En ja Fai … ohhhh weeeee als je Aisah verkeerd zegt … dan blijft ze er maar over door mauwen … iedereen die ze tegen komt moet het horen :shifty: :lol:
Ja idd mevrouwke… :snooty: ik snap t dus gewoon niet… bij Sa.nae wel… echt… maar bij die bolle… het staat er gewoon letterlijk… geen trema ergens en dan denk ik: :roll: :roll: :roll: :mrgreen:
Ik heb laatst Lou.s 4x verbeterd bij Azzy’s naam… :mrgreen: het ging er gewoon nietttt innn… Maar goed, ik vergeef het haar, ze maakte nl een goed punt dus die naam was niet van belang…
Faizaa ik zou je dochtertjes naam ook verkeert uitgesproken hebben, ik zou er sanai van maken qua uitspraak dan , ik vindt het wel mooi :shifty: :inlove:
Hoe vaak ik al discussies gehad heb om mijn naam :roll:
melanie wordt vaak meelanie (spraakwijze dan) van gemaakt :roll: :doh:
Ja hahaa, ik ken zelfs mensen die zeggen: ik vind Saa-nee mooier dan Senna… :mrgreen: dus dan kan, het is alleen niet Marokkaans he, dus wordt niet geaccepteerd op consulaat…
Ja daarom, er zijn altijd mensen die zelfs de meest simpele naam verne*ken…
IDD Fai, sommige mensen spreken elke naam fout uit… :mrgreen: :roll:
Sam wordt met grote regelmaat Sem genoemd :roll:
en Julia Djuulia, Djoelie, Zjuulie, Zjuulia, terwijl het gewoon Juu-li-jaa is…toch niet echt moeilijk dacht ik zo :roll:
Ik ben het wel met Vic eens dat mensen soms een doodnormale naam kiezen en dan door een letter te veranderen wordt die naam ineens apart??? terwijl je hem hetzelfde uitspreekt…ik ken bijv een Giulia (is ook uitgesproken als Julia) dan denk ik ook…waarom??? Ok als je een Spaanse bent …maar waarom zo moeilijk doen, het kind heeft er alleen maar last van bij elke gelegenheid waar zijn of haar naam genoemd wordt.
Kijk in jouw geval moest je, ivm marokkaanse spelling.
Maar goed zo denk ik erover, ieder zijn eigen smaak toch??? :mrgreen:
Ik ben het wel met Vic eens dat mensen soms een doodnormale naam kiezen en dan door een letter te veranderen wordt die naam ineens apart???
Nouw, ik snap wel dat mensen een naam mooi vinden maar de schrijfwijze toch net iets anders doen… dan wordt ie niet ineens apart maar wel anders geschreven en dat vind ik wel leuk… :mrgreen:
Ai.sah is volgens de Marokkaanse spelling trouwens: Isa… :eh: :eh: :eh:
En de H was bij ons niet nodig, dus we hebben em erachter gezet… niet om em aparter te maken maar gewoon omdat we het mooier vonden staan.
Ja hihi, en dan heb je de mensen die een Julia als dochter hebben en iedereen zegt: Juu-li-a… en dan zeggen ze: he, nee! het is Djoe-lia… hahahha… is altijdddddddddd…
Wij overwegen ook om een doodnormale naam iets anders te schrijven…vooral omdat ik de andere spelwijze mooier vind. Maar ik ben er nog niet voor 100% uit, inderdaad omdat je kind dan het merendeel van de tijd zijn/haar naam zal moeten spellen. Aan de andere kant, mensen krijgen het ook voor elkaar om mijn echte naam fout te schrijven en ik heb toch echt geen moeilijke naam…dus ook met simpele namen gaat het vaak genoeg fout…
Bij de Giulia die ik ken, spreek je de naam trouwens niet uit als Julia? (En haar ouders zijn Italiaans, dus ze heeft sowieso een excuus. ;))
Ik ben het wel met Vic eens dat mensen soms een doodnormale naam kiezen en dan door een letter te veranderen wordt die naam ineens apart??? terwijl je hem hetzelfde uitspreekt…ik ken bijv een Giulia (is ook uitgesproken als Julia) dan denk ik ook…waarom??? Ok als je een Spaanse bent …maar waarom zo moeilijk doen, het kind heeft er alleen maar last van bij elke gelegenheid waar zijn of haar naam genoemd wordt.
Kijk Fai ... er is ook iemand met mij eens :mrgreen: :wink: :lol:
Maar ons nichtje heet ook Julia .. maar dan zeggen zij het op zijn engels :wink:
Kijk Fai ... er is ook iemand met mij eens :mrgreen: :wink: :lol:
Maar ons nichtje heet ook Julia .. maar dan zeggen zij het op zijn engels :wink:
Ja :mrgreen: maar jullie houden gewoon ook van top 10 namen.. :snooty: :mrgreen:
En ik ken ook iemand die het kind Luke heeft genoemd, maar dan uitgesproken als Luuk…
Luke spreek je toch altijd uit als luuk??
In het nederlands en engels???
Ik had mijn dochter wel Jullietta genoemd, uitgesproken met een G. Vind het helemaal niet zo’n probleem om te moeten spellen, het is nu niet dat ik daar traumatisch van ben geworden ofzo…
En top tien namen, daar heb ik dus echt helemaal neits mee. Omdat het top tien namen zijn. Omdat ik niet wil dat mijn kind in de klas zit met kinderen met dezelfde naam…Of 13 in een dozijn is qua naam…
En top tien namen, daar heb ik dus echt helemaal neits mee. Omdat het top tien namen zijn. Omdat ik niet wil dat mijn kind in de klas zit met kinderen met dezelfde naam…Of 13 in een dozijn is qua naam…
En soms heb je een naam, denk je zelfs dat die helemaal niet zoveel voorkomt, en dan blijkt 'ie dus mooi hoog in de top 10 te staan… :wall:
En soms heb je een naam, denk je zelfs dat die helemaal niet zoveel voorkomt, en dan blijkt 'ie dus mooi hoog in de top 10 te staan… :wall:
Nee maar goed, maar dan heb je wel gewoon een naam die je het mooiste vind…Dan moet je dat ook gewoon doen…
Toen ik zwanger was van M.ateo hebben we maanden lang de naam Robin in gedachten gehad. Hij was voor ons gewoon ook Robin. Helemaal tevreden. Toen ik hoorde dat hij heeeeeeeeeeel populair was ging ik (persoonlijk) gelijk twijfelen. Toch bleef dat onze naam. Toevallig kwamen we de naam M.ateo tegen en we waren gelijk verliefd, verliefder dan op Robin…
Dus het werd M.ateo, gelukkig een naam die niet te veel voorkomt
Wij hebben het er ook nog over gehad of we een andere naam zouden gaan kiezen, maar dit vinden we gewoon echt een mooie naam. Maar stiekem baal ik er wel een beetje van, bij Dana hebben we ook ons best gedaan om een niet-top-10-naam te kiezen. De naam die we nu trouwens voor het andere geslacht hebben (snap je het nog?) is ook geen veel voorkomende naam.
Gek trouwens hoe namen ook bij elkaar gaan passen en horen, ik vind nl M.icah en M.ateo zó bij elkaar horen!
Wij hebben het er ook nog over gehad of we een andere naam zouden gaan kiezen, maar dit vinden we gewoon echt een mooie naam. Maar stiekem baal ik er wel een beetje van, bij Dana hebben we ook ons best gedaan om een niet-top-10-naam te kiezen. De naam die we nu trouwens voor het andere geslacht hebben (snap je het nog?) is ook geen veel voorkomende naam.
Gek trouwens hoe namen ook bij elkaar gaan passen en horen, ik vind nl M.icah en M.ateo zó bij elkaar horen!
Ja ik begrijp het…
Ik houd ook gewoon van orgineel en niet veel voorkomend, MAAR als dat nu eenmaal de naam zou zijn die wij het mooiste vinden dan zou ik hem toch gewoon doen…