Aha, nu snap ik het idee van samenlevingstest. Ik zat al allerlei andere dingen te bedenken :oops: (in de zin van hoe je met elkaar omgaat: stress/ ruzie/ takenverdeling ofzo want dat kan ook van invloed zijn)
Maargoed: met mijn erfelijkhiedsonderzoek. Ik ben met 20 weken voor een echo in het LUMC geweest. Daar was niet veel te zien behalve dat het kindje goed volgroeid was maar wel een weekje achterliep qua groei. Dus hij/ zij zat onderaan de groeicurve. Dat hoeft niks te betekenen maar moet wel in de gaten gehouden worden. Als ze het nodig vinden kunnen ze later nog een echo doen om te zien of het is bijgetrokken. Indien dit niet het geval is, kan volledige rust aangeraden worden zat alle energie naar de kleine gaat. Maargoed, zover is het nog niet. Ik mag tot week 34 bij mijn eigen verloskundigen blijven (ik heb er 2) en daarna ga ik onder controle bij het ziekenhuis. Verder hebben ze eigenlijk niks gedaan. Maarja, de ziekte is zo onbekend dat men ook echt niet weet wat te doen. De ziekte komt meestal pas naar voren op het moment dat de baby geboren is. We moeten dus afwachten.
Groeten Marg
Marg begrijp ik dat ze pas na de geboorte van de kleine iets kunnen aangeven of hij/zij hetzelfde heeft als jou?
Fijn dat je rond de 34 weken nog een controle echo krijgt.
Hier alles goed. Heb alweer een paar nachten echt goed geslapen, daarvoor een week niet goed, dus dit is een verademing. Ben wel moe, want ik heb de afeglopen weken steeds een dag vrij gehad in de week en dat ritme beviel me beter. Kon ik een ochtend lekker uitslapen. Vandaag en morgen nog werken en dan 6 dagen vrij. Volgende week vrijdag moet ik wel werken.
@linkie wrote:
moonfire
zie net dat je vandaag je 20 weken echo had…en???
super lijkt me dat weer even een beeld van je baby en een bevestiging dat alles goed zit!
idd ik heb de echo gehad !!
en alles ziet er heel erg goed uit !
er is totnutoe geen reden waarom ik naar t zkh zal moeten gaan…
ook is er nog geen spoor van zw-diabetis !!! :dance:
ben ook gisteren bij de VK geweest mn bloeddruk is 119/60 en mn gewicht is nog steeds het zelfde bij hem: bij de intake 20-02 was ik 89,6 kg en nu 17-05 precies 90 kg

hier staan de foto’s…
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=14583&start=180
@Moonfire wrote:
ben ook gisteren bij de VK geweest mn bloeddruk is 119/60 en mn gewicht is nog steeds het zelfde bij hem: bij de intake 20-02 was ik 89,6 kg en nu 17-05 precies 90 kg![]()
Moonfire, ik snap je gewicht verhaal niet echt. Ben je in de periode dat je zwanger bent niet aangekomen? Dus enorm afgevallen?
Ik ben nu 2,5 kilo aangekomen. Valt dus ook mee! Ik ben in het begin zo een 5 kilo afgevallen (tjee, daar heb ik vroeger tijden voor moeten lijden!) dus als je alles zou optellen zou ik nu zo een 7,5 kilo zijn aangekomen.
Marg
@linkie wrote:
ik snap dat sommigen niet meer willen schrijven omdat het te pijnlijk is, maar het is wel leuk om zo veel mogelijk hetzelfde clubje te houden, zwanger of niet zwanger.
ik zelf vind het harstikke leuk om te horen hoe het met alle zwangeren gaat!
dat klopt ook, het is niet zo dat ik wegblijf omdat ik zwanger ben, heb alleen soms te weinigtijd om alles bij te lezen en te schrijven...
sorry, maar zal proberen om me iets vaker te laten zien hier !!
en natuurlijk ook te schrijven....
@marg248 wrote:
Moonfire, ik snap je gewicht verhaal niet echt. Ben je in de periode dat je zwanger bent niet aangekomen? Dus enorm afgevallen?
idd ik ben nog steeds niets bijgekomen :roll:
dus idd ben ik ietsjes afgevallen als je de zwangerschap niet mee doet rekenen...
( heb ik strakjes iets meer speling om nog 12 kilo bij te komen.... )
in de tijd dat ik veel zal moeten rusten en veel ijsjes ga eten..."de zomer" hihihi :dance:
Ik ben nu al 5 kg aangekomen, maar eet eigenlijk niks meer dan voor mijn zwangerschap. Mijn buik is volgens de vk als best groot voor de eerste en verwacht dat ik veel vruchtwater heb en dat maakt je ook zwaarder. Ze gaf ook aan dat sommige van niks aan de eind van hun zwangerschap 20 kg zwaarder wegen en iemand die eet voor 2 er maar 10 is aangekomen. Ach we zien wel als het na de zwangerschap er ook zo makkelijk afgaat vind ik het niet erg.
Alweer bijna weekend heerlijk !!!
het belangrijkste is dat he gezond eet…
en idd vocht is heel erg veel kilo’s
maar dat ben je na de bevalling ook alweer kwijt binnen een paar dagen ( zeggen ze )
ik sprak gisteren met een meid die was 54kilo bijgekomen :shock:
tijdens de zwangerschap…
en bij mij komt de tijd ook nog dat ik veel ga bijkomen,
want daarvoor eet ik tegraag hartige dingen
he meiden
wat leuk thuis komen zo met weer zoveel verhalen op het forum…toppie! :dance:
marg
spannend hoor dat ze uiteindelijk pas iets kunnen zeggen wanneer de baby daadwerkelijk geboren is.
houdt het je veel bezig of kun je het wel aardig loslaten?
je blijft in ieder geval goed onder controle lees ik, dus dat geeft vast al een stukje rust.
een week achter in de ontwikkeling dat is toch nog niet zo’n ramp of wel? :think:
welkom
vervelend dat je steeds zo moe was, gelukkig nu weer een beetje bij gekomen.
is wel een nadeel van zwanger zijn lijkt mij, moeheid en andere kwaaltjes maar aan de andere kant heb je het er dubbel en dwars voor over lijkt mij!
moonfire
mooie echo’s zeg! harstikke duidelijk ook!
en jullie weten dus ook al dat jullie er een zoontje bij krijgen, dat is makkelijk namen kiezen en shoppen!
leuk dat je ook vaker probeert te schrijven hier, gezellig.
jeetje man 54 kilo aangekomen, hoe krijgt iemand t voor elkaar!! :shock:
Hallo allemaal,
de pillen hebben hun werking gedaan. Op maandag had ik de laatste en op donderdagavond werd ik ongi. Tot afgelopen maandag zo’n beetje, Dat is normaal voor mij, dus nu hopen dat ze door boven in die hersenkamer snappen wat de bedoeling is vanaf nu.
Op de vraag of ik nu eisprong heb? Denk dat als nu m’n cyclus op gang komt ik er gewoon vanuit kan gaan dat ik 2 weken na vorige week donderdag, of makkelijker rond volgende week donderdag een eisprong heb, toch? Of het moet zo zijn dat het nu nog steeds niet "normaal"is, dan is het gokken en weet je pas zeker dat dat je een eisprong hebt gehad als je weer ongi wordt, maar ja hoef jullie niet uit te leggen dat dat lekker makkelijk is als je zwanger wilt raken…
Hou jullie op de hoogte.
Groetjes
Nic fijn dat de pillen hun werking hebben gedaan, nu hopen dat het natuurlijk raak mag zijn deze ronde, maar dat anders je cycles mooi op gang blijft en niet weer zo lang op zich laat wachten.
Moe zijn met wat klachten heb je graag over tijdens je zwangerschap
Mijn hamsters hebben weer allemaal een schoon hok. Ik heb bu ook 4 jonge konijntjes liggen die net als hun moeder enorme kroelers zijn ookal zijn ze pas 2 weken. Ze passen nog precies in je hand en dat vinden ze geweldig dat geaai. Een ander nestej, dat zijn er 8 die houden er juist niet zo van, die zien me als degene die eten voor ze heeft, maar die zijn inmiddels ook al weer 4 weken oud.
Ik hoop over een week of 2 toch wel de eerste jonge geitjes te hebben, want dat is zo leuk als die door de wei spelen.
Ooooh, ik dacht dat jullie helemaal niet meer schreven…blijkt dat ik geen abonnement meer had op dit topic! :oops: Erg he?
Ik heb net een beetje bij zitten lezen en ga even lekker verzameld reageren.
Ik heb een poosje terug bij ‘hulp gevraagd’ de vraag gesteld waar ik het beste een topic kon openen voor de zwangeren van juli 2005. Nou, dat ging weer lekker, want de enige reactie die ik erop kreeg was dat er geen groepjes gevormd moesten worden, omdat niet op dit forum paste. (Of zoiets) Nou ja, dan maar hier verder kletsen, toch?
En als de niet-zwangeren het vervelend vinden, wil ik het echt heel graag weten!
Verder gaat het met mij wel goed. Ik ben gigantisch dik, maar toch nog maar 4 kilo aangekomen. Volgens mij heeft het zich verplaatst van de rest van mijn lijf naar mijn buik, hahaha!
De kleine is geweldig druk en dat is grappig als mijn buik steeds heen en weer schudt. Behalve als ik wil slapen dan…
Nog drie weken werken en dan ga ik met verlof, ik kijk er al erg naar uit.
En verder… Oh ja, het is een meisje! :inlove:
En volgende week heb ik nog meer leuk nieuws, maar daar kan ik nu nog even niet op ingaan. De kans dat het door anderen gelezen wordt, is nog een beetje te groot. Maar woensdagavond, of donderdagochtend laat ik het weten! :mrgreen:
En volgende keer zal ik weer wat meer op iedereen reageren, beloofd!!
Cynthia je maakt mij nieuwschierig, ik heb een flauw vermoeden ben benieuwd of het klopt.
Ja dames zeggen he! als jullie de zwangeren vervelend vinden.
Mijn kindje groeit niet goed en ik ga weer minder werken 4x4.
Ook heb ik besloten eerder dan de 4 wk met verlof te beginnen nu wordt dat op 21 juni (mijn verjaardag ).
Alles voor mijn kleintje hij/zij is 5 cm te kort en kan dit weer inhalen met rust.
Fijn weekend en tot snel :-* Nala
En goed op je linkerzij slapen Nala, dat schijnt voor de bloedtoevoer beter te zijn. Dat las ik tenminste pas…
Gaat wel goed komen joh!
(Ik pb je wel even! )
@nala
hopenlijk ga t strakjes weer beter met je beeb, en dat die dppr de rust lekker gaat groeien !!!
@Cynthia
gefeliciteerd met je dochter !!!
en ik ben razend benieuwd naaar je groete nieuws zeg !!!
@nic
ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: heel hard voor je dat de medicatie zn werk goed gaat doen !!!
@en alle andere klussende-dames
heel erg veel succes en hopenlijk mogen jullie ok binnenkort goed nieuws gaan schreeuwen over t forum…
ik duim voor jullie alle 6…
:thumbup: :thumbup:
Nala hopelijk groeit de kleine nog wat bij.
Cynthia leuk een dochter op komst. Ik ben ook nieuwsgierig naar je nieuwtje.
Net manlief uitgezwaaid die is met vrienden naar een soort van zwarte cross en ik vind dat ook wel leuk, maar langer dan een half uur echt staan zit er vandaag niet in, mijn heup is erg gevoelig. Dus hij weg en ik weer thuis, maar ach voor een goed doel denk ik maar.
Hier geen nieuws, maar wel even een berichtje om te zorgen dat het topic levend blijft
Het weekend wat geschilderd in de babykamer (jaja, met verf dit “mag”) en ik heb onze trapkast maar eens opgeruimd. Als je niet oplet heb je allerlei etenswaren staan die over de datum zijn. Ik heb veel weg moeten gooien. Een betere kijk op kastmamangement (hoe deel ik mijn voorraadkast zo goed mogelijk isn) zou voor niet verkeerd zijn :oops: .
Hebben jullie een goed weekend gehad?
cynthia
leuk dat je weer komt buurten en dan ook nog allemaal nieuwtjes!!
raar he dat je soms dan ineens geen mailtjes meer krijgt wanneer er een nieuw bericht is, heb ik ook wel eens gehad.
maar goed ik hou het topic natuurlijk nu extra in de gaten want ik ben benieuwd naar je grote nieuws!
nala
goed dat je nu voor jezelf en je baby kiest, wie weet is hij/zij dan in no time weer zoals het hoort.
succes!
ik ben dit weekend lekker weggeweest in een hotel, al zat het weer absoluut niet mee.
maar desondanks hebben we ons prima vermaakt en is het voorbij gevlogen.
Thanks dames! ik hoop ook dat de rust werkt
Maar van slapen op je linker kant heb ik nog nooit gehoord!! :think:
dus voor rechts geld dat niet??
:-* :-* Nala
Hoi allemaal!!
Hoop dat het goed gaat met iedereen en speciaal voor de dames die nog niet zwanger zijn… :-*
Hier alles goed. Was vandaag bij de VK en mijn bloeddruk is iets aan het stijgen dus ik ga t ook maar wat rustiger aan doen… :roll:
Nala, het feit dat men zegt dat op je linkerkant slapen/ liggen beter is, klopt wel, maar het is niet zo dat wanneer je het niet doet je kind ineens veeeeeel minder zuurstof krijgt ofzo.
Ik vind het persoonlijk altijd een beetje onzin, want dat zou betekenen dat je jezelf 's nachts maar beter kan vastbinden in bed, want je ligt echt niet de hele tijd op je linkerzij te slapen… (dat ga je ook niet volhouden)
Als je op linkerzij ligt ipv op je rug dan hebben de grote vaten die van jou naar het kind gaan meer ruimte, zodat er ook meer bloed doorheen gaat. En meer bloed betekent meer zuurstof en dat bij elkaar zorgt er weer voor dat je kind meer dan voldoende krijgt van alles wat hij/ zij nodig heeft! Maar het scheelt maar iets hoor!!! Daarom zal je dat ook nooit van je VK horen, want het is niet te doen en ook niet nodig!
Maar ik begreep dat je kindje iets achter loopt qua groei? Hoeveel dan?