Juli 2005 stoppers (deel 7) 12 v.d. 18 zwanger!!!!!!

Mowie, fijn dat de tandarts je heeft kunnen helpen. Hopelijk trekt de pijn nu snel helemaal weg.

nala

15 mei gaan we naar de gyn, dus nog 2 weken geduld.

mowie

sterkte met je ‘bekkie’

Hallo allemaal :smiley:

Ik ben nog maar net nieuw op het forum. Zat wat topics te lezen en kwam toen deze tegen. Ook ik ben een juli-2005-stopper. Dus een reactie kon natuurlijk niet uitblijven :stuck_out_tongue:

Ik loop sinds februari bij de Gyn. Diagnose Endometriose. Mijn NOD is 29 mei (voor het eerst zonder pil een normale cyclus!)

Heb de uitslag van het bloedprikken binnen. En…niks afwijkends. Moet nu nog 3 dagen die pil slikken en dan zou het dus toch allemaal op gang moeten komen. Met de huisarts afgesproken dat ik haar op de hoogte houd. Uiteraard blij dat er geen gekke dingen uit het onderzoek zijn gekomen. Dus toch “gewoon” wat langer de tijd nodig na het stoppen. Hoop dat die pil inderdaad zo werkt dat daarna je cyclus normaal wordt, maar goed realiseer me natuurlijk wel dat het geen "toverpillen"zijn. Maar om daar achter te komen duurt dus nog even, denk dat het wel een dag of 2/ 3 zal duren na de laatste pil voor je ongi wordt, dus dan zijn we al weer een week verder, dan laten we zeggen een week ongesteld en dan nog 3 weken voordat het weer zover zou moeten zijn. Kortom de komende 5 weken blijft het zo-wie-zo afwachten.

Groetjes

Hoi meiden,

Ik had gisteren ook al vrij, dus een lekker lang weekend! Na een dagje strand, vandaag op de tennisbaan van het zonnetje genoten. Met een zeewindje erbij was dat goed uit te houden.

Maarreh, jullie lezen zelden meer iets van mij. Zoals sommigen waarschijnlijk nog wel weten, rommelde het in mijn relatie. Aangezien ik dat voorlopig niet meer tot een zwangerschapswens zie leiden, kom ik hier ook niet meer zo vaak. Ik lees nog wel regelmatig mee hoor, maar ik kan dus wel uit het lijstje.

Morgen lekker nog een dag vrij. 's Middags heb ik kantinedienst, maar voor die tijd ga ik weer lekker van het zonnetje genieten. Eerst nog even skeeleren denk ik. Ik heb een leuk rondje bij ons in de buurt, dus dat probeer ik nu regelmatig te doen. Lekker met de mp3-speler op met een beetje opzwepende muziek, hihi.

Fijn weekend nog!

Liefs,

Garfield

Leuk Garfield dat je toch nog even van je laat horen. Ik begrijp dat jullie toch gaan proberen verder te gaan met jullie relatie, maar de kinderwens even laten voor wat het was. Succes er verder nog mee en hopelijk zien we toch nog weer een keer actief meeschrijven bij een topic.

Nic fijn dat er niks is uitgekomen, maar nu wordt het extra spannend wat je cycles gaat doen na deze pillen. Hopelijk slaan ze goed aan bij je.

Yana, welkom hier. Het is hier tegenwoordig wat rustig met schrijven, omdat er al een heel stel zwanger zijn. We proberen altijd nog wel mee te lezen en af en toe schrijven we wat mee.

Met mijn zwangerschap gaat het prima, krijg zo langzaam aan al een mooi buikje.

yana

leuk een nieuw ‘gezicht’ erbij!

vervelend dat je endometriose hebt, heb je er veel last van?

hoe gaat dat nu verder?

nic

fijn dat de uitslag van het bloedprikken goed was, maar nu is het afwachten of de ‘pillen’ hun werk gaan doen.

wordt spannend dan over een aantal weken want ja je kunt natuurlijk dan ook zwanger zijn wanneer de cyclus niet op gang komt!

heb je ondanks dit alles wel gewoon een eisprong?

garfield

knap dat je toch blijft meelezen ondanks je relatietroubels en het (even) laten van proberen zwanger te worden!

sterkte en succes, wie weet voeg je je over een tijdje weer bij ons?

krabje

je bent alweer over tijd zo te lezen, is het nu dan echt raak voor je!!!

let’s hope so!

het wordt tijd voor een nieuwe zwangere!

:pray:

Hoi Yana,

welkom hier… Het is op het moment wat rustig met schrijven. Ik hoop dat je niet al te veel problemen hebt ivm je endometriose. Je kan er, naar wat ik gehoord heb, behoorlijke last van hebben!

Garfield: heel veel sterkte met alles. Lees rustig mee en zet je leventje op een rijtje. Moeilijk hoor… Ik hoop ook voor jou dat jullie/ jij er snel uit bent.

Verder wens ik alle dames alle goeds toe.

Ik heb weinig nieuws te melden. Het gaat gewoon goed en ben blij dat het mooie weer eindelijk tevoorschijn wil komen.

Marg

Okay linkie! voor dat je het weet is het zover.

Hou ons op de hoogte.

ben te moe om verder te reageren kom binnenkort weer kletsen.

Kus Nala

Hoi hoi…

jammer zeg dat er nog steeds een paar dames niet zwanger zijn…

ik :pray: nog steeds het beste voor jullie en daarom

wil ik wat hormonen hier uitstrooien en hopenlijk mogen we binnen kort allemaal zeggen dat we zwanger zijn…

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

:
: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

:

:

:

ik heb de hormoontjes gevangen, we zijn weer in de klusperiode dus wie weet binnenkort weer een zwangere dame erbij hier! wordt wel tijd he? we doen ons best. verder weinig nieuws te melden.ik geniet lekker van het mooie weer en we klussen nu om de dag in mijn vruchtbare periode. voorheen elke dag, ik had gelezen dat om de dag beter is?? we zien het wel. xxxx kaatje

Hallo ladies, hier weer even een berichtje van mij. Ben inmiddels verhuist maar heb nog geen internet :roll: :roll:

Ook hier weer de :evil: :evil: :evil: gekomen dus we gaan door voor de volgende ronde.

Binnenkort kom ik weer actief meekletsen. Dus tot binnenkort!!!

Veel liefs, Chantal.

Ps. Kaatje je gegevens zijn gewijzigd.

Voor andere gegevens even een pb sturen en dan komt het goed.

Elke keer als ik kijk hoop ik weer te lezen ZWANGER!!!

maar helaas. :cry:

Ik blijf duimen :thumbup:

Succes hoor dames ik gun het jullie zo :: :: :: :: :: ::

Liefs Nala

Nala

Dat zijn lieve woorden!

Ik hoop idd ook dat er snel weer zo’n positief bericht hier te lezen staat!

Vandaag zijn wij naar de fertiliteitspoli geweest voor de eerste afspraak.

de kleren konden gewoon aanblijven en er zijn vooral veel vragen gesteld en afspraken gemaakt voor de komende onderzoeken.

Ik moet 2 keer bloedprikken (dag 3 en 21 van de cyclus) om te kijken of er van bepaalde hormonen voldoende aanwezig is.

Naar aanleiding van mijn verhaal ging hij er wel vanuit dat ik gewoon een eisprong heb.

Hubbie moet zaad inleveren en wanneer de uitslag goed is, krijg ik een baarmoederfoto (dit moet wel een pijnlijk onderzoek zijn…ai) en een samenlevingstest hoort bij de eerste onderzoeken.

Over 3 maanden hebben we een vervolg afspraak om alle uitslagen te bespreken en het vervolg te bespreken.

Ik hoop natuurlijk dat we desondanks deze onderzoeken toch nog snel zwanger zijn!

spannend dus allemaal!!

Hoe is t verder met iedereen?

Nog leuke dingen meegemaakt op wat voor gebied dan ook?

Het zou leuk zijn wanneer we allemaal weer wat fanatieker hier gaan schrijven want ik mis het wel zoals het was.

goed plan toch?!

moonfire

zie net dat je vandaag je 20 weken echo had…en???

super lijkt me dat weer even een beeld van je baby en een bevestiging dat alles goed zit!

ja ik kijk bijna elke dag of er weer nieuws is, soms komen hier dagen geen nieuwe reacties. das wel jammer ja. maar iedereen zal het wel druk hebben denk ik(ik ook hoor!). verder heb ik niet echt nieuws. wel een vraag… zijn er middeltjes of tips om die verschrikkelijke pijnlijke borsten iets minder te maken? had het niet toen ik de pil nog slikte. maar ja dat is even geen optie natuurlijk. vanaf mijn eisprong begint het meestal. wel frustrerend want iedereen zegt dat je dat krijgt als je zwanger bent. aangezien ik dat nog niet ben denk ik elke maand… zal het dit keer van een zwangerschap zijn? nu ook weer veel last van mijn borsten en nog 10 dagen tot mijn NOD. iemand tips?? xx kaatje

kaatje

vervelend die pijnlijke borsten, vooral als het al meteen na je eisprong begint.

ik heb geen idee of er dingen zijn die daar tegen helpen.

ik zelf heb er soms last van maar dat wisseld per cyclus.

succes!

Hier een berichtje van mij, om te voldoen aan de oproep om wat actiever te zijn. Ik denk dat sommige dames liever niet meer hier schrijven omdat het zwanger worden langer duurt dan gehoopt. Twijfel, onzekerheid, teleurstelling…… Misschien ook jaloezie t.o.v. de wel zwangeren? En anders om: de zwangeren voelen zich misschien wat schuldig dat het bij hun wel gelukt is. Ik hoop gewoon dat er nu snel een paar dames bij komen die zwanger mogen zijn! Het is jullie allen gegund en het moet gewoon lukken!

Linkie: “fijn� dat je nu geholpen bent en dat ze ook echt serieus onderzoeken gaan doen. Ik hoop dat de komende maanden snel voor je voorbij zullen gaan, dan weet je waar je aan toe bent. Vraagje: wat is een samenlevingstest?

Kaatje: pijnlijke borsten. Ik ken het erg goed, ik had er ook behoorlijk last van. Net als pijn in de buik tijdens de eisprong. Ik zou niet weten wat je er aan kan doen. Misschien eens opzoek naar homeopathische middelen?

Ik heb verder weinig nieuws. Hubbie heeft een “nieuwe� houten boot gekocht (uit 1930). We moeten er nog wel e.e.a. aan opknappen maar dat is natuurlijk het leuke (volgens hem!) Ik ben niet zo een opknapper, maar als je eenmaal je hart verloren hebt aan een houten boot, wil je nooit meer een ander. Aangezien hubbie al 8 jaar een houten sloep heeft, moest deze boot ook van hout zijn. We hebben deze erbij genomen omdat de andere te klein is voor als de kleine er zo meteen is. Er is dan teveel gevaar dat de kleine in het water valt. Deze nieuwe boot is groot genoeg voor 8 personen en er kunnen er 4 slapen. Ideaal dus.

Ik zal ook weer eens van me laten horen.

Wat Marg aangeeft over dat de zwangere minder schrijven, klopt in mijn geval wel. Ik ben dolgelukkig zwanger te zijn en vind het daarom best wel eens moeilijk hier te blijven schrijven als vind ik dat eigenlijk wel leuk om te blijven doen.

Kaatje vervelend die zere borsten, bij mij hielp alleen een andere bh, maar goed dat is bij iedereen anders. Masseren elke avond helpt trouwens bij veel gevallen evt. zelf met wat masseerolie.

Linkie alweer een stap verder, hopelijk kunnen ze jullie verder helpen en mogen we je snel begroeten bij de zwangere.

Dat laatste hoop ik natuurlijk voor alle niet zwangere.

Net even wezen eten bij mama’s, nog even kadootje voor moederdag gegeven. Kreeg ik meteen een paar komkommerplanten mee en tomatenplanten, dus net meteen maar eens even in de groententuin geplant. Die staat inmiddels lekker vol met echt van alles en nog wat: asperges, suikermais, prei, wortels, koolplanten en nog veel meer. Het is wel wat werk, maar wel vers en heel lekker.

welkom en marg

leuk dat jullie wel trouw blijven schrijven hier.

het was verder niet lullig bedoelt hoor, maar ik mis gewoon de begin tijd hier.

ik snap dat sommigen niet meer willen schrijven omdat het te pijnlijk is, maar het is wel leuk om zo veel mogelijk hetzelfde clubje te houden, zwanger of niet zwanger.

ik zelf vind het harstikke leuk om te horen hoe het met alle zwangeren gaat!

marg

een samenlevingstest houdt in dat ik rond mijn eisprong een keer verplicht moet vrijen om vervolgens de volgende dag naar het ziekenhuis te gaan, waar ze een klein beetje van mijn cervixslijm weg halen.

ze kijken dan wat er met de spermacellen gebeurt is.

deze test is wel wat omstreden, want wanneer er geen of geen levende spermacellen worden aangetroffen hoeft dat nog niet meteen te zeggen dat er wat mis is.

mijn gyn doet er dan ook alleen maar wat mee wanneer de test positief is, dus wanneer er wel levende cellen nog aangetroffen worden.

hoe is het met jou ook gezien je erfelijkheisonderzoek ed?