Jongen omgekomen in campingzwembad Doornspijk

Rooike,

Ik suggereer nu ook (net als jij doet)

Maar stel nou, dat die ouders WEL toekeken? Stel nou dat ze het WEL voor hun ogen hebben zien gebeuren? Het ging nl erg snel, zoals meestal met een ongeluk :shifty:



Ik ben het met je eens dat het kind niet alleen op de glijbaan had gemogen. Maar toch zijn jouw uitspraken wel gevaarlijk zonder de andere kant van het verhaal te weten. Puur een invulling van jezelf. (lang in het water gelegen, ouders letten niet op)

@Rooike wrote:

@mutsy wrote:
@Rooike wrote:
@lydia wrote:
misschien keken ze wel toe hoe hun geliefde zoon een gruwelijke klap maakten…






Ze keken vast niet toe, want als dat kind KO gaat hadden ze hem eruit kunnen trekken dan had hij niet te lang in het water gelegen.





Erg of niet; Dit is gewoon onoplettendheid…







Neem tniet weg dat dit zeker heel erg is, ook voor de ouders.



:kaars:






Sorry maar ik vind je uitspraken echt te ver gaan. Denk dat deze ouders misschien wel zou geschrokken zijn dat ze niet meer konden handelen. En wie zegt dat deze jongen met zijn ouders was.



Al met al wens ik deze ouders heel veel kracht en sterkte toe want hoe dan ook zullen ze het hiet heel moeilijk mee hebben. :kaars:








Dat is helemaal niet ver gaan!

Ze zullen vast geschrokken zijn dat ben ik helemaal met je eens, het blijft wel hun kind!!

Maar denk ook eens even realistisch na; je laat toch echt geen kind met bandjes alleen in het water!!

Geen diploma vandaar de bandjes en dan op de glijbaan… :think:

Dit had gewoon voorkomen kunnen worden als hij niet van die glijbaan was gegaan.

Bij mij zou het niet op gaan, geen dilpoma dan ook niet van de glijbaan!!





@Smurf78 wrote:






Dan wil ik ook nog even reageren…dat niemand zijn kind maar 1 sec alleen laat of even uit het oog verliest voor een sec daar geloof ik niet in sorry…het is onmogelijk om alleen maar, dwz 100% gefocused te zijn op je kind.






Nou, ik toch wel, vooral als er water in de buurt is!!! :?




ik kan niet anders zeggen dan dat ik het van een bijzonder gebrek aan respect en inlevingsvermogen vind getuigen dat je op deze manier regaeert op een vreselijk tragisch ongeluk…

@fiep klophout wrote:



ik kan niet anders zeggen dan dat ik het van een bijzonder gebrek aan respect en inlevingsvermogen vind getuigen dat je op deze manier regaeert op een vreselijk tragisch ongeluk…






Helemaal niet!

Zoals je kan lezen vind ik het heel erg, maar ik zoek graag altijd naar de reden WAAROM zoiets nou moet gebeuren.

Gebrek aan inlevingsvermogen???

Wat weet jij daar nou van, je kent mij niet dus je weet niet of ik dat wel heb! :think:



Terzijde wat er gebeurd is zei ik, is dat ik het heel erg vind voor die ouders!!



Tsss gebrek aan respect en inlevingsvermogen… :?

@Rooike wrote:

@fiep klophout wrote:


ik kan niet anders zeggen dan dat ik het van een bijzonder gebrek aan respect en inlevingsvermogen vind getuigen dat je op deze manier regaeert op een vreselijk tragisch ongeluk…






Helemaal niet!

Zoals je kan lezen vind ik het heel erg, maar ik zoek graag altijd naar de reden WAAROM zoiets nou moet gebeuren.

Gebrek aan inlevingsvermogen???

Wat weet jij daar nou van, je kent mij niet dus je weet niet of ik dat wel heb! :think:



Terzijde wat er gebeurd is zei ik, is dat ik het heel erg vind voor die ouders!!



Tsss gebrek aan respect en inlevingsvermogen… :?




ja rooike, leuk om te zeggen dat je het wel erg vindt voor de ouders. maar als je vervolgens, terwijl je sowieso alleen maar uit een duf artikeltje hebt gehaald wat er nou gebeurd is, vrolijk zegt dat het wel de schuld van de ouders is, hadden ze maar niet zo dom moeten zijn, dan vind ik dat respectloos.

aan zoeken naar een reden is prima, maar dat is bij dit soort berichtgevingen gewoon een kwestie van gissen, en ook dat vind ik zeer triest. en als je vervoglens ook zulke harde conclusies en oordelen trekt uit dat gegis, dan vind ik dat ook respectloos, ja.

@fiep klophout wrote:







ja rooike, leuk om te zeggen dat je het wel erg vindt voor de ouders. maar als je vervolgens, terwijl je sowieso alleen maar uit een duf artikeltje hebt gehaald wat er nou gebeurd is, vrolijk zegt dat het wel de schuld van de ouders is, hadden ze maar niet zo dom moeten zijn, dan vind ik dat respectloos.

aan zoeken naar een reden is prima, maar dat is bij dit soort berichtgevingen gewoon een kwestie van gissen, en ook dat vind ik zeer triest. en als je vervoglens ook zulke harde conclusies en oordelen trekt uit dat gegis, dan vind ik dat ook respectloos, ja.






Ja whatever… :hand:



Uit respect voor die mensen houd ik nu mn mond…

en toen was er koffie…kom op meiskes… :-*

@Rooike wrote:



Dit had gewoon voorkomen kunnen worden als hij niet van die glijbaan was gegaan.

Bij mij zou het niet op gaan, geen dilpoma dan ook niet van de glijbaan!!






Even zonder verdere discussie uit te lokken...

Maar Robin heeft ook geen zwemdiploma.
Als wij met hem gaan zwemmen dan heb je zo'n berenbad/peuter-kleuterbad, en daar zijn wij dan met hem.

Daar staat ook een glijbaantje waar hij zelf op en af kan, en een iets grotere, zo'n hele brede.
Wij gaan daar vaak met hem samen af (vinden het trapje te eng en te glad als het nat is), en de laatste keer wilde hij persé alleen.
Papa heeft hem mee het trapje opgenomen en hem met zijn billen op de glijbaan gezet.
Ik stond onder de glijbaan te wachten om hem op te vangen, of uit het water te vissen als hij eerst in het water zou komen.

Maargoed, Robin is 4, dit kind was 6.
Is alweer 2 jaar ouder.

Dus misschien is dit kind inderdaad van een grotere glijbaan geweest, maar jij weet niet of zijn ouders er ook bij stonden toch?
Misschien stond vader of moeder ook onderaan te wachten?

Als je kind met zo'n vaart uit zo'n glijbaan komt dat het zijn nek breekt, dan kun je daar wel staan met je handen open om hem te vangen, maar ik denk dat je dan nog weinig kunt.

Het kind had zwembandjes om, dus ze hebben in ieder geval voorzorgsmaatregelen genomen.
Anders hadden ze hem wel zonder iets in het diepe achtergelaten.

Of ze erbij waren weten we niet (al keken ze van een afstand toe, dan zou ik dat nog niet heel 'raar' vinden).

Niemand weet of de ouders er nu wel of niet waren, het is mijn inziens gewoon een ongeluk (dat niet voorkomen had kunnen worden ,al stond de hele familie onder aan de glijbaan te wachten).

Na het lezen van het verhaal heb ik in ieder niet het gevoel dat er iemand schuld aan heeft.
Gewoon ontzettend domme pech, met een verschrikkelijke afloop.

@Rooike wrote:



Geen diploma vandaar de bandjes en dan op de glijbaan… :think:

Dit had gewoon voorkomen kunnen worden als hij niet van die glijbaan was gegaan.

Bij mij zou het niet op gaan, geen dilpoma dan ook niet van de glijbaan!!




Weet jij veel, vanaf 5 mag een kind op zwemles, en wie weet heeft hij al bijna zijn diploma…en misschien was zonder bandjes en met diploma wel exact hetzelfde gebeurt… kunnen zwemmen voorkomt immers niet dat je met een rotklap tegen een harde muur terecht komt…

Net zoals er kinderen uitglijden hun hoofd stoten en onder water komen, kinderen onder de glijbaan de volgende op hun hoofd krijgen enz…



dan maar gewoon alle zwembaden afschaffen???



oh doe dan ook maar alle speeltuinen, waar daar zijn hellaas ook al eens kinderen verongelukt, door met het capuchonkoordje aan de glijbaan te blijven hangen… of uit het klimrek te vallen…



oh ja ook geen capuchons meer…



en natuurlijk geen bomen, want daar kan een kind uit vallen, en geen flatgebouwen want…



Natuurlijk was het niet gebeurt als het kind niet van de glijbaan was gegaan… Maar niet van de glijbaan voorkomt geen ongelukken…





:kaars: veel sterkte voor de ouders met het verwerken van dirt verschrikkelijke verlies. :kaars:

merlin heeft 2 diploma’s maar in de zee of in grote baden krijgt zij gewoon bandjes om hoor. Als ze straks groter en sterker is dab kijken w el wel weer verder

Ben het met Rooike eens dat het voorkomen had kunnen worden door het kind niet alleen op de glijbaan te laten EN dus niet toe te staan dat ze die waterophoping maakten.

Maar hey… Dit had dus ook een kind zonder bandjes kunnen gebeuren…



Het is diep en diep tragisch dat dit is gebeurd.



Wel ben ik (net als Rooike weer) ook van mening dat je dus WEL 100% gefocusd kunt zijn op je kind in een zwembad. Waarom niet… als je de handdoek pakt… neem je je kind toch mee? of houd 'm aan een handje (of mijn part z’n grote teen) vast???.



Maar dit is geheel off topic omdat ik echt denk dat de waterophoping de schuld is geweest van de enorme snelheid waardoor het kind z’n nek brak en overleed. En dit had kunnen gebeuren ook als ie 12 was geweest en met z’n vriendjes lekker stoer had gedaan.



Blijft triest… moet er niet aan denken m’n manneke kwijt te raken.

@Jennifer77 wrote:

merlin heeft 2 diploma’s maar in de zee of in grote baden krijgt zij gewoon bandjes om hoor. Als ze straks groter en sterker is dab kijken w el wel weer verder






Ik heb toen ik klein was noooooit zwembandjes om in de zee. Levensgevaarlijk namelijk die bandjes in de zee (temminste atlantische oceaan) Ik liep met mijn papa aan de hand de zee in (tot knie hoogte) Mij is verteld dat bandjes erg gevaariljk zijn bij de zee, maar kan me vergissen hoor.



effe on topic, ik denk dat niemand weet of de ouders er bij waren. Het blijft een zeer tragische ongeluk. Ook badmeesters moeten bij glijbanen veel beter opletten. qua opstoppingen. Niet dat zij schuldig zijn maar opstoppingen gebeuren bij veel zwembaden. Trouwens moeten ze die afstand naar de rand niet es groter maken?

vlg mij heb ik last van mijn maandagochtend blontheid; maar waarom geen bandjes in de zee?

Mij is verteld, ik kan het echt fout hebben hoor, dat je door de golven en stroming juist door de bandjes erger onder water getrokken wordt en dan weer moeite hebt met boven komen. Maar ik weet het niet meer zeker. Enige wat ik nog wel zeker weet is dat ik in de zee nooit bandjes om had. Bij een meer/zwembad whatever wel. als was ik zo eigenwijs om ze af te doen en bijna verzoop

Ik weet dat de atlantische oceaan behoorlijk gevaarlijk kan zijn. Middenlandse zee vind ik geen bal aan :mrgreen: