Julistoppers 2011

Hallo volgens mij is er nog geen topic voor deze maand.



Wij willen er al een tijdje weer voor gaan, maar ik heb door de bv lang geen cyclus gehad, maar vandaag zijn de :twisted: :twisted: terug dus kunnen we over een kleine twee weken voor nummer twee.

oh ik kom me bij je aansluiten :slight_smile:



ik heb geen flauw idee wanneer mijn NOD is, ook door de borstvoeding. nu heb ik 2.5 maand geleden gestopt maar echt regelmaatis nog niet te vinden

Ylerion leuk een 3e!!

Gezellig! Ik ga nog wel door met de bv, dus het kan dat het bij mij ook nog een beetje onregelmatig is. We zien wel. Ik heb geen haast.

@ snips,

Ja! het kriebeld gewoon alweer! en als ik zie hoe lief ze samen spelen en hoe graag ik nog een kindje wil, tja waarom niet? we krijgen binnen enkele maanden een mooie eengezinswoning toegewezen :slight_smile:



@ diana,

hier ook geen haast. we zien wel waneer het wat is :slight_smile: Sarah groeide helaas niet goed op mijn borstvoeding dus dat moest ik stoppen

hier ook eentje… een bleu’ke, nieuw op het forum…



ik ben eens benieuwd, hier dus net gestopt met de pil…

Hoihoi,



mijn vriend en ik hebben besloten om de NuvaRing ook maar eens een tijdje achterwege te laten, vandaag was D-Day :wink:

Succes allemaal…

Ik ben net bij de gynaecologe geweest omdat een hechting van mijn vorige bevalling niet goed was: er stak nog een stukje spier door de huid naar buiten en dat heeft ze weggehaald, ik mag nu eigenlijk geen gemeenschap hebben de komende weken, maar als het geen pijn doet doe ik het lekker toch. Heb geen zin om nog een maand te wachten.

hmm klinkt gek maar vorige maand begonnen met nuvaring… maar nu al weer gestopt. val ik nu ook onder juli stopper :mrgreen: . Bram is bijna 4 maand dus we wachten nog wel even hoor… tot we groter wonen… maar een tweede is welkom… en mis het best wel het zwanger zijn… ook al vond ik de zwangerschap best zwaar maar ik mis de schopjes zo :cry:



:mrgreen: dus mag ik mee doen :slight_smile:



ow en volgens mij is mijn cyclus sinds vorige maand weer begonnen

Leuk dan zijn we al met zn vijven!



Pearly bedoel je met wachten dat je niet heel gericht bezig bent, maar wel geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?

Is Bram een makkelijke baby? Toen Aron 4 maanden was kon ik hem overdag eindelijk in bed leggen. Daarvoor sliep hij alleen tegen me aan in de draagdoek. Ik was toen nog niet toe aan een nummer twee. :slight_smile:

Nu mis ik het wel weer, zo’n mooie buik en de gezellige schopjes en ik wil gewoon ook een brusje voor Aron. Een kindje is gewoon zo incompleet.

gezellig! :slight_smile:



ik zit voor het eerst te wachten op mijn ongi haha. ik heb namelijk echt geeeen idee wanneer die komt. hij mag ook wegblijven hoor maar ik denk niet dat het met een keer schieten meteen raak is :lol:

bram is een hele makkelijke baby gelukkig :).



het enige wat we gaan gebruiken is condoom als we er aan denken… maar we denken dat we begin volgend jaar echt gericht weer gaan klussen… en als we verhuisd zijn… we wonen nu in een appartementje en dat is echt veeel te klein… bram slaapt nu bij ons in de slaapkamer gelukkig heeft een baby nog niet veel nodig dan een bed en een plek om te spelen en dat heeft ie :).

Ylerion dat was ons bij Aron wel gelukt. Mijn vriend was teleurgesteld, die hoopte dat het “om de dag vrijen” nog een paar maandjes zou duren. Maar toen ik zwanger was had ik gelijk geen zin meer. Ik was moe en misselijk.

@pearlie wrote:

bram is een hele makkelijke baby gelukkig :).


Dat is fijn. En "vergeten" jullie dat condoom regelmatig?

Zullen we gelijk een lijstje maken?

Dan moet ik even weten hoe oud jullie zijn en hoeveelste kindje. Je NOD is ook leuk. Probeer ik dan een beetje bij te houden.

we hebben eigenlijk nog geen sex gehad, want vind het ene beetje eng :oops: dus we doen het op mijn tempo even…

Eng om zwanger te worden of eng omdat je een poosje geleden bevallen bent en het misschien pijn doet?

ik vroeg me eigenlijk af,

wanneer is nu weer je vruchtbare periode…



ik ben er eigenlijk nooit mee bezig geweest hoe en wat maar nu had ik toch graag enkele tips over de do’s and don’ts om zwanger te geraken…

nou niet om zwanger te worden, maar meer de het intiem zijn omdat ik net bevallen ben… der is toch wel ff een kind door heen gegaan… maar we nemen de tijd en op mijn tempo…



uhm vanaf je 1ste dag menstruati geloof ik en dan 14 dagen doortellen…



heb op mijn foon een app waar ik mijn menstruatie invul en dan weet ik ook ongeveer mijn vruchtbare periode…

Pearlie dan weet ik wat je bedoeld. Doet het ook echt pijn? Bij mij wel, maar bij de meesten niet, hoor.



Mie, je eisprong is ongeveer 14 dagen voor je volgende menstruatie. Dus als je weet hoe lang je cyclus is kun je het uitrekenen. Het beste kun je seks hebben een dag voor je eisprong of op de dag zelf. Een dag later ben je eigenlijk al te laat want het eitje leeft niet zo lang, Maar omdat je de eisprong niet weet kun je het beste om de dag vrijen een week voor en een week na de dag dat je vermoed dat je het meest vruchtbaar bent. Elke dag is niet zo goed voor de man want dan gaat de kwaliteit van het sperma achteruit.