Joran van der Sloot weer verdachte in moordzaak

Hij schijnt niet durven te eten en eet alleen wat de bewakers ook eten.

hij schijnt zijn arrogantie nu ook kwijt te zijn… daar moest dan wel wat voor gebeuren :shifty:

Als je even het leed wat hij (mogelijk) heeft aangedaan buiten beschouwing laat, dan vind ik de manier waarop hij daar behandeld word soms ook een beetje not-done.
.

Buiten beschouwing laat ?? Waarom ? Om maar even net te doen alsof het niet gebeurd is of alsof het wel mee valt wat hij (mogelijk...lees zeer waarschijnlijk..) heeft gedaan..Wat een vreemde gedachte :think:

@Anneke wrote:

Als je even het leed wat hij (mogelijk) heeft aangedaan buiten beschouwing laat, dan vind ik de manier waarop hij daar behandeld word soms ook een beetje not-done.

Ben ik met je eens…

@janet76 wrote:

.

Buiten beschouwing laat ?? Waarom ? Om maar even net te doen alsof het niet gebeurd is of alsof het wel mee valt wat hij (mogelijk…lees zeer waarschijnlijk…) heeft gedaan…Wat een vreemde gedachte :think:

Nee, om ook te beseffen dat het een mens is van vlees en bloed.

En dat ieder mens recht heeft op een eerlijk proces en een fatsoenlijke behandeling.

En als ‘trofee’ behandeld worden voor het oog van de pers en televisie terwijl je nog steeds verdachte bent vind ik dus nogal beestachtig.

Dat hoor je gewoon niet te doen.

Het vermoorde meisje is de dochter van (naar zeggen) een zakenman en bekend persoon in Peru.

Had Joran een zwerver omgebracht had niemand er naar omgekeken en was er niet zo’n groot mediacircus van gemaakt.

Ik kan me gewoon niet zo vinden in de manier waarop dit allemaal tot de aandacht word gebracht.
Had Joran een zwerver omgebracht had niemand er naar omgekeken en was er niet zo'n groot mediacircus van gemaakt.

ene kant ben ik het wel met je eens maar ik denk dat hij het er wel omdoet. tot 2x aan toe heeft hij er zelf een medicircus van gemaakt.
ik ben toch van mening dat hij het zelf zover heb laten komen en daar kan je niemand voor verantwoordelijk stellen.

ik ben heel blij dat zijn moeder niet de dupe is van deze ellende

Dat ben ik niet met je eens.

Al zou hij mediageil zijn, al zou hij zelf naakt rondjes willen rennen voor de camera met handboeien om, dan horen zij hem juist tot de orde te roepen.

Dan horen ze niet mee te gaan in hoe zij zich gedraagt/heeft gedragen/hoe men denkt dat hij zich gedraagt.

En ik denk juist dat zijn moeder heel erg de dupe is van deze ellende.

Je man een half jaar geleden verloren en je zoon opgepakt die waarschijnlijk voor 25/35 jaar achter de tralies beland.

Ik kan me leukere dingen bedenken als moeder zijnde…

@Anneke wrote:

Dat ben ik niet met je eens.

Al zou hij mediageil zijn, al zou hij zelf naakt rondjes willen rennen voor de camera met handboeien om, dan horen zij hem juist tot de orde te roepen.

Dan horen ze niet mee te gaan in hoe zij zich gedraagt/heeft gedragen/hoe men denkt dat hij zich gedraagt.

En ik denk juist dat zijn moeder heel erg de dupe is van deze ellende.

Je man een half jaar geleden verloren en je zoon opgepakt die waarschijnlijk voor 25/35 jaar achter de tralies beland.

Ik kan me leukere dingen bedenken als moeder zijnde…

ik bedoel dat zijn moeder niet lijd onder de media aandacht.

als dat er nog eens moest bij komen na al die ellende die ze al heeft.

(we hadden het over de media).

hoe komt het dan toch dat juist hij en hij is niet de eerste, juist voorelkaar kan krijgen door van hem wereld nieuws te maken.

zo dom is hij niet dan had hij het wel anders kunnen doen denk ik.

Ik weet niet of ze er last van heeft.

Ik denk dat in de omgeving waar ze woont iedereen wel weet wie ze is.

Kan me niet voorstellen dat het een fijne gedachte is als mensen over je praten en over je oordelen omdat het haar zoon is.

Ik weet ook niet of er nu pers in de voortuin staat ofzo, of dat ze niet meer naar de appie kan omdat er dan iemand met een microfoon of camera uit de bosjes duikt…

Werkelijk geen idee…

Je laatste stukje snap ik niet helemaal geloof ik.

Maar als je een dochter van een ‘bekend’ iemand ombrengt en ook nog in verband word gebracht met de Natalee Holloway zaak dan is het denk ik niet zo moeilijk om wereldnieuws te worden.

Zeker niet als je ook nog eens tentoon word gesteld aan de hele wereld met handboeien om.

anneke ergens ben ik het ook met je eens want hij is ook een mens.

maar doordat hij de wereld overgaat kun je dit wel verwachten.

en ik voel me niet de anngewezen persoon omdaar iets aan te kunnen doen en ik snap ook niet waarom die gene die er wel voor zijn er niks aan doen mensen rechten ofzoiets.

@Anneke wrote:

Maar als je een dochter van een ‘bekend’ iemand ombrengt en ook nog in verband word gebracht met de Natalee Holloway zaak dan is het denk ik niet zo moeilijk om wereldnieuws te worden.

Zeker niet als je ook nog eens tentoon word gesteld aan de hele wereld met handboeien om.

kijk en daar gaat het om.

media is geen rechter want die zijn bezig met de werkelijke feiten en dan ook nog eens als er feiten zijn die dan ook nog eens gebruikt mogen worden.

en de media is alleen maar bezig om alles in handen te kunnen krijgen zonder er bij na te denken of het ook echte feiten zijn.

maar dat weet je van de media.

en ik ga niet zeggen dat ze perongeluk is vermoord of omekomen wie wet wel weer door een potje wippen(zoals hij eerder heeft verklaard bij nathalee) het is niet meer dan logies dat hij er iets mee te maken heeft en niet onschuldig is en wij “gewonne mensen” willen ook het vijne weten.

en daar gaat de media ver voor soms te kosten van anderen.

@Anneke wrote:

@janet76 wrote:

.

Buiten beschouwing laat ?? Waarom ? Om maar even net te doen alsof het niet gebeurd is of alsof het wel mee valt wat hij (mogelijk…lees zeer waarschijnlijk…) heeft gedaan…Wat een vreemde gedachte :think:

Nee, om ook te beseffen dat het een mens is van vlees en bloed.

En dat ieder mens recht heeft op een eerlijk proces en een fatsoenlijke behandeling.

En als ‘trofee’ behandeld worden voor het oog van de pers en televisie terwijl je nog steeds verdachte bent vind ik dus nogal beestachtig.

Dat hoor je gewoon niet te doen.

Het vermoorde meisje is de dochter van (naar zeggen) een zakenman en bekend persoon in Peru.

Had Joran een zwerver omgebracht had niemand er naar omgekeken en was er niet zo’n groot mediacircus van gemaakt.
Ik kan me gewoon niet zo vinden in de manier waarop dit allemaal tot de aandacht word gebracht.

Dat ben ik niet met je eens, dat het zo in het nieuws komt dat komt natuurlijk omdat het om Joran van der Sloot gaat, hij is al eerder heel veel in het nieuws geweest. Als hij een zwerver had vermoord was het net zo gegaan denk ik…

Ieder mens hoort fatsoenlijk behandeld te worden dat ben ik met je eens, maar wel tot op zekere hoogte. En in het geval van Joran van der Sloot vind ik dat een ander verhaal…dit had hij kunnen verwachten toen hij besloot dit meisje ook nog eens gaan te vermoorden…Ik vind dus dat dit zijn verdiende loon is.

Laten we vooral niet vergeten dat Joran zelf een ontzettend mediageil persoon is. Toen de hele kwestie met Natalee Holloway speelde, zocht hij zelf steeds de publiciteit weer op. In die zin heeft hij dit hele mediacircus mede aan zichzelf te danken.

@Jenni wrote:

Laten we vooral niet vergeten dat Joran zelf een ontzettend mediageil persoon is. Toen de hele kwestie met Natalee Holloway speelde, zocht hij zelf steeds de publiciteit weer op. In die zin heeft hij dit hele mediacircus mede aan zichzelf te danken.

:thumbup:

@janet76 wrote:

Ieder mens hoort fatsoenlijk behandeld te worden dat ben ik met je eens, maar wel tot op zekere hoogte. En in het geval van Joran van der Sloot vind ik dat een ander verhaal…dit had hij kunnen verwachten toen hij besloot dit meisje ook nog eens gaan te vermoorden…Ik vind dus dat dit zijn verdiende loon is.

Maar dit is dus juist wat ik bedoel.

Ieder mens hoort fatsoenlijk behandeld te worden…behálve…

En dat dit zijn verdiende loon is.

Dan ben je dus terug bij af en spreek je jezelf ook tegen.

Ieder mens, is ieder mens. Geen uitzonderingen.

Dat bedoelde ik dus ook met het leed even buiten beschouwing laten.

Dat stukje over de zwerver heb ik niet zelf bedacht, dat heb ik ergens gelezen. Weet niet zo 1,2,3 waar (overal gaat het over Joran).

Daar werd aangegeven dat het feit wie het slachtoffer is, dit mede veroorzaakt heeft.

Maargoed, ik krijg het gevoel dat ik ineens achter Joran van der Sloot sta, wat dus niet het geval is.

Ik geloof niet in zijn onschuld en vind het een akelig mannetje.

@janet76 wrote:

@Jenni wrote:

:thumbup:

wat mij nog fris in het geheugen staat is dat gedoe met Jaap.

dus heeft hij idd ook steeds zelf opgezocht.

en er ook na gevraagd!

Ik vind dat hele ‘aandacht zoeken’ van hem dus los staan van hetgeen nu speelt.

Hij mag dan de crimineel zijn, ‘wij’ horen daar boven te staan.

“Wij” staan daar ook boven, maar 's lands wijs, 's lands eer… in Peru doen ze de dingen nou eenmaal anders dan hier. Dat wij daar, met onze westerse mentaliteit, anders over denken, neemt niet weg dat hij er zelf voor kiest om zijn misdaden te plegen in landen waar het rechtssysteem nou eenmaal anders werkt dan hier… en de consequenties zal hij dus moeten dragen.

Nouja, dat is een beetje een dooddoener voor de ‘discussie’ natuurlijk.

Tuurlijk zal hij die consequenties moeten dragen.

Dan nog mag men wel wat vinden van een bepaald rechtssysteem, media hype, of de hele zaak in het algemeen.

Nee, dat vind ik geen dooddoener voor deze discussie. Het één is het gevolg van het ander. En natuurlijk mag men vinden wat hij wil, dat mag ik ook :angel:

Het zou mij niets verbazen als zijn contact met Jaap om geld ging - hij is vooral elke keer op geld uit volgens mij en probeert uit alles een slaatje te slaan.

Ik hoorde vandaag dat zijn advokaat uit Peru niet verder gaat met hem - voelt zich bedreigt, en zijn familie ook maar is tegelijk bang dat Joran hem nooit gaat betalen.

En of die moeder er wel of niet onder zou lijden - ik weet niet waar ze woont (op Aruba??) reken maar dat die platgebeld wordt, en dat er camera’s ed op haar huis gericht staan ed. Ik hoorde laatst dat ze was ingestort (en dat zou me ook niets verbazen)