Juni 2006 stoppers...deel 2!

Hoi Allemaal,

Ik heb al een tijdje niet meer geschreven… erg druk gehad met onze bruiloft. Die is afgelopen vrijdag (de 23e) geweest, was echt helemaal super!!!

Nu helaas last van het 'day after’gevoel… Een jaar lang bezig geweest met de voorbereidingen en dan is het ineens voorbij.

Maargoed, het was echt een prachtige dag, dus we kunnen er met veel plezier aan terug denken.

Morgen op huwelijksreis, wie weet wat dat voor effect heeft… Zou natuurlijk geweldig zijn als het dan al lukt…

Vinden jullie het ook zo lastig om nog met niemand erover te praten dat je aan het proberen bent zwanger te worden? Ik heb steeds de neiging om het aan iedereen (nou ja, mijn vriendinnen in ieder geval) te vertellen. Maar mijn man (jaja, het is even wennen) wil niet dat iemand het weet… Heeft ie wel gelijk in natuurlijk, maar ik vind het wel lastig.

Nou ja, ben nu dus 3 weken weg, ben benieuwd wat er met jullie allemaal gebeurt in de tussentijd!

Sandra

Sandra, gefeliciteerd meis! Fijn dat het zo leuk en mooi was!

Famke, welkom!

Ik ben aan het werk… Nakijken en nog eens nakijken!

welkom famke26 het is hier echt gezellig!!!

Sandra: nog van harte met je bruiloft en ik heb er ook last van hoor om het tegen niemand te vertellen, was strax nog bij een vriendin van me en die is 3 maanden zwanger dan wil ik het uitschreeuwen dat we ook bezig zijn, zucht… maar ff wachten nog

stephie: lekker mannetje hoor !!! jaden vind ik trouwens een erg leuke naam

Leentje, heel fijn dat je een leuke dag hebt gehad, was je trouwens vandaag ook op de braderie? misschien hebben we elkaar wel gezien zonder dat we het wisten, hahahah

Truusje: wat spannend he? :thumbup: :thumbup: voor je. ik moet volgend weekend eraan geloven :shock:

ik heb trouwens ook wel moeite met al die namen onthouden hoor !!!

Hoi Hoi,

Debke, lekker zeg uitslapen tot 9 uur. Komt dit vaker voor of was dit een uitzondering?

Stephie, op werk kon ik de foto niet bekijken, maar thuis wel, echt erg leuke foto!

Debke, wanneer is de slaapkamer klaar? Het zal wel even wennen zijn om in een andere ruimte te slapen. In ieder geval leuk voor de kids dat ze dan een grotere kamer krijgen, worden deze ook opnieuw geverfd?

Truusje, ik duim met iedereen mee!

Brechtje, ik heb altijd 2 internetvenster open staan, eentje voor te typen en eentje om de reacties na te lezen, erg handig :slight_smile:

Famke, welkom!

Ik ben ook deze maand gestopt en weet nog niet zeker wanneer ik ongesteld wordt. Ik heb denk ik afgelopen vrijdag mijn eisprong gevoeld, dus zou ik 14 dagen daarna ongesteld moeten worden en heb dan een cyclus van 27 dagen. Maargoed, even afwachten nog.

Sandra, gefeliciteerd met het trouwen! Heb je een mooie dag achter de rug ook al was deze zo voorbij? Waar gaat de huwelijksreis naartoe? Veel plezier!

Ik vind het erg lastig om niemand te vertellen dat ik gestopt ben met de pil en dat we binnenkort gaan proberen om zwanger te worden. Ik ben gewoon erg enthousiast als ik over zwanger worden en baby’s praat, dat ik mezelf snel voorbij praat. Tegen mijn (schoon)ouders en familie kan ik me nog wel inhouden, omdat hier het baby-onderwerp vaak niet ter sprake komt, maar tegen vrienden en vrouwlijke collega’s is dit dus even wat moeilijker. Op het moment weten 2 goede vriendinnen van me dat we gaan beginnen, maar 1 ervan is ook bezig, dus dat is dan wel leuk. Op werk weten 2 collega’s ervan, waarvan 1 net papa is geworden en 1 ook babykriebels heeft. Nu hopen dat ik het bij deze 4 mensen kan laten! :roll:

Groetjes Saskia

Truusje, ik blijf nog steeds duimen meid! Het kan alle kanten op!

Ik heb ook wel moeite met alle namen hoor…Ik maak dan ook veel gebruik van de berichtjes die je terug kunt lezen als je een berichtje aan het typen bent. Ik ben toch al nooit zo’n ster geweest in het onthouden van namen enzo…Maar ik ga ervan uit dat ik het over een maandje ofzo wel weet hoor!

Famke, welkom! Nog gefeliciteerd met je trouwen en heel veel succes en plezier met zwanger worden!

Leentje, jij hebt goed geoogst met je verjaardagsfeestje! Leuk hoor! Goed idee trouwens, dat spaarpotje om geld in te stoppen voor het kopen van leuke baby-dingetjes! Dat ga ik denk ik ook maar eens doen…Mijn verjaardag zit er ook aan te komen (20 juli) en op deze manier kan ik mooi wat geld opzij zetten voor straks…Ik heb natuurlijk al heel veel spulletjes maar ik ken mezelf en ik weet zeker dat ik het niet kan laten om het een en ander toch nog te kopen!

Sandra, jij ook nog van harte met je trouwen he! Lijkt me ook erg apart om je vriend opeens je man te gaan noemen…Ik hoop dat je heel erg genoten hebt van de dag zelf en met die huwelijksreis gaat het vast helemaal goed komen! Waar ga je naartoe?

Ik vind het af en toe ook wel lastig om er met niemand over te praten hoor, over onze poging weer zwanger te worden. Maar van de andere kant wil ik het ook per sé geheim houden…voor het verrassingseffect dan.

Daarom vind ik het ook zo fijn om hier ff alles van me af te schrijven. Ook zit ik op een afval-site sinds een jaartje ofzo (alhoewel ik al een paar maanden klaar ben met afvallen stop ik niet met die site, veel te gezellig) en daar ben ik lid van een clubje op die site en ook daar weten ze ervan. Ook daar zijn ondertussen meer clubgenootjes zwanger of bezig zwanger te worden, dus op die manier heb ik toch een beetje het gevoel dat ik het deel met de “buitenwereld”.

Stephie, ff volhouden nog met werken. Nog even en je hebt vakantie!!!

Saskia, uitslapen tot 9 uur is echt een grote uitzondering hier! Normaal is Basten toch wel om half 7 wakker hoor…of eerder…

En wanneer de slaapkamer klaar is? Pffff…geen idee! René doet het helemaal zelf en aangezien die over het algemeen niet zoveel vrije tijd over heeft, heeft hij ook niet zoveel tijd om te klussen. Maar geeft ook niet. Hij moet pas echt haast gaan maken als ik zwanger ben! We moeten natuurlijk wel een babykamer hebben straks…

Ook de slaapkamers voor de kids worden dan inderdaad ff goed onder handen genomen. Ze mogen zelf de kleuren voor de verf uitzoeken enzo. Verder wordt er een laminaatvloer gelegd en moet Aschwin (de oudste) hoognodig een nieuwe slaapkamer (wat meubels betreft). Dus al met al toch nog een hele klus!

Ik ga nu een bord Brinta maken voor Basten. Hij is in de keuken al druk bezig alles klaar te zetten!

Ben ik weer… Famke, welkom hier! Zal je zo even toevoegen aan het lijstje!

Moest ff goed teruglezen, jeetje, jullie hebben weer veel gekletst met elkaar. :smiley:

Vanochtend is de woningstichting geweest en onze flat is goedgekeurd voor de nieuwe bewoners. We hoeven helemaal niets meer aan te passen/ repareren. Erg fijn!

Afgelopen weekend weer druk bezig geweest in ons nieuwe huis. Boven ligt de laminaatvloer er bijna in, op wat schuine randjes na (klotewerk, die randjes) en beneden staan de eerste muren van de aanbouw er al. En dat in 1 dag!

Het begint dus op te schieten.

Met het andere klussen doen we even rustig aan. Gewoon wanneer we zin hebben (en dat is momenteel niet zo vaak, veel te moe :oops: ) en dan zien we wel wat er van komt. Anders wordt het allemaal wat erg veel. Dus het kan goed zijn dat het nog ff duurt voordat ik zwanger ben…en eigenlijk vind ik dat op dit moment helemaal niet zo’n ramp. We zien wel.

Ik lees dat een aantal meiden opvallende symptomen hebben (pijnlijke tepels, bruine afscheiding, vage steken enzovoorts)… :think: mmmmm, 't zou toch niet he? :wink:

Ik ben erg benieuwd en :pray: voor jullie!

Groetjes Annemarie

Sandra, nog van harte met jullie huwelijk hoor.

Famke, leuk dat je er ook bij komt. Gezellig. :smiley:

Nou mensen…gisteravond moest ik er toch aan geloven hoor. :evil: :evil: Wel precies mooi een cyclus van 28 dagen.

Vandaag in alle hevigheid last…ppffff. Daar had ik toch duidelijk minder last van dat mét de pil hoor. Moet vandaag ook een lange dag ( 10 ½ uur) werken, dus dat is wel balen.

Toch is t raar dat ik vorige week de hele week laag in m’n buik gerommel heb gevoeld. Hebben meer mensen dat wel eens? Ik vertrouw dat toch niet helemaal hoor, als straks m’n ongi over is, ga ik toch ff langs de dokter. Ik heb 2x wel eens wat aan mn eierstokken gehad, hoop niet dat dat terug is :pray: …dan duurt t helemaal lang voordat ik zwanger wordt.

He jammer Truusje…

Dat “lage gerommel” dat klinkt mij wel een beetje bekend in de oren.

Daar had ik vorige keer ook last van.

Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan, dat dat gewoon te maken heeft met het feit dat ik nu niet meer aan de pil ben. Dat mijn cyclus nu weer wordt wat het voorheen (toen ik nog niet aan de pil was) was. Alleen kan ik me eerlijk gezegd niet meer herinneren hoe het was voordat ik aan de pil ging. Is ook al zo lang geleden!

Annemarie, fijn dat je niks meer aan jullie flat hoeft te doen! Is dat maar vast afgehandeld!

Ook wel lekker dat het in jullie nieuwe huis al zo lekker op schiet. Ik kan me goed voorstellen dat je hoofd op dit moment effe niet zo staat naar dat andere klussen…Een mens kan ook niet alles tegelijk toch?!?

Heej Stephie, ik zit hier net wat rond te neuzen op het forum en ik kom zowaar een stukje van je tegen dat je als 30 kg afgevallen bent! Topprestatie zeg! Mooie foto’s ook! Je mag wel hartstikke trots op jezelf zijn!!!

Hello!

Sandra, wat erg, helemaal vergeten, maar alsnog van harte gefeliciteerd! Veel plezier op huwelijksreis!!!

Famke welkom hier en jij ook alsnog van harte natuurlijk!!!

Annemarie wanneer gaan jullie ongeveer verhuizen? Hebben jullie een bestaand huis gekocht dat jullie nu opknappen? Spannend hoor!

Jammer hoor Truusje dat je niet zwanger bent! Zou zo leuk zijn…

Ik heb elke maand veel gerommel in mn buik. Vooral de laatste 2 weken van mn cyclus is er vanalles gaande. Ik maak me er nooit druk om, denk altijd dat het erbij hoort…

Hoi Dames,

Ik val hier nog net op de valreep net de deur in huis, als dat mag? Dit weekend hebben mijn man en ik spontaan op een feestje besloten voor een tweede te gaan. We dachten nog even te wachten, maar we voelden dat het goed was (na een dikke buikenparade). In maart 2005 is onze dochter Pien geboren, en ineens weer babykriebels.

Ik gebruik geen pil meer, en ben nu vruchtbaar dus zijn we zaterdag direct begonnen! SPANNEND, niet stoppen eerst of iets plannen en ernaar uitkijken… Maar direct al ervoor gaan.

Het lijkt me erg leuk om dit met iemand te kunnen delen, voorheen deed ik het met mijn beste vriendin maar nu willen we het echt geheim houden. Dat zal wel makkelijker gaan, ik merk dat ik minder zenuwachtig ben. Hoe spannend ook weer, hoor.

Verder zal ik me even voorstellen: ik ben Mirjam, 32 jaar, getrouwd met Marc en dus mama van Pien. We wonen in het zuiden van het land, maar om niet te herkenbaar over te komen houden we het hier even bij.

Kan ik nog aanhaken?

Mirjam

Waar kan ik tickers vinden? Ik zie ze niet staan in de chaos van de site?

LEUK, een ticker!

Oja, eventueel voor het lijstje mocht dat nog lukken:

Ik heb een cyclus van 26 dagen, hooguit 28 dagen. Is nooit langer geweest, dus dat is makkelijk. Afgelopen cyclus was 26 dagen daarvan uitgaande is 10 juli mijn NOD en springt mijn ei vandaag. Weet iemand of het dan nog nut heeft vandaag te klussen (ik voel gerommel dus het kan kloppen) of ben ik dan te laat?

Heej Mirjam! Tuurlijk kan je nog aanhaken! Gezellig juist!

Wat een heerlijk spontaan besluit hebben jullie genomen zeg!

Volgens mij heeft het zeker nog nut om te klussen hoor! Stel nou dat deze maand je cyclus 27 dagen is, dan is morgen je eisprong en dat betekent dat je vandaag natuurlijk supervruchtbaar bent!

Ik zou als ik jou was die man van je maar eens verleiden hoor!

Een ticker kun je vrij makkelijk maken.

Ga naar de homepage van kindje op komst.

Kies community

Kies Leuke hebbedingetjes en dan wijst het zich vanzelf…

Hoi,

Debke, jullie hoeven je zo te lezen een tijdje niet te vervelen met dat verbouwen en opknappen. Wel leuk dat iedereen nu een andere ruimte krijgt, ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen.

Die afvalsite, is dat toevallig http://www.valtaf.nl?

mama van Teun, hebben jullie je nieuwe woning gekocht? En is het dan een bestaande of nieuwbouw? Ik kan me voorstellen dat jullie nu maar fut hebben voor 1 vorm van klussen. Het komt vanzelf wel weer.

Truusje, balen dat je ongesteld bent geworden, maar aan de andere kant heb je wel een cyclus van 28 dagen, is ook fijn om te weten dat alles werkt.

Mirjam, wat mij betreft kun je meekletsen, het is immers nog steeds juni.

En als je eisprong is, dan kan deze nog 12 tot 48 uur bevrucht worden, dus dan zou je vandaag zeker kunnen klussen.

Groetjes Saskia

Ja Saskia! Dat is em! Bekend???

hallo allemaal

aagezien ik woensdag mijn allerlaatste pilletje ga slikken, blijk ik dus ook nog net een juni stopper te worden.

Lag eigenlijk nog niet zo in de planning maar mijn tussentijdse bloedingen worden zo erg dat ik van het weekend besloten heb mijn laatste strip weg te gooien en maar een maandje eerder te stoppen om mijn lichaam even wat rust te geven. We zullen dus komende maand niet gaan klussen maar oefenen :lol:

We hebben al een boefje en gaan dus voor boefje 2.

gr

boefje

even testen! Hij doet het, super! bedankt :smiley:

Tja en mijn man verleiden :mrgreen: We hadden direct afgesproken rustig te doen, en niet op de kalender zoals bij Pien. Toen vonden we het zo spannend! maar ik ben in de maand dat we even rustiger aan deden en maar 2x sex gehad hadden zwanger geraakt, terwijl we de maanden ervoor om de dag klok erbij/ slijm sjekken/ nog net niet tempen, klusten. Maar ja, het is mijn lijf en ik weet dat ik nu vruchtbar ben, dan kan ik dat niet negeren :frowning: En we hebben eigenlijk niet zo vaak sex, hoogguit 1x in de week. Als ik hem nu alweer bespring weet ie direct dat ik vooral bevrucht wens te worden :inlove: . ACh we zullen zien! Misschien wil hij ook erg graag een tweede, en wil hij vanavond wel weer :?:

Debke, ik ben daar als sinds april 2004, maar ben een half jaar geleden inactief geworden. Ik ben nu een jaar geleden op mijn streefgewicht gekomen, maar ik was mede-beheerder en had nog wat taken te doen. Een half jaar terug heb ik deze overgedragen en ben ik niet meer actief, ik heb er gewoon geen tijd meer voor.

Mijn profiel bestaat nog wel, omdat ze zeggen dat ik een groot voorbeeld ben :shock:

Zie: http://sjaspers.valtaf.nl

Groetjes Saskia

Hai hai! Welkom meiden! Gezellig!

Ik ben net klaar met werken… Normaal ben ik vrij op maandag, maar nu dus even niet. Bah!

Ik kom later kletsen! :-*

Oooohh…SJASPERS!!! Had dat dan meteen gezegd! Wie kent Sjaspers nou niet??? Hier Debbie57…

Ik heb op valtaf nog nooit een berichtje in je dagboekje achter gelaten, maar heb toevallig vandaag nog wel even gekeken (je stond bij meest gelezen en dan wordt ik nieuwsgierig he…). Meid, je hebt het vast al 100.000 keer gehoord, maar ik heb respect voor wat je bereikt hebt hoor!

Jij bent dus al de 2e valtaffer die ik hier tegen kom…Eerder bleek er ook al iemand van hetzelfde valtaf-clubje op dit forum actief te zijn. Klein wereldje toch hoor dat WereldWijdeWeb…

Heb net de badkamer gepoetst…wat een rotklus altijd! Maar goed, is toch maar mooi weer gedaan!

Boefje, ook welkom hier! Veel plezier met oefenen de komende maand en daarna veel plezier en succes met het “echte werk”!!!

Ik ga nog even een stofzuiger door mijn huis halen! Tot later weer!