Joran van der Sloot weer verdachte in moordzaak

Ja, het kan ook een dikke Hoax zijn, die zijn er al eerder geweest. We wachten het nieuws wel af. Op de officiële sites ben ik het nog niet tegengekomen.

weer een nieuw bericht over Joran… :roll:

op SBS6 stond nog een ander verhaal waar je oren van klapperen… maar krijg het niet geopend…

‘Van der Sloot vervolgd voor moord’

Joran van der Sloot wordt verdacht van moord met voorbedachte rade, meldt de Peruaanse tv.

‘VAN DER SLOOT VERVOLGD VOOR MOORD’

Foto

Zwaarder bestraft

Een rechtbank in Peru gaat met die aanklacht het proces tegen Joran in. Moord kan veel zwaarder, tot 35 jaar cel, worden bestraft dan doodslag.

Gedood in hotel

Joran van der Sloot zou in een hotel in Peru de 21-jarige Stephany Flores hebben gedood. Zij zou op zijn laptop informatie over de verdwijning van Natalee Holloway hebben gevonden.

Ook verdacht van roofmoord

Van der Sloot zou ook vervolgd worden voor roofmoord. Hij zou Flores vanaf 14 mei in de gaten gehouden en gezien dat ze veel won met pokeren. Hij zou ruim 8100 euro van haar gestolen hebben en ook creditcards.

Overgebracht

Van der Sloot wordt overgebracht naar het Paleis van Justitie. Daar blijft hij totdat besloten is in welke gevangenis hij het begin van de rechtszaak moet afwachten.

© RTL Nieuws.nl

Ik zag nog net ergens iets van dat met die koffie en kloppen ed. Kwam nogal kneuterig over.

Ik zet mijn geld in (niet zo netjes in deze context wellicht) op roofmoord. HIj is al vaker in verband gebracht met op allerlei manieren aan geld willen komen. Die gozer is gewoon gokverslaafd. En dat van die laptop en boos worden lijkt mij gewoon helemaal bullshit.

Van der Sloot naar gevangenis

LIMA - Joran van der Sloot, die wordt verdacht van de moord op de Peruaanse Stephany Flores, is overgebracht naar de gevangenis Miguel Castro Castro in de Peruaanse hoofdstad Lima.

Dat hebben de Peruaanse krant El Comercio en het radiostation RPP vrijdag bericht.

Hij zit in hetzelfde paviljoen als een Colombiaanse huurmoordenaar, die van de moord op een bekende zakenvrouw in het Zuid-Amerikaanse land wordt verdacht, aldus El Comercio.

In de gevangenis Miguel Castro Castro zitten personen die van zware misdrijven worden verdacht of daarvoor zijn veroordeeld.

Van der Sloot wordt moord met voorbedachten rade en diefstal ten laste gelegd. Volgens de onderzoekspolitie Dirincri heeft hij Stephany Flores 8100 euro afhandig gemaakt.

Toen hij bij het Paleis van Justitie in de auto in stapte die hem naar de gevangenis zou vervoeren, schreeuwden boze Peruanen ‘‘buitenlander, moordenaar’’ en gooiden vuilnis naar hem, schrijft El Comercio.

Zou hij echt geweten hebben dat er een camera hangt - dan ga je toch niet eerst met die koffie naar binnen om dan de deur dicht te doen en te gaan staan kloppen alsof je je sleutel vergeten bent??

En wat wil hij hiermee bereiken - een alibi?? Alsof hij niet beter weet dan dat ze nog leeft? Dat had ze toch wel open gedaan?

Ik ben even kwijt wat hier nu de bedoeling van moet zijn?

Het meest treffend vind ik nog wel de koelbloedigheid van hem. Geen greintje stress of ontzetting ofzo :?

dat was het ja… dat hij net deed of hij geen sleutel had en op de deur klopte… niemand deed open en uiteindelijk heeft een medewerker van het hotel de deur open gemaakt… maar is niet binnen geweest…

Titel was iets van Joran voert een toneelstukje op…

@Madre wrote:

@Fleur wrote:
Wat wil hij nou toch allemaal?

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Joran-veinst-kamersleutel-te-vergeten/m1bz0pbfx1y5

Die vrouw op het filmpje zegt ook: Hij WEET dat er een camera is.

Ik vind dat hij wel een beetje sukkelig ‘acteert’ trouwens, ik vind het niet lijken alsof hij zijn sleutel kwijt is. Behalve dan dat hij die man roept om de deur te openen.

Vaag verhaal hoor.

Als dit waar is, dat hij dus al net na de moord had bedacht dat er een soort van alibi moest zijn dan is het gedaan met hem. Dat is het sowieso al, maar strafvermindering zit er dan niet in.

Je ziet hem bij 30 en 31 seconden (toen had hij al eens geklopt) de deur extra dicht trekken want die was niet helemaal dicht.

Inderdaad een toneelstukje dus.

@Rivella wrote:

@Madre wrote:
@Fleur wrote:
Wat wil hij nou toch allemaal?

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Joran-veinst-kamersleutel-te-vergeten/m1bz0pbfx1y5

Die vrouw op het filmpje zegt ook: Hij WEET dat er een camera is.

Ik vind dat hij wel een beetje sukkelig ‘acteert’ trouwens, ik vind het niet lijken alsof hij zijn sleutel kwijt is. Behalve dan dat hij die man roept om de deur te openen.

Vaag verhaal hoor.

Als dit waar is, dat hij dus al net na de moord had bedacht dat er een soort van alibi moest zijn dan is het gedaan met hem. Dat is het sowieso al, maar strafvermindering zit er dan niet in.

Je ziet hem bij 30 en 31 seconden (toen had hij al eens geklopt) de deur extra dicht trekken want die was niet helemaal dicht.

Inderdaad een toneelstukje dus.

Dit is dus echt vlak nadat hij haar omgebracht heeft he? Althans, ik denk van wel. Hij is wel degelijk voor beiden koffie gaan halen, kwam terug, zag haar op de laptop zitten, heeft haar vermoord en dacht toen, oh shit, wat nu? Je ziet hem ook denken en ijsberen hoe hij het allemaal bij elkaar moet gaan liegen als je het mij vraagt en gaat dan een beetje halfzacht sullig doen…

Okk maar dan snap ik nog steeds het nu niet - een soort van alibi dat jij er niet was ten tijden van de moord maar daarna niemand waarschuwen en op de vlucht slaan - ik zie nog steeds niet wat het nut er nu van was. Als hij nu teruggekomen was en hulp was gaan roepen ofzo.

Nee ze mochten de kamer de komende dagen niet schoonmaken…

of het verhaal van die koffie was op zich al bedacht ivm dat hij dan gezien zou hebben dat ze op zijn laptop zat - dat dit dus niet waar was, want hij had haar om andere redenen vermoord.

Stel het is een roofmoord (voorbedachte rade) maar hij heeft bedacht dat hij haar betrapt had en oh zo boos geworden (doodslag/ongeluk of wat dan ook) - is tie alsnog die koffie gaan halen om haar vervolgens zogenaamd te betrappen (maar ze was al dood) - en had hij dus een alibi voor dat koffie verhaal nodig.

Ik vraag me wel af of hij wist of die camera er hing want anders weet je toch ook wel dat je niet naar binnen moet gaan en dan weer naar buiten om vervolgens aan te kloppen.

Wat zo iemand denkt kunnen we natuurlijk nooit weten, gelukkig niet.

Het is een heel vaag stukje. Snap het ook sowieso niet in het Alibi-verhaal. Want waar is het een alibi voor dan?

Dat hij even is weggeweest en dat hij 2 koffie koopt ipv 1?

Ofzo…

En over of hij wel of niet weet dat er een camera is maakt niets uit. We kunnen bijvoorbeeld niet zien waar die kamer is…Misschien is het wel vlak bij de receptie en deed hij het spel voor diegene achter de balie.

Afgezien van het feit dat hij een keer recht in de camera kijkt en ik denk dat in hotels in Peru de camera’s vast niet een technisch staaltje van stiekum ophangen is.

Maar dat is suggestief natuurlijk. :slight_smile:

LIMA - Joran van der Sloot, die wordt verdacht van de moord op de Peruaanse Stephany Flores, is overgebracht naar de gevangenis Miguel Castro Castro in de Peruaanse hoofdstad Lima.

Dat hebben de Peruaanse krant El Comercio en het radiostation RPP vrijdag bericht.

Hij zit in hetzelfde paviljoen als een Colombiaanse huurmoordenaar, die van de moord op een bekende zakenvrouw in het Zuid-Amerikaanse land wordt verdacht, aldus El Comercio.

In de gevangenis Miguel Castro Castro zitten personen die van zware misdrijven worden verdacht of daarvoor zijn veroordeeld.

Van der Sloot wordt moord met voorbedachten rade en diefstal ten laste gelegd. Volgens de onderzoekspolitie Dirincri heeft hij Stephany Flores 8100 euro afhandig gemaakt.

Toen hij bij het Paleis van Justitie in de auto in stapte die hem naar de gevangenis zou vervoeren, schreeuwden boze Peruanen ‘‘buitenlander, moordenaar’’ en gooiden vuilnis naar hem, schrijft El Comercio.

VERDACHT van moord en dan ga je naar zo’n gevangenis.

Dan mag het om Joran van der Sloot gaan, maar dit vind ik wel erg.

@joseetje wrote:

Eens, al lees ik dat hij in hetzelfde gedeelte zit als iemand anders die ‘verdacht’ wordt van moord.

Het is natuurlijk welbekend dat gevangenissen en de rechtgang in het buitenland anders werkt als in Nederland.

Ik vind gewoon de berichten van andere mensen ook verschrikkelijk.

‘rot maar lekker weg’

’ opgeruimd staat netjes’

’ net goed, laat maar lekker lijden’.

’ we lezen vast over 3 weken dat je dood bent, perfect’

Dit zijn Nederlanders?

Zo bij de beesten af?

Dan mag Joran van der Sloot een heel eng mannetje zijn met zijn daden en woorden.

Maar zoveel mensen die zulke dingen roepen vind ik ook eng.

Ik vind het walgelijk.

In Nederland pleiten wij voor eerlijke processen, dat maakt een veroordeling veel meer waard.

Ja hij verdient straf, maar iemand zo dood wensen daar kan ik niet bij.

@joseetje wrote:

joseetje, vat mijn vraag niet verkeer op…

maar hoe bedoel je dat je het erg vind dat hij in zo’n gevangenis zit? omdat hij verdacht is en hij in zo’n zware gevangenis zit?

Ze bedoeld dat er nog niet bewezen is dat hij de dader is, maar wel al de gevangenis in moet.

@joseetje wrote:

Ik vind gewoon de berichten van andere mensen ook verschrikkelijk.

‘rot maar lekker weg’

’ opgeruimd staat netjes’

’ net goed, laat maar lekker lijden’.

’ we lezen vast over 3 weken dat je dood bent, perfect’

Dit zijn Nederlanders?

Zo bij de beesten af?

Dan mag Joran van der Sloot een heel eng mannetje zijn met zijn daden en woorden.

Maar zoveel mensen die zulke dingen roepen vind ik ook eng.

Ik vind het walgelijk.

In Nederland pleiten wij voor eerlijke processen, dat maakt een veroordeling veel meer waard.

Ja hij verdient straf, maar iemand zo dood wensen daar kan ik niet bij.

Ik vind het eerlijk gezegd walgelijk om medelijden, wat zo lijkt je verhaal wel Joseetje…, te hebben met iemand als Joran vd Sloot.Nee daar kan ik niet bij…Het zal je dochter maar zijn die in handen van zo’n griezel valt. Nou ik denk dus ook, opgeruimd staat netjes!! En dat vind in dit geval van Joran nog heel netjes uitgedrukt…

@Pitje27 wrote:

@joseetje wrote:

maar hoe bedoel je dat je het erg vind dat hij in zo’n gevangenis zit? omdat hij verdacht is en hij in zo’n zware gevangenis zit?

Ja ik vind het erg dat hij naar zo’n gevangenis gaat, terwijl hij verdachte is.

Ik begrijp van Madre dat hij bij andere ‘verdachten’ komt.

Hij heeft nog geen proces gehad is nog niet eens officieel veroordeeld.

Waar ik vandaan kom is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

In dit geval is hij schuldig totdat het tegendeel bewezen is.

@joseetje wrote:

@Pitje27 wrote:
@joseetje wrote:

okay dank je wel… snap het…

tja ik vind het persoonlijk niet heel erg vreemd klinken dat hij als verdachte in de gevangenis moet… vlgs mij is dat in die landen heel normaal… vlgs mij moeten we het meer als een voorarrest zien.

Maar het joran verhaal vind het een vreemd verhaal. maar zoals meerdere al zeiden het is wel iemand zijn zoon. Maar ja hij heeft ook iemand (2x) zijn dochter vermoord…

Hij verdiend gewoon een straf dat is duidelijk. De kans dat hij het heeft gedaan is erg groot… maar hoop wel dat hij eerlijk proces krijgt, want hij is nu eigenlijk al veroordeeld voordat alles uitgezocht is.

vind ook niet dat het allemaal al op tv moet komen… zoek eerst alles goed uit…

@Pitje27 wrote:

@joseetje wrote:
@Pitje27 wrote:
@joseetje wrote:

okay dank je wel… snap het…

tja ik vind het persoonlijk niet heel erg vreemd klinken dat hij als verdachte in de gevangenis moet… vlgs mij is dat in die landen heel normaal… vlgs mij moeten we het meer als een voorarrest zien.

Maar het joran verhaal vind het een vreemd verhaal. maar zoals meerdere al zeiden het is wel iemand zijn zoon. Maar ja hij heeft ook iemand (2x) zijn dochter vermoord…

Hij verdiend gewoon een straf dat is duidelijk. De kans dat hij het heeft gedaan is erg groot… maar hoop wel dat hij eerlijk proces krijgt, want hij is nu eigenlijk al veroordeeld voordat alles uitgezocht is.

vind ook niet dat het allemaal al op tv moet komen… zoek eerst alles goed uit…

Maar ze brengen hem wel als een troffee richting de zwaarste gevangenis.

Eentje waar de kans heel aannemelijk is dat hij inderdaad binnen 3 weken overlijd.

Dat mensen daar om staan te juichen kan ik niet bij.

Dat je iemand op zo’n manier dood kan wensen en dan ook nog zeggen opgeruimd staat netjes.

Iemand dood wensen…want je bent tegen het doden van andere mensen.

Ja wat Joran van der Sloot gedaan zou hebben is verschrikkelijk!

Ja daar zou hij straf voor verdienen en ik hoop dat het een lange straf zal zijn.

Maar wens ik hem dood? Nee absoluut niet.

Heb ik medelijden met hem?

Niet om de persoon die hij nu is, maar wel om de persoon die hij had kunnen worden.

Zo zonde, zo’n jonge jongen met werkelijk alle mogelijkheden in zijn leven open en dan vergooit hij dat op deze afschuwelijke wijze.

Ook heb ik medelijden met zijn familie, zijn moeder.

Wat haar zoon gedaan zou hebben is zonder twijfel een verschrikkelijke daad, maar het is wel haar kind.

Wel de jongen waar zij ( net zoals iedere andere moeder) zoveel voor wenste, waar ze zoveel toekomstdromen voor had.

En ja voordat erover gevallen word; ik heb ook medelijden met de familie’s die hun dochters moeten missen.

@joseetje wrote:

Maar ze brengen hem wel als een troffee richting de zwaarste gevangenis.

Eentje waar de kans heel aannemelijk is dat hij inderdaad binnen 3 weken overlijd.

Dat mensen daar om staan te juichen kan ik niet bij.

Dat je iemand op zo’n manier dood kan wensen en dan ook nog zeggen opgeruimd staat netjes.

Iemand dood wensen…want je bent tegen het doden van andere mensen.

Ja wat Joran van der Sloot gedaan zou hebben is verschrikkelijk!

Ja daar zou hij straf voor verdienen en ik hoop dat het een lange straf zal zijn.

Maar wens ik hem dood? Nee absoluut niet.

Heb ik medelijden met hem?

Niet om de persoon die hij nu is, maar wel om de persoon die hij had kunnen worden.

Zo zonde, zo’n jonge jongen met werkelijk alle mogelijkheden in zijn leven open en dan vergooit hij dat op deze afschuwelijke wijze.

Ook heb ik medelijden met zijn familie, zijn moeder.

Wat haar zoon gedaan zou hebben is zonder twijfel een verschrikkelijke daad, maar het is wel haar kind.

Wel de jongen waar zij ( net zoals iedere andere moeder) zoveel voor wenste, waar ze zoveel toekomstdromen voor had.

En ja voordat erover gevallen word; ik heb ook medelijden met de familie’s die hun dochters moeten missen.

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik was de hele tijd dat dit speelt heel stellig over dat hij alles ervan verdiende en geen grein medelijden waard was, maar zoals het nu gaat, gaat mij ook té ver. Hij is een sukkel zonder geweten, die zijn leven volledig heeft vergooid. Na het gedoe van Natalee voelde hij zich waarschijnlijk onoverwinnelijk, hij had justitie voor het oog van de wereld op het verkeerde been gezet en kwam ermee weg, hij dacht waarschijnlijk dat het hem nog wel een keer zou lukken. Maar ten tijde van Natalee was zijn vader er nog die alles probeerde te bedekken onder de mantel der liefde, die is er niet meer.Een vreselijke misrekening die hem heel duur komt te staan. Zo openlijk te kijk zetten en hem met vuilnis bekogelen en uitjouwen gaat tegen mijn westerse principes in, dit draait uit op een regelrechte schending van de mensenrechten. Ik hoop voor hem dat hij een eerlijk proces krijgt, maar dan nog… als hij inderdaad in die gevangenis blijft is de kans groot dat hij het sowieso niet overleefd.

Domme sukkel… hij dacht er weer mee weg te komen, maar koos het verkeerde land uit om zijn afschuwelijke misdaden te begaan.

Ik praat absoluut niet goed wat hij heeft gedaan, integendeel, hij verdient zijn straf. Maar niet op deze manier denk ik.