juni 06, Marjan...woorden schieten tekort

Daar was ik weer! Alles goed bij de gyn, ik mag over vier weken terugkomen om het spiraaltje te laten plaatsen. Ik vond het eerst ook een eng idee, ik heb het na de geboorte van André ook geweigerd en toen gewoon aan de pil gegaan. Nu vind ik het idee niet zo eng meer en ik ken iemand die er heel tevreden over is.

Mijn gyn vond het ook een goed idee, vooral in combinatie met de borstvoeding. Ik zal ook nog eens kijken wat de Nuvaring precies inhoudt, dan kan ik altijd nog van gedachten veranderen.



Vandaag mijn echte vuurdoop, de eerste dag dat ik helemaal alleen met de jongens ben… Voorlopig geen vuiltje aan de lucht, Aidan slaapt en André zit een boekje te lezen. Kan ik lekker even uitrusten, want zelfs van dat gyn bezoekje ben ik toch al moe.



Leentje, wat jammer van je baan. Wel beter dat je nu alvast voor jezelf kiest dan dat je straks met al die stress te maken gaat krijgen. Misschien vind je nu nog wel iets NOG leukers! En inderdaad moeilijk, dat moment beslissen dat je klaar bent voor een volgende beeb. Zoveel voors en tegens altijd. En ook als je er dan uit bent, dan weet je nog niet hoelang het gaat duren. Dat zag je maar bij mij: had ik eindelijk mijn man zover dat hij het ook wilde, toen duurde het nog zeventien maanden voordat het zover was. Dat verwacht je ook niet als het de vorige keer in één keer raak was. Je kunt het dus toch nooit echt plannen. Gewoon op je gevoel afgaan werkt dan denk ik nog het beste.



Ik ga nog even genieten van het feit dat allebei de kids tevreden zijn!

Jeetje Leentje…wat balen! Maar…ik weet zeker dat je de beste beslissing hebt genomen die je maar kunt nemen. Wat je al zegt, niks zo beroerd als een slechte werksfeer! Er komt vast wel weer wat leuks op je pad hoor!

En toch ook last van interne rammelaars? :wink: Ben benieuwd hoor, of je na de zomer die knoop dan toch gaat doorhakken! Zou wel leuk zijn, een flink deel van ons aan de tweede ronde.



Fijn gevoel he Ineke, dat je het hem toch maar even flikt zo…alles onder controle met kleuter en beeb! Fijn dat alles goed was bij de gyn.



Ik zit hier te bibberen…heb het koud! Ga dus zo lekker onder een hete douche en dan mijn bedje in.

@Sophia wrote:

Knap van je Judith, dat je er zo mee om weet te gaan. Ik kan nog wat van je leren! Ik zie juist vaak overal beren op de weg. Hoe vaak Erik en ik al niet gepraat hebben over wanneer het juiste moment is om voor een 2e kindje te gaan! Ik vind dat zo’n moeilijke beslissing. Maar als ik dan jouw verhaal lees, dan denk ik, ja dat is ook zo, komt tijd komt raad.




Ik voelde zelf dat ik pas zo’n 13 maanden na de geboorte van Thijs er weer aan een volgende “toe” was. Beide vonden we dat 2,5 jaar ertussen wel mooi zou zijn dus nog een paar maanden de pil doorgeslikt voordat we er voor gingen.

Volgens mij voel je dus zelf wel wanneer je er echt aan toe bent.

En anders gewoon op de plut-manier, zo is Thijs er ook gekomen, ik was al in verwachting voor we hadden besloten er voor te gaan.

Petra, als je een keuze hebt is het natuurlijk ook gewoon anders… Ik had er nu ook nog niet bewust voor gekozen als ik die mogelijkheid had gehad :lol: :lol: Echt praktisch is het niet, want voorlopig zal de beeb op onze kamer komen bij gebrek aan ruimte. Dus ik zou zeggen: Lekker dubben en dromen, als je er klaar voor bent, komt de rest ook wel :-



Ineke, heerlijk dat het goed gaat, alleen met de kids! Is de rest van de dag ook goed verlopen??? Ik zag van tevoren heel erg tegen die eerste dag alleen op, maar moest achteraf toegeven dat het enorm meeviel :thumbup: En, je hebt er natuurlijk wel een keizersnede opzitten, logisch dat je dan moe bent van een bezoek aan de gyn. Lekker je rust proberen te nemen (zolang de kindjes het toelaten :lol: ) :-




Leentje, wat jammer dat de sfeer zo tegenvalt op je werk. Heel goed van je dat je de beslissing hebt genomen om te stoppen! Het is niet leuk om ergens te werken waar zoveel onvrede is, dat brengt een hoop onnodige stress met zich mee! Er komt vast iets beters voor je :-* En wat betreft zwanger worden: nee, niemand kan je zekerheid geven wat dat betreft, daar begint het loslaten al voor een mama :wink:



De laatste dagen is het hier weer helemaal mis met Matthijs trouwens… Hij luistert nergens naar, als ik hem voor straf op de trap zet, loopt hij steeds weg en verstopt zich dan voor me. Ik moet hem overal vandaan plukken en soms duurt het wel een half uur voor het me gelukt is om hem op de trap te laten zitten… Bah, ik word er soms echt een beetje moedeloos van. Verder bijt hij z’n zusje ook steeds… Echt heel lastig. Ik probeer ook positieve dingen met 'm te doen en dat lukt ook best aardig, maar het is niet genoeg meer voor 'm. Vandaag had ik het erover met de leidster op de psz en die merkte van de week hetzelfde gedrag op. Ze zouden het daar ook in de gaten houden. Zou het komen doordat ik weer zwanger ben? We hebben het hem nog niet verteld, maar misschien heeft hij toch door dat er iets aan de hand is???



Nou meiden, ik ga er weer vandoor, krijg straks bezoek!

@boefje wrote:



En anders gewoon op de plut-manier, zo is Thijs er ook gekomen, ik was al in verwachting voor we hadden besloten er voor te gaan.




:lol: :lol: :lol: Die houden we er in hoor! Geweldig!



Judith, Finn heeft ook de eerste 3 maanden op onze kamer geslapen en dat vond ik eigenlijk wel prettig hoor.

Hoe is dat hele hypotheekgebeuren bij jullie afgelopen trouwens? Zijn jullie zoekende naar een ander huis of toch nog maar even niet?

Ik zag gisteren een geweldig huis op Funda. Zou net binnen ons budget zijn, vrijstaand met een fikse tuin en 5 slaapkamers. Er moet alleen nogal wat onderhoud aan gedaan worden en daar hebben we dus geen budget meer voor dan…Dan baal ik wel even…Maar goed, wij zoeken lekker verder. Uiteindelijk vinden we vast wel iets geschikts en anders blijven we hier gewoon nog een poos wonen!



Matthijs zo aan het draken dus? Tsja…hij zou natuurlijk in de gaten kunnen hebben dat er wat aan de hand is, maar hij zou ook gewoon even heerlijk “op zijn peuters” opstandig kunnen zijn. Wat doe je er aan he…Ik weet het ook niet. Vooral consequent blijven, hoe moeilijk dat soms ook is. Maar goed, daar schiet je ook niet echt wat mee op he…



Enne…zeg eens even tegen Ruud dat wij wel zitten te springen om die nieuwe column van je. Duurt wel lang hoor…Ik ben natuurlijk verder ook helemaal niet ongeduldig :liar:



Nou, ben weer vrij de rest van de dag. Heb mijn huishouden alweer gedaan. Komt mooi uit, want het is heerlijk weer! Daar zal ik eens van gaan genieten vandaag!



Kus Deb

Nou…Finn is snotverkouden! Ik denk dat hij vanochtend alleen al wel 40 keer geniest heeft en het snot loopt er letterlijk uit! :sick:

Fijn hoor…die kiezen…

Hij ziet er niet uit! Echt van die dikke rode ogen, een rode neus en hij wrijft het snot steeds weer over zijn hele gezicht…



Zo! Op die info zaten jullie vast en zeker te wachten he? 8) :wink: :mrgreen:

Ach arme Finn, Jayden had dat ook dat vele niezen, daar was het bij hem ook mee begonnen en een paar dagen later wou ie niks meer eten, goed in de gaten houden Debke, vooral als zijn tong rood met witte plekjes word, dat had Jayden ook !!

Juul, dat klinkt als een frambozentong. Die komt voor bij roodvonk overigens.

Nee was gen roodvonk volgens de HA, maar een soort van virus, iemand die ik ken, die had dat bij haar dochtertje ook, die had allemaal etterbulten op de tong :shock: dat heeft Jayden gelukkig niet gehad zo erg !!

Getver…fijn dat dat Jayden in ieder geval bespaard is gebleven zeg!



Aschwin heeft vroeger weleens roodvonk gehad. In principe niet vreselijk veel last van gehad, maar een paar weken later gingen zijn handen en voeten opeens helemaal vervellen. Was wel apart toen…

@Plut wrote:

De laatste dagen is het hier weer helemaal mis met Matthijs trouwens… Hij luistert nergens naar, als ik hem voor straf op de trap zet, loopt hij steeds weg en verstopt zich dan voor me. Ik moet hem overal vandaan plukken en soms duurt het wel een half uur voor het me gelukt is om hem op de trap te laten zitten… Bah, ik word er soms echt een beetje moedeloos van. Verder bijt hij z’n zusje ook steeds… Echt heel lastig. Ik probeer ook positieve dingen met 'm te doen en dat lukt ook best aardig, maar het is niet genoeg meer voor 'm. Vandaag had ik het erover met de leidster op de psz en die merkte van de week hetzelfde gedrag op. Ze zouden het daar ook in de gaten houden. Zou het komen doordat ik weer zwanger ben? We hebben het hem nog niet verteld, maar misschien heeft hij toch door dat er iets aan de hand is???


Nou, volgens mij ligt het aan de naam en leeftijd, deze thijs hier is ook ontzettend moeilijk de laatste weken.
Het leek een paar weken na de bevalling weer goed te gaan maar nu.......ik weet niet meer waar ik het moet zoeken met hem.
Niet luisteren, schreeuwen, slaan als ik hem op de trap zet, etc. Noem het maar op, wordt er zo moe van.
Ook plast hij weer steeds vaker in zijn broek, ondanks dat ik continu aan hem vraag of hij naar de wc moet. (vandaag was ik het zo zat dat hij weer een luier aan heeft, ik weet dat dat ook fout is maar ik heb het echt even gehad)
Vreet gewoon al mijn energie op die jongen.
(hij heeft gelukkig ook nog wel lieve momenten op een dag en daar geniet ik dan maar dubbel van :roll: )

:mrgreen:

:lol:

@Leentje22 wrote:

:lol: :lol: :lol:

Sommige mensen laten zich ook zo kennen… De vogel is gevlogen!

pb voor info!




:think: :think: :think:

:lol:

:-*

Leentje, je valt ons niet lastig met wat dan ook! Als jij je vermoedens even bevestigd wilde zien, kun je daar wat mij betreft dit topic voor gebruiken zoveel als je wilt!

Ik begrijp dat je vermoedens ondertussen bevestigd zijn en dat je meelezer zichzelf weer heeft afgemeld? Ze had vast door dat je haar (ik ga er even vanuit dat het een haar is…) best in de gaten had!

Blijft vervelend hoor, zulke situaties…Sommige mensen weten niet wanneer ze moeten ophouden.

Ik heb gelukkig geen last van dergelijke mensen, maar ik hou dit forum voor familie, vrienden en bekenden uit het echte leven dan ook expres verborgen. Tuurlijk kunnen ze gaan googlen enzo, maar of ze dan hier uit gaan komen? Ik weet het niet! Even testen…Nee! Niet dus!



Nou, mijn ochtend begon lekker vandaag! Ging op de weegschaal staan en er blijkt gewoon 1,2 kg aan gewicht verdwenen te zijn! Heerlijk!



Ik ga nu eerst Finn even op bed leggen…Heeft hij hard nodig, want de laatste paar dagen is hij 's ochtends gewoon al om half 6 wakker! :zzz: :zzz: :zzz: Kan ik persoonlijk niet echt blij van worden…

Was ik weer! Even tussendoor wat anders gedaan…



Judith en Miranda, wat een ventjes hebben jullie zeg. Dat deden/doen die van mij nou nooit :liar: :liar: :liar:

Moe wordt je daarvan he…Niks schijnt te helpen. Wat je ook zegt of doet…Straffen, belonen, negeren…Hier zijn het meestal fases van een dag of 3. Dan opeens is het weer over en ken ik mijn kids weer terug.



Leentje, ja ik hou Funda zeker in de gaten. Echt concrete verhuisplannen hebben we niet hoor, maar als ik het perfecte huis tegenkom zeg ik geen nee.

Over 4,5 week al op vakantie? Heerlijk zeg! Waar gaan jullie heen? Ik moet nog 6 weekjes geduld hebben…dan gaan wij ook! Lekker naar Zuid Frankrijk. We gaan naar de Cote d’Azur. Hebben daar op een camping een stacaravan gehuurd. Heb er al enorm veel zin in.



Dus Franca…niet tever overtijd gaan lopen he! Wij vertrekken 4 juli dus voor die tijd wel even bevallen wil je! :mrgreen:



Meiden, ik vlieg er weer vandoor!

:lol:.

Haha meiden, nou ik doe mijn best hoor :lol: , maare anders wil ik wel mee op vakantie hoor :wink: Italie en Frankrijk zijn mijn favoriet dusss :wink:



Liefs Franca