Juni 2006 (deel 9), Boefje van harte meis!!!!!

Judith, als je het in huis halen van alle lekkere dingen echt niet leuk meer vindt voor Jonathan kun je ze altijd op mijn kosten naar mijn huis sturen hoor! Vooral die repen chocolade… :smiley:

Dit zegt de “ik” die geen zin heeft om die laatste extra kilo’s er nog af te werken hier…De “ik” die daar wel zin in heeft zegt gewoon “Judith, geniet van al het lekkers meis!”…

Maar goed, daar kwam ik helemaal niet voor! Waar ik wel voor kwam…Nou…nergens voor eigenlijk!

Ja, Ineke ik heb je wijzigingen voor het lijstje gehad. Ik zal alles weer gaan verwerken, is dat ook maar weer up to date he!

Overigens gaat het lekker met die buik van je! Ben benieuwd waar hij uiteindelijk naartoe gaat groeien hoor!

Meiden, ik duik mijn bedje in…Ben een beetje moe geloof ik (van het niks doen dan). René ligt er al in, ik kruip maar eens lekker bij hem dan!

Truste!

Oh nee…wat ik vergeet…

Miranda, is het nog goedgekomen met de rest van je dakkapel? Is de boel weer wind en waterdicht? Ik geloof dat het nogal flink gaat regenen namelijk de komende uren…

Was ik weer…meiden, ik zit hier zometeen in mijn eentje een heel topic vol te kleppen!

Maar dit wilde ik toch even met jullie delen hoor…Finn heeft bedacht dat hij best weleens kon gaan proberen te gaan staan.

Vanochtend was ik even boven en Finn zat beneden in de box. Toen ik weer terug beneden kwam zat hij op zijn knietjes en met zijn handen hield hij de spijlen vast. Hij probeerde zichzelf wat hoger op te trekken, maar dat lukte hem niet.

Ik heb dat zo’n 5 minuten aangekeken en toen heb ik hem maar even geholpen. Ik heb hem dus neergezet in de box. Hij hield lekker de spijlen vast en bleef gewoon staan! Hij heeft zelfs nog eventjes met een hand los gestaan, omdat hij zijn hand aan het verzetten was. Fantastisch vond hij het! Hij was gewoon aan het “springen” van plezier!

Ik zal hem even showen hoor…

Oooh, wat kijkt ie stoer in de box :inlove: :inlove: Wat knap zeg!!! Ging hij zelf weer zitten of heb je hem daarbij geholpen?

Matthijs liet zichzelf gewoon op z’n kont vallen, had geen zin om te wachten tot ik 'm kwam helpen :roll:

En wat lief, Basten samen met Finn aan het kruipen, heerlijk!!!

Helaas, ik kan de repen niet meer naar je toesturen, ze waren erg lekker :oops: :oops: :lol: :lol:

Ik heb gewoon he-le-maal niets te melden eigenlijk… heb tot 9 uur in m’n bed gelegen (Matthijs zat beneden een filmpje te kijken), daarna gedouched, Matthijs gewassen en Julia in bad gedaan, knopen op een broek gezet en de pijpen ingenomen en een knoopje op een jurkje van Julia gezet, maar dat was het eigenlijk wel… Zo, zijn jullie ook weer op de hoogte van mijn saaie leventje :lol: :lol: Ik zou eigenlijk nog aan de administratie moeten beginnen, maar daar heb ik dus totaal geen zin in, er ligt alweer een hele berg sinds de bevalling, maar bah, wat heb ik daar toch altijd een hekel aan :roll:

Judith, ik heb hem gewoon niet de kans gegeven weer te gaan zitten :oops:

Was stiekum zo trots dat ik hem uit de box getild heb en even flink gekroeld.

Zal straks eens testen of hij zelf kan gaan zitten. Ik denk overigens dat hij dat niet doet…blijft waarschijnlijk net zo lang staan tot hij er geen zin meer in heeft en begint dan te jengelen!

Fijn dat je genoten hebt van je chocola! En ik moet straks toch boodschappen doen dus…

Ik heb net ook mijn administratie bijgewerkt trouwens. Is inderdaad een verschrikkelijke rotklus (maar wel altijd weer een goed gevoel als het af is!)

Kusss

:-*

Hoi hoi

Hier ook even heel kort want manlief is weer thuis :smiley:

Debke: Wat een leuke foto’s zeg, echt gaaf :inlove: :inlove: :inlove:

Judith: Ben je je chocolade-shot al te boven hihi :wink:

Leentje: Spannend as dinsdag, ik ga zeker voor je duimen

Boefje: Is het mooi geworden bij je?

Ineke: wat een leuke en mooie foto’s weer!!! Wauw!

Hier een druk weekend voor de boeg, althans voor mij man en onze vrienden. De hele kamer gaat leeg en de snookertafel wordt dinsdag opgehaald.

Daarna kan het klussen beginnen, spannend allemaal.

Ik houd jullie op de hoogte, allemaal een fijn weekend!

ff snel:

foto van de buitenkant staat bij de maartmama’s, 3 pagina’s terug geloof ik

Ziet er super uit

Van binnen is schoonpa vandaag begonnen met de met de kamer van Thijs, als er vorderingen zijn, laat ik ze zien

Ziet er goed uit Miranda! Nu de binnenkant nog… :mrgreen:

Meiden, Finn ging daarnet zelf staan in de box! Ik zat echt :shock:

Hij vond het helemaal geweldig van zichzelf!

René heeft tentamen van zijn cursus verkoopleiding vanmiddag. Ik zit hier dus alleen met de kids. Basten zijn neefje belde vanochtend of hij mocht komen spelen, dus die is nu ook hier!

Gisteren kwam René thuis uit zijn werk…Hij had een gesprek gehad met een van zijn klanten-to-be en die hebben hem gewoon een baan aangeboden…En niet zo maar een baan! Nee! Echt precies wat René hoopte te gaan bereiken! Hij hoopte dat over een tijdje te bereiken (vandaar ook de cursus nu), maar hij was voor hen dusdanig opgevallen dat zij alle vertrouwen in hem hebben…

Het is dus een baan bij een nieuwe tak van een heel groot bedrijf. Die tak is per 1/1/08 begonnen en heeft nu nog helemaal geen verkoopmogelijkheden. Zij zien René als de aangewezen persoon om daar de volledige verkoop op te zetten en snel uit te breiden zodat hij binnen een kort tijdsbestek een bedrijf op zich te runnen heeft…

René was er een beetje door van zijn apropos zeg maar. Was toch wel een redelijk onverwacht aanbod.

Hij gaat ze dus volgende week terugbellen om verder te praten, want het klinkt wel helemaal fantastisch natuurlijk. We vragen ons dus een beetje af nu waar the catch zit.

Maar goed, praten kan geen kwaad natuurlijk! Ben wel heel benieuwd waar dit op uit gaat draaien…

Ik ga me nu eens met de neefjes bemoeien!

Fijn weekend meiden!

Kus Deb

Gisteren een drukke maar gezellige dag gehad, heel veel visite de hele dag door, savonds veel eters dus gewoon een grote pan soep en wat broodjes en smeersel op tafel gezet, help yourself en ikke lekke op mijn stoel zitten :mrgreen:

Thijs heeft woensdag dus bijna de hele dag zonder luier gelopen :dance:

Donderdag met al die werklui in huis wilde hij zijn luier aan, ok kan ik begrijpen, vrijdag op kdv ook luier aan, wc is nog een beetje eng daar.

Maar gister…tromgeroffel, de hele dag zonder luier en hij kiest zelfs eerder voor stickers dan voor spekjes( :shock: ) :dance: :dance:

Vanmorgen ook al 3 keer op de pot maar helaas toen kwam er het eerste ongelukje en toen wilde hij meteen een luier om. Straks weer proberen zonder luier maar ik ben gewoon al heel trost om mijn mannetje :smiley: :smiley:

Debke, hoe ging het tentamen van Rene?

Wat spannend met het baan-aanbod, praten kan altijd, als het maar goed voelt toch. Spannend hoor.

En wat goed dat Finn al zelf gaat staan. Die kleine van mijn zus liep met 10 maanden al los :shock: , dat is pas raar om te zien.

Franka, jij ook succes met de verbouwing van de zolder. Is het nog gelukt met de snookertafel?

Leentje, succes dinsdag. hopelijk gaat alles goed en kan je beginnen met je nieuwe baan.

Plut, :drool: chocola :drool:

Ineke, alsnog gefeli met jullie 5 jarig huwelijk. Nog gevierd van eht weekend?

Hoi allemaal

Ik wilde even laten weten dat ik er vanaf nu echt even wat minder zal zijn denk ik ,want nu heeft mijn man ook nog zijn pols gebroken, en woensdag begint de verbouwing. Helpppppp dus.

Kortom het komt hier even allemaal tegelijk dus das flink balen.

Meiden, allemaal dikke knuf en tot gauw

Franca

Franka, jeetje, een gebrokken pols, beterschap voor jullie en denk wel om jezelf met je rug he.

:hug:

:hug:

Zoooo, er is al een hele dag niet gepost hier, dat gaat niet goed :roll: :lol:

Heb eigenlijk helemaal geen zin om iets te tikken, ben nl niet op m’n best vandaag. We hebben een pittig weekend achter de rug met een zieke Matthijs en Julia die stipt iedere 2 uur kwam voor een voeding. Ben nu echt een beetje óp!! Dus als Julia 's nachts niet huilde, was het Matthijs wel, tjonge, dat voel je wel zeg…

Franka, wat rot dat je man zijn pols gebroken heeft, wat is er gebeurd?? Toch niet met het sjouwen van die snookertafel? Sterkte d’r mee!

Miranda, had je eergisteren een verjaardag?? Oooh, ik hoop niet dat ik nou een hele stomme vraag stel, ik kan het me echt even niet bedenken… Of had je gewoon gezellig veel bezoek?? Wat goed van Thijs, zonder luier!!! En helemaal verantwoord dat ie zo uit zichzelf voor stickers kiest ipv spekjes :clap: :clap: En ach, dat het af en toe mis gaat, geeft niets, gewoon hem lekker z’n tempo laten bepalen, dan komt het vast en zeker goed :thumbup:

Debbie, wat super dat Finn nu helemaal zelf kan gaan staan!!! als ze het eenmaal doorhebben… wat wordt ie dan ineens groot hè, voor je gevoel!

spannend, die aanbieding voor René! Ben benieuwd wat het gaat worden…

Hellen, succes morgen met die test, zet 'm op!!! (dat gaat vast helemaal goedkomen meis :-* )

Nou, al met al toch nog aardig wat geschreven, valt weer mee :lol: Ik ga nu maar eens even wat te eten maken… Jonathan werkt vanavond weer tot laat, dus we eten hier iets makkelijks. Gelukkig ligt Julia even te slapen, kan ik rustig aan de slag in de keuken…

Meiden van mij morgen weer een beetje meer hoor…Finn houdt me lekker bezig vandaag zeg maar…En heb daardoor eerlijk gezegd ook even heel weinig energie om uitgebreid te komen kletsen.

Morgen wel weer hoor!

is goed hoor Deb!!!

Hoi!

Ik val hier maar weer in, tjonge wat kunnen jullie beppen zeg :wink: !

Heb een paar dagen flink de griep gehad en nog steeds last van mijn oren en keel. Hubbie is zelfs thuis gebleven do en vr om voor Jesse te zorgen. Lief he?

Judith, beterschap voor Matthijs en ik hoop dat jullie nachten nu beter gaan worden!

Debke, knap van Finn dat hij zelf kan gaan staan! Leuke foto’s ook, wat een mooi ventje! En morgen verwacht ik weer een heel verhaal van je hoor :wink: :smiley: ! Nee hoor, doe maar lekker rustig aan!

Franca, ai, een pols gebroken, beterschap voor je man!

Jij wel voorzichtig zijn hoor, tijdens de verbouwing!

Lekker met je beentjes omhoog aanwijzingen geven!

Miranda, Thijs zonder luier :thumbup: !!

Hellen, succes morgen!

Ineke, prachtige buik!!

Jesse eet sinds zaterdag ook fruit! Heerlijk vindt hij het, hij zit dan echt te smullen :inlove: . Van de groentes zijn worteltjes en bruine boontjes met appeltjes favoriet! Zijn schema is nu als volgt:

8.30u fles 180cc + 6 schepjes

12u potje fruit + fles 120cc + 4 schepjes

15.15u fles 180cc + 6 schepjes

18.30u potje groente + fles 120cc + 4 schepjes

22.30u fles 180 cc + 6 schepjes

Ooit moet hij over naar 4 flessen, maar hoe kan ik dat het beste doen?

Iemand tips?

Groetjes Petra

Hé dames, ben ik ook weer even. Ben een beetje druk geweest de laatste dagen en had het grootste deel van zaterdag ook geen internet :frowning:

Ik heb vooral veel geoefend met autorijden en ben nu zwaar trots op mezelf. Ik had het alweer een paar maanden laten liggen en dan is de drempel toch wel weer groot om weer te beginnen. Maar het gaat best lekker nu en ik heb al veel meer vertouwen in mezelf dan eerst. En dat moet ook, want als ik mijn rijbewijs niet haal voor September dit jaar kan André niet naar de kleuterschool (pre-K), want Alex kan met zijn schema alleen brengen en niet halen. Ik denk dat er na de geboorte van de baby van oefenen niet meer zo heel veel komt, dus ik wil het echt goed genoeg kunnen tegen die tijd om voor mijn examen op te gaan.

Verder heb ik mijn oude hobby van scrapbooken weer opgepakt en verschijnt er de ene leuke pagina met André’s babyfoto’s na de andere in mijn album. Ook dat werd wel tijd, want anders moet ik straks twee babyalbums tegelijk maken! Lijkt me ook wel leuk voor André als het dan klaar is, dan kan hij zien dat hij ooit ook een babietje was.

Tara, wat schrikken met je man zeg. Heeft hij veel pijn? Doe maar extra lief voor hem, maar ook voor jezelf hoor! Wel lastig net nu jullie het zo druk hebben.

Plut, wat zal je moe zijn na zo’n weekend. Ik hoop dat Matthijs gauw weer opknapt en Julia iets minder hongerig wordt, dan kun je even bijtanken!

Sophia, wat een moppie is Jesse. :inlove: Over de flesvoeding: ik heb echt werkelijk geen idee meer hoe dat destijds ging. Volgens mij ging het min of meer automatisch en liet André zelf steeds langere pozen ertussen zitten waardoor er een fles wegviel. Maar er zitten hier nu zoveel kersverse mama’s: die hebben vast wel wat tips voor je!

Deb, heeft Finn haast of zo??? Tsjonge, wat gaat hij hard ineens. Ik zie hem ook wel lopen voor zijn eerste verjaardag zo!

Hoe ging het tentamen van René? En wat spannend allemaal, zo’n nieuwe baan optie. Ik hoop dat het allemaal helemaal goed uit gaat pakken voor jullie. Houd me op de hoogte!

Boefje, wat goed van Thijs! Die wil nog even gauw zindelijk worden voor zijn broertje of zusje arriveert, zou dat even makkelijk wezen? Hij is goed op gang zo te lezen, en ongelukjes horen er natuurlijk gewoon bij. Ik ga zo even kijken of ik kan achterhalen of je toch niet stiekem zelf jarig was…

Mooie dakkapel! :thumbup:

Leentje, heel veel succes morgen!

Ik had vandaag de glucose test. Ik weet niet of ze die in Nederland ook standaard doen. Je mag dan van te voren niets eten en dan krijg je een mierzoet drankje te drinken. Een uur later wordt dan je bloed afgenomen en gaan ze kijken hoe goed je lichaam die suikertoevoer verwerkt heeft. Zo kunnen ze kijken of je zwangerschapssuiker hebt, of een vergrote kans daarop. Bij André had ik steeds te hoge gehaltes, waardoor ik die test uiteindelijk drie keer heb moeten doen en daarna op een streng dieet werd gezet. Ze zeiden dat ik zwangerschapssuiker had, maar later bleek dat dat helemaal niet zo was, dat ik alleen een vergrote kans had. En dat dat dieet eigenlijk niet nodig was geweest…

Ik hoop dus maar dat ik deze keer gewoon gelijk “slaag” voor de test en al dat gedoe niet weer krijg. Ik moet over drie weken weer op controle en dan zullen ze de uitslag wel binnen hebben.

Verder geen nieuws, gaat allemaal best lekker hier!

Goedemorgen meiden!!

Gelukkig heeft Julia haar ‘normale schema’ (tja, echt een schema is het natuurlijk nog niet, hihi) opgepakt en Matthijs voelt zich ook alweer beter, dan voel ik me zelf ook meteen stukken beter!!

Ineke, je hebt in ieder geval een goede stok achter de deur om je rijbewijs nu te halen, wanneer ga je examen doen denk je? Hier wordt er niet standaard getest op zwangerschapssuiker, zo te lezen is dat dus helemaal niet zo erg, vervelend als je voor niets zo’n streng dieet moet. Wanneer krijg je de uitslag? Hopelijk is ie goed, ik duim voor je :thumbup:

Je vroeg me laatst trouwens of ik nu ‘gewoon’ bevallen was van Julia toch? Het is er toen een beetje bij in geschoten door alle rare omstandigheden, maar ik was het niet vergeten hoor! Ja, bij Julia is het een gewone bevalling geweest! Bij Matthijs stopte de ontsluiting bij 9 cm en persweeën, hij daalde namelijk niet in. Er was dus geen mogelijkheid voor de vacuümpomp en daarom werd hij met een keizersnede gehaald. Deze keer ging het (bijna) hetzelfde als bij Matthijs: de eerste weeën deden helemaal niets, en zo heb ik bijna twaalf uur weeën gehad zónder dat de ontsluiting vorderde (was ook maar en vingertopje :roll: ), maar toen de weeën eenmaal op gang kwamen, ging het als een speer (een flinke weeënstorm dus…). Om vier uur 's middags had ik 3 cm ontsluiting, om zes uur 's avonds is Julia geboren, dus in twee uur tijd is de overige 7 cm gekomen, waren m’n vliezen gebroken én had ik geperst! Bij Matthijs ging het vanaf 3 cm ook zo snel, maar liep het dus minder goed af… Ze denken dat Julia er waarschijnlijk gewoon net iets beter voorlag, waardoor zij wél indaalde. Zo zie je maar weer…

't Voelt wel veel beter om zelf te mogen bevallen, 't moment dat ze geboren werd was echt een enorm overweldigend moment, (was met Matthijs natuurlijk ook zo, maar anders… hmmm, weet niet zo goed hoe ik het verschil moet uitleggen). Ik denk dat het komt doordat je het ene moment nog vól in de persweeën zit en door de pijn heen aan het persen bent en ineens is daar die ontlading: je kindje is geboren en de pijn is dan ook meteen weg (of je voelt het niet meer omdat je zo druk met je kindje bezig bent dat je er niet meer op let :think: ). Heel bijzonder in ieder geval. En het herstel ging stukken sneller en dat is -zeker met al een peuter thuis- wel heel prettig! Zo, dat was mijn bevalling in een notedop, ik ben het aan het opschrijven, maar dat is nog niet helemaal klaar. :lol: :wink:

Goedemorgen dames!

Hier dan eindelijk weer eens een uitgebreid verhaal van mij! Dat was alweer een paar daagjes geleden tenslotte 8)

Is helemaal Finn zijn schuld hoor! :mrgreen: Nee echt…hij had geen Finn moeten heten, maar “klittebandje” :slight_smile: Hij is echt erg op het moment! Allemaal leuk en aardig hoor, dat kunnen en willen gaan staan, maar af en toe! :wall: Als Finn dan eenmaal staat, staat hij ook…Hij heeft geen idee hoe hij dan weer moet gaan zitten. En da’s best lastig, want hij is nog niet zo sterk dat hij zichzelf even een half uurtje staande kan houden. Dus dan zet ik hem uiteindelijk maar weer op zijn billen neer. Wat doen meneer dan??? Juist! Gewoon weer gaan staan! Om het hele verhaal weer van voor af aan te beginnen! :doh:

Ik kan hem nu ook niet meer “gewoon” in de box zetten. Ook dan gaat hij continue staan of op zijn knietjes zitten. Als hij dat beu is zet hij de sirene aan en dan kan mama hem weer komen “redden”…

Ook kruipt hij de hele dag achter me aan in de veronderstelling dat ik hem, zodra hij bij mij is aangkomen, meteen oppak om met hem te gaan kroelen en spelen. Dat doe ik ook regelmatig natuurlijk, maar als ik bijvoorbeeld sta te koken ofzo schiet dat natuurlijk niet op!

Finn is duidelijk aangekomen in het tijdperk “ik wil veeeeeeeeel meer dan ik kan!”. En hij kan eigenlijk al best veel…Kun je nagaan wat hij allemaal nog wil!

Ach…ik blijf er in ieder geval lekker mee bezig! :mrgreen:

René verwacht dat zijn tentamen wel goed gegaan is trouwens. Over een week of vier heeft hij de uitslag pas. Afwachten dus maar.

En morgen heeft hij een gesprek bij dat nieuwe bedrijf…Ben wel heel benieuwd waar dat op uit gaat draaien hoor! Echt, hoe langer René er over nadenkt, hoe meer zin hij er in krijgt! Maar hij durft nog niet te hopen dat het echt wat gaat worden…Heeft (nog) niet genoeg vertrouwen in zijn eigen kunnen ofzo…Eigenlijk wel schattig hoor…

Judith, ik ben wel heel benieuwd naar jouw volledige bevallingsverhaal hoor! Ik vind het altijd heel erg knap als mensen zich dat nog zo gedetailleerd weten te herinneren…Da’s mij nooit gelukt! Tuurlijk kan ik wel in hoofdlijnen aangeven wat er allemaal gebeurd is, maar voor de details ben ik altijd te veel in mezelf gekeerd geweest op die momenten…En nu bij Finn heb ik amper de tijd gehad om te beseffen dat ik aan het bevallen was!

Ineke, jij bent ook weer lekker druk bezig dus! Gelukkig nu met leuke dingen! Enne…ik ben ook zwaar trots op je hoor! Goed dat je toch verder bent gegaan met het autorijden nu! Echt, ik weet uit eigen ervaring hoe groot die drempel kan zijn, maar meis…straks als je dat rijbewijs in je zak hebt, is het zoooooo fijn! Je bent weer vrij om te gaan en te staan waar je wilt!

Ik hoop trouwens voor je dat een dieet je deze keer bespaard gaat blijven!

Petra, hier is Finn uiteindelijk heel gemakkelijk om gegaan naar 4 flessen. Hij gaf zelf aan er geen behoefte meer aan te hebben. Maar daar heb jij natuurlijk niks aan! Als ik jouw schema zo eens bekijk zou je kunnen proberen de fles na zijn groenten weg te laten. En dan de fles van half elf te vervroegen naar een uurtje of 8/half negen. Kan hij daarna lekker voor de nacht zijn bedje in! Die laatste fles kun je dan eventueel verdikken met pap/nutrix of wat voller doen (210 + 7).

Franca, heeft hub de snookertafel op zijn pols laten vallen ofzo? Jeetje zeg…ik hoop dat hij niet al te veel pijn heeft!

Jij wel goed op jezelf en je beebje passen he! Er zijn vast wel mensen die je met liefde en plezier een handje willen komen helpen!

Miranda, volgens mij gaat Thijs als een speer met zijn zindelijkheid he! Fijn hoor! En wat zul je trots zijn!

Maarre…had je een feestje ofzo? Was je jarig? Zo ja, waarom weten wij dat dan niet!!! :naughty: :mrgreen: :wink:

Meiden, ik ga even bij mijn stoofvlees kijken…Het deksel op de pan rammelt zo! (ja ik weet het…het is pas tien uur…)