Juli en Augustus stoppers '10_duimen nu voor Ingelke

@ingelke ja lache he.

dus nu op zoek naar een goede.

nou vanmorgen getest…en weer heel mooi positief hij word al donkerder.

en ik heb mijn ticker aangepast…

zo hier gestreken echt wat een berg zeg. en dan ben ik nog niet klaar moet nu nog 1 was en dan is het klaar. bleeeehhhh.

@karen marieke wrote:

nou vanmorgen getest…en weer heel mooi positief hij word al donkerder.

en ik heb mijn ticker aangepast…

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

:clap: :clap: :clap:

@Ikaa, hoe is het nu met je? De ergste onzekerheid weer achter je kunnen laten?

Zo dames ben ik weer.

Karen Marieke hahaha wel lache en toch voor elkaar gekregen hahaha.

En wat goed zeg van je testen.

Laat je ze ook zien???

Dame ja ben weer iets gerust gesteld.

Ze zei van juist van genieten dat je niet meer misselijk ben.

Me bloeddruk was ook goed.

Maar kan pas 6 juni weer terug, want dan willen ze meteen een hartje horen.

En jij gaat ook snel zeg en voel jij je nog super??

@ikaa fijn dat je weer wat gerustgesteld bent.

en nu gewoon genieten gaan meid.

en je bloeddruk goed das mooi.

houden zo

hier vandaag moeders voor moeders gebeld.

en ik had de assistente van de gyn gebeld om die ok af te zeggen.

nou heb ik gelijk een afspraak voor een echo bij 7 weken bij de gyn

dit omdat ik bij haar loop moet ik daar eest heen.

en als dat goed is mag ik denk ik wel gewoon terug naar de vk.

maar wel goed om daar even heen te gaan wnat ik heb ook verzakking kunnen we gelijk even daar over praten hoe we die op zijn plek houden zodat hij niet nog meer gaat zakken.

Wel fijn dat je ook zo vroeg je echo heb en dat je met de gyn erover kan hebben kwa je verzakking.

En wanneer komt MvM?

En las ergens dat je ook al iets wat misselijk ben?

nou heb vandaag mijn eerste misselijkmakende dag gehad.

behoorlijk vaak vlagen van misselijkheid.

dus o o o de echt kwalen komen eraan.

mvm moet mij eerst nog bellen voor aan afspraak.

dus wanneer ze komen weet ik nog niet.

Nou het hoef niet zo lang te duren, zie mij :wink: .

Ben al bijna een week misselijk vrij.

Dus ik hoop dat je niet al te erg last van heb.

Leuk dat je ook mee doe met MvM.

En je mag ook met ons (yala en mij) mee kletsen hoor.

Is wel gezellie.

bij de december mama’s bedoel je??

of bedoel je wat anders.

maar idd laat het dan maar tot 7 weken duren dat zou wel lekker zijn.

maar ik betwijfel het want bij noëmi heeft het ook wel even geduurd.

Iedere zwangerschap verloopt anders Karen. Bij Stef ben ik helemaal niet misselijk geweest. Nu ben ik nog steeds regelmatig heel misselijk.

@dame ja dat is ook wel zo. nou we zien wel ja toch.

Ja Karen Marieke bij de dec mama’s.

En afwachten wat het doet, net wat Dame zeg.

Dames wel bale dat je je soms zo nog misselijk voel.

En al op de heflt al, gaat echt hard zeg

@ikaa ja dat zal wel kunnen is wel gezellig

weet je wat ik wacht de echo af van 16 mei.

en dan kijk ik waar ik bij ga kletsen.

want ik denk dat ik dan ook wel een uitgerekende datum krijg.

hebben jullie een grote groep??

Karen Marieke ja we hebben een redelijke grote groep.

Al zijn er al helaas 2 afgevallen.

Maar er zitten denk best veel bekende.

Je mag ook even spieken hoor :wink:

Wel een heel gezellig groepje en word heel wat afgekletst en veel tips enz gegeven.

hoi dames even gecopieerd vanuit de mei mama’s

Hoi Dames
Sorry dat ik jullie in spanning heb gehouden door nu pas te posten. Maar moest even alles laten zakken en hier de omgeving op de hoogte brengen.

Ukkie heeft zeer waarschijnlijk toch een nier met een dubbel systeem. Dit betekent dat de rechtse nier uit twee delen bestaat. het onderste gedeelte werkt prima de bovenste nier is vol gelopen met vocht waardoor het helemaal niets meer doet. Beide delen hebben een eigen urineleider. Het vocht in de bovenste nier zit er omdat er of een blokkade bij het begin van de urineleider zit of omdat er een ballontje onder aan de urineleider zit. Het is dan zo dat er tweede blaas in de blaas zit. Is dit laatste aan de hand dan zal ukkie op een gegeven moment een kijkoperatie nodig hebben om het ballontje kapot te prikken. Zit de blokkade bovenin hoeft er niets gedaan te worden. Er kan dan over een paar jaar nog wel besloten worden om het bovenste gedeelte via een operatie te verwijderen. Wat ze vaak bij dit systeem wel zien is dat de klep in de urineleider van het onderste gedeelte niet helemaal goed werkt. Daardoor zal ukkie vanaf de geboorte aan de antibiotica moeten voor zeer waarschijnlijk ongeveer een jaar. Dan zal de klep zeer waarschijnlijk wel goed werken.
Met de echo konden ze alleen de bijnier niet vinden. Nu zal deze zeer waarschijnlijk verdrukt worden door het bovenste gedeelte wat is gevuld met het vocht, maar er bestaat een kleine kans dat het vocht wat we zien in de bijnier zit. En dat dit dus de rechternier verdrukt. Als het vocht in de bijnier zit kan dit voor ukkie betekenen dat het evenwichtsorgaan is aangetast of dat de bloeddruk heel hoog of juist heel laag is. Daardoor willen ze dus dat ik in het ziekenhuis in Nijmegen beval.
Maandag hebben we de eerste afspraak met de gyneacoloog daar dus dan gaan we het er over hebben hoe we dit gaan aanpakken. Zou graag zien dat ze mij inleiden, want zie het niet zo te zitten om met beginnende weeën dan nog een uur met de auto naar Nijmegen te moeten rijden. We zijn nu dus even een lijstje aan het maken met alle opkomende vragen die we maandag mee kunnen nemen.

Dus opzich is het best postief nieuws. We hebben hier nu ook wel een beetje rust kunnen terug vinden. We balen wel een beetje dat we helemaal in Nijmegen moeten bevallen, maar ach voor ukkie is het het beste. Ukkie ligt trouwens nog steeds met het bolletje omlaag en is zelfs wat ingedaalt. En we hebben nog een aantal mooie echofoto's mee gekregen (zal ik dadelijk nog wel even showen) Dus dat is ook positief nieuws.

Tjee Alina wat heftig allemaal zeg.

Had je van de week of vorige week je al sterkte gewenst.

Maar nu nog veel harder meid.

Ik hoop dat je kleine niet te veel pijn of last zal van hebben meid.

En dat je maandag een goede en fijne gesprek mag hebben

ikaa als het het dubbel systeem is zal ukkie hier niets van merken en het geen pijn hebben. De antibiotica krijgt het dan zodat er geen blaastontstekingen/urineweginfecties ontstaan.

Er zijn mensen die toevallig ergens op zijn 20ste een echo krijgen en waar ze dan ineens zo’n nier zien. Die mensen hebben er dus ook niets van gemerkt. Dat komt omdat de andere nier alle functies gewoon doet. Voor ukkie geld dat er dus ook rechts een halve nier gewoon werkt. Dus dat is helemaal super positief

En fijn dat je trouwens weer wat gerust gesteld bent. En lekker genieten van je niet misselijke dagen :mrgreen:

@alina wat een verhaal maar wel fijn om te horen dat het zo positief allemaal is.

dat geeft vast wel een gerust stelling

maar idd is het wel een goed idee om een datum voor inleiden te stellen want idd een uur weeen opvangen in een auto lijkt mij ook niet echt wat.

succes met de laatste loodjes…

en nog ff en je moet al gaan bib-en.

leuk leuk leuk de eerste die dat moet.

hier net moeders voor moeders geweest.

nou een mooie positieve test gekregen en een mooie ketting.

wel grappig het was een vrouwtje die is verzorgt heb tijdens haar kraamdagen in het ziekenhuis ze had het hellp syndroom.

ik keek haar aan en dacht jou ken ik.

dus dat was wel leuk.

zo de vouwwagen is ingepakt nu de laatste dingen nog en we kunnen gaan hihih (morgen pas hoor).

heb er wel zin in.

Karen marieke, super dat je een mooie positieve test bij MvM heb gehad. Geeft toch altijd weer even een geruststellend gevoel als je die ziet. Je hebt dus al lekker alles klaar voor morgen. Waar gingen jullie ook al weer heen??

En inderdaad nog 4 daagjes en ik mag bibben :dance: . Officieel ben ik niet de eerste. Alleen nachtvlinder klets niet actief meer bij ons mee. Zij is is al even aan het bibben… heel misschien zelfs al aan het genieten van hun kleintje :pray: Zij zou afgelopen woensdag ingeleid worden en we hebben niets meer gehoord van haar bij de mei mama’s.