!!Juli Stoppers 2006 Deel 4!! 4 Zwangere!!Komop meiden!

Hoi iedereen

Met mij gaat het goed. Eindelijk voel ik me een beetje beter.

Welkom Fay!

Kimmie, je hebt al lang de lijst zelf moeten updaten. Zou je het fijn vinden of ik dat voor een paar maanden zal overnemen?

groetjes allemaal

suze

Nou, Linde en Fay ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen.

Als iemand aan je verteld dat zij zwanger is, is het niet dat je jaloers bent, maar het is gewoon vervelend dat het bij jou niet zo vanzelf gaat en je er lang op moet wachten. En als je iets graag wilt is dat gewoon niet leuk.

Mijn nichtje is bijvoorbeeld een maand geleden bevallen. Als de familie bij elkaar is vraagt mijn opa wel 30 keer op een dag aan mij of het leuk is/ of ik het niet leuk vind. Leuk he zo’n klein baby’tje, is dat niets voor jou. En dan wil ik het wel uitschreeuwen dat het natuurlijk leuk is maar dat het er niet vanzelf is. Dat ik me rot klus en mijn best doe, al maanden geen alcohol drink, gezond eet. Mijn vruchtbare week uitreken, daar met klussen rekening mee hou. Dat ik alle babyboekjes die ik in handen krijg verslind. Dat ik voor volgend jaar al geen vakanties wil plannen in de hoop dat ik zwanger ben. Maar dat je het niet voor het zeggen hebt hoe snel het bij jezelf zo ver is! Potverdorie!!

Maar goed dat zijn gevoelens waar je gewoon mee om moet leren gaan en die eigenlijk niemand ook begrijpt. Als ik het er met mijn man over heb dan heeft hij zo iets van het komt allemaal wel goed, we moeten gewoon geduld hebben, MAAR IK HEB GEEN GEDULD!!!

Als je nou eens weet van over 3 maanden wordt je zwanger, dan is het vervelend, maar je weet wel waar je aan toe bent. En nu weet je dat gewoon niet.

Zucht…

Knuffel meiden! Niets aan he, dat het niet meteen raak is :? :cry: Ik duim nog hard voor jullie en lees mee!

Ik strooi ff wat hormoontjes, in de hoop dat het positief werkt :wink:

P(&!#$~)(+(~(&$^!&(&$@!(^&~!%~^$#_&#&~_(#$^#@&%

Nogmaals KNUFFEL! (en ik denk aan jullie! :-
)

hoezo wil je hem overnemen suze ??Ik wacht tot ik van iedereeen de juiste data heb en meer dan de helft meld de data niet :think:

hoi meiden

wat fijn dat ik hier zoveel herkenning kan vinden. Was er bijna van overtuigd dat ik de enige was die me zo voelde, maar ik zie dat hier bijna iedereen met onzeker heden rondloopt.

Zit nu in mn vruchtbare dagen, maar ben bang dat het deze maand niet gaat lukken. Mn vader is gisteren namelijk opgenomen in het ziekenhuis en het gaat niet zo goed met hem. Dus mn hoofd staat op dit moment niet zo bij een kindje maken… Dus dat word waarschijnlijk weer een extra maand erbij…maar ja…

succes allemaal meiden en tot de volgende keer :hand:

liefs fay

Hoi Kimmie. Ik wil je helpen omdat jet het al lang zelf heb gedaan en dacht dat je even een maand vrij van de lijst leuk zou vinden…

Fay. wat erg voor je. ik hoop dat het snel beter gaat met je vader.

gr,

Suze

@Ankie wrote:

Dat ik voor volgend jaar al geen vakanties wil plannen in de hoop dat ik zwanger ben. Maar dat je het niet voor het zeggen hebt hoe snel het bij jezelf zo ver is! Potverdorie!!

Maar goed dat zijn gevoelens waar je gewoon mee om moet leren gaan en die eigenlijk niemand ook begrijpt. Als ik het er met mijn man over heb dan heeft hij zo iets van het komt allemaal wel goed, we moeten gewoon geduld hebben, MAAR IK HEB GEEN GEDULD!!!

Als je nou eens weet van over 3 maanden wordt je zwanger, dan is het vervelend, maar je weet wel waar je aan toe bent. En nu weet je dat gewoon niet.

Hè hè eindelijk iemand die er ook zo over denkt. :wink:

Dat van die vakantie is ook zo herkenbaar. Mijn vriend en ik reizen ook graag en we willen graag nog een keer naar de Tropen… tja, zucht, dat zie ik nu eigenlijk helemáál niet zitten. Malariatabletten en zwangerschap gaan al helemaal niet samen.

Mijn vriend heeft ook zoiets van maak je niet druk, het komt wanneer het komt… zucht… maar ik krijg het niet uit mijn hoofd.

Dit keer was ik een paar dagen over tijd, vandaag weer ongesteld geworden. Bah! Heb dus een rotdag vandaag.

Als je zo’n vakantie gewoon boekt en een goede annuleringsverzekering afsluit? Als je snel zwanger wordt mag je tzt toch niet meer vliegen en kun je volgens mij gewoon annuleren.

Als je geen vakantie boekt en het duurt nog ff voordat je zwanger bent baal je misschien ook!(enne… nu kan het nog… klinkt heel erg triestig maar is natuurlijk wel een beetje waar…)

groeten

muts

@muts99 wrote:

Als je zo’n vakantie gewoon boekt en een goede annuleringsverzekering afsluit? Als je snel zwanger wordt mag je tzt toch niet meer vliegen en kun je volgens mij gewoon annuleren.

Als je geen vakantie boekt en het duurt nog ff voordat je zwanger bent baal je misschien ook!(enne… nu kan het nog… klinkt heel erg triestig maar is natuurlijk wel een beetje waar…)

Een vakantie Europa zou ik geen problemen mee hebben, maar naar een tropische gebied wil ik nu niet. Het slikken van malariatabletten betekent automatisch dat je 2 Ã 3 maanden niet zwanger mag raken, omdat ze schadelijk zijn voor het kind.

Maar een reisje in Europa of een ander ‘veilig’ gebied kan dus wel gewoon.

@Suze wrote:

Hoi Kimmie. Ik wil je helpen omdat jet het al lang zelf heb gedaan en dacht dat je even een maand vrij van de lijst leuk zou vinden…

Oooooooooooooo oke sja ik vind met het lijstje klooien ook erg leuk maar de helft geef geen data door

mmaar ik ga NU een nieuwe maken

He Fay wat erg dat het niet zo goed gaat met je vader, kan me goed voorstellen dat je dan even niet zo veel zin hebt in klussen.

Suze, fijn te horen dat het weer wat beter gaat is natuurlijk niet niets wat je hebt meegemaakt. Met volle moed er maar weer tegen aan?

Ankie, hoe moeilijk het ook is soms, geduld is een schone zaak. In onze huidige maatschappij ga je er al snel vanuit dat sinds de komst van de pil en andere anticonceptie zelfs een kindje krijgen planbaar is. Maar natuurlijk komt een kleintje pas op het moment dat het zelf uitkiest en daar moeten we als aanstaande mamma’s (althans dat hopen we maar) ons gewoon bij neerleggen. Hoe frustrerend dat ook is.

Linde inderdaad kun je beter niet naar de tropen op vakantie gaan. Als je jezelf al zo lang aan het voorbereiden bent met het slikken van Foliumzuur, niet drinken, geen rauw vlees etc. zou het wel erg zonde zijn dat je dan wel malariatabletten neemt. Ik had laatst steeds last van mijn maag en zelfs de huisarts houd er rekening mee welke medicijnen hij voorschrijft, dus dan kun je het zoals je zelf al zegt inderdaad maar beter bij bestemmingen in Eropa of Amerika houden.

Nou hiero is nog steeds niets gebeurd 143 dagen ongivrij op naar de 5 maanden. Jammer trouwens dat niemand weet hoe dat met je borsten zit heb er namelijk nog steeds last van…

Dat van die medicijnen klopt. Ik ben op het moment gezegend met een blaasontsteking en het was nog een heel circus tussen apotheker en dokter voordat ik de juiste medicijnen kreeg. Ik heb het wel eens vaker en als je dan de eerste capsule neemt wordt het minder, maar nu lijkt het wel veel langzamer te gaan omdat ik nu geen paardemiddel heb.

Maar goed, afwachten maar!

Ik heb vanmorgen toch maar weer getest en nog steeds negatief… :cry:

@sanne wrote:

Ik heb vanmorgen toch maar weer getest en nog steeds negatief… :cry:

Wat vreemd… 116 dagen niet meer ongesteld geweest…

Ben je hier al mee naar je huisarts geweest? Zou ik wel doen, hoor.

dames er is een nieuw deeltje

oogop vernieuwd lijstje

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=29879

Eisprong heeft invloed op kleding

Door onze redactie wetenschap NRC

Rond de eisprong, als vrouwen het vruchtbaarst zijn, kleden ze zich het aantrekkelijkst. Dit blijkt uit oordelen van mannen en vrouwen over foto’s van in totaal dertig Amerikaanse vrouwen op verschillende momenten in hun cyclus. Ze droegen vaker modieuze kleding, meer sieraden en ze lieten meer huid zien. Het onderzoek staat in het januarinummer van het vakblad Hormones and Behavior.

Het gevonden ‘ornamentatie-effect’ is vrij sterk: in de vergelijking tussen twee foto’s werd 59 procent van de ‘vruchtbare’ foto’s als aantrekkelijker beoordeeld. Dat is veel, omdat bij zoiets als kleedgedrag veel andere factoren een rol spelen: misschien hadden sommige proefpersonen later op de dag wel een belangrijke afspraak. Daarmee is dit effect een van de duidelijkste aanwijzingen dat de eisprong bij vrouwen niet helemaal onzichtbaar is. Anders dan bij de evolutionair nabije mensapen is bij de mens niet te zien wanneer ze op haar vruchtbaarst is. Chimpanseevrouwen hebben dan enorm gezwollen schaamlippen, door dierentuinbezoekers vaak aangezien voor billen.

De ‘onzichtbaarheid’ van de menselijke eisprong geldt als een zeer belangrijke ontwikkeling in de evolutie. Vaak wordt het in verband gebracht met de nauwe man-vrouw-band bij de mens, die bij geen enkele andere primaat zo sterk bestaat. Omdat hij niet ziet wanneer ze vruchtbaar is, moet de man vrijwel altijd aandacht aan zijn vrouw besteden, is de gedachte.

Toch zijn al meer subtiele veranderingen gevonden. De geur van vrouwen in hun vruchtbaarste periode wordt door mannen het aantrekkelijkst gevonden. En met voetstapmeters is vastgesteld dat als vrouwen het vruchtbaarst zijn ze ook het meeste lopen, ze doen ook vaker mee aan sociale gebeurtenissen.

Linde er is een nieuw deeltje!!!