Jullie favoriete 'zaterdag' maal...

Ik kook iig niet uitgebreid op zaterdag. Het is dus meestal frietjes, pizza of shoarma in pitabroodjes met sla.

Verder staat er niks vast, we eten sowieso de overige 6 dagen groenten, waarvan 1 x groenten door de pasta.

Ik kook op zaterdag net als altijd, met dat verschil dat we in het weekend zoveel mogelijk s middags het warme eten eten.



Dan kunnen we s avonds weg en hoef ik niet om 17u weer thuis te zijn om eten te maken… Eten we gewoon een krentenbol of broodje onderweg :slight_smile:

Wij eten op zaterdag altijd tapa’s. Lekker stokbroodje uit de oven, verschillende tapanades, slaatjes, verschillende olijven, en gevulde paprika’s en pepers… met een glaasje wijn :smiley:



We halen wel alles kant en klaar op de markt…



(k)

Wij eten op de vrijdag of zaterdag meestal buiten de deur. En op een van beide dagen gewoon. ( nou ja… wel iets makkelijks :wink: )

Zondag meestal soep.

…tis toch “brood plus” gebleven; (stok)brood(jes) met salades/knakwordt/shoarma/soep/gehaktmengsel :lol:



Ik merkt dat ik gewoon wat meer variatie maar tegelijkertijd ook wat meer ‘ritme’ in de week wilde…tis met eten namelijk nogal een rommelig omdat manlief op dinsdag traint en op woensdag opleiding heeft…



En ik heb altijd een beetje moeite om gevarieerde dingen te bedenken. Nu hebben we afgesproken 1x per week iets van pasta/lasagna te eten, 1x per week iets van rijst/nasi/bami. 1x dus de broodjes plus en 1x ‘ongezond’…en de rest gewoon groente/aardappels/vlees. Maakt het al een stuk beter te behappen om een boodschappenlijst te maken voor de hele week ipv elke dag boodschappen doen!



En dan nog een zaterdag-dag van moi: laatst hadden we kip gemarineerd, maar later op de dag geen zin meer echt te ‘koken’. Hadden we het in langwerpige stukken gesneden op broodjes! Jammie!

wij eten gewoon waar we zin in hebben en wat uit komt

ik doe meestal voor de hele week boodschappen kijk dan bij de verse groenten wat er is en verzin er terplekke iets mee of neem het mee en kijk dan mijn boekenplank vol met kookboeken eens in en verzin dan wat met groente.



vanavond stoofvlees met rodewijn suas mais kolven en aardappelpuree

Uhms wij eten op vrijdag frietjes en op zondag soep met brood (bolletjes vega hamburger of worstjes, of stokbroodjes)…

En zaterdag krijgen de kinderen zaterdagsnoep hahaha (en als avond eten meestal een ovenschotel, lasagne, bloemkoolschotel…).

Patat!

Patat!

Hahaha, nee dan geen patat op zaterdag. Ik vind een lekker kopje soep met een stokbroodje zalm of brie ook wel iets voor de zaterdag. Of een diepvriespizza?

Ik heb niet echt een vast gerecht op zaterdag. Mijn man moet dan altijd werken dus het is een warm maal. Maar of dat nou hutspot is of nasi (vanavond op het menu) maakt niet zo veel uit. Hier is donderdag friet lunchgerecht omdat manlief dan koopavond heeft. Dan eten we sávonds iets van tosti’s of zo.