Jullie ook altijd zo inspiratiloos met het avondeten?

Hier ook heel herkenbaar, en daarbij vindt ik koken dus ook echt k*twerk… :? dus ook dat werkt niet in mn voordeel…

Pff hier is het ook drama met koken… sinds ik zwanger ben helemaal. Lang in de keuken staan trek ik niet, en als ik veel moeite heb gedaan zul je zien dat ik geen hap door mn keel krijg, beetje jammer… :sick:

Haal nu voor 3 dagen altijd eten ongeveer in huis, hoef ik ook niet elke dag te beslissen wat ik wil, want ik weet het nooit!! Meestal komt het dan op hetzelfde neer :?

@~Claudia28~ wrote:

Elke middag zit ik me weer te bedenken wat te gaan koken als avond eten…

Wij zijn niet zo van de gekookte aardappels met losse groente+ vlees(wel spinazie stampotten etc) We eten vaak pasta`s, rijst, ovenschotels wereldgerechten van Knor etc etc…Dit komt me eigenlijk een beetje de keel uit :oops:



Wat eten jullie jullie vanavond? Wellicht brengen jullie mij op ideeen :mrgreen:




tip: kook niet meer met pakjes en zakjes, je eten smaakt zóveel lekkerder.



ik kijk altijd op een aantal blogs (bluebelle, watetenwevandaag bijv) waar ik altijd lekkere dingen vind. Of op ah allerhande, zij geven tegenwoordig ook recepten zonder pakjes en zakjes. Of google is mij best friend :slight_smile:



vanavond heb ik gegeten: risotto met doperwten en rode ui. Zonder bouillin, want dan kon Ruun het ook eten. Beetje kaas erdoor … (of feta… hmmm). Ik vond het erg lekker :slight_smile:



morgen; kip uit de oven, gebakken aardappelen en sla.

de Allerhande is een dankbare bron, kookboeken en tijdschrift Delicious uit de bieb. Jamie Oliver heeft nu ook een leuk tijdschrift.

of kijk af en toe op Smulweb. daar staan ook lekkere recepten op!

ook met een forum.



koken is wel mijn hobby, soms komt er de klad in en eten we een tijd dezelfde recepten maar nu met even weer wat actiever met nieuwe dingen proberen. blijft verrassend hoe iets uiteindelijk wordt :thumbup:

Ja, herkenbaar hoor. Maar ook lastig omdat ik hier een slechte eter heb en ik graag wil dat hij ook wat gezonds, met vitamines, binnenkrijg.


  • Hier is het meestal twee dagen aardappelen, vlees, groente of stamppot
  • Eén dag gebakken aardappeltjes met vlees en makkelijke groente zoals iets kant-en klaars (stoofperen, rode kool, peentjes/doperwtjes)
  • Eén dag italiaans (lasagne, bertolli-pak, spaghetti/macaroni/pasta)
  • Eén dag mexicaans of grieks
  • Eén dag salade (bijv. met gerookte zalm of tonijn)
  • Eén dag pizza/patat/chinees/brood of soep

@D. wrote:

Ik herken verder niets van de problemen in dit topic, ik denk eerder dat zelfs als ik 96 word ik nog te kort leef om te kunnen koken wat ik graag nog wil eten, er is zoveel heerlijks op de wereld :inlove:




Wat een heerlijke levensinstelling, daar word ik blij van als ik dit lees :smiley: :thumbup:

elisaatje heeft jamie een tijdschrift?? owwww ik ben een fan…ik vind zn recepten zo leuk en lekker :mrgreen: ik kook veel uit zn book jamie s kookrevolutie…zulke leuke makkelijke snelle recepten

en de grap van t boek is dat hijwil dat je zn recepten leert aan een paar andere mensen die het dan weer aan nog een paar anderen leren, zodat je een soort van ripple effect krijgt en mensen weer gezonder en lekkerder gaan eten



echt een stuk idealisme en toch.ik deel mn jamie recepten met anderen en ik weet van een hoop mensen dat ze het wel heel vaak maken daarna…dus t werkt toch wel haha

Jamie recepten zijn vaak errug lekker :drool:

ik had een paar jaar geleden een erg goed recept van aardappelsalade met kappertjes en safraan. perfect voor een zomerse picknick :thumbup: kan het recept nu nergens meer vinden :wall:



maar ja dus, Jamie heeft een tijdschrift :thumbup:

@kristalkindje wrote:

elisaatje heeft jamie een tijdschrift?? owwww ik ben een fan…ik vind zn recepten zo leuk en lekker :mrgreen: ik kook veel uit zn book jamie s kookrevolutie…zulke leuke makkelijke snelle recepten

en de grap van t boek is dat hijwil dat je zn recepten leert aan een paar andere mensen die het dan weer aan nog een paar anderen leren, zodat je een soort van ripple effect krijgt en mensen weer gezonder en lekkerder gaan eten



echt een stuk idealisme en toch.ik deel mn jamie recepten met anderen en ik weet van een hoop mensen dat ze het wel heel vaak maken daarna…dus t werkt toch wel haha






:drool: dat boek staat hier nu ook (geleend uit de bieb) in de kast.

Heb al een aantal keer de kerstomatensaus met geïmproviseerde verse pasta gemaakt, alleen dan met gewoon gedroogde lasagne, én inderdaad het recept al doorgegeven (samen met een bordje pasta om te proeven :mrgreen: )

Hier is 't overigens ook vaak weer lastig om te kijken wat ik nu weer op tafel kan toveren. Vind koken heerlijk om te doen, maar dat kost zoveel tijd (ben dan wel van alles vers en laten pruttelen en ingewikkelde dingen uitproberen enzo) en tijd vinden om rustig te koken met 2 monsterkindjes om me heen… neuh…

Dus wordt er hier vaker dan de bedoeling is uit pakjes gekookt :oops: Vind dat, nu ik er zo over nadenk, eigenlijk zó jammer… heb een beetje dezelfde instelling als D.; er zijn nog zoveel lekkere dingen om uit te proberen…



Gelukkig eten we sinds kort bijna ieder weekend samen met ouders van vriendinnetjes van de kinderen, die vinden lekker eten ook erg belangrijk, en in 't weekend is op de een of andere manier wel tijd te vinden om overdag dingen voor te bereiden. Bijkomend voordeel is dat 't, omdat je ook voor anderen kookt, extra leuk is om nieuwe dingen uit te proberen. (bijkomend ‘nadeel’: er staat iedere week weer veel en veel te veel op tafel :angel: )

Ow en wij eten vanavond, om even op de openingspost terug te komen, een op Jamie geïnspireerd gerecht: kip uit de oven. (staat in 1 van z’n eerste boeken, kip in een envelopje)



Doe kipfilet, prei in ringen, berg champignons, wat uitgeperste knoflookteentjes, gesnipperd uitje, wat worteltjes, 2-3 klontjes boter, peper & zout & paprikapoeder, scheut witte wijn en ik vind wat plakjes salami in stukjes erdoor ook erg lekker in een ovenschaal, afdekken met alu-folie en dan ruim een half uur in de oven op 180 graden.



Héérlijk met risotto :drool:

de zoete aardappel/chorizo soep uit dat boek is ook errug lekker…

kun je ook met gewone aardappel maken trouwens,is ie ook heerlijk :smiley:

Nope… ben gek op koken, lust nagenoeg alles, kook elke week minimaal 1x pasta en 1x rijst omdat de kinderen dat het liefst eten en 1x per 2 weken eten we pizza of patat.

De rest vul ik in met wat er in dat seizoen te koop is, neus graag avonden in kookboeken op zoek naar lekkere recepten om uit te proberen en haal de allerhande waar ook altijd erg leuke, makkelijke, snel klaar gerechten in staan en eigelijk vraag ik me dus zelden af wat we moeten eten.



Nu vanavond… heb nog 1 komkommer, een appel of wat, een krop ijsbergsla, wat walnoten en 1 struikje witlof… dat word dus witlofsalade. Heb nog lamskoteletjes in de vriepzer (schoonvader heeft lam laten slachten, dus meer bio dan dit kan niet) en marineer die even met tijm en een lepeltje oestersaus en aardappels heb ik al gekookt, die bakken we vanavond kruimig op.

Klaar…



Morgen gaan we kamperen… heel safe bij schoonouders in de tuin, dus dat word bbquen… lekker een aardappel in alufolie poffen, wat vlees erbij en een komkommer tomaten salade met spinazie en pijnboonpitjes.



Zondag is traditioneel bij ons soep dag, dus dat is ook nooit een punt.

heerlijk een soepje met stokbrood en sla…

haha, we kunnen ook een topic maken: ruil je favoriete Jamie recept uit :mrgreen: ik ben wel benieuwd :thumbup:

geeft meteen inspriratie voor van die dagen dat je het echt even niet meer weet :wink:

ik heb nu trouwens uit de bieb hier het boek Wereldgerechten van Gordon Ramsay liggen. ook een leuke :thumbup:

van 5/6 landen in een paar recepten hun eten neerzetten. is 'm leuk gelukt. ik heb er alleen nog maar in zitten lezen, het koken moet nog gebeuren :lol:

@D. wrote:

@faizaa wrote:
@Elka wrote:
Kleffe deeghap :sick: niet mijn ding. Ik ben ook niet echt gek op couscous. Dat vind ik echt zand!






Moet ook geen couscous uit een honig pakje gebruiken he… :mrgreen:

Mijn schoonvader maakt het op de ouderwetse manier… is daar uren mee bezig… geloof me, dat smeltttt op je tong zo lekker… :inlove:




Ik ben binnen 10 minuten klaar. Ik doe dus iets niet goed? :frowning: :angel:






Uit een pakje dus?



Nah weet je… tis net als met alles uit een pakje… tis niet slecht maar ook niet zoals het ‘hoort’ Vergelijk het met een pizza uit de supermarkt en een zelfgemaakte pizza incl zelfgemaakte bodem… waar met LIEFDE de bodem gemaakt is… dat proef je gewoon… mijn schoonvader is ‘beroemd’ om zijn couscous… heb bij veel Mocro’s couscous gegeten… maar de ouderwetse manier waarop hij dat doet, pff… zalig…



en aangezien ik nog nooit bij mijn schoonouders ben geweest, heb ik de bereiding nooit kunnen meemaken… Az nam altijd een bord mee voor mij… heel stiekem… :shifty:

@D. wrote:



Ik herken verder niets van de problemen in dit topic, ik denk eerder dat zelfs als ik 96 word ik nog te kort leef om te kunnen koken wat ik graag nog wil eten, er is zoveel heerlijks op de wereld :inlove:






Mooi gezegd… wou dat ik dat ook zo ervoer… ben daar stiekem wel jaloers op… dat gevoel…



:oops:

D. Ik ga met je mee. Hier ook echt geen dilemma’s wat eten betreft.

Ik probeer ook rustig aparte dingen uit en lust op een aantal schaal/schelp/week dieren na eigelijk alles. (geen oesters, geen inktvis en niet erg kapot van escargots, al eet ik ze wel indien voorgeschoteld)

Zelfs orgaanvlees lust ik wel, dus ik heb ook zoiets van… zelfs als ik alles een keer maak wat ik in mijn kookboeken heb zitten, dan nog…



:thumbup:



en couscous eet ik ook op originele manier.

Ik haal het bij de turkse deli in Holtenbroek en stoom het op… dat duurt echt wel even.

Stomen, omhusselen (eigelijk met je handen) opstomen, weer husselen, opstomen, weer husselen en dat wel en keer of 5 a 6.

kruiden erbij, in elk geval verse koriander, wat gemberwortel en nog wel wat dingetjes en hier eten we het vaak met gestoofde kippenpootjes en gegrilde groenten als paprika en courgette.

We vinden het heerlijk en zeker geen zand… :drool:

Elke dag is dit een discussie hier in huis, tegenwoordig doet Riley ook mee met het ‘Geen idee’, ‘Ik weet het niet’ als antwoord.



We eten heel gevarieerd, alleen is Roy bjiv. helemaal geen fan van pasta’s. Op geen enkele manier ook, soms moet hij zich daar maar over heen zetten, dit doet hij dan gelukkig ook.



Voor Riley hoeft het ook allemaal niet bijzonder te zijn, die eet altijd alles wel.

Maar ik… ik wil elke dag iets anders, lekkers, gevarieerd.

En de ene dag is dat ja, simpel aardappel, groente, vlees, maar vaak ook dingen die ik ter plekke verzin. En toch lekker word.



Tegenwoordig kijk ik altijd even op AH of ‘Wat eten we vandaag’ hier op het forum, maar ook vaak gewoon ter plekke in de winkel.

Koken is mijn hobby trouwens ook, heerlijk! Alleen… mijn keuken is zoooo klein!! Dus we gaan een ander huis zoeken…

Met keuken! Die groot is om mijn passie te laten uitvoeren oa.



Heb dus ook op gebied van Horeca, opleiding gevolgd, en ook op kook gebied heel veel geleerd, en met vlag en wimpel met een mooie 9 op mijn rapport geslaagd voor snij technieken en recepten en koken zelf :inlove: Volgens mijn moeder destijds (voor de kinderen dus) heb ik nog nooit zo hard geglunderd… :mrgreen: