Jongen omgekomen in campingzwembad Doornspijk

Uitgegeven: 27 juli 2008 15:11



DOORNSPIJK - Een 6-jarige jongen uit de gemeente Hoorn is zaterdagmiddag omgekomen door een ongeluk in het zwembad van een camping in het Noord-Gelderse dorp Doornspijk. Dat heeft de politie zondag meegedeeld.



De jongen werd bewusteloos aangetroffen in het bad onder aan de glijbaan. Hij werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle, waar hij later is overleden.



Uit een eerste onderzoek trekt de politie de conclusie dat de jongen in de glijbaan een wateropstopping heeft gecreëerd. Vervolgens is hij met hoge snelheid van de glijbaan gegaan.



Door de extra snelheid, zijn zwembandjes en zijn lichte gewicht is hij waarschijnlijk over het water geschoten en hard met zijn hoofd tegen de rand van het bad gekomen. Daardoor liep hij ernstig nekletsel op.



© ANP







Zijn zwembandjes???

Sorry maar als mijn kind geen diploma heeft gaat die echt niet met zwembandjes in het halfdiepe…





Wel heel erg voor dat kindje!!! :kaars: :vlinder: :**: :cry:

Woo…

Inderdaad Zwembandjes? Dan laat je je kind zowiezo toch niet alleen in het bad?



:kaars: :vlinder: :**:

ik vind het zo jammer dat er met “zwembandjes” meteen een oordeel wordt geveld :frowning:



Anna Sofie is ook zo vaak met zwembandjes van de glijbaan gegaan, en dan glij je of achter haar aan of je vangt haar op.

Als het zo is gegaan zoals het er staat, dan is het echt een ongeluk… En behoorlijk tragisch ook.



Het had ons ook kunnen gebeuren voor ze haar diploma had.

:cry:

@lydia wrote:

ik vind het zo jammer dat er met “zwembandjes” meteen een oordeel wordt geveld :frowning:



Anna Sofie is ook zo vaak met zwembandjes van de glijbaan gegaan, en dan glij je of achter haar aan of je vangt haar op.

Als het zo is gegaan zoals het er staat, dan is het echt een ongeluk… En behoorlijk tragisch ook.



Het had ons ook kunnen gebeuren voor ze haar diploma had.






Als ouder zijnde blijf je dan toch in hetzelfde bad als je kind met bandjes?

Waar waren zijn ouders dan?

misschien keken ze wel toe hoe hun geliefde zoon een gruwelijke klap maakten…

Echt, als ik de glijbaan hier vlakbij bekijk en Anna Sofie zou zo’n schuiver maken, dan doe ik als ouder er niks tegen. Als sta ik er naast.



Ik vind het jammer om nu iets te suggeren wat helemaal niet gesuggereerd hoeft te worden. Het is al erg genoeg lijkt me.

@lydia wrote:

misschien keken ze wel toe hoe hun geliefde zoon een gruwelijke klap maakten…






Ze keken vast niet toe, want als dat kind KO gaat hadden ze hem eruit kunnen trekken dan had hij niet te lang in het water gelegen.





Erg of niet; Dit is gewoon onoplettendheid…







Neem tniet weg dat dit zeker heel erg is, ook voor de ouders.

:kaars:

Vreselijk toch…zal je maar gebeuren… :frowning:



Maar om nu van alles te speculeren vind ik ook wat ver gaan. Tuurlijk kan het onoplettendheid zijn geweest, maar helaas kan dat echt iedereen overkomen. Je hoeft maar even te worden afgeleid en in een sec. is het gebeurd. Je kan alleen maar hopen dat het niet gebeurd.





Bovendien zijn we er niet bijgeweest en zitten journalisten ook wel eens naast de waarheid op details. Zij hebben het ook van horen zeggen…



Vd week heb ik ook een kind van net 16 mnd onder water zien verdwijnen (<50cm) en moeder lette de hele tijd goed op. Ze loopt even naar de handdoek een paar meter verder op en weg het kindje. Goddank had het een petje op dat je nog zag maar anders had je ook niet door en voor je het vind is het dan al te laat. Zo zie je maar in een sec kan van alles gebeuren, gelukkig liep dit goed af!

@Smurf78 wrote:



Vd week heb ik ook een kind van net 16 mnd onder water zien verdwijnen (<50cm) en moeder lette de hele tijd goed op. Ze loopt even naar de handdoek een paar meter verder op en weg het kindje. Goddank had het een petje op dat je nog zag maar anders had je ook niet door en voor je het vind is het dan al te laat. Zo zie je maar in een sec kan van alles gebeuren, gelukkig liep dit goed af!






Ja sorry hoor ik kan het niet laten om ook hier op in te gaan…

Je laat je kind (15 m oud) toch geen seconde alleen, ook niet al is het “maar om naar je handdoek” te gaan???

In 15 cm water kan een kind al verdrinken!



Ik vind het heel erg dat zoiets gebeurd, en vooral als het leven van een kind daardoor ontnomen word…
Uit een eerste onderzoek trekt de politie de conclusie dat de jongen in de glijbaan een wateropstopping heeft gecreëerd. Vervolgens is hij met hoge snelheid van de glijbaan gegaan.

Door de extra snelheid, zijn zwembandjes en zijn lichte gewicht is hij waarschijnlijk over het water geschoten en hard met zijn hoofd tegen de rand van het bad gekomen. Daardoor liep hij ernstig nekletsel op.


De jongen heeft dus water opgehoopt, waardoor je dus flink wat extra vaart krijgt. Tragisch ongeval dus van een speels kind...
Veel kinderen doen dat en zo zie je maar hoe gevaarlijk het is. Water ophopen en met de blote kont zsm naar beneden glijden deden wij ook altijd. Als kind zie je geen gevaar daarin (wij waren 14 ofzo)
Echter kinderen met zwembandjes mochten bij ons in het zwembad echt niet zonder begeleiding de glijbaan op...

@Nicje wrote:

Uit een eerste onderzoek trekt de politie de conclusie dat de jongen in de glijbaan een wateropstopping heeft gecreëerd. Vervolgens is hij met hoge snelheid van de glijbaan gegaan.



Door de extra snelheid, zijn zwembandjes en zijn lichte gewicht is hij waarschijnlijk over het water geschoten en hard met zijn hoofd tegen de rand van het bad gekomen. Daardoor liep hij ernstig nekletsel op.






Echter kinderen met zwembandjes mochten bij ons in het zwembad echt niet zonder begeleiding de glijbaan op…






Dat is dus bij de meeste zwembaden zo…

Daarom vind ik het gewoon… tja weet niet…



Gewoon heel erg!!! :cry:

@Rooike wrote:

@Smurf78 wrote:


Vd week heb ik ook een kind van net 16 mnd onder water zien verdwijnen (<50cm) en moeder lette de hele tijd goed op. Ze loopt even naar de handdoek een paar meter verder op en weg het kindje. Goddank had het een petje op dat je nog zag maar anders had je ook niet door en voor je het vind is het dan al te laat. Zo zie je maar in een sec kan van alles gebeuren, gelukkig liep dit goed af!






Ja sorry hoor ik kan het niet laten om ook hier op in te gaan…

Je laat je kind (15 m oud) toch geen seconde alleen, ook niet al is het “maar om naar je handdoek” te gaan???

In 15 cm water kan een kind al verdrinken!



Ik vind het heel erg dat zoiets gebeurd, en vooral als het leven van een kind daardoor ontnomen word…




Dan wil ik ook nog even reageren…dat niemand zijn kind maar 1 sec alleen laat of even uit het oog verliest voor een sec daar geloof ik niet in sorry…het is onmogelijk om alleen maar, dwz 100% gefocused te zijn op je kind.

mijn tante zit daar voor vast op de camping.



Het ventje had iid een opstopping gemaakt, samen met anderen. Toen de glijbaan afgegaan. Het uiteinde van de glijbaan en de rand van het bad is heel kort daar, 2 a 2,5 meter!!! Het ventje is dus over het water geschoven met zijn hoofd tegen de rand geslagen, zo hard dat het ventje daarbij zijn nek brak )klap van het achterover slaan vd nek’. De jongen achter hem op de baan, vond hem dus onderwater en heeft hem gelijk omhoog geholpen. 3 kwartier reanimatie op de camping zelf en later nog wat in het zkh hebben niet mogen baten



r.i.p

@Jennifer77 wrote:

mijn tante zit daar voor vast op de camping.



Het ventje had iid een opstopping gemaakt, samen met anderen. Toen de glijbaan afgegaan. Het uiteinde van de glijbaan en de rand van het bad is heel kort daar, 2 a 2,5 meter!!! Het ventje is dus over het water geschoven met zijn hoofd tegen de rand geslagen, zo hard dat het ventje daarbij zijn nek brak )klap van het achterover slaan vd nek’. De jongen achter hem op de baan, vond hem dus onderwater en heeft hem gelijk omhoog geholpen. 3 kwartier reanimatie op de camping zelf en later nog wat in het zkh hebben niet mogen baten



r.i.p




een vreselijk tragisch ongeluk dus, waarbij speculaties over de rol van de ouders totaal misplaatst zijn, lijkt me…

Wat er ook gebeurd is, het is en blijft erg, of het kind ze eigen schuld (dat klinkt zo lullig… maar toch.) was of niet… het is erg…

Heel erg & tragisch :kaars: :vlinder: :**:

@Rooike wrote:

@lydia wrote:
misschien keken ze wel toe hoe hun geliefde zoon een gruwelijke klap maakten…






Ze keken vast niet toe, want als dat kind KO gaat hadden ze hem eruit kunnen trekken dan had hij niet te lang in het water gelegen.





Erg of niet; Dit is gewoon onoplettendheid…







Neem tniet weg dat dit zeker heel erg is, ook voor de ouders.



:kaars:






Sorry maar ik vind je uitspraken echt te ver gaan. Denk dat deze ouders misschien wel zou geschrokken zijn dat ze niet meer konden handelen. En wie zegt dat deze jongen met zijn ouders was.



Al met al wens ik deze ouders heel veel kracht en sterkte toe want hoe dan ook zullen ze het hiet heel moeilijk mee hebben. :kaars:

Lees eigenlijk net pas de andere berichten in dit topic en ik krijg het er koud van. Het zal je kind maar gebeuren.

hij is k.o gegaan omdt ie gelijk zijn nek brak…brrr

@Rooike wrote:

@lydia wrote:
misschien keken ze wel toe hoe hun geliefde zoon een gruwelijke klap maakten…






Ze keken vast niet toe, want als dat kind KO gaat hadden ze hem eruit kunnen trekken dan had hij niet te lang in het water gelegen.





Erg of niet; Dit is gewoon onoplettendheid…







Neem tniet weg dat dit zeker heel erg is, ook voor de ouders.

:kaars:




Waar haal je vandaan dat hij lang in het water heeft gelegen?? Zoals heel vaak al dan niet altijd wordt er vanalles om heen verzonnen/gesuggereerd. Het is vreselijk wat er gebeurd is en het kan iedereen overkomen. Zoals iemand al zei, je kan je kind hoe graag je ook wilt en hoe verantwoordelijk je als kind ook ben niet 100% in de gaten houden, ongelukken gebeuren. Het is heel vreselijk voor zijn familie en vriendjes.

@mutsy wrote:

@Rooike wrote:
@lydia wrote:
misschien keken ze wel toe hoe hun geliefde zoon een gruwelijke klap maakten…






Ze keken vast niet toe, want als dat kind KO gaat hadden ze hem eruit kunnen trekken dan had hij niet te lang in het water gelegen.





Erg of niet; Dit is gewoon onoplettendheid…







Neem tniet weg dat dit zeker heel erg is, ook voor de ouders.



:kaars:






Sorry maar ik vind je uitspraken echt te ver gaan. Denk dat deze ouders misschien wel zou geschrokken zijn dat ze niet meer konden handelen. En wie zegt dat deze jongen met zijn ouders was.



Al met al wens ik deze ouders heel veel kracht en sterkte toe want hoe dan ook zullen ze het hiet heel moeilijk mee hebben. :kaars:








Dat is helemaal niet ver gaan!

Ze zullen vast geschrokken zijn dat ben ik helemaal met je eens, het blijft wel hun kind!!

Maar denk ook eens even realistisch na; je laat toch echt geen kind met bandjes alleen in het water!!

Geen diploma vandaar de bandjes en dan op de glijbaan… :think:

Dit had gewoon voorkomen kunnen worden als hij niet van die glijbaan was gegaan.

Bij mij zou het niet op gaan, geen dilpoma dan ook niet van de glijbaan!!





@Smurf78 wrote:






Dan wil ik ook nog even reageren…dat niemand zijn kind maar 1 sec alleen laat of even uit het oog verliest voor een sec daar geloof ik niet in sorry…het is onmogelijk om alleen maar, dwz 100% gefocused te zijn op je kind.






Nou, ik toch wel, vooral als er water in de buurt is!!! :?