Lune thnx! En ja het zijn echt absurde bedragen pfff. Maar vooruit wellicht wel iets wat te doen is mbt ons 10 jarig trouwen in 2016 oid. We zullen wel zien hoe ver we komen met sparen. :mrgreen:
Er is geloof ik wel nog steeds een show hoor! Of het dezelfde is als die jij bedoeld durf ik niet met zekerheid te zeggen want die hebben wij niet gezien.
Koud is echt zeker een graad of 4/5 lagere temperatuur dan hier! :shock:
Jij gaat geloof ik al heel binnenkort toch? In de ochtend is het echt rond het vriespunt, komt er een waterig zonnetje dan stijgt de temp heel iets maar het wordt er echt geen 8/9 graden meer. Handschoenen zijn geen overbodige luxe, ook een muts is erg fijn zeker voor de kids en die sjaal ook niet thuislaten. Wij hadden echt een winterjas, trui en Tshirt aan en voor Casper had ik gewone broeken mee achteraf gezien had ik eigenlijk liever zijn gevoerde broeken meegenomen. Thermoskan mee, warme thee voor tussendoor is ook lekker al weet ik niet zeker of de thermoskan door de scan komt voor tassen. :think: Al kun je ook toe met theezakjes en een fles water want in de babyroom staan magnetrons waar je evt water kunt verwarmen voor een kop thee.
Wij zijn nu 3 winters geweest, onze kids dragen dus de H&M ski broeken. Ideaal! Misschien handig?
Oh dat is ook wel een idee ja. Ik zag online dat het tussen de 4 en 9 graden zal zijn, vond ik goed meevallen.
Zal iig wollen lange onderbroeken meenemen voor onder de gewone broeken en dan moet ik nog ff lekker dikke wanten voor ze kopen, die dunnetjes waren vanmorgen op de fiets ook al frisjes.
Hebben jullie trouwens tips voor met een dreumes…? Ik vind het eigenlijk niks voor hem, maar hij slaapt nog niet zonder borst dus tja, dan moet je wat. Zou wel lekker zijn als er een soort binnenspeeltuintje oid is, restaurant met goeie speelhoek waar hij lekker kam kruipen en bewegen. En verschonen, is dat goed geregeld?
Jeps laagjes is heerlijk! En dikke wanten is ook prettig zeker bij het stilstaan voor de shows.
Er is een heel goed verschooncentrum met aparte ruimte met (schommel)stoelen waar je rustig kunt zitten voeden. Ik noemde het het babypretpark want Floris vond het telkens geweldig daar. Soms een beetje afgeleid want veel kids en mama’s die daar rustig en warm zitten te voeden.
Geen echt binnenspeeltuintje helaas. De hotels hebben een klein speelhoekje (oi wat je speelhoekje noemt :silenced: ) maar die zijn niet vrij toegankelijk. Wat wel een optie is is de ruimte waar ze de film vertonen naast Buzz. Is een grappige film zover ik weet van Burton. Kunnen de oudsten even zitten en kijken en kun je zelf rustig voeden? Is ook nog eens halfverduisterd ivm de film dus de jongste heeft dan mss ook wat minder afleiding of kijkt rustig mee met de film tijdens het drinken. :mrgreen:
Enige restaurant waar ook gespeeld kan worden…helaas of all places de Mac Donalds… :shifty:
leuke berichten over eurodisney lees ik hier.
Wij willen in mei met de kinderen (dan 8 en 5) om ons 10 jarig samenzijn te vieren.
Ik vind het wel moeilijk om een hotel en hoe te gaan te kiezen
Wij denken zelf om met de trein vanuit nederland te gaan.
Heeft iemand daar ervaring mee?
En qua Hotel? wat is een aanrader?
Ik ben al 1,5 jaar maandelijks aan het sparen dus we hebben al een potje geld klaar liggen.
Jullie wonen in NH dus de trein is dan qua afstand zeker een optie! De kids kunnen nog wat lopen wat eigenlijk zo ongeveer het grootste voordeel is van de trein. Grootste nadeel is toch wel dat je flink beperkter bent qua baggage. Er is een keurige bagage service van de hotels maar ook daar zit geloof ik een limiet aan het aantal stuks. :think:
Met kids in jouw leeftijd zou ik toch denken aan of een hotel wat verder van het park (een aantal geselecteerde hotels heeft shuttleservice/gratis parkeren) waar je de mogelijkheid hebt iets te boeken waarbij de kids toch apart slapen. En dan echt een aparte ruimte. Soms valt het mee en liggen ze al snel in coma, maar soms heb je pech en zijn ze hieperdepieper en willen/kunnen niet slapen en tja wat moet je zelf met je avond? Film of TV kijken is toch minder fijn met 2 kids naast je.
Ook een goeie optie is het Davy Crocket gebeuren. Zeg maar veredelde stacaravans waarbij je allemaal een aparte slaapkamer hebt en een woonkamer. Zelfs een keukentje zodat je kunt koken mocht je dat wensen (niet elke avond uit eten betekend meer monetair over voor de shops ) en wil je dat niet ook geen punt het bied je wel een fijnere rustige mogelijkheid om te ontbijten. De ontbijthal…wij zaten in het laagseizoen…kamers waren flink voordelig voor het hotel. Maar de zaal zat elke ochtend stampensvol. :shock: En dan bedoel ik dat we zelfs een ochtend hadden dat ze de BAR erbij open gezet hebben zodat er daar mensen aan tafeltjes konden gaan zitten. :shifty:
Ja overkomelijk want je eet wat (en als we eenmaal zaten deden we gewoon rustig aan…ik ga geen ontbijt erin stampen :silenced: ), en je vertrekt daarna naar het park. Heb zelf wel vaker hotels meegemaakt maar er kan er geen enkele ‘tippen’ aan de ‘massaproductie’ die ik heb meegemaakt bij Disney. Wel complimenten dat er nooit ergens tekort aan was bij het ontbijt ondanks het massale, maar ik versta iets anders onder rustig ontbijten. Ik word ook pas wakker na de eerste bak koffie… 8)
Wat ik zag qua hotels (wij zaten in Santa Fe) is dat Santa Fe en Cheyenne vergelijkbaar zijn. Nothing fancy een plek om te slapen en te douchen/badderen that’s it. Santa Fe is wel recent gerenoveerd (zijn ze deels nu nog mee bezig maar daar merk je echt niets van want het zijn allemaal losse ‘blokken’ en ze renoveren per blok) dus mss iets netter qua inrichting?
Daarna komt Sequoia Lodge. Prijs aanzienlijk hoger, misschien ietsjes minder massaal en beschikt over een klein zwembadje en een fitnesszaal wat ik zo zag van buitenaf. Daarna komen de echt dure opties. New York en Bay Club. Flink aan de prijs iets meer ook op de zakelijke markt, maar zover ik uit de info kon opmaken is daar de voordeligste kamer ook een familiekamer (ergo 4 bedden in 1 kamer). De topper is natuurlijk het Disney hotel. Zwembad, sauna, hamam en spa waar je uiteraard qua behandelingen zoals massages apart voor moet betalen. De hammam etc zit wel bij de prijs in. De kamers zijn een heel klein beetje ruimer als we bij de familiekamers houden. Er is een klein zitje bv. Maar nog steeds; allemaal samen slapen en geen aparte kamer om zelf als ouders even tv te kijken of een potje te yathzee-en. Dan kom je al uit op de zeer luxe topverdiepingen. Suites, aparte slaapkamers en luxe ontbijtlounge met eigen lift en uitgang rechtstreeks in het park. Kaching…
Wel een paar tips; reserveren? Hoeft echt niet rechtstreeks, reisbureau’s kunnen leuke prijzen krijgen daar en de kids krijgen gelijk beide een handtekeningenboekje met pen. Wil je wel op het park eten? RESERVEREN…echt anders sta je 2 uur in de rij voor je eindelijk naar binnen kunt. Wij dachten eerst nog ah joh laagseizoen…maar waren heeeel blij dat we toch echt alle dagen hadden gereserveerd. :mrgreen:
Mei zou wel eens flink druk kunnen zijn dus dan is het wel handig als je idd gebruik maakt van de 2 magic hours voor hotel/Davy Crocket gasten. Fast Pass geldt dan nog niet dat begint vanaf 10 uur.
Plan vooraf alvast een beetje (plattegrond staat op de site) welke attracties je heeeel graag wilt doen. Voor je het weet sta je te gluren naar de mooie facades die ze daar hebben gebouwd, de kleine ‘grapjes’ zoals de tandarts van Goofy, of je te vergapen aan de prinsessenjurkjes die er allemaal hangen. :lol: Het is echt allemaal keurig en oh zo mooi aangelegd met oog voor detail. Elke dag dat wij er waren waren er wel mensen aan het werk in de tuinen! Blaadjes ruimen, bollen planten, snoeien ze staan er niet stil. :thumbup:
Wij zijn weer terug en het was zooo leuk :mrgreen:
De kleine kreeg uiteindelijk een mooie cars bal en heeft in de hal achter de winkels aan main street lekker gekropen. Wordt daar prima schoongehouden dus dat kon wel. Wij hadden twee dagen heel rustig, echt meteen doorlopen of vijf a tien min wachten. Zaterdag was wel megadruk, maar goen hadden we dus echt alles al gedaan dus we hebben nog een paar dingen gedaan die rustig waren en een show gezien. Enige wat echt stom was was dat prinsessenpaviljoen… Mijn meisje kreeg een jurk voor haar verjaardag en wilde in haar prinsessenjurk heel graag op de foto met een prinses. Dus ik dacht zatrfag dat doen we dan meteen als eerste. Stond bij 45min wachten, maar ja dat moest maar. Na een dik uur zag ik het einde van de rij nog niet… Maar wel dat we ongeveer op de helft!! Waren :x we zijn er toen maar uitgegaan want zij had ook geen zin om nog een uur te wachten en de jongste trok het ook niet eht meer. Maar zorg dan dat die tijden overeenkomen he! Of ongeveer iig.
Boefje, wij gingen met de thalys, ik vond het ideaal. Enige wat jammer is is dat er geen thalys meer is die daar stopt, dat was vroeger wel zo. Nu moet je op gare du nord overstappen op een metro (1halte) en rer(45min). Maar op zich goed te doen hoor. Ik hou echtniet van auotorijden dus ik zou hier snel weer voor kiezen.
Ik vind de davy crocketranch erg fijn omdat je dan savonds als de kids slapen nog een eigen ruimte hebt, en het is meestal goed betaalbaar. Hotel vind ik santa fe prima voldoen, je bent er tenslotte maar weinig. Hier was het ontbij tniet zo druk als Rhiannon omschrijft, maar wel massaal idd. Restaurants heb ik overigens nog nooit gereserveerd en ik ben al heel wat keren in disney geweest, de keren dat ik heb moeten wachten zijn op een hand te tellen… Nu probeer ik het echte hoogseizoen wel altijd te vermijden en mei is druk, drukker als dat het nu was bijv, maar niet zo druk als de zomervakantie in mijn ervaring. Juni is altijd weer wat rustiger, mijn kindefen hadden een paar jaar terug een junivakantie(tje) omdat er vrije dagen over waren, en wij zijn toen gegaan, was ideaal, lekker rustig.
:thumbup: :mrgreen: Dat geeft weer een portie energie zo’n gezellig tripje!
Al is het idd jammer zeg dat er geen Thalys rechtstreeks gaat krijg nu zeker weten mijn man nooit over de streep om per trein te gaan. :lol:
Davy Crocket moeten we zelf ook nog een keer testen, mss als verrassing voor mijn man een keer regelen als het warmer is. Sinds zijn chemo is hij een koukleum geworden soms nog erger dan ikzelf. Al ben ikzelf echt helemaal verzot op de leuke kerstsfeer! :inlove:
Super he hoe alles schoongehouden wordt daar! Je hoeft geen enkele keer te denken, jemig ik wacht wel met het toilet tot ik terug ben op mijn kamer. :mrgreen: :thumbup:
Wij zijn nu twee keer in seqiao lodge geweest en ik vond hetbperfect. Net iets ruimer, beter dan sante fe enz maar niet de hoofdprijs. En je bent toch niet veel in het hotel. Ontbijt was hier ook niet echt masaal. Wij zijn in september geweest en december.
We willen over een jaar of 3 weer gaan, dan is de jongstebook oud genoeg
Disney is zo leuk, wij zijn twee keer in oktober geweest, beide keren met de auto en in Hotel Magic Circus. De shuttlebus stopte iedere 5/10 minuten voor de deur en binnen 10 minuutjes stond je voor de ingang van de parken. Heerlijk.
Het hotel is wel massaal met een enorme ontbijthal en wat kleine kamers, maarja wij waren er alleen maar om te slapen en te ontbijten. Wij hadden een familiekamer met Circus-stapelbed en daar zat een mooi gordijn omheen zodat je toch nog even kon lezen/tv kijken als de kids slapen.
thanks voor de tips.
ga na de sintdagen er even voor zitten om een beslissing te maken en te reserveren natuurlijk :mrgreen:
Ooooh ik ben zo jalours als ik deze berichten allemaal lees.
Wij zouden afgelopen meivakantie gaan met de caravan met de hele familie ter ere van de 40 jarige huwelijk van mijn ouders. Ik had alles al uitgezocht en de camping was al gereserveerd.
Maar helaas door de breuk van mij en mijn ex begin dit jaar is het niet doorgegaan en als ik dit allemaal lees dan vind ik dat zo jammer.
Wil echt gaan kijken of we volgend jaar of ms dat jaar erna kunnen…lijkt me zo gaaf.
Wij zijn paar weken terug ook weer lekker naar Disneyland geweest met groepje vrienden en onze dochter als enigste kind ;).
In maart hadden we dit ook al gedaan en was zo goed bevallen (plus we hadden een jaarkaart aangezien dat goedkoper was dan twee losse dagkaarten :thumbup:) dus was het nu in november de moeite waard om nog een keer te gaan.
Ik ben eerder in Hotel New York geweest: helemaal top, niets op aan te merken maar wel duur!
Davy Crocket: 2 keer geweest, van mijn leven ga ik er niet meer heen. Wil er nog niet dood gevonden worden. Laatste keer was jaar of 4 geleden en alles was vies, oud, kapot etc. Wat een drama!!
In maart en november zijn we nu bij Marriot Vacation Club geweest. 5 minuten rijden van het park vandaan (dichterbij dan Davy Crocket), er gaat ook rechstreeks een bus vandaan naar park als je zelf geen vervoer hebt.
http://www.marriott.com/hotels/travel/pardp-marriotts-village-dlle-de-france/
Echt heel tevreden hierover, mooi, netjes, ruim!!!, goede service etc.
Verder heerlijk genoten in het park, leuk in kerstsfeer met sneeuw op mainstreet!
Wij zijn geweest hoor en het was super.
We zaten in hotel Hotel Newport en konden zo naar het park lopen. Kids hebben genoten.
We hadden de aktie 4=2 dus 2 nachten gratis van de 4. Hierdoor alle tijd om alles op het park te doen en zelf 5 keer in de Buzz Lightyear geweest.
Al met al was het het wachten waard (2 jaar voor gespaard)
(en blij dat de jongste geen buggy meer nodig had en overal in kon waar ze ook in wilde)
En uiteindelijk toch voor de auto gekozen want de trein werd wel hééél duur (met 1 overstap 800 euro, no way dus).
Over een jaar of 5 weer denk ik, dan zijn de kinderen groot genoeg voor alle achtbanen
Wij zijn eind april geweest, wat was het gaaf! Wij zaten in hotel Cheyenne.
Ik heb al gezegd dat ik er wel weer naartoe wil als we 10 jaar getrouwd zijn, dat is over 2 jaar
Dit keer hebben mijn schoonouders betaald, want mijn schoonmoeder werd 50 en i.p.v. een feest (die ze niet heeft gehad toen ze 50 werd wegens omstandigheden), gingen we nu naar Disney
Mijn jongste loopt nog dagelijks met haar Minnie Mouse oren op. Vorige week zei ze: ik ben niet Juliëtte, maar ik ben Minnie! :mrgreen: