Hoi allemaal, ik heb eindelijk een nieuwe baan kan per 1 februari beginnen :dance: . Scheelt dik een uur reizen per dag. En een dag minder werken per week. Hoezo een goede voorbereiding op een gezinnetje.
@sanne wrote:
Hoi allemaal, ik heb eindelijk een nieuwe baan kan per 1 februari beginnen :dance: . Scheelt dik een uur reizen per dag. En een dag minder werken per week. Hoezo een goede voorbereiding op een gezinnetje.
Dat heb je goed voor elkaar!

Gefeliciteerd!
Fantastisch hoor, ik ben jaloers!
Dank jullie wel voor de gelukwensen, ik ben er superblij mee. Was al vanaf augustus bezig met solliciteren dus het mocht ook wel eens een keertje weer meezitten.
Nou vanmorgen getest en natuurlijk negatief. Maar ja weet ik in ieder geval dat ik waarschijnlijk vandaag ongi moet worden. Zo niet dan over een weekje nog maar proberen. Ga er nu in ieder geval van uit dat het deze maand niet gelukt is en dat scheelt uiteraard een hoop uitleg werk bij mijn nieuwe werkgever. Dus toch een heel klein gelukje bij een ongeluk. Dus ik ga ook maar voor februari dan.
Annemarie en Suze ik hoop dat jullie deze ronde meer geluk hebt.
Hmm Sanne helaas, maar net wat je zegt met het oog op je nieuwe baan is het misschien wel niet zo heel ongunstig.
Ik zou eigenlijk ook wel een nieuwe baan willen en dan vooral wat dichter bij huis want de baan die ik nu heb bevalt op zich nog heel goed. Vorige keer was ik ook net aan het solliciteren toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, toch minder…
Marion ik weet wat het is als je graag wat dichter bij huis wilt werken. Ik ga nu van 66,7KM (met filekans) enkele reisafstand naar 23,5KM (zonder filekans). Maar ik vond mijn baan bij het accountantskantoor waar ik werkte ook echt niet leuk, poging 2 bij een accountantskantoor is jammerlijk mislukt en ik word nu weer gewoon boekhouder bij een bedrijf, daar is de werksfeer gewoon beter.
Aangezien je je baan wel heel erg leuk vind is het inderdaad wel een hele lastige keuze of je verder wil zoeken, bij afstanden zoals ik had is het echt te overwegen maar als het om een paar KM gaat…het is altijd maar weer afwachten wat voor een werksfeer je daar weer aantreft en daarnaast wil je nog graag een 2e erbij. Je kunt altijd vrijblijvend rond kijken en vooral de sites van de uitzendbureaus in de gaten houden en als je dan wat anders kunt krijgen kun je ook altijd nog polsen of je huidige werk niet wat in het salaris omhoog wil en eventueel wat in uren naar beneden
Ik heb afgelopen week al getest en negatief en ben gisteren ongesteld geworden. Eerder dan verwacht!
Mijn volgende NOD is dus 22 februari.
Over banen gesproken, ik ben sinds juni begonnen bij een nieuwe werkgever. Afgelopen week beoordelingsgesprek gehad. Waaruit ik concludeer dat mijn contract niet verlengd gaat worden per juni 2007.
zie topic
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=33292
Dus ik ben alweer aan het rondneuzen. Ik vind het nu ineens niet zo leuk meer, gek hè!
Tjee Annemarie das balen zeg en dan weer niet gelukt deze maand om zwanger te worden zit je na een gelukkige 1e week van dit jaar nu even niet echt mee zeg.
Hoop voor je dat je snel een nieuwe baan vind, de uitzenbureaus hebben gelukkig weer volop banen in hun systemen en dat is vaak de snelste weg naar een nieuwe baan. succes en sterkte meid.
Jeetje Anne-Marie wat ontzettend balen zeg. Ik denk dat je niet bang moet zijn voor de WW hoor. Je gaat nu eerst eens rustig rond kijken voor een andere baan en laat je baas maar eens goed uitleggen wat de reden is dat hij je op deze manier beoordeeld heeft. Het is wel erg vreemd dat jij een heel ander beeld had dan hij.
Zoals ik al zei was ik een paar jaar geleden niet meer zo happy in mijn toenmalige werk en volop aan het solliciteren toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Ik ben toen wel doorgegaan met solliciteren en heb bij het 2de gesprek dat ik ergens had waar het mij leuk leek om te werken gemeld dat ik 3 maanden zwanger was (dit ben je niet verplicht!!). Ik werd desondanks aangenomen. Nu was dit voor mij wel iets anders omdat ik een vaste aanstelling had bij mijn oude baas dus dat is iets makkelijker praten.
Verder krijg je inderdaad 16 weken 100% van je laatstverdiende salaris bij zwangerschaps/bevallingsverlof van het UWV (wel met een bepaald maximum dagloon) dus mocht je in februari zwanger blijken en in juni nog niets anders hebben…
Anne-marie - wat vervelend voor je! Ik vind dat echt niet netjes van je baas. Als hij een probleem had met je performance (en dat geloof ik niet) dan had hij dat eerder moeten zeggen… onprofessioneel zeg!
Succes met zoeken. Misschien vind je je droombaan? Ik ga 1 februari ook met een nieuwe baan beginnen. Ik heb meer dan 4 jaar bij Canon gewerkt in Amstelveen maar dat was 3 uur per dag met de trein. Nu ga ik in Utrecht werken. 400m van mijn huis
GAAF
Jammer genoeg ben ik gisteren ongesteld geworden. Hopelijk word februari een goede maand vor de juli stoppers!
werk ze
Suze
Jammer Suze dat het deze maand niet gelukt is maar ja jij begint ook 1 februari met je nieuwe baan en het scheelt een hoop uitlegwerk.
Tjee 3 uur met de trein dan viel mijn vorige werk nog mee met 67,5km waar ik ongeveer een uurtje over doe met de auto. En nu 400m dat kun je lopends doen zeg, dat is helemaal perfect zeg. Heel veel succes je eerste werkdag donderdag.
Bij mij is de boel waarschijnlijk toch nog niet zo goed op regel als verwacht aangezien ik nog streeds niet ongi ben en ook nog niet die krampen enzo heb die ik altijd vlak voor mijn ongi heb. Dus nog maar even afwachten, ik ga me in ieder geval niet gek maken door elke dag te testen en wacht zeker nog tot woensdag voordat ik weer test.
@Anne-marie wrote:
Ik heb afgelopen week al getest en negatief en ben gisteren ongesteld geworden. Eerder dan verwacht!
Mijn volgende NOD is dus 22 februari.
Weer een nieuwe kans! Hopelijk is het nu wel raak!
Zelf test ik eerlijk gezegd liever niet… ik ga dat pas doen als ik echt een week over tijd ben ofzo. Anders maak ik mezelf helemaal gek waarschijnlijk… Maar ja, bij jou zal het omgekeerde wel gelden.

@Anne-marie wrote:
Over banen gesproken, ik ben sinds juni begonnen bij een nieuwe werkgever. Afgelopen week beoordelingsgesprek gehad. Waaruit ik concludeer dat mijn contract niet verlengd gaat worden per juni 2007.
Je werkgever had dit toch wel eerdere aan moeten geven. Dit is geen stijl toch? Gelukkig heb je nu voldoende tijd om iets nieuws te zoeken. Hopelijk vind je snel iets.
Na een half jaar ben ik nu sinds een paar weken aan het tempen. Ik had dit veel eerder moeten doen! Ik zie nu duidelijk een temperatuursverhoging van 0,3 graden, exact op dag 14 én 15 van de cyclus.
Het geeft toch een stukje houvast. Als het deze keer niet raak is, dan weet ik in ieder geval voor de volgende cylcus wanneer er geklust moet worden.
Tempen jullie eigenlijk?
Nee hier wordt niet getempt. Het lijkt me zo een gedoe. En ik heb ook zoiets van “komt het dan komt het en anders helaas”. We zijn al gezegend met een heel mooi kind en als dat alles is wat er in zit voor ons dan is dat blijkbaar zo voorbestemd…(maar dat betekend niet dat ik het niet elke maand weer berespannend vind hoor :mrgreen: ).
Buiten bovenstaande wil ik ook gewoon seksen wanneer ik daar zin in heb en niet omdat het “moet”.
Maaarrrr ik kan me heeeel goed voorstellen dat er veel meiden zijn die hier heel anders over denken!!
@Marion wrote:
Nee hier wordt niet getempt. Het lijkt me zo een gedoe. En ik heb ook zoiets van “komt het dan komt het en anders helaas”. We zijn al gezegend met een heel mooi kind en als dat alles is wat er in zit voor ons dan is dat blijkbaar zo voorbestemd…(maar dat betekend niet dat ik het niet elke maand weer berespannend vind hoor :mrgreen: ).
Buiten bovenstaande wil ik ook gewoon seksen wanneer ik daar zin in heb en niet omdat het “moet”.
Dat begon mij ook wel te storen inderdaad en had ook geen zin in gedoe met een thermometer. Had ook nóóóóóit gedacht dat het ooit zover zou komen. Maar ja, ik heb eerlijk gezegd wat last van tijdsdruk. Ben pas 35 geworden (nog steeds kinderloos) en dan sta je er toch wel anders in…
Annemarie, wat een gedoe met je werk! Kan me zo goed voorstellen dat je het daardoor echt niet meer naar je zin hebt. Hoop zo dat je snel iets anders en heel leuks vind. Motivatie vinden als je weet dat je contract niet verlengd wordt is alleen maar moeilijker hoe dichter je bij de datum komt weet ik uit ervaring. :hug: :-*
Spannend Sanne, je mag bijna met je nieuwe baan beginnen!
Voor diegenen die ongesteld zijn geworden: ik blijf voor jullie duimen dat jullie snel zwanger worden .
Tempen heb ik trouwens nooit gedaan. Wel had ik rond de tijd dat ik zwanger werd echt een dipje. Had gewoon geen zin meer om steeds maar weer te vrijen voor een kindje, maar mijn man wildde zo graag een kindje dat het toch gebeurd is :mrgreen: .
Verder hier gisteren een echo gehad. Heb me er veel te druk voor gemaakt omdat ik bang was dat het niet goed was (heb nu dus een migraine-aanval als straf :? ). Las zoveel over miskramen en missed abortions hier dat ik er echt bang voor werd dat het bij mij ook mis zou zijn. Gelukkig was alles goed en zagen we een stevig kloppend hartje en een beebje wat het mondje open en dicht deed en met de armen/benen zwaaide :inlove: .
Liefs Stephanie
Stephanie, zie je nou wel zorgen om niets gemaakt. Ben blij te horen dat alles goed gaat en het was vast super zoveel leven in je buik te zien.
Linde wat goed dat je de ovulatie hebt gespot, kun je idd wat gerichter klussen.
Hier nog geen teken van :evil: dus nog maar verder afwachten heb gisteren aan het eind van de ochtend toch nog maar een testje gedaan (heb er toch nu nog 5 Matcare op voorraad) maar nog steeds negatief. Het zijn vast de zenuwen voor mijn nieuwe job, morgen beginnen en ik ben zo benieuwd of deze wel leuk is :shifty:
Jammer dat het steeds negatief is en dan ook niet menstrueren.
Wat voor werk ga je doen??
Ja het is weer lekker onduidelijk hier. Maar om je vraag te beantwoorden Annemarie ik ga werken als boekhouder bij een productiebedrijf. Dat is altijd een lekker rekbaar begrip en best wel een veelzijdige job .