Vanmorgen ging de wekker, ik stond op en mijn ventje was al wakker. Ik me aankleden en wassen en klaar maken voor de dag. Ventje uit bed en naar beneden, bakje koffie voor mezelf en een fles voor hem…
Zoals elke morgen…
Maar vandaag is het 21-12-12…de dag die volgens zovelen niet zou bestaan en mijn dag begon zoals elke dag begint… :think:
Heb me de afgelopen weken helemaal doodgelachen om de mensen die dachten dat de wereld zou vergaan (wat niet de voorspelling was)…en vanmorgen begon de dag gewoon lekker zoals elke dag. Tja kan ook niet anders, maar ik stond er wel even bij stil…
Er gingen/gaan verschillende verhalen rond.
De wereld zal vergaan (al geloof ik daar niet zo in).
Drie dagen donker (21,22 en23 december was de voorspelling).
Op zich geloof ik wel in een soort van zonnestorm, maar niet zo zeer in een datum/tijd (door voorspelling van wanneer het zou gaan gebeuren).
Ik kan er ook wel om lachen allemaal. Maar mijn zoon van 12 was toch wel behoorlijk van de leg. Daardoor vond ik het allemaal wel iets minder grappig. Hij ging er van alles over lezen, over praten en hij baalde van alle dingen die hij nog niet gedaan had maar wel graag wilde doen. ( auto rijden, 18+ spellen spelen, monster energy drankjes drinken enzv.)
niet te hard juichen… 21-12-2012 zou de laatste dag op die kalender zijn… dat betekent dat we vandaag nog uit mogen leven als je fatalistisch geloofd dat de aarde letterlijk zou vergaan.
Morgen wakker worden is dan een 2e…
Persoonlijk geloof ik niet dat de wereld er na vandaag niet meer is.
Welke tijd houden ze dan aan? :mrgreen:
Mijn schoonvader had er ook een handje van, eerst zou het in sept. 2010 gebeuren. Toen was het september 2012. Volgens mij heeft hij er nog niet van geleerd.
@mamaMarije wrote:
niet te hard juichen… 21-12-2012 zou de laatste dag op die kalender zijn… dat betekent dat we vandaag nog uit mogen leven als je fatalistisch geloofd dat de aarde letterlijk zou vergaan.
In dat geval zal de boel zo in Nieuw-zeeland wel ontploffen…
Morgen sta ik op, maar dan begint de dag niet zoals de afgelopen weken…want het is vakantie en ik mag lekker uitslapen (als mijn ventje dat toelaat :mrgreen: ).
Ik geloof niet in die onzin hoor!! wel dat er een verandering gaat komen, daar kan ik inkomen, want het kan zo niet langer.
Maar feit is wel dat er wel meer ufo`s hier in friesland zijn gezien de laatste tijd en dat vond men opmerkelijk.
Alleen weer jammer dat ze niet even bij mij langskomen :think:
@ollie wrote:
@mamaMarije wrote:niet te hard juichen… 21-12-2012 zou de laatste dag op die kalender zijn… dat betekent dat we vandaag nog uit mogen leven als je fatalistisch geloofd dat de aarde letterlijk zou vergaan.
In dat geval zal de boel zo in Nieuw-zeeland wel ontploffen…
Hahahaha ja dan gaan we 1 voor 1 met die verschillende tijdzones.
Met al dat illegaal vuurwerk zitten we nu ook natuurlijk lekker op scherp… :think: :mrgreen: (geintje).
ik geloof er geen snars van dat de wereld vergaat .
maar ook bij mij schoot het door mijn hoofd vandaag …en verwen ik de kids net even meer dan normaal . Want tsja…
belachelijk eigenlijk !
Ik ben iemand die nooit met de meute meegaat , altijd anders ben/denk en uitgerekend ik laat me opjuinen door de massa :naughty:
Van de week op de radio gehoord:
het is het eind van het tijdperk. De kalender stopt dan, het is het eind van een tijdperk.
De Maya’s die nog leven geloven zelf ook niet dat het het einde van de wereld is.
Ik vind het eogenlijk vooral zielig voor de mensen die het wel geloven…
En ik baal van de ophef want mijn oudste is al een angstige en had het dus gehooed ergens, heb moeten praten als brugman joh.
Nou ik geloof dat we vandaag aardig in de buurt zijn gekomen…
Ik vol met hormonen en een kind en een doos rouwe eieren in de keuken…
En ik had net gister alles schoon en gedweild met veel pijn en moeite …
Nu ben ik heel blij met een moeder die met een uurtje komt helpen weer de boel schoonmaken want ik wil even de keuken niet zien…
@Kwakje wrote:
Met al dat illegaal vuurwerk zitten we nu ook natuurlijk lekker op scherp… :think: :mrgreen:(geintje).
er ging hier om half acht dus een strijker af he. En ik geloof er helemaal niets van, maar toch, die ene enkele seconde denk je wel dat…
Het schijnt vanavond rond 21 u te gebeuren, dus juich nog niet te vroeg!
@Jippie wrote:
Het schijnt vanavond rond 21 u te gebeuren, dus juich nog niet te vroeg!![]()
maar stel dat he… Dan zijn we toch gewoon overal van af? Van alle mooie dingen, maar dan wel met zijn allen

Stel dat… dan maak ik me nog niet druk.
Wil liever nog een jaar of 50 mee hoor, en nog van alles meemaken, maar als de wereld stopt dan stopt ie.
Misschien ben ik te naief hoor.
Ik geloof dat de wereld op een dag zal ophouden te bestaan, maar niet dat het vandaag al zover is.
Maar doordat het een grote mediahype is geworden, word je toch wel gedwongen om erover na te denken. Stel dat je het ooit wel mee gaat maken…:shifty: Een aantal jaar geleden had je de film Deep Impact. Dat gaat over de naderende inslag van een meteoriet, hoe mensen daarop reageren en wat ze die laatste dag doen om zich voor te bereiden en te overleven. Ik heb werkelijk nachtmerries van die film gehad. Je wordt er zo in meegezogen, het zet je aan het denken. Het besef dat je nog één dag zou hebben, hoe ga je die dan invullen en met wie. Hoe wil je het laatste moment meemaken? En dat is iets wat wel indruk maakt.
Ik ben wel bang dat er vandaag allemaal gekken zijn die zelfmoord plegen, hun familie vermoorden. Puur uit angst, omdat ze echt geloven dat het einde der tijden nabij is en op die manier zelf de controle in handen willen hebben. Zodat ze tenminste allemaal tegelijk en samen gaan.
@lydia wrote:
@Jippie wrote:Het schijnt vanavond rond 21 u te gebeuren, dus juich nog niet te vroeg!![]()
maar stel dat he… Dan zijn we toch gewoon overal van af? Van alle mooie dingen, maar dan wel met zijn allenen van alle ellende.
Wil liever nog een jaar of 50 mee hoor, en nog van alles meemaken, maar als de wereld stopt dan stopt ie.
Niet naief…zo denk ik er ook over…als we dan gaan dan gaan we gezellig met zijn allen.
Tis ook niet zo dat de aarde ontploft ofzo, tis alleen dat de natuur zichzelf herstelt en dat er eens in de zoveel tijd alles zich herhaalt, ijstijd enz.
@jippie wrote:
Een aantal jaar geleden had je de film Deep Impact. Dat gaat over de naderende inslag van een meteoriet, hoe mensen daarop reageren en wat ze die laatste dag doen om zich voor te bereiden en te overleven. Ik heb werkelijk nachtmerries van die film gehad. Je wordt er zo in meegezogen, het zet je aan het denken. Het besef dat je nog één dag zou hebben, hoe ga je die dan invullen en met wie. Hoe wil je het laatste moment meemaken? En dat is iets wat wel indruk maakt.
Tja en er zijn 2 onderweg naar de maan…en wanneer naar de aarde :think:
@lydia wrote:
@Jippie wrote:Het schijnt vanavond rond 21 u te gebeuren, dus juich nog niet te vroeg!![]()
maar stel dat he… Dan zijn we toch gewoon overal van af? Van alle mooie dingen, maar dan wel met zijn allenen van alle ellende.
Zo sta ik er ook in… geen verdriet om familieleden en vrienden die het niet overleefd hebben en jij toevallig wel… nee gewoon met z’n allen eraan… scheelt een hoop.
En als het om 9 uur vanavond is… dan zijn we allemaal thuis in ons eigen huis.
Net als elke avond voor het slapen gaan zal ik de jongens een kus en een dikke knuffel geven en vertellen dat ik ze hou en zal ze met vertrouwen gaan laten slapen met de boodschap ‘tot morgen’… en zo niet… dan zijn zij rustig gaan slapen en is het daarna over.
ik heb 26 jaar met de verstikkende boodschap van een naderend armageddon geleefd… en ook tegen mijn vader gezegd… toen hij mij een reprimande gaf met “als je dat niet doet, kom je niet levend door armageddon heen” nou prima toch pa, de doden zijn zich van niets bewust, dus er iets van merken zal ik niet en dan heb ik tenminste in het leven wel geleefd volgens mijn eigen gevoel en plan En daar kon hij het mee doen.
Ik weiger te leven met het idee, stel dat. Nou, dan is dat maar zo. Ik heb er weinig invloed op als het gebeurt, dus laat maar komen dan… als het komt… wanneer het komt…