Juni 2006 stoppers...deel 2!

Welkom bij de stoppers van Juni 2006!



Heb 't lijstje ff een ander kleurtje gegeven, nu Nederland is uitgeschakeld :wink:



Wijzigingen graag via PB!



Hoe zou het gaan met Jump4tigger, mama en Luka? Doen jullie nog met ons mee?



Groetjes Annemarie

Hoi,



Dit is wel handig zo, om dat schema op het beginberichtje te hebben. Bedankt voor het toevoegen, zo kan ik mijn NOD zien. In mijn banner zie ik wel staan hoeveel dagen er nog komen, maar een datum is ook altijd handig.



Groetjes Saskia

:mrgreen:

Yes, eindelijk ontdekt hoe die ticker werkt!

Ben net gestopt met de pil, dus eigenlijk geldt deze nog niet




Hoi!

Ik voelde me zonder pil juist stukken beter, de vorige keer! Ik heb daarom toen ik weer over de pil ging nadenken me serieus afgevraagd of ik er nog wel mee wilde beginnen! Maar ja, de alternatieven zijn ook niet geweldig, hooguit het spiraaltje misschien, maar om die maar voor een korte tijd te laten plaatsen, leek me ook een beetje overdreven




Hi sophia, welkom!

Sophia: welkom hier! Ik neem aan dat jullie voor jullie 1e kindje gaan?



Weet niet meer wie het vroeg, maar na de geboorte van Teun ben ik niet meer aan de pil begonnen. Ik was daarvoor ook al zo’n half jaar gestopt en dat beviel prima. Ik voel me zonder pil veel energieker en lijk beter in m’n vel te zitten. Ik ga de pil dus ook niet meer slikken
 zie wel weer wat hierna komt.



Ik heb echt super last van :twisted: :twisted: :twisted: deze keer. Voel me de hele week al slapjes en licht in m’n hoofd: teken dat m’n bloeddruk erg laag is. Daar had ik tijdens m’n vorige zwangerschap ook veel last van, gek gevoel is dat. En verwarrend: steeds draaierig maar niet zwanger
 :?



Ach, gewoon wat meer klussen komende maand :wink:

Hoe doen jullie dat: bereken je echt de dagen waarop je het beste kunt klussen enzo? Of doen jullie maar wat en zien wel wat ervan komt? Zo doen wij het namelijk :oops: haha, zo blijft het wel gezellig, anders lijkt het me ook zo ‘moeten’
of niet?



Groetjes Annemarie

Goedemorgen,



Ik had al eens eerder geschreven dat mijn vriend nog niet helemaal bezig is met baby’s? Nu gaat het de laatste tijd gelukkig steeds beter en lijkt mijn vriend ook wat enthousiaster te worden. Gisterenavond bijvoorbeeld was ik babysites aan het lezen, toen mijn vriend ineens ging meelezen. Zo hebben we nog een uur naar babyfoto’s en echo’s gekeken en hebben we ook wat info gelezen over babynamen en het ritme van een baby in het eerste jaar. Dat vind ik wel leuk, is toch een teken dat hij er ook nu meer mee bezig is.



Leentje, is dit al zo sinds je gestopt bent met de pil? Of de laatste dagen? Je eisprong komt eraan, deze kun je ook wat komen aanvoelen




Sophia, ik ben ook net nieuw bij deze club. Ik ben vorige week gestopt met de pil en heb net mijn pil-ongie achter de rug. Nu wil ik eigenlijk 2 cyclussen afwachten, maar ik weet niet hoe het met de condooms bij ons gaat, we hebben daar beide een hekel aan. Het is in ieder geval erg leuk om je gevoelens met andere te delen, dan hoeven we daar onze mannen niet elke keer mee lastig te vallen :slight_smile:



Annemarie, mijn vriend en ik klussen meestal maar 1 keer per week, meestal in het weekend. Als mijn cyclus 28 dagen is, dan valt mijn eisprong in het weekend, dat is wel handig. Maarja, dat moet ik nog even afwachten. Ik denk wel dat ik het in de gaten ga houden, niet zozeer om vooraf te bepalen of we moeten klussen, maar om achteraf te bepalen of we geklust hebben in de vruchtbare periode.



Groetjes Saskia

Saskia, leuk dat je vriend zich nu ook begint te interesseren. Voor mannen is een baby vaak zo iets abstracts, dat ze het soms wat lastig vinden om zich er uberhaupt iets bij voor te stellen.



Toen wij voor de eerste gingen vond mijn man dat hartstikke leuk, maar informatie zoeken hoefde voor hem niet zo nodig. Nu we voor de 2e gaan heeft ie veel meer een idee wat hem te wachten te staat en is ie enthousiaser dan ik :wink: !



Annemarie, wij berekenen ook niet echt wanneer het nou precies het beste is om te klussen, maar doen ook maar wat :wink: Maar ja, ik heb dan ook een erg onregelmatige cyclus, dus we kunnen berekenen wat we willen, maar het komt toch nooit uit


:mrgreen:

Annemarie, thanx voor dat lijstje he! Lekker makkelijk zoeken zo!



Even als reactie op het verschil tussen wel en niet de pil
Nou, wat mij betreft ga ik niet meer aan de pil! Ik zit inderdaad veel lekkerder in mijn vel. Voel me er goed bij. Wat mij betreft is er maar een nadeel. In mijn geval in mijn ongi nu veeeeeeel erger dan met de pil. Het lijkt momenteel wel of ik leegloop
Maar goed, da’s misschien volgende maand al weer beter?



Sophia, welkom! Veel plezier en vooral veel succes met klussen!!! :mrgreen:



Annemarie, het moet inderdaad verwarrend zijn om wat zwangerschapsverschijnselen als bij je vorige zwangerschap te hebben en toch niet zwanger te zijn
Ik dacht eerder gelezen te hebben dat je normaal een heel regelmatige cyclus hebt en nu opeens maar een cyclus van 22 dagen
Ik weet niet of je nu hevig ongi bent? Klinkt een beetje als een rare vraag besef ik, maar ik zal je ff het verhaal van mijn vorige zwangerschap vertellen. Maakt misschien duidelijk waarom ik dit vraag.



Toen ik voor mijn vorige zwangerschap met de pil gestopt ben, bleek ik een week of 6 later al zwanger te zijn. Ik had na een week of 3 toen een paar dagen wat bloedverlies. Ik heb toen aangenomen dat dat mijn ongi was (de hoeveelheid bloedverlies kwam namelijk zo’n beetje overeen met wat ik gewend was met de pil). Toen ik me een week of 2 - 3 daarna toch wel echt zwanger voelde (misselijk, moe en nog wat van die typische verschijnselen) heb ik toch een test gedaan. En ik was zwanger! Achteraf gezien was die “ongi” een innestelingsbloeding.

En als ik zo jouw cyclusduur bekijk, zou het zo maar kunnen dat dit in jouw geval ook zo is




Als reactie op je vraag of wij “berekenen” wanneer we moeten klussen kan ik zeggen dat we dat “officieel” niet doen. Maar toch speelt het stiekum natuurlijk wel mee in je hoofd. Nu moet ik eerlijk toegeven dat het klussen na het stoppen met de pil ook veeeeeeel leuker is en dus ook vaker plaatsvind zeg maar
(toch libido-verlagend dus die pil!). Het moet inderdaad vooral leuk zijn. Als het voor je gevoel moet, maar er geen zin in hebt, moet je het gewoon niet doen vinden wij.



Sassie wat leuk dat je vriend ook zo enthousiast begint te worden! Dat maakt het allemaal toch veel leuker he! Mijn vriend is gelukkig ook heel begaan met het hele “zwanger worden”-gebeuren. Hij is ook in eerste instantie degene geweest die de hele “wel of niet een derde kindje-discussie” hier thuis op gang heeft gebracht. Ik hoop wel dat hij straks als ik zwanger zou zijn nog net zo begaan is met alles. Vaak hoor je verhalen dat mannen pas echt enthousiast worden als ze daadwerkelijk iets aan hun vriendin/vrouw gaan zien of zelfs pas als het kindje geboren is. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, want zij voelen tenslotte niks van het hele zwanger zijn
Gelukkig heeft mijn vriend tijdens mijn vorige zwangerschap ook bergen interesse getoont, dus ik maak me daar niet zo druk om!



Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ja, ik heb inderdaad al een puber rondlopen hier! Als ik jullie nu ga vertellen hoe dat is, gaan jullie met zijn allen weer spontaan aan de pil!!!

Nee hoor, ook pubers hebben hun charme. Af en toe, of nee
regelmatig knalt het hier een keer flink, maar het is ook leuk om met je puber over bepaalde dingen lekker te kunnen kletsen! Eens in de twee weken gaat Aschwin een weekend naar zijn vader (wiens vriendin op het moment zwanger is, erg leuk!) en dan hebben wij een weekende “rust”. Mijn huidige vriend is dus niet de vader van mijn oudste, maar zo voelt dat voor allebei wel hoor! Aschwin vindt ook echt dat hij twee vaders heeft en gelukkig gaat het onderling met zijn allen erg goed! We kunnen het allemaal goed met elkaar vinden en soms doen we zelfs dingen met zijn allen samen. Wat ons betreft de ideale situatie dus!

Hoi,



Vandaag heb ik het boek ‘help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’ gehaald voor mijn vriend. Het leek hem wel handig om alvast te kunnen lezen wat hem te wachten stond.

Om 18.30 was hij thuis van werk en om 21.00 uur had hij het boek al uit! Op het eind zei hij dat het wel een leuk boek was, ik ben hem zelf nu ook aan het lezen. Inderdaad een erg grappige manier van schrijven, wel erg basic allemaal, maarja meer hoeft een man ook niet te weten, haha.



Plut, het is inderdaad moeilijker voor mannen om een voorstelling te maken, wij vrouwen zijn hier al mee bezig sinds we klein waren. Meestal begint een man zich pas papa te voelen als de kleine geboren is. Hoe vond jou man het in het begin, was hij niet voorzichtig met de baby, bang om hem pijn te doen? Of is dat snel gewend?



Leentje, ik ben ook erg benieuwd of ik een regelmatige cyclus heb, ik heb 11 jaar de pil geslikt. Maar dat zal wel goedkomen met ons hoor.



Debke, leuk dat je man over een 3e is begonnen. Mijn vriend roept nu al dat hij het maar bij 1 kind wil laten. Ik zou eigenlijk wel 2 kinderen willen, maar ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen. Misschien vind mijn vriend het bij de 1e zo leuk dat hij er toch nog eentje wilt. Of heb ik er mijn handen aan vol en wil ik geen 2e meer. Dat kan ook :slight_smile:



Iedereen een fijn weekend!



Groetjes Saskia

@sassie1980 wrote:



Plut, het is inderdaad moeilijker voor mannen om een voorstelling te maken, wij vrouwen zijn hier al mee bezig sinds we klein waren. Meestal begint een man zich pas papa te voelen als de kleine geboren is. Hoe vond jou man het in het begin, was hij niet voorzichtig met de baby, bang om hem pijn te doen? Of is dat snel gewend?




Hij was meteen helemaal verliefd op dat kleine ventje :inlove: :inlove: en wilde zoveel mogelijk bij alles betrokken zijn.. Dat was in het begin soms best lastig, omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben, maar ook daar was hij zoveel mogelijk aanwezig bij het badderen, verschonen en omdat de bv in eerste instantie niet zo wilde lukken, heeft ie ook vingervoeding gegeven.... En ja, die eerste luiertjes en het aankleden gingen ietwat onhandig, maar hij had er hartstikke veel plezier in, was echt geweldig om te zien! Hij hielp de eerste nachten zelfs met aanleggen bij de bv, omdat ik me nog slecht kon bewegen na de keizersnede :inlove: :inlove:

Hoi Hoi,



Vandaag is het vaderdag, ik ga straks naar mijn vader toen, maar hopelijk kunnen we volgend jaar zelf vaderdag vieren.



Gisteren waren we in de stad en zijn we ook even over de kermis gelopen. We hebben toen ballen gegooid, want dan konden we volgens mijn vriend een knuffel winnen voor in de babykamer. Dat vond ik wel erg lief van hem, toch een teken dat hij er nu ook aan denk.

Uiteindelijk hebben we dus een knuffelkussen gewonnen met het ballen gooien en een knuffelbeer met een brandweer-waterspel.



Plut, mijn vriend heeft eens gezegd dat hij het allemaal wel eng vind hoor. Hij heeft nog nooit een baby aangeraakt of opgetild en is bang dat hij wat gaat breken ofzo, haha. Ik heb ook tegen hem gezegd dat dit vanzelf goedkomt als het moment daar is.

Leuk dat je vriend gelijk zo begaan was met de baby, was dit tijdens de zwangerschap ook al zo? Ik hoor namelijk wel eens verhalen dat mannen nog niks met de baby hebben tijdens de zwangerschap.



Iedereen nog een fijne zondag.



Groetjes Saskia

Zo, daar ben ik weer eens.

Afgelopen week m’n klusweek gehad. Dus ik ben benieuwd. ( nee hoor, wij zijn ook niet overdreven aan het klussen hoor, maar je denkt er toch wel aan dat het best zou kunnen gebeuren)



Dit is trouwens sinds járen dat ik weer eens pilloos ben. Ik voel me wel anders moet ik zeggen. Het lijkt wel of ik mannen aantrekkelijker vond deze week :lol: . Of was dat misschien tijdens m’n ovulatie. Heel raar in ieder geval.

Ik ben ook nooit meer aan de pil gegaan! Heerlijk! Ik denk niet dat ik er ooit weer aan ga beginnen, eerst een gezinnetje ®kweken®en dan zien we wel verder, maar die hormonenzooi hoeft van mij niet meer!



Wij letten wel echt op de vruchtbare dagen. Misschien idd soms met minder zin toch het bed induiken, maar ik vond de teleurstelling elke maand ook best heftig. Wij hebben dus het idee dat we beter iets vaker kunnen klussen dan dat we misschien willen in de hoop iets sneller zwanger te raken. Hebben we vorige keer ook gedaan en dat beviel goed!



Debke, late reactie
maar jammer dat je ongesteld bent geworden! Had wel leuk geweest, nu al een zwangere in ons midden!



Mijn man heeft de zwangerschap ook enorm leuk gevonden. We vonden het allebei een heel bijzondere tijd! En de eerste dagen waren we allebei onhandig! Ik had ook nog nooit een luier verschoond, dus we hebben lekker samen zitten stunten!

Misschien moet je je man maar vertellen dat die hummels heel wat kunnen hebben hoor! Pffff, na al die blauwe plekken hier


:mrgreen:

Hoi, ben ik weer!

Heb effe druk weekend klussen gehad. En gisteren naar de Ikea in Duitsland
altijd leuk natuurlijk. We hebben flink veel nieuw spul gehaald voor ons nieuwe huis. leukleukleukleuk
en het was er mega rustig, dat vindt hubbie dan weer fijn!



Poehee, wat is het hier benauwd. Teun ligt nog steeds in z’n rompertje te spelen, aan kleren doen we maar niet vandaag! Nu begint het toevallig keihard te regenen, maar warm blijft het




Debke: bedankt voor je verhaal. M’n ongi is inderdaad weer bijna verdwenen, maar de verschijnselen van lage bloeddruk helaas ook
 ik voel me eigenlijk weer helemaal prima. Misschien dat het toch door de heftige ongi was, dat ik me zo raar voelde.

Maar
ik hou het in m’n achterhoofd




Brechje: hoe lang duurde het de vorige keer totdat je zwanger was?

Ik ben wel benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan. Bij ons was het namelijk de eerste keer raak, en het idee dat dit nu ook het geval zal zijn, moet ik toch echt uit m’n hoofd gaan zetten, denk ik.



Verder heb ik eigenlijk weinig te vertellen. Oja, ik heb een andere auto gekocht, vrijdag gekregen! Ik heb eigenlijk een oldtimer, een Fiat 500. Maar die is door een stelletje ***** twee weken geleden op z’n kant gegooid
 helemaal kapot dus. Gelukkig vergoed de verzekering de kosten en staat 'ie nu bij de monteur. Maar het heeft me zo aangegrepen, dat ik m’n autootje toch maar ga verkopen zodra hij gemaakt is. En nu heb ik dus een andere gekocht. Wel luxe, zo’n grote auto (haha, vergeleken bij m’n rugzakje zijn alle auto’s groot!!)



Groetjes Annemarie

Hoe werkt dat nou met die ticker? Ik weet niet hoe ik hem moet aanpassen???

Gelukt!