Hoi allemaal,
Aangezien ik nu online ben met mijn telefoon is het iets lastiger om terug te lezen. Ik zal zsm jullie posts lezen!!
Mijn menstruatiekrampen houden aan, wel op en af. Trekt vooral door naar de onderrug, maar mijn NOD is pas volgende week zaterdag. Verder heb ik ook een wat vettige huid gekregen.
Mijn borsten worden steeds gevoeliger en volgens mijn vriend zijn ze een stuk steviger geworden.
Verder voelde ik gisteren rond 18.00 uur even wat extra pijnlijkere krampen in mijn buik. Qua tijdsduur zou dat een innesteling kunnen zijn geweest.
Ook word ik af en toe een heel klein beetje misselijk bij bepaalde geuren en bij inspanning erg licht in mijn hoofd, beetje duizelig zeg maar.
Ik begin toch wel steeds meer te hopen nu! Ook al weet ik dat de kans superklein is aangezien ik net gestopt ben met de pil. Ben zo bang dat dit alleen maar het ontpillen is!
Over iets meer dan een week weten we het!!!
Slaap lekker allemaal!
Liefs, Lottie
Hoi Allemaal,
Dank voor jullie warme welkom!
Wat fijn dat je weer ongesteld ben Clairtje, tof!
Ik zal iets meer over mezelf vertellen. Ik ben 25 jaar, ik ga over 5 weken trouwen met mijn lieve vriend. We kijken er heel erg naar uit
Ik werk part-time als apothekersassistente, een baan waar ik het heel erg naar mijn zin heb.
Als het ons allemaal gegunt is, dan zou dit ons eerste kindje worden. Heel spannend allemaal. Er zijn al een hoop stellen om ons heen die een kindje hebben dus we hebben vanaf de zijlijn al even mogen meekijken.
Veel vragen die ik heb zijn toch wel dingen die je niet zomaar aan iedereen vraagt. Ik zal wat voorbeelden geven.
Ik ben nu aan het wachten op mijn menstruatie, ik ga er even vanuit dat er nu geen ei-sprong is. Wat ik me afvraag of je nu heel ‘gericht’ gaat vrijen of dat het aan het ‘toeval’ overlaat? Er zijn zoveel rekensommetjes en methodes tegenwoordig om je eisprong te berekenen dus je zou heel gericht kunnen ‘mikken’ :roll: :lol: Maar daar ben ik dus benieuwd naar.
En mocht je menstruatie nu uitblijven, wanneer ga je dan testen? Als je overtijd bent? En hoelang moet je dan overtijd zijn om een positieve test te kunnen hebben?
En wat doe je dan? Bel je dan direct de huisarts of wacht je nog even?
Nou dit is alweer een flinke lap tekst van mij.
Ik wens jullie in ieder geval een heel fijn weekend
Liefs
hallo hallo
@wanna. volgens mij heb je gewoon een ei sprong.
een cyclus duurt ongeveer 28 dagen (daar houden ze altijd rekening mee)
dus dan zou je rond de 14e dag moeten gaan klussen daarvoor en daarna dan ben je het meest vruchtbaar.
en dan zou je het beste kunnen gaan testen rond de 30e dag
maar goed je moet eigenlijk eerst weten hoelang je cyclus duurt.
@lottie je maakt het wel spannen hoor. ben heel nieuwsgierig zou jij onze eerste zwangere kunnen zijn joehoe??
ik wacht met spanning af.
hier alles oke alleen erg verkouden met dit weer snap je het nog?? ikke niet meer hihih.
verder gaat alles zijn gangetje…
Opeens na m’n vakantie het oude topic van juli stoppers kwijt… :think:
Zal ik me dan hier maar melden, of zal ik het niet doen?? Zoonlief heeft in de vakantie ook nog regelmatig even liggen drinken… dus een echte juli stopper ben ik eigenlijk niet helemaal geworden… 8)
Ik zal me even weer voorstellen: ik ben Ingrid, ben 38 jaartjes jong en hub en ik hebben al 2 kindjes (zie onderschrift). Wij zijn eigenlijk al sinds de geboorte van de jongste “bezig” voor nummer 3 (lees; we hebben geen anticonceptie meer gebruikt
) Omdat ik BV gaf, heeft het een tijd geduurd voordat er weer wat op gang kwam qua menstruatie en is het vrijwel onmogelijk om zwanger te worden. Ook toen er wel wat op gang was, heb ik een onregelmatige cyclus gehad, maar wist ik wel ongeveer wanneer mijn ei zou kunnen zijn geweest, omdat ik “last” heb van ovulatiebloedingen 8).
Dat was het even voor nu. Nog vragen? Gewoon stellen!
Toch me weer om laten praten en een banner aangemaakt :inlove:
Hoi allemaal!
Allereerst; welkom voor wannebemama en icl! Gezellig!!
Willen jullie je gegevens voor het lijstje naar mij pb-en?
Mijn ongi-pijn is verdwenen. Het lijkt bij mijn borsten alsof er meer vulling in zit en mijn tepels zijn groter geworden.
Tepels kunnen toch niet zomaar groter worden door het ontpillen?
Ik heb ook meer bobbeltjes rondom mijn tepels en degenen die er zaten zijn groter geworden.
En nog steeds erg moe en nog streds een beetje pijn in mijn onderrug.
Donderdag ga ik een test doen… Wat denken jullie? Zaterdag is mijn nod, maar wil t toch proberen!
Mijn vriend en ik hebben wel het gevoel dat het raak kan zijn, maar ben ook erg bang dat alles door het ontpillen kan komen…
Frustrerend dat wachten!!
Mijn borsten zijn trouwens nog steeds gevoelig, op het pijnlijke af.
Ik hoop dat het allemaal voor een goed doel is!!
Hallo dames mag ik er ook bij?
Aankomende dinsdag is mijn laatste pildag, dan vrijdag mijn nep-ongi en dan gaan we ervoor.
Het word wel een spannende tijd, maar ik heb enorm zin in hahaha
Hoi,
Mag ik me hier ook melden? Ik heb de afgelopen weken wel meegelezen in dit topic (en de voorafgaande juli stoppers). Maar nog niet de moed gehad om me te melden.
Ik ben net als ICL eigenlijk geen stopper, maar een niet-starter :D.
In mei ben ik bevallen van B.J., en om verschillende redenen hebben we besloten de natuur z’n gang te laten gaan en niet meer te starten met anti-conceptie. Eerst zou de borstvoeding het voorlopig wel even tegenhouden, maar daar ben ik nu bijna helemaal mee gestopt (nog 1 voeding per dag en vanaf volgende week helemaal niet meer :? ). Na 6 weken vloeien zit ik nu met smart te wachten op m’n eerste ongesteldheid (hmmm had tijdens die 6 weken niet verwacht dat ik dit nu zou zeggen), maar voorlopig is er nog niets in zicht.
ICL: mooie banner! Vakantiebaby?
Welkom Wannabemama, Ikaa en Yala. Gezellig dat jullie ook mee komen kletsen en hopelijk is het snel raak
ICL nogmaal welkom. Het “oude juli stoppers” hebben we omgebouwd naar juli/augustus stoppers omdat het groepje anders zo klein was. En we hebben een nieuwe opgestart zodat we er ook een lijstje bij konden maken. Maar zie ik het nou goed is het al raak!
@ Wannebemama. Je hebt nu naar mijn weten wel een eisprong, maar wanneer die is kun je nu eigenlijk niet bereken. Dit omdat als je met de pil stopt eerst alles weer natuurlijk op gang moet komen. Dit kan een hele tijd duren. Bij mij duurde het 2 maanden voordat ik weer zelf ongesteld was. Wat je voor nu kunt doen om deze ronde al kans te maken is om de dag te klussen. Wel zeggen ze dat je beter de eerste 2 cyclussen kunt afwachten zodat al je hormonen weer normaal werken zeg maar. Als je je cyclus duidelijk is kun je heel makkelijk berekenen wanneer je eisprong is. Dit is namelijk 2 weken voordat je ongesteld moet worden.
@ clairtje fijn dat je ongesteld bent geworden :dance: Enne veel klusplezier!!!
@karenmarieke, ik draai inderdaad alleen maar nachtdiensten. Met mijn contract van 50% komt dit neer op ongeveer 10 nachten per maand. Dit kan soms twee blokken van 5 zijn en soms zijn ze verdeelt over drie/vier blokken. Ik ben dus lekker veel thuis. En dat wilde ik heel graag.
En heel veel beterschap :hug: Het heerst nu echt. Komt denk ik door het wisselvallige weer.
@lottie, het wordt echt spannend voor je!! Ben echt benieuwd. Ik persoonlijk zou gewoon wachten tot je NOD. Je hebt dan veel meer kans dat je “goed” test dan als je al eerder test. Maar ja je moet wel wat geduld hebben dan :mrgreen:
Hier vrijdag mijn eisprong gehad, maar helaas hebben we niet kunnen klussen . Dus wij wachten maar weer tot de volgende ronde…
Ben wel heel trots op mijn meisje. Ze wilde namelijk tot vandaag geen brood eten (braakte hier bewust tegenin). Maar vandaag heeft ze een hele snee met boter op :dance: :dance:
Verder gaan we in onze vakantie nog een midweekje naar center parcs. M.alou en water is een hele goede combinatie :mrgreen: Ze geniet er echt enorm van om lekker in het water te spetteren. Dus voor ons is het dan ook heerlijk genieten.
Duimen jullie trouwens even mee voor mijn vriendin? Ze is nu drie dagen overtijd terwijl ze normaal heel regelmatig is. Twee rondes terug heeft ze een miskraam gehad. Dus we hopen nu dat het raak is en dat dit kleintje dan toch echt blijft zitten. De test van eergister zei helaas nog niet zwanger.
Dank je Alina.
Ik zal zeker voor je vriendin duimen.
Als ik het goed heb kan je ei maximaal 48 uur zijn of was dat nou 24 uur na een eisprong?
Wel goed van je dochtertje.
@ikaa wrote:
Dank je Alina.
Ik zal zeker voor je vriendin duimen.
Als ik het goed heb kan je ei maximaal 48 uur zijn of was dat nou 24 uur na een eisprong?
Wel goed van je dochtertje.
Het is 24 uur na de eisprong. Daarom zeggen ze dan altijd om je ei zo veel mogelijk te benutten om 1 dag voor de eisprong, de dag van de eisprong en de dag na de eisprong te klussen.
Maarre poeh daar begin ik hier echt niet aan. Het moet leuk blijven hoor :lol: . En aangezien ik van de bevalling van mijn dochter toch een mooie :liar: nalatenschap heb gekregen doen we het echt een tandje minder zeg maar :shifty:
Ik ga ook voor je vriendin duimen Alina!
Vandaag weer flinke steken in mn onderbuik.
Ook beginnen er nu aderen zichtbaar te worden op mn borsten en breiden mn tepels zich nog steeds verder uit.
Verder ook een keer flink misselijk vandaag, weinig honger. Ik plas opeens ook veel (6 kopjes thee, 7 keer geplast… Terwijl ik normaal max 2x moet op mijn werk). Onderrugpijn is er ook nog steeds.
Ook hoofdpijn en ben flink verkouden.
Heb besloten woensdag een goedkope test te doen. Bij negatief resultaat wachten we maar weer af (dat moet ik sowieso ook zonder de test te doen) en bij positief resultaat weten we het gewoon. Dus baat het niet, schaadt t niet!
@lottie, spannend spannend!!! Ik hoop het voor je, nog een paar daagjes en dan weet je het
Ik zit nu op 41 dagen sinds mijn laatste menstruatie. Het heeft inderdaad even de tijd nodig om te herstellen. Ik kan daarom niet echt berekenen wanneer mijn ei-sprong is.
Vanochtend had ik een enorme steek in mijn onderug, echt zo’n menstruatie-pijnscheut. Heel kort maar, de rest van de dag niets meer gevoeld en niet ongesteld geworden. Geduld is een schone zaak…
Leuk dat er nog meer bij zijn gekomen die gestopt zijn en aan het proberen, jullie ook allemaal welkom!
Ondertussen gaat het dagelijks leven door, we gaan bijna trouwen en vandaag zijn we in ondertrouw gegaan. Ik was een beetje zenuwachtig vanochtend, leuke zenuwen hoor. Voor mijn gevoel gaat het nu echt allemaal beginnen. Bijna alles is regeld maar nu ook alle officiele dingen plaats vinden komt het allemaal echt dichtbij.
Hopelijk hebben jullie ook allemaal een leuk weekend gehad, fijne avond nog allemaal
Wat leuk wannabemama! Gefeliciteerd!
Wanneer is de grote dag?! Wij gaan op 8-9 trouwen (heb er al meerdere gezien met die datum hier op t forum).
Wij zijn dus ook met de laatste loodjes bezig! En hopelijk trouwen we met zn drietjes
Hey meiden,
Iedereen welkom, die nieuw is !
Wanna, Gefeliciteerd met je ondertrouw. hoop dat je nod zo snel mogelijk is!
Lottie, klinkt allemaal positief!! :mrgreen: Hoop dat de test donderdag het ook is :mrgreen:
Leuke dag om te trouwen`8-9-10 :D. Wij zijn vorig jaar 11-11 getrouwd om 11.00 uur.
Alina, :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor je vriendin.
Yala, leuk dat je ook zo snel voor een beeb gaat.
Hier gaat alles goed, ben erg nieuwsgierig of ik deze maand ongesteld ga worden. Bij R.owin was het ook meteen de 1e ronde raak. Maar heb nog nergens last van, alleen wat steken in mijn borsten.
Iedereen een fijne avond! :-*
Hallo!
Dan meld ik me ook :shifty:
Ik ben een mei-stopper 2009, toen stopte ik met de pil na ong. 15 jaar.
We hebben 7 rondes geprobeerd en toen om verschillende redenen een pauze ingelast. Nu willen we er weer voor gaan!
Dus het lijkt me wel leuk om hier ook mee te schrijven Ik las stiekem al even mee :oops: Het topic van mei/juni 2009 is ook nog actief.
Mijn cyclus is nog steeds niet heel regelmatig helaas, maar dat zie ik wel vaker bij onderschriften staan van mama’s dus het komt vast goed!
@kiki & yala, het lijkt me erg leuk als je kindjes qua leeftijd niet zoveel verschillen.
hallo hallo
@welkom ika yala en icl.
lekker meekletsen en we duimen met jullie mee voor gauw een positief resultaat.
gezellig kunnen we lekker veel kletsen.
@alina ik duim voor je vriendin??? wanneer gaat ze weer testen???
@wanna gefeliciteerd met je ondertrouw leuk hoor bijna trouwen.
krijgen wel een foto te zien he???
ooo meid wel balen hoor dat je menstruatie zolang weg blijft hoop voor je dat het snel komt.
en wanneer is exact de grote dag??
@lottie ook al bijna trouwen leuk hoor. spannend allemaal en net zoals bij wanna we krijgen wel een foto te zien he???
oooo meid wat spannend allemaal. ooo ik ga donderdag echt vaak kijken hoor.
de tekenen die je hebt zijn allemaal goed.
hier nu lekker twee dagen vrij
morgen de auto weg brengen en komt een trekhaak onder anders kunnen we nog niet op vakantie.
morgen ga ik de een makelaar bellen we hebben een leuk nieuw bouw huis gezien nu kijken of het ook wat voor ons is.
gewoon ff wat info vragen
ik wil eigenlijk even wat kaarten hebben over de indeling enzo.
en morgen mijn ogen op laten meten.
ik moet nieuwe lenzen hebben heb er namelijk 1 gebroken en ik denk dat mijn ogen achteruit zijn gegaan.
dus een lekker rommel dagje heerlijk,.
en lekker met noëmi bezig zijn.
als het goed in donderdag ongesteld worden want zwanger kan ik nog niet zijn want we hebben deze maand nog met condoom gevreeen.
dus volgende maand pas echt kans.
euuhmm mag ik mij ook nog melden dan :shifty:
Ik weet niet of ik goed zit dan…
Maar heb verleden week mijn mirena eruit gehaald.
Ik weet ook nog niet hoe mijn cyclus is…
Dus ik ben echt nog even blank.
Ik heb mijn NOD banner gemaakt op de eerste ( laatste ) ongi dag toen ik mijn mirena had…
Had vrijdag wel even een emo dag…En voelde dat mijn buik wel erg aan het trekken was.
We hebben dus wel gekust het weekend… Maar ik denk niet dat het zin heeft gehad…
Hahaha wat een verhaal om zo binnen te vallen
Welkom! Word het toch nog een stukje drukker hier! :mrgreen: Gezellig!
Nachtvlinder, je weet natuurlijk nooit he! Zou wel heel mooi zijn als het meteen raak is!
KarenMarieke, waar ga je naar toe met vakantie?
Hier snel de kleine aankleden en dan op naar de C1000. Haha moet toch echt die groentenbox hebben Is bijna de hele week groenten dus das wel erg handig en goedkoop.