Juli 2006 stoppers deel 6, al 11 zwanger

Hallo dames,

Hierbij open ik het nieuwe deeltje met een nieuw lijstje. Alle wijzigingen kun je gewoon posten of even een pb’tje naar mij. In dit deeltje gaan we minimaal voor 9 zwangeren erbij en dat moet toch kunnen omdat we langzamerhand de 6 maanden grens passeren. Succes iedereen!

Groetjes

Sanne

Ik ga ervoor hoor. Mijn NOD is 27 januari. Zit dus nu middenin mijn vruchtbare periode. En we zijn flink aan de klus natuurlijk.

Ik krijg net een mailtje van mijn overbuurvrouw, of ik zin heb om namens de buurtveriniging alle kraamvisites met haar te gaan doen.

Lijkt me heel leuk!

Ik herhaal mijn vraag hier voor de zekerheid maar even…

Aan de dames die nu zwanger zijn of al eens zwanger zijn geweest: wanneer komt die beruchte misselijkheid om de hoek kijken? Spreek je dan over dagen of weken?

Of misschien zijn er vrouwen die er gewoon helemaal niets van gemerkt hebben in het begin?

PS: Ben vandaag ongesteld geworden. :frowning:

Vanaf morgenvroeg ga ik iedere dag tempen.

Ik ben geen enkele dag misselijk geweest, ook de 2e keer niet alhoewel ik de miskraam al met 6 weken had, due misschien is dat te vroeg om misselijk te worden.

Over het algemeen zou denk ik vanaf de 6e week de misselijkheid toeslaan en in de regel is dat over bij 12 weken.

Ik ben mijn eerste zwangerschap welgeteld 1 ochtend kotsmisselijk geweest (net toen ik een sollicitatiegesprek had :shock: ) maar verder gelukkig nergens last van gehad.

Sommige mensen hebben het de hele zwangerschap maar over het algemeen genomen is het toch de eerste 12 weken van de zwangerschap dat je er last van hebt (mijn zusje heeft het bij alle drie de zwangerschappen de 1ste drie maanden gehad, zo wist ze ook dat ze weer zwanger was :wink: ).

:evil: :evil: helaas!

Ik denk dat februari 2007 mijn maand wordt!

@Marion wrote:

:evil: :evil: helaas!

Ik denk dat februari 2007 mijn maand wordt!

Ja, balen is dat hè? Ik ga ook voor februari. :slight_smile:

@Anne-marie wrote:

Ik ben geen enkele dag misselijk geweest, ook de 2e keer niet alhoewel ik de miskraam al met 6 weken had, due misschien is dat te vroeg om misselijk te worden.

@Marion wrote:
Ik ben mijn eerste zwangerschap welgeteld 1 ochtend kotsmisselijk geweest. Mijn zusje heeft het bij alle drie de zwangerschappen de 1ste drie maanden gehad, zo wist ze ook dat ze weer zwanger was.

Hoi Anne-marie en Marion,

Het komt er eigenlijk op neer dat je binnen 2 weken geen verschijnselen kunt te verwachten? Dus dat je voor de volgende NOD dat niet zult voelen zeg maar. Het stomme is dat ik na de ovulatie bij ieder krampje of steekje hoop krijg… ‘zou het dan nu écht raak zijn’?

Maar ja, dat is dus eigenlijk onzin, want dat kan dus eigenlijk helemaal nog niet.

Op naar februari! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! :smiley:

Marion & Linde - Ik hoop dat het februari wordt!

We zijn nu weer aan het klussen voor de eerste keer na de mk. We zijn veel meer cautious nu dat we weten dat he slecht kan gaan. Maar ja, no risk, no reward.

werk ze

Suze

Linde & Marion jammer dat het deze maand niet gelukt is mischien volgende maand.

Mijn NOD is 25 januari en we hebben netjes vanaf 6 januari om de dag geklust dus ik heb goede hoop :pray:.

Wat leuk Annemarie dat je mee mag kraamvisiten met je overbuurvrouw. Wie weet zijn al die hormoontjes besmettelijk :wink:.

Suze, kan me goed voorstellen dat je met gemengde gevoelens weer gaat proberen zwanger te worden. Een kennis van mij heeft eerst een miskraam gehad met 10 weken en zegt nu ook wel dat pas na de 12 weken, toen de echo en nekplooimeting goed bleek te zijn, ze pas echt kon genieten van haar zwangerschap. Ik denk dat je onbewust gewoon nog niet zo blij durft te zijn als die eerste keer dat je zwanger blijkt te zijn.

@Suze wrote:

Marion & Linde - Ik hoop dat het februari wordt!

We zijn nu weer aan het klussen voor de eerste keer na de mk. We zijn veel meer cautious nu dat we weten dat he slecht kan gaan. Maar ja, no risk, no reward.

werk ze

Suze

Wat fijn dat iedereen zo meeleeft, vind het heel fijn dat ik er niet alleen in sta. Vandaag een thermometer gekocht, morgen maar 's tempen. Na een half jaar wil ik toch wel weten hoe het zit. Hopelijk kunnen we nu beter raak schieten.

Ik hoop dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen. Ik kan me wel voorstellen dat je het een beetje eng vind. Maar zoals je zegt; niet geschoten is altijd mis.

Jij ook veel succes!

Suc6 allemaal weer!

Wordt wel weer tijd voor een zwangere hier hoor!

Ik was trouwens bij Demi ook niet misselijk en nu ben ik het wel flink geweest hoor. Vanaf een week of 7 tot een week of 13 denk ik.

Moest heel de dag door blijven eten (hoe kan het toch dat ik dadelijk tonnetje rond ben?) en dan ging het wel.

Voor je NOD is volgens mij wel vroeg om écht misselijk ofzo te zijn, maar goed ik weet het ook niet zeker dus!

groeten

muts

Tjee, wat word ik moe van mijzelf zeg. Hadden jullie dat ook de eerste keer dat jullie serieus aan de slag gingen dat je gewoon ervan overtuigd bent dat het raak is? Het slaat nergens op en ik zit me denk ik helemaal gek te maken :wall:. Nog 8 dagen tot mijn NOD tjee wat duren de weken lang zo zeg. En dat terwijl ik het momenteel zo druk heb met sollicitatie gesprekken etc. Ik ben al dik een week de hele dag licht misselijk en 's avonds kan ik haast niet in slaap komen. Mijn vriend lacht me al uit dat ik zo doe terwijl hij zelf ook harstikke zenuwachtig is. Pffffff, sorry voor deze klaagzang maar ik moest het even kwijt :roll:.

hahah Sanne, nou ik denk dat we daar allemaal last van hebben (hoewel je jezelf natuurlijk voorneemt om het allemaal zijn beloop te laten en er niet te veel aan te denken :oops: ).

Hai meiden,

Heb een tijd niet meegeschreven omdat ik niet teveel bezig wildde zijn met zwanger worden. Maar ik wildde jullie nu graag laten weten dat ik zwanger geworden ben. Vind het allemaal ontzettend eng omdat ik overal lees dat het mis gaat en bij Ruben verliep de zwangerschap ook helemaal niet goed. Tot nu toe lijkt het allemaal in ieder geval wel goed te gaan.

Ik ben 27 augustus uitgerekend volgens mijn en de verloskundige haar berekening, maar ik weet het 29 januari zeker. Dan krijg ik de termijn echo.

Voor diegenen die nog niet zwanger zijn: ik hoop zo dat jullie binnenkort ook zwanger worden en dat alles goed mag gaan :pray: .

Liefs Stephanie

ps. Sanne, bedankt voor je lieve berichtje en voor jou ga ik helemaal duimen dat het deze ronde raak zal zijn!

Stephanie, zoals je ziet heb ik het lijstje en aantal zwangeren direct aangepast. IK hoop dat al die zorgen helemaal voor niets blijken te zijn 29 januari en dat er een sterk en gezond frutseltje in je buik groeit.

Bedankt dat je voor me aan het duimen bent, ik hoop dat het helpt.

Marion, yep inderdaad. Ik wil er absoluut niet teveel mee bezig zijn maar zit ondertussen wel 2 keer per dag even op KOK :oops: ha,ha,ha

Proficiat Stephanie :-* , hopelijk zijn de overige juli stoppers allemaal snel zwanger, we naderen de gemiddelde 8 maanden!!!

@Linde wrote:

Ik herhaal mijn vraag hier voor de zekerheid maar even…

Aan de dames die nu zwanger zijn of al eens zwanger zijn geweest: wanneer komt die beruchte misselijkheid om de hoek kijken? Spreek je dan over dagen of weken?

Hier begon de misselijkheid met ongeveer 6 weken. Had eigenlijk al wel door dat ik zwanger was. Ongeveer een week na mijn eisprong verloor ik een druppeltje bloed en rond die tijd begon ik ook last te krijgen van mijn schaambot. De maanden ervoor was ik regelmatig misselijk tijdens de laatste week van mijn cyclus, maar de maand dat ik zwanger werd dus niet.

Ik heb met Mat Care getest op 2 dagen voor mijn NOD, maar toen was de test negatief. Op de NOD was hij wel positief en ook de digitale Clear Blue test was positief (moest ik van mijn Man doen want die wilde mijn niet geloven. Vond het streepje niet duidelijk genoeg :mrgreen: ).

Bij mijn eerste zwangerschap was ik trouwens wel bijna meteen :sick: en hing ik dagelijks boven de wc/wasbak, maar nu heb ik alleen wat gekokhalst en niet overgegeven :dance: .

@secreetje wrote:

Hier begon de misselijkheid met ongeveer 6 weken. Had eigenlijk al wel door dat ik zwanger was. Ongeveer een week na mijn eisprong verloor ik een druppeltje bloed en rond die tijd begon ik ook last te krijgen van mijn schaambot. De maanden ervoor was ik regelmatig misselijk tijdens de laatste week van mijn cyclus, maar de maand dat ik zwanger werd dus niet.

Hallo ervaringsdeskundige! :slight_smile:

Echt super dat het raak is bij jou!

Ik heb inmiddels al gelezen van de andere dames dat je eigenlijk (gemiddeld genomen) niet zo veel van de zwangerschap zult merken voor je NOD. Ik ga me dus ook niets meer in mijn hoofd halen zodra ik iets denk te voelen. Bij jou dus nu ook pas na 6 weken.

Nogmaals van harte! Geniet ervan!

Stephanie van harte, fantastisch. Hoop dat je zorgen na je termijnecho een beetje weggenomen zijn en dat je dan vollop kunt gaan genieten van je zwangerschap!!