Bij Jo, 40 weken en 4 dagen (de dag voor dus). Volgens mij voelde ik me prima. Heb me rot gevoeld tot de 40 weken (zat veel binnen de laatste weken),dus vanaf de due-date werd ik het zat en ging ik weer dingen ondernemen…
Volgens mij gebeurde er niets bijzonders…kan het me niet herinneren.
De avond ervoor nog gaan eten bij schoonma…het was best nog laat geworden…
Die ochtend 40+5d. erop rond 06.00 uur begon het…
Eli, kan me de dag ervoor weer niet echt herinneren…geen idee wat ik deed. Vast teveel (verhuizing zat er aan te komen).
Het was in ieder geval 40 weken en 5 dagen (was me wel bewust dat ik dus langer zwanger was dan bij Jo).
Als je overtijd loopt,dan ben je je misschien meer bewust dat het elk moment kan gebeuren…
Diezelfde avond, tegen 18.00 uur kreeg ik krampen en iets wat weeen konden zijn…het heeft niet doorgezet. Die nacht starte het rond 02.00 uur weer op…
Ik ben bij Bo ingeleid en heb de dag ervoor gewoon lekker gerommeld. Even nog op de fiets een boodschapje doen, huis een beetje opruimen, dat soort werk.
Bij Nikkie had ik ook een rustig dagje, Bo was naar het kdv. 's Morgens ben ik gestript bij de vk, 's middags ook nog naar het zh voor CTG en echo omdat ik de dagen ervoor Nikkie weinig had gevoeld. Ik was heel rustig, heb niet het halve huis gepoetst ofzo. Beetje rondlummelen. Ik hoopte alleen maar heel hard dat het strippen zou helpen, want ik wilde zo graag thuis bevallen en ik was al 8 dagen overtijd. En 's avonds om 11 uur begonnen idd de weeen en 4,5 uur later was madammeke er…thuis!
Hahaha, ik wist dat ik ergens nog op ons eigen forum iets geschreven moest hebben op de dag(en) voor de bevalling…
Moest even zoeken,maar weet weer wat ik gedaan had…lees ook dat ik kennelijk al buikpijn had,maar in mijn herinnering begon dat later pas…of er hing al iets in de lucht…
Liep dus gewoon nog op een zomerfeest van het kdv de dag vooraf…
Dit is 29 aug 2007 geschreven…de dag voor Eli dus (jammer dat de stukken van Jo die op kok stonden wel weg zijn…)
Zo…terug van het zomerfeest. Was chaos (wat je al gauw hebt met zo’n groep kids)…
Joas was al snel in de ban van (de nep) THEO en THEA voorstelling…hij zat braaf tussen de oudere NSO kids te kijken naar het optreden…
Daarna poppenkast op zijn groep. Daar zat leefde hij zich helemaal in…daarna ff met een loopauto in de disco…en toen was mama moe en papa het zat…zijn iets meer dan een uurtje geweest…aangezien Joas niet helemaal 100% lekker is was dat alweer genoeg.
Heb nog ff staan kletsen met een mama van de oudercommissie…ik heb maar verteld dat ik er binnenkort mee moet stoppen (met net begonnen),maar kan doorgaan tot eind december…dat vond ze fijn aangezien ze kampen met moeizaam leden krijgen…dus tot eind december denk ik nog mee…
Ik ga ff op de bank…buikpijnen…oei.oei…
Ik had zoals gewoonlijk het huis gepoetst (deed ik al weken), daarna nog stickers geplakt in een smurfenboek (moest mijn tijd toch nog opvullen) en pannenkoeken gebakken.
Voor mij kwam het als een verrassing omdat ik normaal zaterdag zou zijn ingeleid aangezien ik al weken 's nachts weeën had. Vreemd genoeg die nacht juist niet, om half tien ’ s ochtends scheurden de vliezen en bij de eerste wee rond elf uur braken ze effectief. :mrgreen:
Bij Juul heb ik een lekker rustig dagje gehad, maar had al vrij snel het gevoel dat het wel eens zou kunnen gaan beginnen. Wat gerommel. Nog bij mijn ouders geweest en daar ben ik begonnen met de lichte krampjes te gaan timen. Om 19.00 wist ik zeker dat het was begonnen en om 22.15 werd Juul geboren.
Bij Imme had ik een ontzettende baal dag. Ik was 41.5 w zwanger en vk kon mij niet strippen omdat ik nog helemaal dicht zat, er viel nog niets te strippen. 's middags heb ik mij laten verwennen bij de kapper en om 19.00 voelde ik een krampje. Voor alle zekerheid hebben wij Juul op laten halen en heb ik de vk gebeld omdat de bevalling van Juul snel is gegaan. Om 22.30 was de vk hier en moest mij toch teleurstellen dat er niets gaande was. ik zat nog steeds pot dicht. Haar advies: met een paracetamol het bed in en slapen… Ik had wel krampjes maar het waren inderdaad echt nog geen weeen… om 23.30 werden het wel degelijk weeen en om 1.11 is Imme gelanceerd.
Bij mijn dochter hoorde ik toen ik 42 weken zwanger was dat ik die dag erna ingeleid zou worden omdat mijn bloeddruk te hoog was. Ik heb die dag het rustig aangedaan, een beetje gekokt, wat geslapen. bewust niet verder gegaan met mijn boek want dan had ik nog wat om in het ziekenhuis te lezen (zou eerst een tampon met gel krijgen om de boel te verweken). Mijn vriend ging die dag nadat hij mij thuis had afgezet gewoon naar zijn werk. 's Avonds de familie gebeld en wat tips van mijn schoonzus gekregen over wat ik mee moest nemen. Rond 10 uur 'savonds begon het te rommelen en kreeg ik voorweeen wat de hele nacht doorging. Die nacht wat gedoezeld maar niet echt geslapen. Die volgende ochtend om 10 uur had ik al iets van 2 cm ontsluiting en werd ik meteen aan het infuus gelegd. 12 uur later kreeg ik een ks omdat de ontsluiting bij 5 cm bleef steken en mijn bloeddruk veels te hoog werd.
Bij mijn zoon kreeg ik op zondag last van voorweeen, die dag ervoor en die dag zelf niets bijzonders gedaan, beetje badderen met mijn vriend en mijn dochter en relaxen. 's Middags gingen de weeen weg maar 'savonds kwamen ze terug. Maandagochtend werden ze echt pijnlijk dus bracht mijn vriend onze dochter zodra het kon naar het kinderdagverblijf en belde in het ziekenhuis zijn ouders op. Jammer genoeg had ik toen nauwelijks ontsluiting en moest ik naar huis. De hele maandag verder druk bezig geweest om de weeen op te vangen, in bad, onder de douche en op de rand van mijn bed. 10 uur 'savonds naar het ziekenhuis. half 11 1 cm ontsluiting, half 12 2 cm en braken mijn vliezen. 5 voor 6 dinsdagochtend is de kleine man geboren.
Ik was jarig :mrgreen:
even op de markt gelopen, en kreeg wat steken, achteraf liep ik al 2 dagen met beenweeen…
ik ben dus puffend mijn verjaardags kadootjes aan het wegblazen geweest…
Met Y.eline 3 wekenlang voorweeen gehad. De dag ervoor had ik wederom veel last, heb toen een lange wandeling met de hond gemaakt en ben toen de hele middag wezen slapen. 's avonds gewoon naar de kerk geweest want er was een band tussen de zere buiken door gewoon gezongen en gedanst.
's nachts braken de vliezen (37 wkn) en 16 uur later was ze er.
Y.eline was die dag wel heel rustig in mn buik geen schopje of beweging totale rust…
Indy was een geplande ks