jullie mening over deze namen ??

Evelien maakt niet uit meis :mrgreen: wij houden zelf ook niet zo van engelse namen maar in het geval van Mylan zal het denk ik niet zo heel vaak voorkomen dat iemand het uitspreekt als “Mailen” of “Mailan”, ik denk eerder dat mensen misschien de neiging hebben om “mijlan” te zeggen. Maar de uitspraak is echt bedoeld als “Mielan” dus lekker op z’n hollands uitgesproken :mrgreen:

:-* Jen

Ik vind het gek dat namen bij elkaar moeten passen :think:

ze gaan later trouwen/samenwonen met iemand … moeten ze dan op zoek naar iemand met een bijpassende naam :mrgreen: :angel: :wink:

ik snap dat wel weer :wink: ik zoek ook echt namen die bij shaedon past want ik vind shaedon en kees bijvoorbeeld niet leuk klinken dus ik zoek ook wel degelijk een naam die past bij de naam van hem en het word dus echt geen nederlandse naam :wink: maar ook dat is ieder voor zich :wink:

Stomme vraag misschien, maar hoe spreek je Elynn eigenlijk uit? Ik zou zeggen Elien (van Eline) maar misschien zit ik wel helemaal fout :oops:

@Uskyld wrote:

Stomme vraag misschien, maar hoe spreek je Elynn eigenlijk uit? Ik zou zeggen Elien (van Eline) maar misschien zit ik wel helemaal fout :oops:

Ik ben ook wel benieuwd, want ik zou juist ‘E-lin’ zeggen. (Maar wie weet komt dat doordat mijn nichtje Lynn heet en ik er in dit geval dus ‘gewoon’ een E ‘voorplak’. ;))

De I/Y-kwestie begrijp ik trouwens wel…bij beide namen die we voor ons kindje hebben twijfel ik ook over de schrijfwijze…

Vic… :hand: :hand: :hand: :mrgreen: wees es aardig… :snooty: :-*

Ik zou voor Mylan gaan omdat ik het sjieker vind staan… en dat zou voor mij een reden oa zijn…

Mijn dochter heet San.ae… je spreekt het uit als Se.nna maar de Marokkaanse originele spelling is dus: San.ae

IEDEREEN die geen Marokkaan is zegt: Saa-nee… :mrgreen:

Dus toen we onze zoon kregen noemden we hem: Ai.sah… (je spreekt het uit als: Ai-sa)

We dachten, laten we ons niet houden aan de Marokkaanse schrijfwijze maar zo schrijven dat het voor Nederlanders makkelijker is…

Ok…

Ze noemen em: Ai.sha… (meisjesnaam) omdat ze de H die op het eind staat, er ineens tussenin plaatsen :mrgreen:

Achteraf hadden we dus eigenlijk: Ais.a moeten spellen of zo… :think: :mrgreen:

Maar dan nog zul je zien dat mensen het fout uitspreken… dat hou je toch… hier op kok is een namentopic met doodsimpele namen die mensen nog verkeerd uitspreken… Ik vind het dus wel leuk om te kijken hoe een naam op papier staat… Daarom hebben wij Ai.sah geschreven ipv Aisa… Dat vonden we mooier staan…

Verkeerd uitspreken zul je nog wel vaker tegenkomen… want ook als je Milan spelt geloof me, zul je nog vaak horen: is het Mailan? of Milaaan… hahaha…

@victoria wrote:

Ik vind het gek dat namen bij elkaar moeten passen :think:

ze gaan later trouwen/samenwonen met iemand … moeten ze dan op zoek naar iemand met een bijpassende naam :mrgreen: :angel: :wink:

Sophie en Manuela

Sophie en Yvonne

Sophie en Tatjana

OF

Sophie en Emma

Sophie en Jasmijn

Sophie en Fleur

Dat is wel een wereld van verschil en ik vind het echt best belangrijk om ervoor te zorgen dat de namen van zusjes/broertjes lekker bekken samen… :inlove:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik San.ae ook verkeerd uit zou spreken…het is voor iemand die niet Marokkaans is, denk ik, gewoon een onbekende combinatie van letters en letters die anders uitgesproken worden dan in het Nederlands, maar ik vind het wel een (voor in Nederland) originele schrijfwijze, waarvan ik goed kan begrijpen dat je er voor kiest. (Zo vind ik Ceren ook een erg leuke naam…maar dan zul je de meeste niet-Turkse mensen ook uit moeten leggen hoe je het uitspreekt… Mij is het in ieder geval ook eens uitgelegd. ;))

ja mee eens… ik snap ook dat mensen Saa-nee zeggen… maarja, met mijn zoon heb ik het wel fonetisch (??) gespeld en nog spreken ze het fout uit… Dus het is meer om aan te geven dat ik denk dat sommige mensen altijd blijven struikelen over namen… hoe je ze ook spelt… :angel:

Ik zou gaan voor Yosha :inlove: Hele leuke orginele naam en past ook mooi bij Elynn. Elynn en Yosha… ja klinkt leuk samen!

Noël natuurlijk… Die hadden we zelf ook! :inlove:

Maar idd wel een naam voor rond de kerst…

@faizaa wrote:

Dat is wel een wereld van verschil en ik vind het echt best belangrijk om ervoor te zorgen dat de namen van zusjes/broertjes lekker bekken samen… :inlove:

Dat gebeurd toch wel … omdat je als ouders toch van bepaalde namen houdt.

Maar ik bedoel meer … waarom moet er in elke naam een Y (bijv.)

als ze later gaan trouwen zoekt hij ook geen partner met een Y in haar naam :angel:

En ik ben nie aardig nie :hand:

Grappig hoe er hele discussies ontstaan zo op zo’n topic :wink: ik vind het wel interessant hoe iedereen er anders tegenaan kijkt :mrgreen:

Zelf vind ik idd ook dat de namen een beetje bij elkaar moeten passen, goed voorbeeld van Shaedon en Kees, is idd niet zo’n geslaagde combi :lol: , zou ik zelf ook niet doen

En het klopt idd ook weer dat er altijd mensen zullen zijn die een naam verkeerd weten uit te spreken, ookal is hij nog zo duidelijk geschreven…En hier in nederland hebben we zoveel verschillende nationaliteiten wonen met zoveel verschillende soorten namen, wat de een goed uitspreekt, kan de ander weer niet goed uitspreken.

wb Elynn: dat spreek je idd uit als “Elin” en is idd een beetje een afgeleide van Lynn :mrgreen: We waren allebei helemaal verliefd op die naam, dat moést 'm gewoon worden. En het grappige is, als je naar dat mensje kijkt, ze is ook gewoon een “Elynn” en geen “Elin” dat past gewoon beter bij haar als persoontje :mrgreen:

Victoria je bent idd niet al te tactisch maar van de andere kant; dit is een topic waarin eerlijke meningen gevraagd worden dus zolang je me niet uitscheldt of voor gek verklaart vind ik het prima :wink:

Voor ons hoeft er ook zeker niet in allebei de namen een Y te zitten, we vinden zowel Milan als Mylan goed bij Elynn passen. Alleen de naam Mylan op zich vinden we gewoon op die manier mooier geschreven en voelt dus beter aan :mrgreen:

Joh tactisch is my middle name :angel: :wink:

Ik vind het wel grappig dat je zegt dat er in Nederland zoveel verschillende nationaliteiten wonen met zoveel verschillende namen …

Vroegah kon je nog vaak aan de naam zien uit welke land iemand kwam … maar dat is nu echt niet meer :lol:

Milan is bijv. een slavische naam … maar staat nu in de top 10 van NL :mrgreen:

Vind het grappig dat je zegt Vic dat als ze voor Mylan kiest ze altijd de naam moet spellen…

Sophie kan je ook als Sofie schrijven dus jij hebt dan hetzelfde probleem?

M.ateo schijnt ook een probleem te zijn 8)

Als dat het is moeten we iedereen maar Jan noemen…Of kan dat ook Yan worden :lol:

Ik heb geleerd hoe de naam van de kinderen van fai moeten worden uitgesproken. En OH WEE als ik het verkeerd zeg…Echt oorlog hoor mensen…

Dat doe ik nu nooit meer fout :angel:

Je moet vooral doen wat JIJ wil ts…Jullie kind, jullie naam. Geen gejekker over hoe mensen het later wel of niet gaan schrijven of uitspreken. Er zijn altijd mensen die het verkeerd zullen doen, altijd.

Sascha zal ook altijd moeten spellen. het is niet anders. Wij vonden dit gewoon de mooiste spelling. Als we voor het spel gemak zouden kiezen zouden we: Sasja moeten doen, maar dat vind ik gewoon geen mooie spelling.

Dat Senna’s naam met een -s0 begint is niet omdat we persé dezelfde beginletters wilden. Maar puur omdat we de naam mooi/stoer vinden voor onze meid. Mochten we weer een meisje krijgen dan begint haar naam niet met een -s-. wél is ook dat weer een unisex naam.

Namen hoeven qua letters niet bij elkaar te passen maar wel qua stijl vind ik…

Madre, ik ken een Yan. :smiley:

@Nienke123 wrote:

Madre, ik ken een Yan. :smiley:

:lol: :dance: :dance: :dance:

@Madre wrote:

Vind het grappig dat je zegt Vic dat als ze voor Mylan kiest ze altijd de naam moet spellen…

Sophie kan je ook als Sofie schrijven dus jij hebt dan hetzelfde probleem?

.

Ja klopt … maar Sophie is wel de originele spelling :wink: :mrgreen:

Maar uitgerekend jij moet dit weer verraden hé :lol: :lol:

En ja Fai … ohhhh weeeee als je Aisah verkeerd zegt … dan blijft ze er maar over door mauwen … iedereen die ze tegen komt moet het horen :shifty: :lol: