Joran van der Sloot weer verdachte in moordzaak

Ik vind Machiel Kuijt en Joran van der Sloot hetzelfde als appels en peren vergelijken.

Er zitten nederlanders in het buitenland vast voor vergrijpen die hier veel lichter bestraft worden en ze lopen bovendien daar het risico dood te gaan in de gevangenis.

Maar joran van der sloot die een spoor van moord en verderf achter zich laat onderhand vind ik wat anders dan iemand die drugs heeft proberen te smokkelen of daarvoor misbruikt is oid (of stiekem verstopt of wat dan ook)

Ik denk dat bovendien amerika ook niet gaat toestaan dat hij hierheen gehaald wordt, zij hebben ook nog een appeltje te schillen. En wie weet wat er nog meer naar boven komt tav de kerfstok van Joran.

@Bella wrote:

Ik vind Machiel Kuijt en Joran van der Sloot hetzelfde als appels en peren vergelijken.

Er zitten nederlanders in het buitenland vast voor vergrijpen die hier veel lichter bestraft worden en ze lopen bovendien daar het risico dood te gaan in de gevangenis.

Maar joran van der sloot die een spoor van moord en verderf achter zich laat onderhand vind ik wat anders dan iemand die drugs heeft proberen te smokkelen of daarvoor misbruikt is oid (of stiekem verstopt of wat dan ook)

Ik denk dat bovendien amerika ook niet gaat toestaan dat hij hierheen gehaald wordt, zij hebben ook nog een appeltje te schillen. En wie weet wat er nog meer naar boven komt tav de kerfstok van Joran.

Het was ook niet mijn bedoeling om die twee qua vergrijpen met elkaar te vergelijken. Het ging erom dat een Nederlander vast zit in het buitenland voor een vergrijp, ongeacht wat dat vergrijp is. Dat doet in dezen ook niet zo ter zake, want wat in Nederland op een paar maanden cel kan komen te staan, betekent in een ander land de doodstraf… in veel landen is drugssmokkel qua strafmaat gelijk aan moord, of misschien nog wel zwaarder. In veel landen krijg je voor drugssmokkel de doodstraf :wink:

En ik weet niet of Amerika iets te zeggen heeft over het land waar hij vast komt te zitten of blijft zitten. We zullen het wel beleven.

en nu dat FBI-onderzoek er bij :shock:

Geld afpersen van de mama van Nathalee :naughty:

Joran werd opgewacht door gewapende mannen’

Uitgegeven: 10 juni 2010 00:51

Laatst gewijzigd: 10 juni 2010 00:51

AMSTERDAM - Joran van der Sloot werd samen met de vermoorde Peruaanse Stephany Flores in zijn hotelkamer opgewacht door twee gewapende mannen, die geld van het duo wilden. Dat zou hij althans hebben verklaard tegenover de Chileense politie.

© Novum2

Dat meldt de Peruaanse krant El Comercio. Volgens de krant zou Van der Sloot in de laatste uren van zijn detentie in Chili een soort ‘filmscript’ hebben beschreven.

Volgens Van der Sloot zouden de twee op Jorans hotelbed een man hebben aangetroffen met een mes en een vuurwapen. Een andere man met een mes kwam op dat moment uit de badkamer. Een van de twee zou Stephany hebben aangevallen.

Politieuniformen

Het zou gaan om twee mannen die het duo volgens Joran eerder die avond - gekleed in politieuniformen - achterin een auto om geld zouden hebben gevraagd.

Enkele dagen na de verklaring, zou Joran tegenover de Peruaanse politie de moord op Stephany hebben bekend.

Ik moet een heel klein beetje lachen om het bovenste. Het zou natuurlijk zo maar kunnen, maar vooral denk ik dat hij heel veel fantasie heeft.

Vader Joran hielp bij begraven Holloway’

Uitgegeven: 10 juni 2010 08:39

Laatst gewijzigd: 10 juni 2010 08:39

AMSTERDAM - De inmiddels overleden vader van Joran van der Sloot heeft hem in 2005 geholpen bij het begraven van Natalee Holloway. Dat heeft Joran van der Sloot gezegd, de bewering is op band opgenomen.

© AFP

Dat zegt een privédetective die door de advocaat van de familie is ingeschakeld.

Een deel van de bewering is in ieder geval gelogen, want het lijk is niet gevonden. De vader van Joran, Paul van der Sloot, werd eerder genoemd door de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes.

Hij beweerde dat het onderzoek naar Natalee Holloway ernstig is gehinderd door de Nederlandse oud-politiecommissaris Jan van der Straten. Die zou het onderzoek hebben tegengewerkt om zijn vriend Paul van der Sloot te helpen bij het beschermen van zijn zoon.

Ontmaskeren

Na het overlijden van Holloway heeft Joran van der Sloot volgens de door de FBI opgenomen verklaring zijn vader gebeld, die hem hielp bij het begraven. De bewering staat op tape omdat de FBI bezig was met een operatie om hem als moordenaar van Natalee Holloway te ontmaskeren.

Hartaanval

De vader van Van der Sloot, een jurist, heeft altijd gezegd dat zijn zoon onschuldig is. In januari overleed hij aan een hartaanval.

Het onderzoek naar de verdwijning van Holloway werd in april nieuw leven in geblazen. Van der Sloot had volgens de privédetective, Bo Dietl, de advocaat van de familie rond Pasen benaderd. Hij wilde in ruil voor geld vertellen hoe Holloway omkwam en waar ze lag begraven.

De advocaat, John Kelly, benaderde daarop de FBI. Die stuurde tien tot twaalf agenten naar Aruba.

Operatie

Samen zetten ze een operatie op. Van der Sloot zou meteen 25 duizend dollar krijgen en nog eens 225 duizend dollar als het lichaam was gevonden. Daarop ontmoette Kelly Van der Sloot in een hotelkamer in Aruba. Hun gesprek werd opgenomen door de FBI.

In de hotelkamer beweerde Van der Sloot dat hij hulp van zijn vader had gehad. “Hij wilde zijn hart luchten, maar hij wilde ook geld”, zegt privédetective Bo Dietl.

“We wisten niet of hij de waarheid sprak, maar omdat er een kans was dat we het lijk zouden vinden, gingen we met hem mee.”

Begraven

Onder toezicht van de FBI gingen Kelly en Van der Sloot vervolgens naar de plaats waar het lichaam zou zijn begraven, maar er werd niets gevonden.

De FBI zegt dat Van der Sloot destijds niet kon worden opgepakt. “Er was simpelweg niet genoeg bewijs om hem aan te houden”, zegt een woordvoerder.

Geld

Uiteindelijk ging Van der Sloot er met het geld vandoor naar Peru, waar hij Stephany Flores vermoordde.

Voorzitter van de senaatscommissie voor juridische zaken Patrick Leahy heeft FBI-directeur Robert Mueller in een brief om uitleg gevraagd. Hij wil weten wat de FBI in deze zaak heeft gedaan en wat er precies is gebeurd.

Het moet allemaal niet gekker worden!

Val van de ene verbazing in de andere :shock:

het wordt een steeds grotere soap…

maar als gewapende mannen geld willen… waarom vermoord je maar 1 persoon en de andere laat je gaan?

@Pitje27 wrote:

maar als gewapende mannen geld willen… waarom vermoord je maar 1 persoon en de andere laat je gaan?

En dan ook nog eens zo relaxed met rugzak en sporttas je hotelkamer uit lopen uren later :think:

Hij liegt weer eens het behang van de muren… zo kennen we hem weer…

@Fleur wrote:

@Pitje27 wrote:

En dan ook nog eens zo relaxed met rugzak en sporttas je hotelkamer uit lopen uren later :think:

ja dat dacht ik dus ook…

ik zou toch heel anders reageren… :wink:

Zou iemand de flilmrechten al hebben opgevraagd?

@Becca wrote:

Zou iemand de flilmrechten al hebben opgevraagd?

ongetwijfeld.

ik zei al… wanneer komt dit verhaal bij CSI :shifty:

@Zeemeermin wrote:

Even offtopic…

Jenni, ik blijf maar aan dat zeepje denken :lol: :mrgreen: !!

En ik aan de opmerking van mijn vriend over dat Car Glass van alles gaat doen om Joran uit de Peruaanse bak te houden

Dat sterretje zullen zij zelfs niet kunnen repareren

:shifty: had ie gehoord bij Koen en Sanders :silenced:

Och heden - here we go again :roll:

De ziekelijke fantasie van Joran :roll:

Ik zie Reinoud al denken - niet te filmen???

@Bella wrote:

Och heden - here we go again :roll:

De ziekelijke fantasie van Joran :roll:

Ik zie Reinoud al denken - niet te filmen???

Vergeet het kopje koffie van Douwe niet he :mrgreen:

Ach hij is wel een topic waard - ons export product gaat de hele wereld over dus waarom er hier niet over praten.

Maar dat liegen is gewoon lastig.

Heeft hij het bij Nathalee ook niet gedaan om verwarring te zaaien zodat niemand nog weet wat nu waar is of niet. Hij heeft natuurlijk soort van bekend en gaat hij weer allerlei dingen vertellen zodat er gewoon heel veel verwarring komt ofzo.

En volgens is het nadeel van iemand die veel liegt of verhalen ophangt dat je in eerste instantie alles serieus moet nemen en het toch na moet trekken.

Ik heb een client gehad die van alles maar bedacht, soms ter plekke om situaties naar zijn hand te zetten. Die man was echt een beetje knetter maar waarheid en fictie liepen constant zo door elkaar dat het voor ons echt heel lastig was te bepalen wat nu weer waar was en wat neit. Sommige dingen wisten we wel na verloop van tijd en sommige dingen waar zo absurd maar vaak had je zoiets van wat hebben we nu weer aan onze fiets hangen en moest je er toch over nadneken of overleggen met je collega’s - kost heel veel tijd en energie iig. Zo iemand is een aanslag op het geduld en energie van je team - gelukkgi bleef hij ook maar een jaar :shifty: (ik werk in een maatschappelijke opvang waar mannen in afwachting van goede vervolg plek tijdelijk kunnen verblijven)

Lima, Peru (CNN) – Joran van der Sloot told investigators during an interrogation that he knows the location of Natalee Holloway’s body, but he would neither identify the location nor say what happened to her the night of her disappearance, a Peruvian police official told CNN Thursday in Lima.

“He says he knew the location of the American citizen but that he was going to explain everything to Aruban police,” said Miguel Canlla, head of the homicide division of the Peruvian national police investigative unit.

Van der Sloot, twice detained but never charged in the disappearance of Holloway five years ago in Aruba, was arrested last week in connection with a different case: the slaying of a 21-year-old Peruvian woman in Lima, the nation’s capital. He confessed to the Peruvian woman’s slaying earlier this week, police said.

Van der Sloot was transferred from a police facility to the national attorney general’s office Thursday morning, according to images broadcast by CNN affiliate America TV.

His attorney, Maximo Alonso Altez Navarro, told CNN his client will go from the attorney general’s office to the Justice Ministry, where a judge will determine which jail he will go to.

The lawyer said he has spoken with the director of jails in Lima to make sure van der Sloot is safe once he is moved to one of the city’s maximum-security prisons.

Altez said he planned to ask the judge in the case to strike down van der Sloot’s confession in the Peruvian case, because he was not properly represented when he was interrogated.

The attorney said police got a public defense attorney to be present at the interrogation and subsequent confession, but that van der Sloot never agreed to this lawyer.

Altez also said he has found indications that the handling of the evidence was tainted, especially the way the body was handled during the crime scene investigation.

He intends to go to trial, Altez said.

The body of Stephany Flores was found last week in a hotel room registered to van der Sloot. Hotel surveillance video shows the pair entering his room and van der Sloot leaving alone more than three hours later.

Altez said Flores attacked van der Sloot first, after he confronted her for going through his computer. Police said Flores was badly beaten and suffered a broken neck.

Van der Sloot confessed Monday night after a seven-hour interrogation to killing Flores, a source with direct knowledge of the investigation told CNN.

The Dutch citizen told investigators that he left the hotel room to buy bread and coffee at a gas station next to the hotel, the source said.

Upon van der Sloot’s return, he found Flores going through his laptop, where she found something linking him to Holloway’s disappearance, the source said.

At that point, Flores wanted to leave, and the pair started arguing, according to the source.

Flores slapped van der Sloot, and he hit her back, and then grabbed her neck, the source said.

Van der Sloot told investigators he had smoked marijuana before the confrontation, the source said.

Although Flores’ body was found half-dressed, there was no evidence that she had sexual intercourse that night, the source said.

Van der Sloot, 22, was arrested in Chile on June 4 and returned to Peru the next day.

While he was never charged in connection with Holloway’s disappearance in 2005, he has been charged in Alabama with extortion and wire fraud charges. According to a document from Interpol, van der Sloot contacted a representative of Holloway’s mother, Beth Holloway, on or around March 29 to ask for $250,000 in exchange for information on the whereabouts of Natalee Holloway’s remains.

Van der Sloot received $25,000 last month, officials said.

A representative for Holloway’s mother who paid the money was an undercover FBI agent, a federal law enforcement official told CNN.

However, the FBI and the U.S. attorney’s office in Birmingham, Alabama, said Wednesday that the FBI did not supply the money.

“Some news accounts have suggested that the FBI provided $25,000 in funds that were transmitted to van der Sloot. This is incorrect. The funds involved were private funds,” the FBI and U.S. attorney’s office said in a statement.

The FBI and U.S. attorney’s office in Birmingham arranged for a meeting in which van der Sloot was paid $10,000 in cash and another $15,000 in a wire transfer, a source familiar with the case said. The meeting took place in May, according to the U.S. attorney’s office in Birmingham.

Interpol documents show that the $15,000 was transferred to a personal bank account in the Netherlands. The information about Natalee Holloway that van der Sloot provided to the FBI was not true, according to the documents.

Although the investigation involving alleged extortion had been in motion for several weeks at the time of Flores’ death, “it was not sufficiently developed to bring charges prior to the time van der Sloot left Aruba,” the FBI statement said.

“This is not due to any fault on the part of the FBI or the U.S. attorney’s office, where agents and prosecutors were working as hard as possible to bring the case to fruition when they learned of the murder. A case based on events outside of the United States is a complex matter, and work was proceeding with all deliberate speed to prepare the evidence, the charges and the necessary procedures to obtain custody of van der Sloot,” the statement said.

Wat wil hij nou toch allemaal?

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Joran-veinst-kamersleutel-te-vergeten/m1bz0pbfx1y5

@Fleur wrote:

Wat wil hij nou toch allemaal?

http://www.zie.nl/video/ingezonden/Joran-veinst-kamersleutel-te-vergeten/m1bz0pbfx1y5

Die vrouw op het filmpje zegt ook: Hij WEET dat er een camera is.

Ik vind dat hij wel een beetje sukkelig ‘acteert’ trouwens, ik vind het niet lijken alsof hij zijn sleutel kwijt is. Behalve dan dat hij die man roept om de deur te openen.

Vaag verhaal hoor.

Als dit waar is, dat hij dus al net na de moord had bedacht dat er een soort van alibi moest zijn dan is het gedaan met hem. Dat is het sowieso al, maar strafvermindering zit er dan niet in.

En wat hiervan te denken???

http://www.cultuurinwageningen.nl/joran-van-der-sloot-pleegt-zelfmoord/

Edit: erg moeilijk bereikbaar, dus hieronder het bericht.

11 juni 2010 Volgens diverse Peruaanse heeft Joran van der Sloot deze morgen zich zelf van het leven beroofd. Onder andere het grote peruaanse dagblad elcomercio weet dit te melden. Joran werd deze morgen levenloos in zijn cel aangetroffen. Volgens diverse bronnen zou Joran zijn polsen hebben doorgesneden met het geslepen staan. Hoe hij deze wist te bemachtigen is nog onbekend.

De 22 jarige Joran van der sloot werd vorige week gearesteerd op verdenking van de moord op de 21 jarige Peruaanse Stephany Flores. Eerder werd Joran verdacht van de verdwijing van de Amerikaanse Natalee Holloway. Hier werd hij echter nooit voor veroordeeld. Wel had hij gisteren nog aangegeven vrij te geven waar het lichaam van de Amerikaanse begraven zou liggen. Of hij dit nog heeft prijs gegeven is nog niet bekend.

De politie van Peru wil dit gerucht bevestigen noch ontkennen. Wel is er veel onrust ontstaan in de Peruaanse hoofdstad Lima. Ook de advocaat van Joran wil geen informatie los laten. Wel hebben wij ons laten informeren dat er vanochtend een ambulance bij het gebouw waar joran gevangen zit is gezien. Er werd niemand de ambulance ingedragen.

Hierover later meer.

Tja of dit klopt weet ik niet maar het zou mij niets verbazen. Het is een engerd maar hij is niet dom.

Hij weet wat voor toekomst hij zal gaan krijgen in de peruaanse gevangenis.

Maar eerst echte bevestiging.