Juni 2006 (deel 9), Boefje van harte meis!!!!!

Lieve meiden…omdat het vandaag vrijdag is (bijna weekend dus en in het weekend ben ik hier meestal niet erg actief) en vooral ook bijna kerst heb ik dit voor jullie in elkaar geknutseld. Ik plaats het nu alvast, dan weet ik zeker dat ik het niet alsnog vergeet.

Meiden, ik wens jullie bij deze alvast een heeeeeeele fijne kerst! Geniet van jullie mannen en (bijna) kids…Maak er een feest van om nooit te vergeten!

Oh en Saskia…als je toch besluit te gaan testen…succes! Zeg eens…wat zou je willen dat de uitslag is???

Hallo lieverds!!!

Daar ben ik dan eindelijk weer eens! Super Deb, een nieuw deeltje, ik zie dat ik je het lijstje al niet meer hoef toe te sturen :mrgreen: :mrgreen:

Hier gaat het ontzettend goed, ik zal gauw mijn verhaal eens helemaal opschrijven, maar ik denk niet dat ik er nu tijd voor heb, de kleine Julia zal gauw wel weer gaan komen voor een voeding denk ik :wink: We genieten echt enorm en Matthijs is supertrots op zijn kleine zus!!! Ik herstel heel goed en voel me veel beter dan na de keizersnede bij Matthijs. Julia is een heerlijk zoet meisje, maar ´s nachts houdt ze ons wel heel goed bezig, ze moet haar ritme duidelijk nog omdraaien, maar goed, dat komt nog wel…

Saskia, wat leuk om wat van jou te horen, gefeliciteerd met je prachtige knul Pete én met je huwelijk!!! Fijn dat het zo goed gaat!!!

Ineke, wij hebben met Matthijs ook zo´n periode gehad dat hij niet wilde slapen ´s avonds, wat is dat vermoeiend he… Bij Matthijs hielp het toen om het middagdutje over te slaan, maar ik weet niet of André dat nog doet?

Oooh, Sorry meiden , ik moet eventjes wat gaan doen, m´n borsten lekken :roll: :lol: :lol:

Hé Plut, wat leuk je weer even te zien. Fijn dat het met mama en dochter zo goed gaat. Vijf dagen is ze alweer, het lijkt gisteren dat we zaten te hopen dat we eindelijk zwanger zouden raken…

Rust maar lekker uit, dat zal je nodig hebben als je 's nachts weinig slaapt. En zodra je weer wat meer tijd hebt: foto’s!!! Ze is zo’n plaatje :inlove: :inlove:

Het was gisteren weer raak met André… Het muziekje leek even te helpen, maar uiteindelijk kwam hij toch weer op de trap zitten (half verstopt achter de Kerstboom, de boef). Dus teruggelegd, deur dicht en schreeuwen maar weer. Na twintig minuten was hij stil en toen ben ik een half uur later gaan kijken, en zat hij weer in zijn kast, alle lichten aan en nog wakker. Uiteindelijk is hij in mijn bed gaan slapen en kon ik ook eindelijk naar bed… Half één was het toen, gaaaaaaaap.

En nee, hij slaapt 's middags niet meer. Daar was hij rond zijn tweede verjaardag al mee klaar. Vandaar ook dat ik het echt nodig heb dat hij 's avonds gaat slapen, zodat ik nog eventjes voor mezelf heb, al is het maar om wat werk te doen waarbij ik hem niet kan gebruiken (dweilen, kasboek bijwerken, rekeningen betalen, etc.).

Vanavond ga ik nog één ding proberen, hem in zijn kast laten slapen (is een hele grote inloopkast, die nu nog leeg is, past met gemak een bed en een kast in). Misschien voelt hij zich daar veiliger. En als dat niet helpt… dan toch maar doorzetten en hem zichzelf in slaap laten huilen. Net als vroeger. Hopelijk is het dan met een paar dagen verholpen. Maar dan wel graag als papa ook thuis is, ik vind dat moeilijk als ik alleen ben. Vanaf morgen is Alex drie avonden thuis, dus dat komt dan mooi uit.

Oh en Sas, ook mama’s die geen borstvoeding (meer) geven hebben vaak een ontregelde cyclus na de bevalling. Dus het is niet iets om je zorgen om te maken, het is wel lastig. Tsja, en je zou natuurlijk…

Maar ik denk dat je lichaam gewoon bezig is weer in een ritme te komen.

Mooi kaartje Deb! Helemaal lief :slight_smile: Ik heb nog even moeite met je andere kaartje in mijn emailbox te openen, site heeft er geen zin in. Dus die blijft nog even geheim voor me, maar alvast bedankt!

Ik heb trouwens mijn Kerstkaarten nog steeds niet verstuurd :oops: :oops: :oops: Ik heb het EINDELIJK voor elkaar gekregen om een leuke foto van André te maken (hij zit of niet stil, of met zijn vinger in zijn neus, of hij lacht zo overdreven hard dat ik alleen maar een open mond zie, of hij kijkt sip omdat mama geërgerd raakt…) maar toen bleek de inkt in mijn printer bijna op, waardoor de kleuren niet mooi werden. Aaaarrrrgghhh.

Ik heb vandaag wel nieuwe inkt gekocht, maar nu komen de kaartjes dus nooit meer op tijd… Maar goed, ik denk dat ik dan alleen maar de hele bijzondere mensen een kaartje stuur. Mijn ouders en jou bijvoorbeeld :-* maar die komt dus wel te laat :roll:

Volgend jaar stuur ik weer gewone gekochte kaarten! Al dat zelfmaak-gedoe… Oh nee, volgend jaar heb ik de eerste kans van een foto van broer en broertje of broer en zusje, dat kan ik natuurliijk niet voorbij laten gaan… Maar dan maak ik ze in oktober vast! lol

O ja, en ik heb maar even de zelfontspanner ter hand genomen :slight_smile:

Nou, ik geloof dat ik de oplossing gevonden heb hoor… Denk dat ik morgen zijn bed maar ga verplaatsen… Malle jongen :lol:

Ineke, wat een droppie zo, slapend in de kast.

Mooie buik ook al.

Vervelend dat hij niet gewoon wil slapen.

Avondje uit was leuk, eten was heerlijk, In het stadion was het wel heel koud, brrrrr. Jammer dat AZ verloren had maar het was wel heel gezellig.

Thijs is weer de oude dus het viel allemaal wel mee.

Plut, fijn te horen dat alles goed gaat bij jullie.

Voor iedereen alvast fijne kerstdagen

(ik kom nog wel buurten hoor)

Hallo meiden,

Wat een mooie foto’s Ineke! André heeft zijn lieve uitstraling van zijn mammie!! Ik hoop dat het helpt als je zijn bedje op een andere plek zet!

Mijn mannen liggen te slapen! Voor Erik was het gisteren een latertje omdat het de laatste werkdag was, dus die moet ff bijslapen!

André is 's ochtends steeds netjes om half 8 wakker en meestal stop ik hem 1,5 uur later er weer eventjes in.

Vandaag gaat als het goed is de ijsbaan open! Die is bij ons in de achtertuin, dus ik hoop het, dat wordt vast een gezellige boel!

Kan me voorstellen dat het koud was in het stadion Miranda, het was hier gisteravond volgens mij bijna -5!!

Fijn dat alles zo goed gaat Judith!!! Het is ook een prachtige meid!

Leuk om ook weer wat van jou te horen Sassie! Mooie zoon hebben jullie gekregen en ook alweer 2 maand! Goh, wat vliegt de tijd!

Vervelend dat die cyclus dan weer op gang moet komen. Wij wilden het risico maar niet nemen en zijn 4 maanden na de geboorte weer met de pil begonnen (ik dan hè :smiley: ).

Wat goed van jullie om zo met Finn zijn slaapprobleempje om te gaan Debke!!! André heeft het ook zo nu en dan dat ie wakker wordt.

Laatst hebben we hem ook bij ons in bed gelegd, binnen 5min. sliep hij :shock: Toen heb ik hem toch maar direct weer teruggelegd in zijn eigen bed en wonder boven wonder ging hij toen ook gelijk weer slapen.

's Nachts ben je vaak zelf ook zo moe en dan komen idd de zwakke momenten, maar je hebt vast gelijk, als je even doorpakt is ie er binnen een week vanaf! Op zich wel grappig dat Finn eenkennig wordt, maar soms ook lastig zeker? Omdat ik thuis ben en André niet naar de oppas hoeft wordt het ook wel een beetje een moederskindje :inlove: Maar dat zal straks ook wel weer goedkomen als ik weer naar mijn werk moet.

Met mezelf gaat het langzaamaan weer wat beter gelukkig. Nu is het lekker kerstvakantie en kunnen we met z’n drietjes genieten van het fijne winterweer en lekker thuis dingetjes doen.

Ik wens jullie alvast hele fijne kerstdagen en een liefdevol en gezond 2008!!!

dikke :-* Mirjam

Hoi,

Vanmorgen toch een test gedaan, omdat ik toch wat kwaaltjes heb: vaker plassen, darmen wat van slag, sinds 2 dagen misselijk 's middags en een raar gevoel in mijn buik. Ik had een +/- van CB en er waren wel wat spikkels op de verticale streep, maar ik ging er vanuit dat dit niks was. Toen ik net weer even keek, zag ik dat de verticale streep toch iets zichbaar was, maar wel heel erg licht. Ik ben nog steeds niet ongesteld, maar ook nog niks wijzer dus. Maandag of dinsdag weer even testen.

Debke, ons maakt het niet uit wat de uitslag is. We willen sowieso weinig leeftijdsverschil, maar eigenlijk wilde was pas weer proberen als Pete ongeveer een half jaar is. De planning is om in september naar Turkije te gaan en dan mag je niet langer dan 34 weken zwanger zijn. Maarja, mocht ik toch zwanger zijn, dan is het heel erg welkom.

Ineke, ik heb meestal wel aardig door hoe mijn cyclus is. Ik kon meestal mijn eisprong voelen en ik dacht dat ik deze van 1 op 2 december heb gevoeld. Dat is dus alweer 3 weken geleden. Nu hebben we rond die periode condooms gebruikt, maar dat is niet 100% safe natuurlijk.

Famke, ik had flinke hoofdpijn toen ik aan de pil zat, dus daar wil ik niet meer aan beginnen. We dachten dat condooms wel voldoende zou zijn, waarschijnlijk niet dus, haha.

Iedereen fijne dagen!

Groetjes Saskia

Sassie, spannend.

Hier zijn mijn mannen net vertrokken. We hebben 4 kaarten voor het wintercircus in Ahoy gekregen dus Thijs zijn beste vriendje en zijn papa (wat weer de beste vriend van mijn vriend is) mogen ook mee.

Ik heb dus lekker het huis voor mij alleen. Ga zo een badje vol laten lopen, maskertjes voor gezicht en voeten liggen al klaar, nog even een kopje thee maken en dan lekker ontspannen.

Mag ook wel na een nacht met 3 migraine aanvallen!

Vanmidddag nog een rondje lopen op het dorp hier, de winkels zijn vandaag open.

Heb ook nog de film monster klaarliggen.

Ik ga me dus niet vervelen!! :lol:

He girls! Sorry, nog niet bijgelezen…Even snel: Truusje (of eigenlijk Brenda dus!) ik heb je pb’tje gehad. Ik zal volgende week het lijstje even aanpassen hoor, kom ik nu niet aan toe…

Ik ga snel weer verder (moet nog douchen, ga zo schaatsen, rondje Ikea vanmiddag, bioscoopje vanavond, morgen wat poetswerk en het gourmetten voorbereiden, kortom: druk druk druk!)

Dag lieverds!

Ik doe mijn best voor de kerst nog even bij te komen lezen en kletsen, maar ik kan het niet beloven…

Dikke kus Deb

Oh, in de gauwigheid zag ik wel een heeeeeele mooie buik voorbijkomen… :inlove: Ineke, dat wordt al wel heel wat he! :-*

Hoi allemaal

Ik wilde jullie ook even supergezellige dagen wensen en dat we er allemaal heeeeeeerlijk van mogen genieten!!

Veel liefs Franca

(en ook van onze Tara, weten jullie meteen waar de naam vandaan komt ;))

Hallo meiden,

Ik ben helemaal bijgelezen, maar heb nog niet zoveel tijd om uitgebreid te reageren. Het gaat hier nog steeds helemaal super, ik was vanmorgen voor het eerst alleen thuis met Matthijs én Julia en dat ging prima, eindelijk ook weer wat tijd met Matthijs alleen, dat was er nog helemaal niet van gekomen. Daar hebben we allebei ouderwets van genoten!

Ook van ons hele fijne feestdagen toegewenst!!!

Franca, wat is Tara een mooie hond :inlove:

Ineke, jouw buik groeit hard zeg!!! Ik vind de tijd zo supersnel gaan!!

Hoi meiden!

Even kort, want ik heb de griep te pakken en voel me dus niet zo lekker.

Ineke, mooie buik! En wat schattig dat Andre wel in de kast wil slapen!

Judith, fijn dat het zo goed gaat met kleine Julia! Geniet er maar lekker van meid!

Mirjam, leuke foto! Heb jij ook een Mutsy? Met hoeveel maanden zat

Andre in de wandelwagen ipv in de kinderwagenbak?

Sassie, nog gefeliciteerd met jullie mooie knul! En misschien al een 2e op komst, spannend hoor! Heb je al weer getest of ben je al ongi geworden?

Boefje, lekker hor, een paar uurtjes voor jezelf! Nog lekker geshopt vanmiddag?

Allemaal een hele fijne, gezellige en liefdevolle kerst toegewenst!!!

Liefs Petra

:mrgreen:

:lol:

Hoi hoi. Ik kom jullie ven fijne kerstdagen wensen.

FIJNE DAGEN ALLEMAAL !!!

So this was Christmas…

En meiden? Hoe hebben jullie je kerst doorgebracht?

Hier hebben we heerlijk rustig aan gedaan. Zondagavond zijn we lekker met zijn tweetjes naar de bioscoop geweest. Maandag nog wat gerommeld in het huishouden en de laatste kerstboodschapjes gedaan, spelletjes met de kids gespeeld enzo…

1e Kerstdag hebben we eerst lekker met zijn allen aan het kerstontbijt gezeten (lekkere broodjes, croissantjes, kerstbrood, versgeperst sap, eitje…) en daarna is Aschwin naar zijn vader gegaan. Wij hebben lekker uitgebreid genikst… 's Middags heb ik het vlees gemarineerd en de rest van de gourmetspullen in orde gemaakt. Aan het eind van de middag kwam mijn schoonmoeder en 's avonds zijn we lekker gaan gourmetten. Het was heeeeeeerlijk! Iedereen heeft ervan genoten.

Na een goede nachtrust zijn we op tweede kerstdag rond half elf naar mijn ouders vertrokken. Aschwin zijn vader heeft hem daar ook heengebracht. We hebben daar eigenlijk de hele dag door wel wat gegeten enzo…Ook erg lekker allemaal. Om 8 uur waren we thuis gisteravond. Finn en Basten naar bed gebracht…Aschwin ging boven tv kijken en wij beneden Harry Potter gekeken. Half elf zijn we naar boven gegaan en om 11 uur begon de ellende…Finn wakker…krijsen, krijsen en nog eens krijsen…Meneer was hartstikke moe, maar wilde niet meer in zijn eentje in zijn kamer zijn. Zolang we bij hem bleven was er niks aan de hand, maar als ik me ook maar durfde te bewegen richting de deur gind de sirene weer aan. Geloof me, onze buren hebben ook een zware nacht achter de rug…

Op een gegeven moment ben ik toch weer naar boven gegaan dus en hem maar laten huilen. En dat duurde en duurde maar. Ondertussen stroomden ook bij mij de tranen over mijn wangen. Toch maar weer even naar hem toe dus. Weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk weer naar boven en het gekrijs ging weer “vrolijk” verder. Tot half twee heeft meneer het volgehouden. Toen werd het eindelijk stil.

Ik ben dus blij dat ik vandaag niks hoef te doen. Maar hoe ik dit nu weer moet gaan aanpakken? Vanochtend heeft hij eigenlijk ook de hele ochtend als klitteband aan me vastgeplakt. Nu ligt hij te slapen (na weer 10 minuten gehuil omdat hij niet alleen wilde zijn). Soms word ik er een beetje moedeloos van…

Ik weet dat het een fase is en dat het echt snel weer over is, maar ik vind het zoooooo erg! Zo zielig voor het ventje…

klaagstand uit

Franka wat een mooie hond is Tara!

Brenda, die foto!!! :inlove: Geweldig! (reminds me…zo eens met het lijstje aan de slag! voor de meiden die het gemist hebben…Truusje heet eigenlijk Brenda)

Saskia, en??? Nog een nieuwe test gedaan?

Miranda, is je migraine weer een beetje onder controle? Heb je genoten van je stay-at-home-wellness-dagje?

Mirjam, wat heb je weer een paar mooie foto’s geplaats van jullie mooie ventje! Het is inderdaad weleens lastig dat Finn wat eenkennig begint te worden. Gelukkig neemt het geen vreselijke vormen aan (so far).

Judith, wat heerlijk dat het zo goed met jullie gaat! Echt, het geluk straalt gewoon van je tekst af! Meid, wat is het je gegund! Geniet ze! :-*

Ineke, lieverd, bedankt voor je e-cardje nog. Hoe doet André het in zijn verplaatste bed? Is je avondritueel weer een beetje normaal geworden? Wat een lekker ventje heb je toch he! Ik ga je straks of morgen nog even uitgebreid pb’en hoor…

Meiden, ik ga even boterhammetjes smeren voor Basten en voor mij!

Kus Deb

Vandaag de 3d echo maar ons beebje was lekker eigenwijs en lag met het gezichtje zo dat je dus niets kon zien, beetje porren in mijn buik hielp ook niet, handjes lagen ook voor het gezichtje dus we mogen volgende week terugkomen voor een herkansing. Wel jammer, maar wel hartje gehoord en de hele beeb in 2d gezien. weet nu waar het hoofdje en de beentjes liggen. Ik voel ze elke avond aan de linkerkant trappelen dus dat klopte ook met de ligging van beeb.