die nachtmerries horen er echt bij hoor,
versterkt de band met je kindje.
Oh, nou ik heb ze nooit gehad…
Maar mijn zus kon ook zo dromen idd, haha!
Ik kreeg gisteren de brief met de uitnodiging voor het eerste gesprek. Daarin stond dat alleenstaand een verwijsbrief van hun huisarts moesten meenemen. Ik heb gebeld wat dat precies inhoudt. Ik moet dus een brief van mijn huisarts krijgen met daarin mijn medische geschiedenis en of hij het er wel of niet mee eens is dat ik op deze manier zwanger wilt worden.
Een hele grote domper. Ik sta op hele slechte voet met mijn huisarts. Je kunt hier in de buurt niet overstappen naar andere huisarts, want je mag niet naar iemand die je eigen huisarts vervangt als die ziek is. Dat is hier alles in de buurt, dus als ik wil overstappen zit die minstens op 40 minuten reizen , als het niet verder is.
Ik ga niet zo vaak naar hem toe en zorg gewoon dat ik krijg wat ik wil. Vaak met discussies. Zo heb ik laatst met 3 weken koorts rondgelopen dat volgens hem niks was, maar nadat ik bleef “zeuren” naar de longarts was doorverwezen ( heb astma ). Daar bleek het een bijholteonsteking te zijn en een luchtwegeninfectie ( die i.v.m. astma erg vervelend kan zijn). Dus ik had wel gelijk en zo kan ik nog heel veel voorbeelden opnoemen.
Hij is al een wat oudere man en ik weet zeker dat hij het niet goed dat ik op deze manier zwanger word. Ik heb het er wel eens voorzichtig over gehad, maar ik ben nog zo jong en het kan altijd nog. En omdat mijn gezondheid niet altijd goed is moet ik het maar niet doen.
Dus ben bang dat hij het afwijst en dat het dan niet mag:( Maandag ga ik naar hem toe, willen jullie voor me duimen :thumbup: :thumbdown:
Tommy zijn steentje gaat niet lukken voor zijn vejaardag:( Maandag hoor ik wanneer wel. Ik kan dan ook een tijdelijk glasmonumentje op halen om op zijn graf te leggen, zodat ik iig een"verjaardagskado" voor hem heb. Dit stelde het bedrijf zelf voor, vond ik er fijn. Ze werken echt met me mee. Ben erg tevreden over hun!
Groetjes Suzanne en
fijn dat het bedrijf met een tijdelijke oplossing komt… netjes van ze.
zo sta je niet helemaal met lege handen.
enne, over die huisarts:
hij moet toch wel medische gronden hebben als hij die verwijskaart niet wil geven hoor. Het is jouw keuze, jouw leven. Een arts kan echt alleen maar iets afwijzen als dit medisch niet verantwoord is.
probeer niet in discussie te gaan, want dan schiet je al snel in de verdediging.
Je weet wat je voor ogen hebt, je weet dat je daar die verwijskaart voor nodig hebt, bedenk maar gewoon dat ie hem geeft. (positief denken helpt, he?)
@Suzanne, als je een heel overtuigd verhaal hebt naar je huisarts toe kan hij je echt alleen maar op medische gronden geen brief geven…
Ik duim voor je…
stiekem: had je helemaal geen gekke dromen?
volgens mij ben jij dan echt een uitzondering :mrgreen:
iedereen een leuk weekend?
wij wel;
onze 2e nieuwe bank is eindelijk gebracht.
we hadden een 3 zits en een 2,5 zits gekocht
die kwamen ze een week of 11 geleden brengen, maar toen paste de 3 zits niet in de lift
en ook niet door de balkon deur :wall:
de 2,5 zits wel, dus we hebben gewoon nog een 2,5 zits erbij besteld en de 3 zits afgebeld.
het zijn leren kolossen van banken, mijn hele kamer is nu weer gevuld (en we hebben best een grote kamer, dus die dingen zijn echt groot!)
meteen vandaag ff nieuwe kussentjes gehaald bij xenos.
en we moesten ook nog een cadeautje voor Tygo’s vriendinnetje kopen, want die is in juni 3 geworden.
ik zag bij de blokker hele leuke kleine poppenkastjes, met vingerpoppetjes van jan klaassen, een boef, een politieagent, een duiveltje, een prinses en een prinsje.
echt leuk.
voor Tyg ook maar meteen eentje gekocht, want die vindt dat ook geweldig.
Toen lagen er ineens ook allemaal glow in the dark dingen op thema daar,
en aangezien Tyg een vissen kamer heeft, en die er ook lag, hebben we meteen 2 dozen mee genomen.
Vanavond ging ie slapen met die vissen aan het plafond en aan de muren
en hij zei: wooooooooow!
het licht moest 4x aan en weer uit :inlove:
en vanavond ff naar ouwe oma geweest (dat is mijn oma, de moeder van mijn moeder)
altijd op zaterdag.
Hij heeft daar ook weer goed op de wc geplast, dus dat gaat ook supergoed.
morgen nog geen plannen, behalve 's morgens vroeg ff webcammen met mijn ouders (die wonen in spanje)
en dan zien we wel.
wat wordt het weer? en hebben jullie nog leuke plannen?
He Suus! Succes morgen, ik hoop dat het lukt! :thumbup:
Ziet: Hahha, dat denk ik dan ook idd… Maar als ik niet zwanger ben dan droom ik ook vaak heel gek dus misschien krijg ik wel genoeg rare dromen (heb ik weer!) :roll:
liefs, Ruth
ow getver
als ik zo vaak zo eng zou dromen zou ik volgens mij helemaal paranoïde worden :mrgreen:
Hoi iedereen!
Meld me hier ook even weer, ook al heb ik even niet zo veel te vertellen geloof ik !
Het weekend is al bijna weer achter de rug, heb zaterdag de hele dag gewerkt dus was een kort weekend !
Ga zometeen koken en vanavond nog paardrijden.
Wat ik wel een leuke gedachte vind, is dat ik normaal gesproken vandaag weer mijn eerste pil van de nieuwe strip zou moeten slikken.
Maar dat ga ik dus lekker niet doen :lol: !!
Suzanne, succes morgen bij de huisarts! Wanneer jij er van overtuigd bent dat je dit wilt (en dat ben je volgens mij zeker!) en er zijn geen medische redenen om het af te wijzen dan zou je HA je gewoon een verwijsbrief moeten geven!! Dat weet hij als het goed is zelf ook. Mocht hij moeilijk doen dan zou ik gewoon voor een second opinion naar een andere huisarts gaan, of zou dat niet kunnen? Het lijkt me te zot voor woorden dat je van de mening van 1 zo’n kerel afhankelijk bent.
Maar hoop dat het allemaal niet nodig is en dat je HA een beetje meewerkt !
Groetjes & een fijne avond!
Ziet: ik hoop dat hij me dan niet afwijst. Mijn longarts is het er wel mee eens dat ik zwanger wordt. Mag al over een week met andere medicijnen beginnen die wel samen gaan met zwanger worden. Ga ik neit doen hoor, pas als alles echt op gang komt.
Gaaf nieuwe banken!. Fijn dat ze nu wel door de deur konden
Wat schattig van Tygo, hij was er erg blij mee dus. Ik had vroeger ook glow in the dark, was er helemaal gek op.
Romi82: Misschien mag hij me ook op psycologische redenen afwijzen? Ik weet het niet, omdat hij me toch als beste moet kennen ofzo. Ik ga maar open het gesprek in. Vertel eerst waar ik mee zit, dus zwanger worden en pas op het einde de verwijsbrief. Ik laat morgen weten hoe het gegaan is!
Bodeas: Zeker een leuk idee, wel een beetje raar zeker. Als hij me een negatief advies geeft in de brief, ga ik gewoon met die brief naar de kliniek en leg mijn situatie uit. Dan zie ik wel hoe of wat. Ik neem wel een verklaring van mijn longarts mee, dat het van haar wel mag ( als ik die van haar krijg )
Ik heb vandaag zwangerschapstesten besteld online. Ze zijn stukken goedkoper dan in de winkel! Heb ook extra gevoelige gekocht, dan kan ik die deze week al proberen. Als het goed is komt het dinsdag aan, dan test ik een keer. Hopelijk helpt Tommy een beetje mee
Anders test ik zaterdag pas weer als ik niet ongi ben geworden.
Ik herinner me nog van de zwangerschap van Tommy, dat voor ik wist dat ik zwanger was, mijn borsten groter waren. Dat viel me ex toen ook al op. Dat was al een paar weken zo. Deze week zijn ze ook weer groter geworden :think: Ook had ik toen meer slijmpies ( beetje vies verhaal, sorry :oops: ) en nu ook weer. Wil mezelf niet gek maken, maar…
Groetjes Suzanne en
een huisarts is geen psycholoog he… als hij je op psychische gronden die verwijskaart niet geeft, dan zal ie je eerst moeten doorverwijzen naar een psycholoog.
en als je longarts heeft gezegd dat je andere medicatie kunt krijgen die wel goed met een zwangerschap kunnen, dan is er toch geen medische grond voor afwijzing.
ik denk dat je hooguit gevraagd wordt waarom je het niet op de normale manier probeert eerst, en waarschijnlijk komt ie dan met: je bent nog jong genoeg om een goede partner te vinden.
als jij dáár een goed antwoord op weet, zonder in de verdediging te schieten, dan heeft ie echt geen poot om op te staan, dan moet hij die verwijzing wel geven.
mag ik vragen waarom je denkt dat je op slechte voet met hem staat?
@Suzanne, ben je al bij de huisarts geweest???
Heb vrijdag ook zwangerschapstesten besteld op internet, zelfde als jou denk ik Suzanne.
Ik wil niet straks twijfelen of ik zwanger ben en moeten wachten tot de winkels open zijn. Ik ken mezelf, dat kan ik niet :mrgreen:
Hier heerlijk weekend gehad. Vrijdag/zaterdag in Scheveningen geweest en zaterdag/zondag bij vrienden met kinderen geweest. Was gistermiddag al helemaal gesloopt, ben dat ook niet gewend hè…
En nu weer ‘druk’ aan t werk…
Ziet: Mijn huisarts is gewoon een oude brombeer en als de dingen niet gelijk duidelijk zijn, denkt hij dat het tussen je oren zit. Als het druk is, gaat hij stressen en neem al helemaal geen tijd meer voor je. Ook is hij comunicatief slecht. Hij begint nooit het gesprek en vraagt niet door.
Romi82: Ik heb het niet bij testjezelf besteld, maar bij sensitest. Daar zijn de testen nu in de aanbieding, dus net iets goedkoper
Je bent bij me op bezoek geweest dus
Het gesprek met de huisarts ging goed. Het was lekker rustig en de assistente had wat extra tijd voor me ingepland i.v.m. de verjaardag van Tommy morgen. Hij had dus geen stress en nam de tijd voor, dat begon goed. Ik heb mijn verhaal gedaan en gezegd dat de longarts het goed vond. Hij heeft het aangehoord en gevraagd of ik nog met iemand erover wil praten. Ik zie nee, ik heb het besluit al genomen.
Hij maakt een verwijsbrief met medische gegevens vanavond en die kan ik morgen ophalen. Hij zei niks over of hij het er mee eens was of niet. Ik wacht de brief wel af, maar neem aan dat hij het gezegd had, als hij het er niet mee eens was. Heb er een positief gevoel over
Stap 1 is gezet, nu op naar 24 juli!
Morgen komen, als het goed is, mijn testen binnen. Ook de extra gevoelige, misschien doe ik dan gelijk alvast een testje :oops:
Hoe gaat het voor de rest met jullie?
Liefs, Suzanne en
@Suzanne, daar heb ik ze ook besteld…
Woon jij in Scheveningen? Ik heb tot een jaar geleden in Scheveningen (stadsdeel, niet aan t strand) gewerkt. Woonde daar toen ook in de buurt.
Vond t ook raar om in een hotel in Scheveningen te slapen, terwijl ik nog steeds een eigen huis in de buurt heb…
Goed dat je die verwijsbrief gekregen hebt!! Weer een stap verder!
Suus: wat goed dat je je brief hebt! Toch gelukt dus…
Kyan ligt net in zijn bedje en is nog aan het feest vieren :mrgreen:
liefs, Ruth
goed dat het gelukt is, Suzanne!
(enne Scheveningen is hier om de hoek :mrgreen: )
enne… klussen he :oops:
het was me de vorige keer helemaal niet opgevallen
toen ik was gestopt met de pil
maar vrijen is echt 100 x lekkerder nu :oops: :mrgreen:
Suzanne voor vandaag even een :hug:
verder hier niet zo veel nieuws, ben even druk met werk. Zal morgen meer tijd hebben om te kok-en.
Groetjes T@mmie
@Ziet, ik moet nu idd mijn best gaan doen thuis :mrgreen: Gelukkig voelt het niet als iets verplichts, dus geen probleem.
Vandaag weer hele dag werken en er is hier echt niets te doen… Gister verveelde ik me ook al de hele dag… Elke keer zit ik mijn mail te checken of hier nog wat geschreven is.
Hoi,
Vandaag ff een moeilijke dag. De dag dat ik Tommy’s verjaardag vier, nou ja jaardag dan. En heel anders dan dat ik met had voorgesteld.
Geen slingers en cadeautjes, geen taart en sap, maar een grote helium ballon en een tijdelijke grafmonumentje. Men, ik wist niet dat iemand zoveel pijn kon hebben. Ik zou zo tien bevallingen willen doen in plaats van dit te voelen.
Vanmiddag komen, als het goed is, de testen binnen. Kijken of die positief wilt zijn, dan is er toch nog iets leuks vandaag
Groetjes Suzanne en
Suzanne :hug:
Denk aan je vandaag…