Dan heb je nog wel even hoor mlk1982, Steven zou maandag naar school mogen als hij zindelijk zou zijn. Maar goed dat zit er nu nog niet in, en hij wil zo graag maar toch lukt het hem vaak niet vooral het poepen het plassen gaat de laatste tijd wel vaker goed dan mis.
Als we ergens anders zijn heeft hij nog nooit een plas ongelukje gehad en maar 1x een poepongelukje. Dus hij kan het wel, dat is nu juist het probleem. En ik ben er van overtuigd dat het op school wel goed zal gaan, maar goed het mag nog niet.
En ineens is hij zindelijk!
Al 3 dagen een droge broek en geen enkel ongelukje meer :dance: ik wist wel dat hij het kon.
En nu mag hij dus dindag naar school hij is erg trots op zichzelf 8)
Wat goed! Fijn dat het toch gelukt is en hij naar school mag!
Sean is als hij overdag in zijn blote kont rondloopt zindelijk. Alleen als hij een broek aantrekt vergeet hij het vaak. Ik herinner hem er dus vaak aan om naar de wc te gaan en dan gaat het goed. Op Kdv zeiden ze echter dat hij er nog niet aan toe was (hij had 2 ongelukjes en had het ze niet verteld) en dat ik hem niet zo moet pushen :think: Ik heb echter niet het idee dat ik hem push. Had hem vanochtend weer naar Kdv gebracht en voordat we weggingen hoefde hij nog niet. Toen we bijna bij Kdv waren moest hij opeens wel! En warempel op wc van Kdv keurig een plas gedaan en vroeg gelijk om een sticker. Ik snap alleen het stickersysteem niet helemaal, want als je helemaal zindelijk bent heb je geen papier meer waarop je stickers mag plakken en krijg je dus ook geen stickers meer. Dan is het toch geen beloning om zindelijk te worden?
Het idee is dat als de gewenning er lang genoeg is, ze de stickers niet meer nodig hebben. Dan doen ze het namenlijk uit zichzelf.
Hier een peuter die toch ook zindelijkheid begint te vertonen. Hij plaste al regelmatig op de wc tijdens momenten, maar nu kan hij het ook stoppen ( eerst ff druppelen, dan stoppen) om vervolgens echt te plassen op de wc. Ook zegt hij nu vandaag in ene 2x mama ik moet plassen… om vervolgens idd te plassen op de wc.1x was onderweg terwijl hij een luier aanhad en ja hoor… De school wc voldeed. Dus volgens mij zit t plassen eraan te komen! Nu heeft hij dus alleen 1,5 dag niet gepoept
Hier gaat het ook de goede kant weer op! Gister helemaal droog, geen enkel ongelukje. Hij vond het ook vreselijk toen ik hem voor de nacht een luier aandeed.
Volgens mij is Sean gewoon zindelijk! Hele weekend en vandaag geen ongelukjes. Gisternacht was hij droog en mag van mij dus vannacht zonder luier slapen. Ben benieuwd!
rainbow, poept hij ook op wc potje?
Jesse durfde ik zonder luier rond te laten lopen, maar nu laat hij toch weer wat in onderbroekjes lopen. Wel na een kleine plas zeggen dat hij nat is en dus op de wc ( hij voelt het dus wel!) maar hier in huis dus wel wat natte onderbroeken. Onderweg gaat dus ook de luier aan en tja… daar plast hij wel wat in, al is het minder dan hij op de wc doet of eerst deed in de luier.
Poepen heeft hij nu 2x gedaan op het potje maar wel na krijsen dat hij pijn had ? Het voelt dus duidelijk erg vreemd en janken schreeuwen en daardoor wisten we dat hij moest poepen en zetten we hem wat geforceerd op het potje ( anders wil hij niet zitten) maar ja… in de onderbroek word ik weer niet zo vrolijk van, zeker niet als hij het aangeeft. Wel trots dat het in het potje zat trouwens :inlove:
Hier zit het er dus wel aan te komen, hij begint het te voelen dus komt goed… maar compleet zindelijk nee… daarvoor heeft hij denk ik teveel ongelukjes nog. Maar goed, we zijn pas 1 ruime week ECHT bezig he Hiervoor wel pogingen gedaan maar dat was niet het moment, voelde hij het ook niet en liet hij het doodleuk lopen en zei hij ow… nat!
Ja hij poept en plast op het potje! Vannacht ook weer droog gebleven dus hier een kleine man die zowel overdag als 's nachts zindelijk is! :dance:
Wauw goed zo Sean en meteen alles.
Met Steven gaat het nog steeds goed 1x een ongelukje gehad op school.
Maar ook hier meteen nacht zindelijk erbij, nu dennis nog maar die heeft nog even.
Nou heel voorzichtig durf ik te zeggen dat het wat beter gaat.
Deze dagen heel veel in z’n onderbroek laten lopen, en hem een zo gewild trekker beloofd als hij weer droog is, en ja ja… het gaat goed.
Als hij wel weer makkelijk wordt in het plassen in z’n onderbroek, dan gaat zijn trekker weer in de kast, en dat vind hij verschrikkelijk.
Het gekke is dat hij dus 's nachts wel zindelijk is, hij slaapt zelfs zónder luier 's nachts!
We duimen verder dat het zo goed blijft gaan, misschien krijgt hij dan ook nog een grasmaaier voor de trekker, haha!
Ik werd er best gek van dat we zo eindeloos aan het tobben waren met het zindelijk worden van ons dochtertje. Maar ik ben pas gestart met de zindelijkheidsbootcamp : http://www.succesvollemoeders.nl/je-kind-in-3-dagen-zindelijk-met-de-unieke-zindelijkheidsbootcamp/ en ze was nu echt na 3 dagen zo goed als zindelijk! Ik geloofde ook niet dat het mogelijk was. Ze was er natuurlijk wel aan toe.
maar dat is toch gewoon luier uit en op het potje zetten?
Jammer dat het niet gewoon online staat, ik ben nieuwsgierig
klinkt als een goede verkooptruck, komt op mij over inderdaad als het gewone regelmatig op het potje zetten.
Hoe loopt het verder bij jullie? Hier is Jesse overdag redelijk plaszindelijk, alleen poepen durft hij niet en als hij moet schreeuwt hij de hele tent bij elkaar! Hij zegt dat het pijn doet en doet dan ook echt niks! Heel af en toe komt de poep tegelijk met de plas en gebeurd het toch op de wc, maar meestal in een onderbroek, of in de luier die ik dan maar omdoe want een hysterisch kind op de wc poept ook niet natuurlijk.
Verder durf ik Jesse nog niet mee te nemen zonder luier, al is hij steeds vaker droog en nu doet hij tegenwoordig ook zelf z’n (natte) luier uit als hij wakker word in de ochtend om dan vervolgens eerst naar de wc te gaan. Het zit eraan te komen dus :lol: en het moet ook wel, want over 4 maanden moet hij ECHT ECHT zindelijk zijn…
Hier is Thomas inmiddels dag en nacht zindelijk :dance: :dance:
Tot 24 juli had hij 's nachts nog een luier om, maar hij had er een handje van om 's ochtends vroeg daarin te poepen, i.p.v. op de w.c. :roll:
Op de w.c. poepte hij ook wel als het zo uit kwam, dus hij durfde en kon het best.
Op 25 juli heb ik hem verteld dat zijn luiers op waren, het mandje in zijn kast was leeg…er lagen alleen nog wat luiers in de caravan, maar dat wist hij niet.
Hij is zonder luier gaan slapen en klaar was het, dag en nacht zindelijk!
Louise, Thomas is sinds half mei overdag zindelijk en hij mag 19 augustus beginnen op school…3 maanden voor die tijd dus. Ik begon me ook al zorgen te maken,
maar het is dus gelukt voor die tijd!
Succes met Jesse!! Ik heb wel eens gehoord dat kindjes met de luier om op de w.c. gingen poepen en dat stapje
voor stapje af gingen bouwen…luier los, luier in de pot leggen, zonder luier…dat idee…
Dacht ik meneer plaszindelijk te hebben ( ook in de nacht ) plast hij weer zn bed onder. Gister dus maar een luier aangedaan toen hij om 2 uur 's nachts zeiknat naar me toe kwam en ik dus voor de 3e keer die week zn bed mocht verschonen.
En poepen… wil nog steeds niet Plassen doet hij overdag nu prima op de wc gelukkig en geen ongelukjes, alleen dat poepen dat krijgen we er niet in. Hij vind het gewoon doodeng :?