat is zo gebleven. Hij was 2 jaar en 4 maanden toen zijn broertje kwam.

Mijn menstruatie kwam vandaag (voelde me al zooo opgeblazen), dus vanaf nu ga ik dat wel weer bijhouden. De vorige keren kon ik de vk namelijk niet vertellen wanneer ik precies voor het laatst mijn menstruatie had gehad. Ik hield het aantal rondes wel bij, maar de data niet. Nu dus wel. Ben benieuwd hoeveel rondjes r in mijn agenda komen te staan…

groetjes!

hey hoi,

wat leuk dat er al meer meeschrijven…ik weet eigenlijk niet of ik wel in de junistoppers behoor…ik stop wel halverwege juni…rond de 20e ofzo…Moet ik eigenlijk nu al beginnen met foliumzuur of moet ik eerst even een maand ontpillen??

ik zal me ff kort voorstellen. Mijn forumnaam is dus kloos :wink: zoals je kan zien. Ik ben 25 en net een half jaar getrouwd. Mijn man wil eerst het huis afhebben voordat we echt voor een kindje gaan…maja…ik vond dat onzin en hebben dus gewoon een deal gemaakt dat ik mn pil op zou maken en dat is nu nog 1 strip gelukkig… :smiley:

Ons huis is nu al bijna af hoor…maja veel kleine details moeten nog gebeuren…maar goed dat terzijde.

Ik woon in het hoge noorden enne wij hebben dus nog geen kids…dus vind het extra spannend allemaal… soms vraag ik me af of ik het allemaal wel zou kunnen enzo… pff…maar goed lees veel op forums om informatie op te doen![/list]

zijn jullie trouwens allemaal thuisblijfmama’s of werken jullie er ook nog bij? Ik werk nu 30 uur en als ik ooit zwanger mocht worden en we krijgen een kind dan wil ik wel veel minder werken, maximaal 18 uur ofzo…

@jentel: lekker hoor 2x een feest…wel jammer dat er een deel van de dag een btje langs je heen gegaan is…maar gelukkig komt er nog een feest, dan moet je alles loslaten hoor en er volledig van genieten :wink:

oh ja hoi daffie en hoi onne :smiley: vind het ff lastig om op alle berichtjes te reageren… :oops: :oops:

fijn weekend allemaal!

Hoi,

@Kloos: Ik werk 4 dagen per week (0.88 fte) en mijn partner werkt ook 4 dagen per week. De jongens gaan 3 dagen per week naar een superleuk kdv. Voor ik moeder was, werkte ik fulltime. Straks in oktober gaat de oudste naar school. Wellicht dat ik er dan voor kies (indien mogelijk en te regelen op mijn werk) om wel 5 dagen te werken, maar dan kortere, zodat ik minder bso nodig heb.

Groetjes!

hey Onne,

lijkt me best zwaar dan…of vind je het wel meevallen?

Ik zie er best wel tegen op om te werken en kinderen op te voeden…het liefst zou ik dan wel volledig thuis willen zijn, maja aan de andere kant elke dag thuis is ook niks :? maar sja…die keus is er toch niet, want moet sowieso wel werken…

naja eerst maar is zwanger worden…en dan duurt het toch nog wel een jaar om daar over na te denken :wink:

trouwens even een dom vraagje…maareh wat mag je allemaal niet meer eten dan als je zwanger wilt worden?

sowieso geen rauwe gehakt en filet american…en geen drank enzo…maar meer weet ik niet…bestaat er ergens een lijstje ofzo?

Moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon niet weet… :oops: :oops:

Onne; Hoe oud zijn jou jongens?

Wat fijn dat je ongie kwam.

Kloos; het beste is om nu al te beginnen het kan geen kwaat als je het een langere tijd slikt.

Maar het liefst 4 weken voor de bevruchting of zo snel mogelijk.

Eerste kindje spannend hoor alles is nog zo nieuw, ik vind het hier ook weer erg spannend maar ben wel minder onzeker.

Ik werk 20 uur in de week en daarvoor werkte ik full-time.

Kloos; vragen zijn nooit dom; Op internet is veel te vinden.

De belangrijkste dingen weet je al; niet drinken/roken.

Geen rouwe dingen eten, verse groente goed wassen, geen kattebak verschonen of met handschoenen, matig met leverworst.

Kuss Miranda

Hoi,

Mijn oudste is 3 jaar en 7 mnd, de jongste is bijna 15 mnd.

Over wel en niet doen als je zwanger wilt raken wat eten betreft: kijk op de site van het voedingscentrum. Prachtige overzichtjes te vinden en als je een vraag hebt, kun je ze mailen.

Veel werken vind ik niet zo zwaar, maar dat is vooral omdat ik werk omdat ik het leuk vind. Ik krijg er energie van! Als ik thuis ben, dan ben ik er ook echt (net als mijn partner). Huishouden staat bij ons niet om nummer 1, dus het is ook niet zo dat als ik niet werk ben, dat ik dan uren en uren aan mijn huis besteed. Liever wat stofvlokken en een middag lekker knutselen dan een schoon huis en de dvdspeler als oppas :wink: om maar een fout voorbeeld te noemen.

groetjes!

thnx voor jullie antwoorden… kzal zo gelijk is ff kijken op voedingscentrum…

Ik heb net even in mijn agenda gekeken en 11 juni neem ik de laatste pil :lol: wel super spannend hoor…eerder dacht je er niet te veel aan, maar misschien wordt het straks wel werkelijkheid! In ieder geval ga ik volgende week samen met de laatste pilstrip beginnen aan foliumzuur, dus dan ben ik daarmee bijtijds!

jentel jij werkt dus ook nog…hmm misschien maak ik me zorgen om niets… :wink: ach en werken vind ik ook niet zo’n probleem…bij mij is het meer dat ik dan geen oppas ofzo heb. Wil liever niet naar kinderdagverblijf, maar misschien 1 dag kan wel…dat kan niet heel veel kwaad.

Pff waar ik me nu al druk om kan maken he :oops:

@onne: dat moet je wel kunnen idd…als je na je werkt thuis komt en er bent voor de kinderen en niet aan t schoonmaken…Ik hou zelf wel van een schoon huis namelijk (nee niet spik en span hoor) maar wel redelijk…

zo nu ga k snel ff op voedingscentrum gluren…

FIjne zondag vandaag, wij gaan zo ff lekker fietsen, ff er tussen uit!

Ik kon me ook zo druk maken over alles en niets. :mrgreen:

Werken vond ik in het begin een ramp maar nu vind ik het heerlijk dat ik het ben blijven doen, gewoon iets voor mezelf.

Nu hebben wij wel geluk ik werk twee en halve dag.

anderhalf past mijn schoonmoeder op en een dag is mijn man thuis.

Ik was ook erg schoon op mijn huis maar dat is minder ik kan gewoon in de tuin zitten zonder naar binnen te kijken en de zooi op te gaan ruimen.

Het belangrijkste is dat je kan zeggen dat je van je kids geniet. :inlove:

Onne; wat een geweldige leeftijden heerlijk.

Kuss Miranda

Nieuwsgierigheidsvraagje: wat voor werk doen jullie?

Zelf werk ik op een middelbare school als docent kunstvakken.

oh jentel gelukkig wel een btje herkenbaar dus… :slight_smile:

ik werk in de beveiliging, voornamelijk receptie werk af en toe 's avonds…als we kinderen krijgen zou ik wel meer avonddiensten willen zodat we kunnen combineren met oppassen…dus ik overdag thuis en man 's avonds…en dat max 3x in de week ofzo…

ik heb ff op het voedingscentrum gelezen en daar staan inderdaad nuttige tips in…over wat wel en niet kan met eten.

maareh klein vraagje nog…tegenwoordig heb je allerlei soorten mama worden en/of alleen foliumzuur…wat is nu het beste?? of maakt dat niks uit? wil namelijk volgende week het in huis hebben :wink:

Kloos ja heel herkenbaar. :mrgreen:

Geen idee welke het beste is ik heb gewoon die van de Etos.

Je moet kijken naar hoeveel mg er in zit volgens mij is 4 mg goed.

Mijn eerste werkdag zit er alweer op na drie weken vrij.

Ik werk in een winkel, de Maandagochtend, Woensdag en de Vrijdag.

Kuss Miranda

hooi,

even snel een berichtje van mij… Heb wel even gelezen, maar te weinig tijd om op iedereen te reageren :oops:

Ik ben wel een fulltime mama geworden… Vriend en ik hebben afgesproken dat zolang het kan ik gewoon lekker thuis ben!

Moet snel rennen!

liefs

daffie

Nou wij hebben ook besloten van de week in juni te stoppen :wink:

Ik heb nogal een verhaal… zal mezelf ff voorstellen, daarna de rest.

Mijn nickname is dus Vliegje (wil nog eventjes beetje anoniem blijven omdat wij tegen onze familie/vrienden nog niet zeggen dat we stoppen :wink: ).

23 jaar, bijna 3 jaar getrouwd met mijn man.

Ik heb 2 gehandicapte broers, mijn oudste broer is vorig jaar gestorven.

Wat ze precies hebben is niet duidelijk, niet bekend, niet te achterhalen.

Men weet alleen dat hun hersenen verschrompelen, spieren en zenuwen sterven af.

Hun dossiers zijn de hele wereld over geweest, geen 1 dokter die kan vertellen wat het is, hoe het zit met erfelijkheid ed.

We zijn een aantal keer bij het Erasmus geweest (erfelijkheidsinstituut) en daar is men er na 2 jaar achter gekomen dat mijn ouders ver weg familie zijn. Misschien ook de oorzaak van de handicap van mijn broers. Maar dat weet men niet zeker, het kan ook met het geslacht te maken hebben.

Mijn broer is dus vorig jaar gestorven op 25 jarige leeftijd… Zwaar, heftig. Wij besloten toen om niet aan kinderen te beginnen omdat wij de keus hebben, die mijn ouders niet hadden (tijdens de zwangerschap is er namelijk niks te zien aan de baby, pas bij de 8e maand hebben ze bij mijn jongste broertje kunnen zien dat zijn schedel achter bleef met groeien, verder was alles oke volgens de onderzoeken! Dat maakt het zo moeilijk…).

Maar mijn man is pas 30 geworden en het ging enorm kriebelen bij hem.

Ik had alles weggestopt, want het verlangen is erg groot… dat had ik niet verwacht. Ben er heel emotioneel onder, ook vanwege mijn broers.

We hadden al wel besloten dat als we aan kindjes willen beginnen, we gewoon beginnen. Geen mallemolen met onderzoeken, geslacht bepalen van de embryo ed.

Gewoon kijken waar het schip strand.

In principe stoppen we dus in juni (2 juni).

Ik wil alleen nog wel wat dingen uitzoeken. Ik ben iemand van plannen, wil dingen op een rij hebben. B.v. de kosten.

Ik werk nu fulltime op kantoor. Ik wil minder gaan werken. Betekent minder saralis + kinderopvang.

Ik weet nog niet wat ik zou gaan verdienen, weet niet wat de kinderopvang gaat kosten.

Hoe gaan jullie daarmee om? Zijn jullie niet bang dat het niet lukt financieel? Ik ben nogal een miepert hoor (zegt mijn man :wink: ). Maar ik wil graag goed voorbereid zijn.

Hebben jullie eerst alles goed uitgezocht, of hadden jullie zoiets van ‘komt wel goed’?

Ik fotografeer ook als bijbaan, maar daar verdien ik niet genoeg mee om mijn brood mee te verdienen. Het is nu en dan wat extra zeg maar.

Kortom, we hebben er erg veel zin in!

Deze gevoelens zijn versterkt vorige week…

Ik had mijn stopweek gehad en moest zaterdags weer beginnen met de pil. Kwam ik erachter dat ik niks meer had liggen! Ik dacht, kan geen kwaad die 1e week. Pinksteren zat ertussen dus kon dinsdags pas naar de apotheek. Daar begonnen ze gelijk over de morning after pil. Echt niet, als ik zwanger ben, is het van harte welkom! Ik wist niet dat het zoveel uit zou maken die 1e week.

Ik moest toevallig ook naar de gynaecoloog van de week ivm vele klachten waar ik al jaren mee loop (buikpijnen, schimmelinfecties, vervelende afscheiding en 2 maanden geleden zelfs een baarmoederontsteking! Werd tijd voor een verwijzing dus).

Die zei ook al dat de kans dat ik zwanger ben door 3 pillen vergeten in de 1e week (te laat begonnen) groot is.

Ik moet maandag naar de gynaecoloog bellen voor de uitslagen en van te voren een test doen (omdat ze me dan niet alles kan voorschrijven).

Wanneer zou ik met foliumzuur kunnen beginnen? Ik ben nu nog aan de pil, kan dat nu al gewoon?

En waar kan je dat kopen?

Ons avontuur wordt dus enorm spannend, eng ook want hoe zou het gaan ivm mijn broers.

Ook had ik vroeger een hele rare cyclus. Ik werd het precies iedere 2 (!!) maanden… niet iedere maand. Weet dus echt niet hoe het zal zijn. Ik voelde vroeger wel mijn eisprong. Dus vind het heel spannend of mijn lichaam wel in orde is.

Vorige week wel bevestigd bij de gynaecoloog dat ik een baarmoeder en eierstokken heb. Toch geruststellend. Nu hopen dat het werkt haha.

Sorry voor mijn lange verhaal. Tis toch leuk dit te kunnen delen.

Mijn familie is natuurlijk erg bezorgd ivm mijn broers. We hopen dat als we een kindje krijgen, het ook gezond is. Maar we zullen niet minder houden van een gehandicapt kindje. Het is eigen, tis van ons. Dus je houdt er altijd van. Maar je weet wat het teweeg brengt, het is enorm zwaar.

Mijn ouders zijn natuurlijk bezorgd, maar staan ook 200% achter ons. Ook mijn schoonouders, dus das fijn.

Maar ze denken niet dat we al willen stoppen denk ik. Dus het is moeilijk dat voor je te houden, fijn dus dat ik het hier kan vertellen :wink:

Ik maak me trouwens ook overal druk om…

Kunnen we het wel betalen, met kinderopvang ed.

De spulletjes, hebben we daar wel geld voor. We moeten sparen, lukt dat wel.

komt alles wel goed, bla bla bla. hahahaha.

Is dat vrouw eigen?? Wou dat iemand me écht gerust kon stellen.

We hebben in ieder geval besloten niet op vakantie te gaan in september en nieuwe vloerbedekking boven te leggen. Dus dat is ook aangepakt dan hahaha :wink:

Ik werk in de Assurantien en werk voor mezelf als fotograaf.

Pfff wat een verhaal. :hug: voor jou.

Vliegje iedereen maakt zich wel eens druk, dat hoort erbij.

Kuss Miranda

Dus het is wel normaal? Hahaha.

Hadden jullie alles op een rijtje vóór jullie begonnen? Of hadden jullie zoiets van, komt allemaal wel goed?

Dank je wel voor de steun!

hey vliegje welkom!

wat een verhaal zeg…heel veel sterkte met alles!

maar over het druk maken? sja…dat heb ik ook heel erg. Mijn man zegt dat ik niet zo moet zeuren en dat alles vanzelf wel goed komt :shock: naja en ergens heeft hij ook wel gelijk, want sja je kan niet alles plannen, soms moet je op je gevoel af gaan.

Dus ik ben er helemaal uit wat betreft kinderen en we zien wel waar het strip strand (naja dat zeg ik wel zo mooi, maar zo voelt het niet altijd hoor, reken heel veel dingen uit enzo :wink: )