Jihaaa Disneyland Parijs here we come!

:mrgreen: Stuiterdestuiter. Eigenlijk is het vooral plaatsvervangende stuiter voor kindlief natuurlijk. 8)

Al voor het tweede jaar konden we niet weg met de zomervakantie. Niet zo heel rampzalig want we hebben heerlijk weer gehad natuurlijk. Maar het is natuurlijk wel heerlijk om er even echt totaaaal uit te zijn. En dat komt er aan. :lol:

Alleen al de voorpret is heerlijk ondanks al het inpakwerk met 2 kids, deze mama heeft heel veel zin om te gaan inpakken en plannen. :inlove:

lijkt me super (uhh ook voor de kinderen :wink:)

veel plezier!

Heel veel plezier! Kan zelf nauwelijks wachten tot ik , uh de jongens, weer naar Disney kunnen!

Wat een superleuk vooruitzicht! :thumbup:

Heel veel plezier!

Voor ‘ons’ volwassenen is het vooral hard werken… :lol: :angel: :liar: maar dat gaan we wel redden denk ik.

Iemand nog definitieve must sees en must do’s voor 4 jarigen in het park?

We hebben al wel besloten (we gaan er op zondag heen in november) dat de eerste dag vooral spullen droppen in het hotel wordt en dan kijken in het park. Veeeeel kijken om te zien wat we de dag erna graag willen doen en natuurlijk op die eerste avond de lichtjesparade omdat de kids dan (nog) niet afgepeigert zullen zijn. Had ik al gezegd dat we wel zin hebben om te gaan? :angel:

Vooral het achterste gedeelte is helemaal leuk voor de wat kleinere kinderen, daar kunnen ze ook overal in.

Autopia is geweldig, kunnen ze autorijden.

Een tip voor de lichtjesparade…ga optijd (nou ja, eigenlijk erg vroeg) langs de route staan…dan hebben de kids ook goed zicht op de wagens, want uit ervaring weet ik dat volwassenen op zo’n moment ook zelf graag vooraan willen staan, waardoor de kids dus vaak weinig zien.

Wij zijn gewoon lekker met z’n viertjes op de rand gaan zitten (met je voeten op de stoeprand) en hadden zo de hele avond goed zicht…zittend, met achter ons nog een hele familie zittend :wink:

Maar heb vooral heel veel plezier!!!

Inderdaad, Fantasieland heet dat volgens mij. Is achteraan in het park, erg leuk!

Mijn zoon was ook 4 en vond in disney movie park de cars auto’s ook erg leuk en daar staat ook buzzlightyear!

Heel veel plezier!

Ik lees mee, want wij gaan in de herfstvakantie (20-27 oktober)! Ik ben er nog nooit geweest, dus ik hoop dat veel tips komen, ook voor een 7-jarige!! Is de lichtjesparade alleenin november en wat houdt dat in?

Als we teug zijn, zal ik mij tips en ervaringen ook weer doorgeven!

Groetjes, Viratine

Ik lees mee, want wij gaan in de herfstvakantie (20-27 oktober)! Ik ben er nog nooit geweest, dus ik hoop dat veel tips komen, ook voor een 7-jarige!! Is de lichtjesparade alleenin november en wat houdt dat in?

Als we teug zijn, zal ik mij tips en ervaringen ook weer doorgeven!

Groetjes, Viratine

Wat ik absoluut geweldig vond, was het eten bij Cafe Mickey. Niet voor het eten, want dat vond ik eigenlijk niets, maar het feit dat er continu disneyfiguren rondlopen, maakte alles goed. Dus dat zou ik zeker(weer) een keer gaan doen, als we weer gaan. Ontbijt met figuren hebben we niet gedaan, aangezien ik dat liever bij het avondeten wilde. Prijstechnisch scheelde dat ook maar weinig en in het hotel was er elke ochtend al een disneyfiguur. We hebben ook een keer gegeten bij Rainforrest en dat was ook ontzettend leuk! Vergeet alleen niet te reserveren, want zeker bij Cafe Mickey stonden er elke avond rijen om naar binnen te mogen.

Hier wat tips voor Disney met wat kleinere kinderen;

leuker (en beter eten) dan bij Cafe Mickey is een Western Lunch. Zeker met jongens. Dat is in het park en je ziet Mickey, Minnie, Pluto, Woody en Jessie allemaal in western stijl. Bovendien speelt er een bandje en er is ruimschoots de tijd voor kinderen om met ze op de foto te gaan, te dansen enz. Cafe Mickey was een aantal jaar geleden echt goed te doen, maar de laatste keer was het eten zo waardeloos en renden die figuren echt langs te tafel ipv bij je kinderen stil te staan.

In het Disneyland park is fantasieland hartstikke leuk voor de kleinere bezoekers (tip; ga direct naar Peter Pan, of neem een fast pass) want de wachtrij loopt daar heel snel op en de attractie duurt nog geen 2 minuten. , ook autopia (maar daar staat vaak een gigantische rij), buzz lightyear is ook erg leuk (schieten op Zorg, de gemenerik). Vergeet ook het theater in het park niet. daar hebben ze leuke shows!

In het moviepark; de show Animagique en de attracties van Cars, Aladin en in Toy Story land zijn zeker aanraders en je hebt voor de kleintjes ook nog Handy Mandy & Micky Mouse Clubhouse shows.

O heerlijk, nou veel plezier.

Wie gaat er het meeste genieten? :drool:

Super allemaal toffe tips! Hebben al een soort ‘route’ uitgestippeld. Zag dat bv Autopia alleen de eerste dag dat we er zijn open is. Dus die ‘moeten’ we gelijk gaan regelen zelfs als er een wachtrij staat. Eten reserveren gaan we ook zeker regelen. We doen er half pension bij dus dan is reserveren wel extra belangrijk.

Mbt Disneyfiguren bij het eten. Lijkt me echt waanzinnig gezellig…maar ik vrees dat mijn kleuter dan echt geen hap meer eet. :oops: Thuis is hij al super snel afgeleid dus dat avondeten doen we lekker zonder figuren.

:wink:

We gaan ook zeker gebruik maken (minstens 1 x hahaha) van die eerste uren eerder naar attracties kunnen in de vroege ochtend. Denk dat we daarmee ook al veel kunnen en die fast pass hadden we ook al van gelezen. :thumbup:

Net ivm de leeftijd van de jongste een ander zitje geregeld voor de Quinny. Dat scheelt ons de giga grote kinderwagen meenemen in de auto. Is al genoeg te slepen met luiers en kleding. :oops: Hebben een grote stationwagen maar erg genoeg lijkt zelfs die altijd te klein. :silenced:

Die parade met licht etc is altijd overigens. Elke avond alleen het thema wisselt. Halloween, Kerst en meer van zulks. We gaan dus zorgen dat we de eerste avond hopelijk al snel vooraan kunnen komen te staan. :mrgreen:

Echt superleuk, ik kan je je voorpret heel erg goed voorstellen !! Neem goede warme kleding mee, want het kan savonds in nov erg koud zijn als je stil staat. Ik hoop dat het droog blijft, kou kan je nog wat aan doen he, en het heeft wel wat , warme chocomel drinken enz :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Florence dat is ook mijn motto! Als het maar droog is, de rest maakt me niet uit. :wink: Met frisse neuzen slaapt het ook heeeel erg goed.

Voor de jongste heb ik een heerlijke Lodger Bunker en de oudste is net als zijn vader (jongste idem) best erg warmbloedig. Komt vast goed, lekker laagjes dan kan er evt iets uit of weer aan als het nodig is. Warme chocomelk is ook jummie. :mrgreen:

Wij zijn geweest en het was erg leuk! Ik had alleen een voorstelling van rondlopende Disneyfiguren, maar die ben ik niet tegengekomen. Wij zijn 1 avond tot sluitingstijd gebleven en hebben een hele mooie show gezien tegen het kasteel aan. Een show geprojecteerd op het kasteel en in de grote waterwaas van de fonteinen links en rechts van het kasteel en ook nog vuurwerk. Was echt schitterend!!! Je moet er wel vroeg bij zijn. Wij kwamen om 5 voor 7 aanlopen en dacht dat er om 7 uur wat zou gaan beginnen, het was zo druk! Het begon echter pas om 8 uur! We hebben het wel goed kunnen zien. Ik vroeg me alleen af hoe ze dat 's zomers doen, want dan is het om 8 uur nog hartstikke licht…

Een lichtjesparade hebben wij niet gezien. Is dat wel elke avond???

Wij vonden Buzzlightyear echt ontzettend leuk en ook, ik ben even de naam kwijt, de achtbaan in Frontierland. Hij gaat snel, maar niet over de kop.

Wij zijn er 3 dagen geweest, maar waren toen wel uitgekeken. Wij zijn overigens niet in het moviepark geweest. Dat is ooit voor een volgende keer.

In ieder geval heel veel plezier!!!

Groetjes,

Viratine

Even terugkoppelen want we zijn terug. Echt wat een onwijs gaaf park!! :inlove: Casper wilde helemaal nooooit meer naar huis. 8)

En ondanks dat we dus 2 volle dagen hadden is dat zelfs nog te weinig tijd. Ligt er natuurlijk ook aan dat we met een baby op pad waren dus dat betekende regelmatig een break om te voeden en verschonen.

Als er nog eens iemand gaat dan is de dinsdag wel een heerlijke rustige dag overigens! We hebben die dag ook gebruik gemaakt van de Magic Hours maar al met al denk ik dat het eigenlijk niet eens nodig was geweest. Max wachttijd bij Peter Pan bv die dag; 20 minuten. Fast Pas systeem ook niet gebruikt. Dumbo zijn we in geweest, Casper heeft zelfs samen met mama Pirates of the Caribien gedaan. :o (waarom ze zeggen dat het vanaf 1 jaar is…ik zou eerder zeggen een jaar of 5/6)

Peter Pan is hij 2 x in geweest 1 x met papa en 1 x met mama. It’s a small world ook 2x. Het Doolhof van Alice in Wonderland vond hij fantastisch. In totaal hebben we alle avonden wel een groot stuk van de de Disney Dreams show gezien (rondom het kasteel met vuurwerk en lasershow) en de laatste avond helemaal. Lichtjesparade is nu niet echt vanwege het kerstthema geloof ik of het moet de show zijn die we gezien hebben met de kerstman en alle Disneyfiguren maar die hebben we nooit in het donker gezien. Ze hebben nu natuurlijk ook de Tree Lighting ceremony.

Wild loslopende Mickey’s en Donalds hebben we ook niet gezien. Maar dat vind ik denk ik ook niet heel erg want het zal natuurlijk ook voor opstoppingen zorgen en of dat zo plezierig zou zijn?

Overigens net als Viragootje het Filmpark letterlijk en figuurlijk links laten liggen. Zo weinig tijd, zoveel te zien dat het dan ws alleen maar haasten en racen zou zijn.

De laatste dag voor ons hebben we ook bewust ‘vol’ gepland in de zin dat we letterlijk de hele dag in het park bleven. Waren er om iets voor half 10 in de ochtend en gingen pas rond 9 uur in de avond weer terug. Dat is wel inclusief avondeten. Tussendoor heel bewust de tijd genomen om heel rustig een broodje te gaan eten bij de Earl, even lekker zitten en energie opdoen. Het was wel koud maar wonderwel droog de hele tijd. :thumbup:

Deze mama was alleen een beetje dom geweest… :shifty: :wall: om en nabij de grens van Belgie op de heenweg knaagde er iets in mijn achterhoofd. Lag op het puntje van mijn tong maar oh wat het toch was! Iets met de kinderwagen. :think: Het lampje ging branden…en ik kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan! :silenced: Nieuwe zitting besteld voor de buggy. Maar dat betekende ook nieuwe adapters! En laten we de buggy nu voor het laatst met wat boodschappen doen hebben gebruikt! Dat betekend, maxi in de auto, maxi op het onderstel en zsm weer naar huis. De adapters lagen dan ook in de la onder de box. :frowning: Zitting en bunker voor Jan met de korte achternaam mee. Gelukkig had ik WEL de patapum meegenomen voor de afwisseling dus we hebben ons gered met de maxi en het onderstel en de pata…maar oh wat baalde ik als een stekker want dat betekende dat mijn ‘systeem’ met de Quinny en het af en toe laten zitten van Casper daarin ook niet doorging. Gelukkig waren er daar ook ‘buggy’s’ te huur en daar hebben we 2 dagen gebruik van gemaakt want Casper was echt snotterverkouden dus dat lopen ging niet helemaal top en papa wil nog graag wat langer gebruik maken van zijn nek.

Ook nog teveel geshopt daar want ze hebben te leuke babypakjes, Casper wilde graag een Peter Pan verkleedset dus die is de komende jaren voor carnaval klaar, en nog wat kleinigheidjes voor papa en mama en kerstballen voor in de boom straks.

Het was echt een superervaring! Kan het iedereen aanraden, en nog een kleine economische tip; boek via een reisbureau. Zij kunnen echt nette ‘bulkprijzen’ krijgen bij het park. En de kids (alle boven de 3 jaar) krijgen dan ook via het reisbureau (tenminste bij het onze wel OAD/Globe) een handtekeningen boekje met pen zodat ze die kunnen gaan verzamelen. Voor een simpel boekje in Disneystijl betaal je daar natuurlijk de hoofdprijs. :angel:

Hier wordt een spaarpot gemaakt zodat we over een paar jaar weer kunnen gaan. Alle verjaardagen gaan we daar centjes indoen, elke maand een bijdrage erin wanneer dat lukt en dan gaan we voor een iets prijziger hotel waar het hopelijk iets rustiger ontbijten is en de kamer een tikje groter. De voordeliger hotels is niets mis mee verder, netjes, schoon ed maar wel ongelofelijk massaal.

ow meis wat klinkt het heerlijk enthousiast en als een paar super leuke dagen!!

zo te horen hebben jullie echt genoten. top!

jullie zaten nu in sante fe toch?

hebben wij ook ooit gezeten, mar was toch nooit meer.

Wat wel een aanrader is voor de vlgende keer (als dat er nog is dan) is ontbijten in het park. Dan ben je in elk geval al vroeg op het park en na het ontbijt ook nel bij de attracties waar je zeker in wil en waar het wellicht soms wat druk kan zijn.

:-*

Jeps Ellen was echt op en top genieten! :mrgreen: En ja Santa Fe hebben we gezeten. Met een al gerenoveerde kamer in Cars thema (joepie voor Casper die was helemaal blij). Maar we sparen nu echt door voor een duurder hotel. Dat wordt een rib uit ons lijf maar ditmaal hadden we niet echt tijd om te sparen, en was het min of meer ons ‘vakantiegeld’ (hmmm als zelfstandige heb je dat niet echt maar anders waren we met de zomervakantie echt wel meer kwijt geweest) gebruikt. Voor de volgende keer hebben we een potje waarin dan al spaargeld zit wat dan extra gebruikt kan worden.

Ontbijten in het park zal altijd wel blijven bestaan. En met Disneyfiguren vind Casper ook fantastisch dus dat gaat ook wel een keer gebeuren dan. :wink:

Nu was hij zo af en toe al te hieperdepieper om rustig te ontbijten met een Disneyfiguur in het restaurant had ie helemaal niets gegeten. :lol: Nu ook regelmatig tijdens het lopen naar het park een krentenbolletje bij hem naar binnen gekregen.

Ik weet niet of er hier al mensen zijn die ervaring hebben met het Disney Hotel direct bij het park? Mijn gevoel zegt me dat de standaard familiekamers daar net zo groot zijn als we nu hadden in Santa Fe alleen dan dus anders ingericht en zo ongeveer op het park…iemand die dat met zekerheid weet?

Ik heb er foto’s van gezien van vrienden… Luxer, grotere kamers, maar ik zou hper echt niet zo’n absurd bedrag voor neerleggen als wat er gevraagd wordt…je bent merendeel van de tijd toch op het park.

Ik vond de davy crocketranch wel fijn, gewoom omdat je dan zelf eten kan maken ook enzo.

Was de mickey/minnie show in de sneeuw er niet, in een theater? Ik zag hem ook al niet op de site staan en die is zo leuk juist :frowning:

Ik ga volgende week met mn jongste twee, heb er suuuuuperveel zin in :mrgreen:

Oh en eh hoe koud is koud? Zelfde als hier of echt kouder? Laatste keer dat ik daar was met kerst bevroren we half, iedereen zes lagen aan, wollen ondergoed, dikke handschoenen, maar dat lijkt me nu een beetje overdreven…?