Julistoppers 2011

Hey!.. Ik ben 27 jaar en gaan voor ons eerste kindje… Tis zo raar om dit op te schrijven :slight_smile: Dat het nu echt gaat beginnen…ben benieuwd!..

Ik wacht niet op m’n eerste natuurlijke menstruatie. Ben afgelopen maandag gestopt met NuvaRing en ben denk ik net voor het weekend ongesteld. Ik hou iets later aan vwb mijn NOD, dus 13 augustus.

We zien het allemaal wel :stuck_out_tongue:

Ja gek is het, he, als je er dan echt voor gaat. Nu bij de tweede is het wel heel anders. Ik weet nu een beetje wat me te wachten staat. Een kind veranderd je hele leven. Je bent ineens verantwoordelijk voor een ander en dat dag en nacht. Vooral dat ‘nacht’ was voor mij even wennen.



En de verantwoordelijkheid begint eigenlijk al in de zwangerschap als je van alles niet mag eten en drinken. Bovendien had ik ook gelijk zo’n bescherminstinkt voor dat wurmpje in mijn buik.



Mijn vriend vindt het erg spannend om nu weer aan een tweede te beginnen. Hij weet niet zeker of hij niet toch liever nog even wacht. Maar ik wil nu. :oops:

@SeizeTheDay wrote:

Hey!.. Ik ben 27 jaar en gaan voor ons eerste kindje… Tis zo raar om dit op te schrijven :slight_smile: Dat het nu echt gaat beginnen…ben benieuwd!..

Ik wacht niet op m’n eerste natuurlijke menstruatie. Ben afgelopen maandag gestopt met NuvaRing en ben denk ik net voor het weekend ongesteld. Ik hou iets later aan vwb mijn NOD, dus 13 augustus.

We zien het allemaal wel :stuck_out_tongue:




hier van hetzelfde, spannend he…

idd een raar gevoel…



er waren al tranen wanneer ik men laatste pil genomen heb!

het is voor echt nu

ik ben gestopt met de pil op mijn 28e verjaardag



succes :mrgreen:

Hallo dames,



Ik ben op 14 juli gestopt met de pil en gaan voor ons eerste kindje! We wachten niet mijn eerste cyclus af maar we beginnen gewoon. We klussen om de dag, want je weet maar nooit. Gisteren had ik een soort van menstruatiepijn en heel soms voel ik me sinds het weekend wat misselijk…ik ga er vanuit dat het bij het ontpillen hoort. Het is echt enorm spannend, en kan niet wachten tot het zover is!

Oh leuk dat is spannend. Ben benieuwd of je zwanger bent. De vorige keer had ik nog voor mijn NOD een soort opvliegers.



Mie dat is wel mooi om op je verjaardag te stoppen. Een goed moment voor een nieuw begin.



Ik wacht nog heel even met het maken van een lijstje. Volgens mij komen er nog wel meer bij.



Volgens mijn berekening zit ik nu in mijn meest vruchtbare periode. Vanavond dus nog maar even mijn vriend lief aankijken. :inlove:

Ik vindt het zoiets weird om te horen…ontpillen? Zou het echt?! Hmm…



Afgelopen weekend ben ik ongesteld geweest en vanavond zou ik mijn nieuwe NuvaRing in moeten doen, toch beetje apart om het dan nu niet te doen haha…moet nog aan de gedachte wennen :))

Lijkt me ook grappig de komende tijd, genoeg geoefend, nu begint the real job :stuck_out_tongue:

Hoop dat het ons gegund is!! Keep in touch en succes allemaal!!

spannend bo… duim voor je :slight_smile:



hier vorige week voor de 2de keer ongi geworden na mijn bevalling :slight_smile: gaat goed… maar men wat kan je dan eigenlijk erg vloeien pfff…



dit was een cyclus van 30 dagen dus dat is denk ik wel een goed begin…

heb een app op mijn foon dan kan ik het goed bij houden :slight_smile:



ik weet nu zeker dat ik geen anticoneptie ga gebruiken vind het wel best zo… gaan we gewoon doen als het ‘safe’ is zeg maar en niet rond de vruchtbare periode hahaha…



ons brammetje krijgt zijn eerste tandje en is flink aan het regelen geloof ik… wil niet alleen slapen, op schoot alleen of dat ik bij hem moet zitten…

maar ja zal wel goed komen… morgen naar CB en krijgt ie zijn 3ex prikjes :frowning: zo zielig…



nou ik ga tv hangen… tot laters

ik heb een plastisch vraagje…



na het vrijen komt er meteen sperma uit mijn vagina, is dit een slecht teken of is het normaal?



heb er vroeger niet bij stil gestaan omdat het niet belangrijk was…

er zijn dan toch wel zaadcellen achtergebleven of niet?



of ben ik helemaal aan het doorslaan?

Hihi, ja hoor, dat is helemaal normaal. Gewoon zwaartekracht. Er is maar heel weinig nodig. Een paar druppeltjes worden door de baarmoedermond opgezogen als je vruchtbaar bent omdat het slijm dan anders is dan normaal en dan kunnen de spermacelletjes naar de eileider zwemmen als ze die kunnen vinden en de eicel bevruchten. De meeste spermacellen gaan onderweg nog dood. Daardoor weet je zeker dat de spermacel die het eitje bevrucht een sterke en gezonde cel is.



Sommige vrouwen gaan echter na de seks nog een kwartiertje met hun kont op een kussen liggen zodat er meer sperma naar de baarmoeder zakt. Of dat helpt weet ik niet. Je zou het kunnen proberen, hahaha.

ik lag met mijn benen omhoog hihi. maar tis wel gelukt maar of het echt waar is geen idee…

mja, gewoon aan het doorslagen dus :mrgreen:



geen probleem dus,

het is allemaal gewoon te spannend, ik zou blij zijn om te kunnen zeggen dat ik er niet mee bezig ben,



ik denk dat eenmaal de beslissing genomen is om te stoppen met de pil dat het heel moeilijk is om er niet te veel aan te denken…



:mrgreen:

Ik ben een weekje bij mijn ouders en we hebben dus maar een keer kunnen klussen in mijn vruchtbare dagen. Zal dus wel niets worden deze maand. Maar ik blijf hopen.

mie het is logisch dat je er bij nadenkt… tenminste ik was er echt heel erg mee bezig. ik werd niet meer ongesteld nadat ik de mirena eruit liet halen en ben toen (ivm gezondheids redenen) doorverwezen naar de fertiliteit gelukkig werd ik ineens ongesteld maar hebben ze toch alles getest en of ik eisprongen had en of mijn man wel genoeg zaadjes had… alles was super goed en zelfs boven gemiddeld hihi…



daarna zat de planning trouwen er ook tussen dus was het niet handig om al vroeg zwanger te raken anders zou ik bevallen op ons trouwen hahaha… dus beetje beetje gepland… maar daar was ik erg mee bezig… met een kalender bij de hand elke menstruatie opschrijven. hoe lang was die en hoe lang was de cyclus en wanneer de eisprong ongeveer (denk dat dat altijd erg verschillend is) en wanneer de vruchtbare periode. blijkbaar hebben we toen goed gegokt want inmiddels ligt er een pretletter gillend in de box :mrgreen: :mrgreen: heb nu oordopjes nodig hahahah



en wil nu al een tweede hahaha. maar daar wachten we nog wel eventjes mee totdat we in een groter huis wonen… we wonen nu nog in een appartementje met 1 slaapkamer en Bram slaapt naast ons bed.



ik vond deze zwangerschap best zwaar en heb gezegd noooit weer maar nu denk ik er wel anders over. hahaha maar weet wel dat de tweede dan ook zwaar zal zijn maar ik heb het er wel voor over voor zoiets prachtigs.







@diana ik duim voor je :slight_smile:



dit is trouwens onze bijna 4 maanden oude draak

wat een schatje:)



mijn nod is op 23 augustus:)



oh ik ben trouwens 22 en ga voor de 3e ^^

ik denk dat ik in men vruchtbare periode zit… om de dag of elke dag?



da’s de vraag nu :mrgreen:

Om de dag is beter voor de spermakwaliteit, maar als je nu ineens super veel zin hebt dan vooral doen ook al heb je het net gedaan, want dat kan betekenen dat je je ei krijgt.

hallo,



ik ben van het forum ‘junistoppers 2011’ en heb een vraagje aan jullie.

Op ons forum zijn we maar met een aantal dames en ik zag dat jullie hier ook niet met zoveel zijn.

En aangezien het alweer augustus is zullen er ook niet veel bijkomen denk ik.

Is het een idee om een nieuw forum te openen onder de naam ‘juni/juli stoppers 2011’ ?

Dan hebben we een groter groepje, en misschien is het dan leuk om boven aan een lijstje te plaatsen met de namen etc.?

Ik hoor wel of jullie dit leuk vinden :slight_smile:

Groetjes Lizette

ik vind prima. weet niet wat de rest vind :slight_smile:

Ik vind het een superidee. Open je nu een nieuw topic?

Hallo Allemaal,



Ik ben ook in juli gestopt met de pil!!



gr