Jullie ook altijd zo inspiratiloos met het avondeten?

Elke middag zit ik me weer te bedenken wat te gaan koken als avond eten…

Wij zijn niet zo van de gekookte aardappels met losse groente+ vlees(wel spinazie stampotten etc) We eten vaak pasta`s, rijst, ovenschotels wereldgerechten van Knor etc etc…Dit komt me eigenlijk een beetje de keel uit :oops:



Wat eten jullie jullie vanavond? Wellicht brengen jullie mij op ideeen :mrgreen:

kijk es op de AH site…leuke gerechten…

ik kook nooit kant en klare dingen eigenlijk maar maak alles vers, dat geeft veel variatie, omdat ik met seizoensgroenten probeer te koken , verse kruiden gebruik etc.

vis kan ook een leuke variatie op thema zijn



wij eten paëlla vanavond, met zeevruchten , chorizo currypasta, verse groenten …net een beetje wat ik kan krijgen in de winkel en wat ik nog in huis heb



verder kook ik vaak een recept uit mn jamie oliver boek ( kookrevolutie)

wat hier erg lekker wordt gevonden is de aardappel chorizo soep die daar in staat, en dan doe ik er lekker stokbrood bij met wat smeerseltjes



een goede nasi kook ik ook vaak, is hier ook erg geliefd, en dan met side dishs zoals gebakken uitjes, een augurkje , wat annanas in een schaaltje etc

succes bij de kinderen ook gegarandeert als ze wat lekker dingen er naast mogen snaaien



of…indiaas…heerlijk met currypasta lekkere curries maken met een mooie frisse komkommersalade ernaast en basmatirijst ( vind ik van de oosterse mart t lekkerste, die koop ik in grote balen)



hoop dat je wat inspiratie krijgt zo?

Je bent niet de enige :wink:

ELke middag moet ik met tegenzin naar de winkel om te kijken wat er te eten valt en of waar we trek in hebben… Daarom haal ik het ook elke dag.



Denk dat we lekker soep met stokbrood gaan eten… :smiley: Is ook een x wat anders. Pizza, rijst en paste hebben we het vaakst gegeten in de vakantie. Want in Frankrijk kennen zij geen eten wat wij eten.

zie dit topic:

:wink:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100173&start=480



maar hier ook vaak,

zucht… sta je in de winkel ja en wat gaan we vandaag eten…



vaak kijk ik bij andere mensen in de winkelwagen :mrgreen:

Ik ben pas weer naar de toko geweest en heb daar weer wat dingen ingeslagen waarmee ik lekker kan improviseren zoals:

sweet corn (vriezer)

djamoer koeping (gedroogde champignons)

rice vermicelli (glutenvrij ook nog)

kouseband (vers en vriezer)

doosje sushi en yakitori (vriezer)



Verder heb ik altijd een zakje krieltjes in huis, die kan ik afbakken of stomen. En een doos kibbeling (Aldi) afbakken in de oven; hoeven ze hier maar te ruiken en ze zijn al op!

Ook handig zijn komkommers; salade van maken of bakken. Lekker bij rijst of bij de kibbeling.



Tonijnragout (klinkt niet zo lekker als het is :lol: ) vinden ze hier ook lekker en je kunt er in stoppen wat je nog hebt (uitje, paprika, maïs, boontje/kouseband, champignons, enz) Te eten met pasta of rijst (en als het moet zelfs met aardappelpurree)

Mexicaans:

Fajitas

Enchiladas

Tacos



Iniaas:

Korma

Tikka Massala

Dhal



Grieks:

Een metze met kleine hapjes zoals aubergine puree, tzatziki, olijven, pittige worstjes, gevulde peppadew pepers, flatbread



Italiaans:

Gnocchi met geroosterde groenten



Chinees:

Lettuce cups (vega gehakt met 5-spice, ketjap, knoflooooooook, roerbakken met fijn gehakt uitje en champignons, en Ijsberg sla bladen ermee vullen

Zelf lente rolletjes maken van rijst velletjes en julienne wortel/prei/komkommer



Couscous met geroosterde groente en pijnboom nootjes



Meatloaf maken van mager gehakt met kruiden en bacon erover leggen en dan bakken in de oven.



Cottage pie



Pot roast (rollade bruinen in pan, in de slowcooker een laag wijn gooien met knoflooooooook, laurier blaadje, ui, wortel, knolraap, prei. Rollade erop leggen, deksel erop. Op laag zetten. 'sOchtends in de cooker, 'savonds lekker eten.



Mijn advies is om op een Zondag avond een menu voor de week samen te stellen, en een culinaire rondreis maken. Boodschappen lijst maken, en Maandag ochtend voor de eerste 3 maaltijden alles in huis halen.





Works for me! :drool:

Gnocchi… zag ik gisteren bij masterchef Australia…



Had er nog nooit van gehoord… :think:

daar heb ik eens zo ontzettend van gekotst :sick: …die dingen moet ik niet meer :shifty:

Ga eens googlen… ken t nie… :mrgreen:

@faizaa wrote:

Gnocchi… zag ik gisteren bij masterchef Australia…



Had er nog nooit van gehoord… :think:




Da’s lekker :drool: . Wel met de juiste saus uiteraard :smiley: .

Tis een soort van knoedel als ik t goed begrijp…

@faizaa wrote:

Tis een soort van knoedel als ik t goed begrijp…


Yep

Maar dan kleiner.

wat is knoedel?



gnocchi word gemaakt van aardappelen en meel en volgens mij ook eieren.

Daar maak je van die dunne rollen van (slangen maken van deeg zij mn ma altijd) van en die snij je in kleine stukjes.

Als wij lekker bij mn ouders eten dan maakt ze dat.

Maar dan moet je het niet uit een pakje hebben, das nep. :sick:

@stillewater wrote:

wat is knoedel?



gnocci word gemaakt van aardappelen en meel en volgens mij ook eieren.

Daar maak je van die dunne rollen van (slangen maken van deeg zij mn ma altijd) van en die snij je in kleine stukjes.

Als wij lekker bij mn ouders eten dan maakt ze dat.

Maar dan moet je het niet uit een pakje hebben, das nep. :sick:




Da’s net als met alle italiaanse dingen: die moeten vers zijn en niet van die “gedroogde” dingen… ik maak eigenlijk ook het liefste verse pasta… het is dat het me vaak teveel werk is, maar als ik me kwaad maak, dan absoluut liever vers! :thumbup: (heb dan ook een paar heerlijk apparaatjes om verse paste mee te maken :mrgreen: )

Kleffe deeghap :sick: niet mijn ding. Ik ben ook niet echt gek op couscous. Dat vind ik echt zand!

@Gab wrote:

zie dit topic:

:wink:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100173&start=480



maar hier ook vaak,

zucht… sta je in de winkel ja en wat gaan we vandaag eten…



vaak kijk ik bij andere mensen in de winkelwagen :mrgreen:




Yep bovenstaande en deze en deze en deze.

Staan hier allemaal boven je topic :slight_smile:

Een bekend probleem… Ik vind koken ook niet echt leuk, dat helpt ook niet mee… Daarnaast ben ik vegetarier en manlief en dochter niet, houdt manlief van Hollandse prak en ik niet, dus dat maakt het ook nog lastiger. :wink: En nu ik zwanger ben lust ik sowieso veel minder/valt het vaak niet goed…ook weer lastig.



Vanavond heeft mijn man macaroni gegeten, Jinthe snijbonen en tortellini en ik beschuit met kaas. :wink:



Wat we trouwens alle drie erg lekker vinden, is (gekookte) andijviestampot met jus, een (vegetarische) rookworst en cashewnoten. En wraps met salsasaus, kaas, paprika, mais, lenteui en gehakt of quorn.

@Elka wrote:

Kleffe deeghap :sick: niet mijn ding. Ik ben ook niet echt gek op couscous. Dat vind ik echt zand!




Je moet het ook niet zonder iets eten, dat weet je? :stuck_out_tongue: Ik heb een recept voor een heerlijke couscoussalade met feta etc, of gewoon met een Marokkaanse stoofpot, geweldig :drool:



Ik herken verder niets van de problemen in dit topic, ik denk eerder dat zelfs als ik 96 word ik nog te kort leef om te kunnen koken wat ik graag nog wil eten, er is zoveel heerlijks op de wereld :inlove:

@Elka wrote:

Kleffe deeghap :sick: niet mijn ding. Ik ben ook niet echt gek op couscous. Dat vind ik echt zand!






Moet ook geen couscous uit een honig pakje gebruiken he… :mrgreen:

Mijn schoonvader maakt het op de ouderwetse manier… is daar uren mee bezig… geloof me, dat smeltttt op je tong zo lekker… :inlove:

@faizaa wrote:

@Elka wrote:
Kleffe deeghap :sick: niet mijn ding. Ik ben ook niet echt gek op couscous. Dat vind ik echt zand!






Moet ook geen couscous uit een honig pakje gebruiken he… :mrgreen:

Mijn schoonvader maakt het op de ouderwetse manier… is daar uren mee bezig… geloof me, dat smeltttt op je tong zo lekker… :inlove:




Ik ben binnen 10 minuten klaar. Ik doe dus iets niet goed? :frowning: :angel: