Inspiratie gezocht!
Thuis aten wij op zaterdag altijd broodjes, tosti’s e.d.
Nu ik zelf een ‘thuis’ heb merk ik dat ik het niet zo gezellig vind, elke keer brood. Soms eten we ook pannenkoeken, maar dat eten we gewoon maar heel af en toe, anders is het ook niet leuk…
Dus: Wat is jullie favoriete lekker-makkelijk-op-zaterdag-maal?
:lol: Eh ohja…dat was ik vergeten te zeggen…
…wij eten op vrijdag frietjes :mrgreen:
Heeft mijn moeder ooit ingevoerd om te voorkomen dat we gingen zeuren op friet. Nou, dat is prima gelukt
(Was nog een hele discussie, aangezien lief thuis op zaterdag frietjes at…maar ik heb mijn zin gekregen, hihihi)
soep!
Wij eten elke zaterdagavond soep en we hebben altijd nog wel wat over voor de zondag.
Vroeger thuis aten we altijd nasi met kippenvleugeltjes. Nog steeds vind ik dat heerlijk op de zaterdag haha.
Ik eet op zaterdag waar ik zin in heb, net zoals op de andere dagen :mrgreen:
wij maken altijd een verse pan soep (van snert tot pindasoep)
en dan meestal zoveel dat er diverse pannetjes in omloop gaan en dan als er nog over is eten we zondag tussen de middag een bakkie soep bij de broodmaaltijd
op vrijdag bijna altijd spagetti (of in ieder geval: een pastagerecht).
zaterdag is meestal: pizza, lasagne, kant en klare schotel en ook wel eens versgemaakte soep
zondag is frietjes (patat)dag !
de rest van de week: heel gevarieerd.
liefs
gerda
Zaterdag, het varieert maar meestal :
zelfgemaakte pizza,
nasi/ bami oid
sla met spekjes
chili concarne (eten we vanavond)
lasagne.
Vaak iets wat makkelijk vooraf klaar te maken is of iets waar ik juist wat meer werk aan heb, vooral de donkere maanden vind ik het heerlijk om op zaterdagmiddag in de keuken te staan.
Verder eten we 1 x op de maand ong. heel uitgebreid op zaterdag, dan kook ik minstens 3 gangen, eten we later met zijn tweetjes en eet kindlief een pannekoek oid. Die avond krijgen we ook soms eters.
natas
Deze week:
Zaterdag - Hamburgers
Zondag - Steak en gepofte aardappel
Maandag - Chilli and bean soup (van WW)
Dinsdag - Spaanse rijst (van WW)
Woensdag is altijd pizza dag
Donderdag - Rice and chilli beef (van WW)
Vrijdag - Salade
Iedere Zaterdag is het hamburger dag, en iedere Woensdag is het pizza dag
Nasi
Wij hebben geen vaste gerechten op vaste dagen. Maar op zaterdag eten we standaard geen gekookte aardappelen.
Op zondag eten we niet uitgebreid warm, meestal soep met stokbrood, wraps, broodje knakworst, pizza, of iets dergelijks.
ik werk meestal op zaterdag dus dan moet manlief eten maken :lol: dus dan moet het makkelijk zijn
pizza
lasagna
spaghettie
broodje hamburger met patat
oh en broodje shoarma doen we ook weleens :lol:
Vaak op zaterdag pizza of soep met brood.
Vandaag soep met brood en balkenbrij!
@Koda wrote:
Vaak op zaterdag pizza of soep met brood.
Vandaag soep met brood en balkenbrij!
Oeh balkebrij
Dat is lang geleden.
Jammie Jammie.
Ik heb vorig jaar nog balkenbrij gekocht maar daar zat iets anijs ofzo in

Heel erg smerig.
Iemand nog een adresje voor balkenbrij zonder anijs?
Op zaterdag wordt hier altijd brood met soep gegeten…
Lekker origineel he :mrgreen:
Hmmm, broodje shoarma/rundvleesreepjes!!! Knoflooksaus, lekkere salade erbij…
Vandaag zijn we gered, want schoonouders hebben ons uitgenodigd, haha
Denk dat t toch idd variëren met brood blijft…hamburger, knakworst, soms eten ook wel saté, soep, brie/salades enz enz
Wij eten op maandag vaak pasta/rijst/nasi…is erin blijven hangen omdat wij dat vroeger thuis vaak aten omdat er dan allemaal zwemles, ballet, muziekles was e.d.
Zelfgemaakte soep :drool: Mannetje vindt dat af en toe wel leuk om te doen maar van mij mag het vaker :mrgreen:
…wat is balkenbrij? :think: :shifty: :roll:
…is dat lekker?
zelf pizza maken
broodje shoarma of falafel
kibbeling
in de zomer koude schotel
maatltijdsoep met lekker brood
snelle chili
wij hebben geen vaste "gerechten"dagen. vandaag eten we lekker kalkoen met champignon ragout op een broodje.
lasange met stokbrood en sla…
maar niet elke zaterdag…
maar vind het wel makkelijk… :mrgreen: