Jullie favoriete 'zaterdag' maal...

Bij oma en opa gaan eten 8) :mrgreen: :angel:

op zaterdag nemen we vaak juist lekker de tijd om uitgebreid samen te koken, maar we hebben geen vaste dingen op een vaste dag. Dus vandaag niet zo heel uitgebreid, maar wel hartige pannenkoeken (met prei, champignons, creme fraiche, veel peper en gerookte zalm :drool: ), met daarna natuurlijk zoete pannenkoeken als toetje (met appels en de zo-lekker-dat-het-verboden-moet-worden-caramelsiroop van van gilse :drool: )

wij hebben geen vast gerecht op de zaterdag maar we doen wel altijd makkelijk vanavond eten we turkse durum broodjes :drool:



*broodje shaorma

*friet

*broodje hamburger

*stokbroodje met bacon en brie

*burritos

*macaroni

*chili con carne

*rijst

*en zo kan ik nog wel ff door gaan :wink:

@romata wrote:

Ik eet op zaterdag waar ik zin in heb, net zoals op de andere dagen :mrgreen:




Hier ook!

De ene keer broodje shoarma maar ik zet ook gerust gekookte aard. groente en vlees op tafel :wink:

Zondag ook trouwens :slight_smile:

Ben dol op koken :dance:

Jeetje, wat zijn er veel mensen die op vaste dagen vaste dingen eten! Wij eten friet wanneer we er zin in hebben (eens in de 3 a 4 weken) en eten gerust op zaterdag juist wat uitgebreider omdat we dan meer tijd hebben. Wij eten juist op dinsdag makkelijker omdat Indy dan tot 18:00 turnt, maar dan echt niet elke week hetzelfde, brrr. Ik wil altijd zo gevarieerd mogelijk eten. Dus niet standaard elke week pizza of friet op een vaste dag…

ik ook niets op vaste dagen.

doe meestal 2x per week boodschappen en kijk dan gewoon waar ik zin in heb. juist in het weekend wat uitgebreider omdat ik lekker de tijd heb. doordeweeks geen zin om uren in de keuken te staan als ik om half 7 thuis ben!



ennuh balkebrij…yuck :sick:

hier po zaterdag, witte rijst, brocoli, gebradden kippetje voor mij en voor vriendlief spareribbs, krabbetjes, kip, kippedijtjes of iets dergelijks met sausjes…

trouwens geen idee hoe dat er zo ingeslopen is want voor de reste hebben we geen enkele dag waarop vast staat wat we eten :think:

@dragon wrote:

hier po zaterdag, witte rijst, brocoli, gebradden kippetje voor mij en voor vriendlief spareribbs, krabbetjes, kip, kippedijtjes of iets dergelijks met sausjes…

trouwens geen idee hoe dat er zo ingeslopen is want voor de reste hebben we geen enkele dag waarop vast staat wat we eten :think:




Wij dus ook niet haha, alleen op zaterdagavond soep. Maar meer omdat we dat gewoon zo lekker vinden. Hub vind het leuk om soep te maken en dat kan hij ivm de tijd door de weeks niet doen. :drool:

Wij eten ook niks op vaste dagen (pasta op maandag, patat op vrijdag enz.)

Patat eten wij maar eens in de 3 maanden ofzo…

Ik moet er niet aan denken om bijv elke vrijdag patat te eten :sick:

Weet je wat ook lekker en makkelijk is voor de zaterdag…tenminste dat vonden wij.



Broodje gehakt met prei.



Gehakt met prei roerbakken, dit dan kruiden met een beetje shoarmakruiden.

Dit dan op een (bruin) afbakbroodje doen geraspte kaas eroverheen en dan 8-10 min in de oven.

Een beetje cocktailsaus eroverheen en eet smakelijk!



Zo klaar en weer eens wat anders dan een broodje shoarma.



Maar hier ook favoriet…Soep met stokbrood en kruidenkaasjes of preitaart.



Kus Moon

hier ook geen vaste dagen met wat we eten hier kan het bv op zaterdag net zo goed stampot zijn en de andere week bv bolletjes met knakworst net waar we zin in hebben dus.

en week boodschappen met dit voor die dag en zo werkt hier dus ook niet zo bezitten wij ook geen vlees in de vriezer halen elk dag de boodschapjes op

Hier eten we zaterdags eigelijk altijd een gerecht met stokbrood of turks brood erbij.



Dat kan zijn een salade met shoarma en turks brood maar ook lasagne met stokbrood en italiaanse kaas of een broodje kroket met mosterd en een flinke salade.

Ook vaak soep, maar dan heb ik er meestal nog wel iets bij ala gegrilde kip of zo.



zondag eten we altijd heel uitgebreid, voorafje enze… maar doordeweek wisselt het, dinsdag wel vaak pizza of iets

SHoarma met pita en saus!

Weekend is toch meestal iets met kip uit de gril. Dat stamt nog uit de tijd dat ik bij mijn ouders woonde en er op zaterdag marktdag was.

Aangezien ik de markt hier geen bal aan vind en rommelig etc komt dat er niet meer van maar die kipfavo zit er wel nog in.

De rest van de week niet echt een regelmaat maar wel altijd 1 dag iets met kipfilet, 1 dag iets met gehakt, een dag iets ala pizza/makkelijk dag en een pastadag.

op zaterdag eten we altijd ovenfrites…



door de week eten we wat sonja zegt :mrgreen: en op zaterdag eten we dus ovenfrites

dat is Dave zijn favoriet en daarom houden we het erin…

dus niet frituurpanfriet ( wat veel lekkerder is) maar uit de oven… is toch iets gezonder :mrgreen:

@romata wrote:

Ik eet op zaterdag waar ik zin in heb, net zoals op de andere dagen :mrgreen:




ik ook,

meestal sparibs of mosselen, kopje soep, patat, shourma,

iniedergeval geen groente.

Zaterdag is hier meestal een ‘normale’ dag qua eten, dan kook ik gewoon net als doordeweek, en dat kan van alles zijn, we eten erg gevarieerd :wink:

Maarrr, ‘vroeger’ thuis aten we bijna standaard op zaterdag tussen de middag gefrituurde kippenvleugeltjes van de markt :drool: Zó lekker

Is verschillend wat we op zaterdag eten, meestal wel iets ‘makkelijks’ zoals: patat, vis, brood met soep e.d

Hier geen vast gerecht.

Als ik tijd heb (geen andere afspraken enzo), dan vind ik het leuk om heel uitgebreid te koken.

Maar als ik weinig tijd heb, dan is het vaak een broodje shoarma, of burritos.

Ik heb geen vaste maaltijd op zaterdag, zijn we ergens doen we makkelijk, ben ik thuis dan kook ik. Vroeger aten we thuis op zaterdag altijd brood of kaiserbroodjes met ham en kaas uit de oven :drool: