Juli-pilstoppers deel 2

Er is iets raars aan de hand: ik heb vanmorgen een klein beetje bloed verloren. Heb sinds vanmorgen buikpijn en hoofdpijn. Voel me heel draaierig!!!

Het kan niet dat ik ongi moet worden, want zit nog maar aan dag 16 van mijn cyclus…



Wat is dat nu weeral? Iemand een idee? :think:

hai ikke,



wat heb ik jou ook gemist zeg! :smiley:

we konden altijd leuk kletsen he!

die bloeding wat je heb,is dat erg veel bloed?

anders zit ik ook te denken aan een innesteling?! :think:

meid ik hoop het echt voor je dat je snel zwanger bent.



he nienke,



de ha zei toen tegen mij dat hij de volste vertrouwen erin had dat me cyclus gewoon weer op gang is en regelmatig.

ik heb echt heel erg goed geklust deze maand :!:

ik heb namelijk geen idee of ik een eisprong heb.

eigenlijk nooit aan gedacht.

maar primolut is echt aleen maar om je cyclus op regelmaat te krijgen.

sommige vrouwen gebruiken het ook wel om je ongie uit te stellen.

bijv:als je gaat trouwen ofzo en je moet het net op die dag worden.

ik slik het dan 7 dagen en 3 dagen daarna word ik ongie.

en dat is tot nu toe dan 2 keer gelukt.

en nu hoort het dan van zelf weer te komen.

als ik dan uitreken heb ik een cyclus van 26 dagen.

maar uh hoe is het nu met jou dan???

voel je al dat je ongie moet worden???

het is echt k*t meid.

zo onzeker he of je het wel of niet word.



nou meiden ik ga effe stoppen maar,me programma begint.

as the world turns…



ps:ik ben blij dat ik weer terug ben. :lol:



dikke kus voor jullie…

Hey,



Ikke: weet je wanneer je eisprong geweest is? het kan zijn dat je een paar dagen na je eisprong een innesteling hebt en daarbij bloed verliest. Spannend zeg. Die syptomen die je noemt, horen er wel bij, dus wie weet!



Celtje: vanochtend had ik een lage temp: 36.5. tenminste niet zo laag als na mijn ongi (36.2-36.4), maar ook niet zo hoog als de afgelopen dagen (36.zes-36.acht). En sinds vanmiddag voel ik af en toe steken, dus het kan best zijn dat ik morgen ongi wordt. Volgens mijn berekening pas overmorgen, maar ja, je weet het nooit.



Heb je al aan temperaturen gedacht trouwens? Daarmee kun je, als je een eisprong hebt, deze heel goed signaleren. Heb nog niet gehoord dat het niet werkt. Bij mij werkt het ook. Het is alleen heel belangrijk dat je op hetzelfde tijdstip tempt en dat je rectaal of vaginaal tempt.

Als je een tempverhoging van 0,2 of meer ziet, heb je een dag eerder (ongeveer) je eisprong gehad. Dus het helpt alleen maar om achteraf te bekijken of je uberhaupt een eisprong gehad hebt.

En veel HA-en en gyn-en willen templijsten van 3 ronden zien.



Daarom zou ik nu ook blij zijn als ik ongi wordt, want dan mag ik eindelijk heen!



groetjes Nienke

hai nienke,



ik heb er wel over na gedacht om te gaan temperaturen.

kan je ook ergens op internet een lijst printen ofzo?

maar dan moet ik nu wel afwachten tot ik ongie word he.

en kan je niet je temperatuur meten via je mond?

of kan je het beter anders doen?

ik heb wel de afgelopen dagen erg veel last van me rug.

maar ook weer geen ongie pijn.



nou ik hoop maar dat we allemaal een positieve test krijgen! :thumbup:

Ik vind dat tempen wel erg lastig, zeker omdat het op dezelfde tijd moet. Ik wilde deze cyclus voor het eerst gaan proberen, maar wed ziek dus dan heeft het tempen ook al geen zin meer.



Ikke, een innestelingsbloeding zou wel super zijn, ik ga voor je duimen.





Groetjes Juudje

Hey,



ben een beetje :oops: :oops: :oops: :oops: , want een innestelingsbloeding is het zeker niet… we hebben namelijk nog niet geklust…

he ikke,



dat is jammer!

maar je heb allemaal wel eens een maand waarin je gewoon weinig klust.

niks om je voor te schamen ofzo hoor.

ik heb geen idee wat het dan kan zijn.

en kan je het niet aan je ha vragen?

anders zou je zeggen nog een oude bloeding ofzo maar je bent al een hele tijd gestopt met de pil.

of mischien heeft het iets met je eisprong te maken.



ik heb nog steeds geen ongie,als ik niet zwanger ben mag het van mij wel komen hoor! :x

ik zag net op internet hele leuke gedichtjes om te geven aan je ouders als je zwanger bent.

en dan denk ik was ik het maar gewoon.

snik snik… :frowning:

Hey dames,



Celtje: als je op google zoekt, vind je ook wel wat over tempen en als je op cycluskaart zoekt, vind je ook wel een grafiek waarop je je temp per dag kunt invullen.



Maar het werkt zo. Via je mond is iets minder betrouwbaar dan rectaal of vaginaal. Je schrijft de temp op 1 tiende nauwkeurig op. 1 a 2 dagen na je eisprong gaat je temp 2 a 3 tienden omhoog.

1 a 2 dagen voor je ongi gaat je temp (2 a 3 tienden) omlaag. Je weet dus van tevoren dat je ongi wordt.

Het drinken van alcohol, stress en minder of meer slaap kan invloed hebben op je temp. Daarom is het belangrijk dat je de wekker zet en elke dag (ook in het weekend :? ) tempt. Als er bijzonderheden zijn, vermeld je dat op de cycluskaart zodat je een uitschieter kunt verklaren.



Officieel moet je ook nog je cervixslijm bijhouden, maar dat doe ik niet. Dat vind ik dus wel teveel gedoe. Tempen niet, ik moet er toch 5 dagen per week op dezelfde tijd uit.



De HA en/of gyn wil vaak meerdere templijsten zien, om te kunnen zien of je wel een eisprong hebt. Bij lange en/of onregelmatige cycli is het vaak zo dat er helemaal geen eisprong is namelijk. Je krijgt daar dan medicijnen voor.



Vanochtend de temp bij mij nog lager: 36.3 dus ik vrees dat het er aan zit te komen. Laat maar komen, ik heb morgen een feest, dus dan kan ik gewoon biertje drinken. Ik hoop dat het vandaag komt, dan kan ik al bellen voor een afspraak bij de HA maandag. :slight_smile:



Celtje: succes met tempen en als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben zo langzamerhand een expert op het gebied van tempen (temp als sinds half november).



groetjes Nienke

hai meiden,



dank je wel nienke,ik ga er zeker weten mee beginnen.

ik heb nog steeds geen ongie.

ik ben aan de ene kant wel :smiley: .

ik heb dinsdag voor het laatste getest,dus dat is wel al een paar dagen geleden.

en het was ook op me niet ongie dag.

ik wacht het nog even af tot zondag en als er dan nog niks is,ga ik nog 1 keertje testen.

en dan weet ik het ook niet meer hoor.

ik heb van dit weekend me nicht en haar man en kindje te logeeren,du sdan doe ik de test wel samen met haar.

zij weet dat ik bezig ben,en is nu ook net zwanger.

ik zit al helemaal te bedenken af en toe hoe ik het ga zeggen tegen me ouders en me broers.

hebben jullie dat niet???

ik heb echt leuke gedichten gezien op het internet om te geven aan je ouders.

vinden jullie dat een leuk idee???

nou meiden ik ga effe me werk een beetje doen,stofzuigen enzo.

:expressionless:



ik zal voor jullie :pray:

jullie ook voor mij???



groetjes van celtje…

Hoi Celtje



Ik heb dat ook, hoe ga ik het mijn oudres vertellen. Wil dat ook op een leuke manier doen, weet nog niet hoe. Eerst wilde we ook wachten met vertellen, maar zijn nu al zo’n tijd bezig dat ik niet meer wil wachten als ik dadelijk een keer echt zwanger ben. Heb ook nog nooit eigenlijk verteld dat we bezig zijn, dus zal best een verassing zijn.



Groetjes Juudje

Oeeeeeeef (grote zucht!)



Voel me vandaag eindelijk wat beter… de buikpijn en het bloedverlies is over!

Kon gisteren echt van de hele dag niets uitvoeren door de pijn. Voelde me ook zo ellendig moe… Ben dan maar voor een uurtje of 4 in mijn bed gekropen en heb dan de rest van de dag zielig rondgelummeld in huis…



Vandaag als een wervelwind door huis gegaan: nog een hele berg strijk lag op me te wachten , dweiltje gedaan in de slaapkamer,…

Voel me daardoor natuurlijk ook al veel beter!!



Celtje, jouw verhaal klinkt zeker goed in de oren! Hopelijk is het nu echt eens raak :pray: :pray: Ik gun het je echt!



Ik heb me ook al eens voorgenomen om te beginnen met tempen, maar op de één of andere manier komt het er niet van… Eigenlijk moet je dan een beetje aan jezelf toegeven dat het niet spontaan lukt, vind ik… En daar heb ik het nog wat moeilijk mee!

Nienke, ik vind het echt top dat jij het zo goed kunt bijhouden en dat je d’r al zoveel van kent…



Tja… het nieuws vertellen thuis… Heb vroeger eens iets gelezen met chocoladeletters PA en MA… En dan na een tijdje: :doh: “ik ben nog iets vergeten!” en dan geef je de letter O…

Snappen jullie? Vind die wel goed, want mijn vader is gek op chocolade!!!



groetjes!

Ikke :wink:

Chocolade letters is leuk met sinterklaas, maar zo lang wil ik niet wachten…



Of zijn er nu ook nog chocolade letters te koop?



Hahahaha leuk idee, nog andere ideeen



Groetjes Juudje

hai ikke,



gelukkig voel je je eigen al weer wat beter.

en kom op he d’r tegen aan! :wink:

ja,dat van die chocolade letters vind ik ook een goed ideetje.

juud:ik heb eigenlijk ook geen idee of je dat nu al kan kopen???

ik heb het me moeder al verteld dat we bezig zijn.

me moeder woont ook naast me dus en ik doe heel veel samen met haar,dus zij had ook al haar vermoedens.

en toch wel heel prettig hoor om met je moeder er over te praten.

ze leeft echt met me mee.

ik heb een tijdje geleden al iets heel leuks gekocht,mischien vinden jullie het wel stom ofzo dat ik dat al heb gekocht. :doh:

maar ik dacht als de tijd zover is heb ik het alvast.

dat zijn hele kleine blauwe sokjes voor opa.

en hele kleine witte sokjes met kant voor oma.

en hartjes snoepjes (je kent ze wel) wit met blauw/en wit met rose.

stom he dat ik dat al heb gekocht. :doh:



en juud hoe is het eigenlijk met jou?

waarneer is jou niet ongie dag?

of ben je al overtijd?



groetjes

oja meiden wat vinden jullie van dit bericht:



Wij willen jullie iets heel kleins en liefs schenken…

Wat zal dat zijn,zien we jullie denken…

Het is met heel veel liefde gemaakt…

We denken niet dat er iets mooiers bestaat…

Worden jullie al een beetje nieuwsgierig…

Jullie zullen nog even moeten wachten…

Want over een maand of 9 mogen jullie een kleinkind verwachten…



en???

zou het wat zijn???

celtje



Ontzettend leuk gedichtje, helamaal niet stom dat je al dingetjes hebt gekocht. Ik heb ook vaak die drang, maar ben soms toch wel bang dat het dan voor niets is geweest.



Mijn nod komt eraan, nog 4 dagen. Was de vorige keer wel later dan 28 dagen, en daar ben ik nu eigenlijk wel vanuit gegaan. Heb eigenlijk vanaf het stoppen met de pil een cyclus van 28 dagen dus ben venieuwd, normaal heb ik voor het aankondigen van mijn ongi al last van bruin bloed verlies dus…



Tot op heden nog geen tekenen. Hoop maar op goed nieuws.

he juudje,



en hoelang ben jij nu bezig?

ben je ook bij de juli stoppers van vorig jaar?

lang klinkt dat al he.

dus jij vind dat helemaal niet stom dat ik die dingentjes heb gekocht?

ik dacht het zal wel raar zijn.

en waarneer ben jij van plan om naar de ha te gaan als het niet lukt.

als het bij mij niet lukt ga ik met 2 maanden terug.

dat is wat de ha ook tegen me zei.

af en toe zie ik daar wel tegen op hoor om dan door die hele medische molen te gaan.

en dan denk ik word alsjeblieft zwanger binnen 2 maanden.

ja,het liefst nu natuurlijk.

poeh,ik kan niet wachten tot zondag om te testen…

Hoi celtje



Ik ben ook een juli stopper, en tegen die tijd denk ik dat ik ook naar de huisarts ga. Ik vind het wel lastig om daar heen te gaan, moet eigenlijk eerst een ander zoeken. Ken hem ook persoonlijk, is de man van mijn collega. Op persoonlijk valk vind ik hem best ok. Ben een keer bij hem geweest met een probleempje en het was toen heel vreemd en ging allamaal heel raar, dus wil ik hem eigenlijk niet meer als huisarts. Zeker niet als ik met dit aan kom.

Ik ben als baby al eens geopereerd aan een eierstok, en later veel problemen met menstruatie gehad en ben daar ook voor bij een gynacoloog geweest, ik zou me dus het beste voelen als ik gelijk doorgestuurd zou worden.



Het is ook heel wisselend, heb eeb tijdje gehad het komt als het komen zal, en was ik niet zo teleurgesteld als ik weer ongi wordt, maar de afgelopen twee maanden ben ik er juist weer heel erg mee bezig en kan ik niet wachten tot het zover is.



Nou ja…



Groetjes Juudje

:eh: ongi is vandaag toch doorgebroken… :think:

Hey dames,



Jeetje wat een geklets op vrijdag! moest eerst effe weer bijlezen!



Ikke, toen ik 1 van je vorige berichtjes las, wilde ik vragen of je nu al wist waardoor het bloedverlies kwam. Het klopte toch niet helemaal met je NOD? Maar helaas weet je inmiddels waar het van komt.

Heb je daar vaker zo erg last van?



Celtje (hoe kom je eigenlijk aan die nicknaam?), ik vind het helemaal geen gek idee hoor dat je al wat koopt. Toen we 2 maanden ofzo bezig waren, heb ik ook al wat rompertjes gekocht. Ik vind het gewoon leuk en ik vind het ook een soort manier om aan het idee te wennen dat daar hopelijk over een tijde een echt frutseltje in zit. :slight_smile:



Ik heb het al wel aan mijn moeder vertelt dat we bezig zijn (mijn vriend weet daar niks van trouwens). Dus het zal voor haar geen grote verassing zijn. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze het ook aan mijn vader heeft vertelt. Maar voor mijn zus en broer zal het waarschijnlijk een verassing zijn. Een orginele manier om het te vertellen…moeilijk hoor! Volgens mij is hier wel eens een topic over geweest trouwens.



Juudje: ook al heb ik vandaag even wat raars (zie hieronder), ik kan het tempen echt aanbevelen. Ben je niet elke dag op dezelfde tijd wakker? dat maakt het wel wat makkelijker namelijk. Je hebt gelukkig een normale cyclus, dus als de HA om 3 templijsten vraagt, ben je niet zo lang als ik bezig voordat je ze verzamelt hebt…ha ha ha



Ik had gisteren nog geschreven dat mijn temp gedaald was naar het normale lage peil. Maar vanochtend was ie ineens weer superhoog: 36.9. Nu lag ik er wel pas om 0:30 in (normaal 23:00-23:30), maar als ik minder slaap heb gehad, is de temp meestal lager dan normaal. :?:

Erg vreemd, ik heb ook geen zeurderig gevoel meer.

Ik verwachtte eigenlijk vandaag mijn ongi (balkje klopt niet helemaal), maar nog niks te bekennen.

Ben natuurlijk wel blij, maar ik typte ook al dat ik vanavond feestje heb en als ik toch ongi moet worden, dan het liefste vandaag, kan ik vanavond biertje drinken. :wink:

Nou ja voor het goede doel, zullen we maar zeggen.



groetjes Nienke

Spannend Nienke, ik ga voor je duimen.



Deze maand was ik wel begonnen met een temp lijstje, maar ik werd ziek en met hoge koorts dus heb ik het afgebroken. Doordeweeks ben ik redelijk om dezelfde tijd wakker, maar in de weekeinde vind ik het toch ook wel heel fijn om uit te kunnen slapen. Niet dat ik altijd heel lang slaap hoor, ben dan ook vaak wel rond half negen wakker.



Ik ga zeker weer een nieuwe poging wagen met zo’n temp lijstje, maar denk dat de ha mij ook wel door zou sturen ivm de dingen die ik al eerder op had geschreven, vond alleen dat ik het eerst ook een jaar zou proberen en het liefst dat het een spontane zwangerschap zou worden.



Groetjes Juudje