jeuk op hoofd door hormonen?

Sinds ik bevallen ben, heb ik jeuk gekregen op mijn hoofd…

Zo erg dat ik even bang was dat er weer een luizen uitbraak op de peuterspeelzaal was ofzo. :shifty:

Maar dat is dus niet het geval, ik heb gewoon jeukkkkk



haren wassen met anti roos shampoo helpt wel iets… 3 uur ofzo, dan begint het weer… :frowning:



De huisarts denkt dat het met hormonen te maken heeft, iemand ervaring hiermee?



Wat zou ik nog kunnen doen om het wat te verlichten?



Want ik heb redelijk lang haar en zoals het nu is ben ik ernstig van plan het van de week kort te laten knippen… zal Ruud niet blij mee zijn dus als ik het kan voorkomen… dan graag… want ik word gek nu :shifty:

Heb je ook wat meer last van haaruitval zo na de bevalling?

Mss heeft de apotheek wel iets wat zou kunnen helpen. En ik kreeg ooit van mijn HA de tip om extra vitamine B complex te nemen. Dit schijnt van invloed te zijn op haargroei, nagels, huid etc alles wat met keratine oid te maken heeft. En als extra deed ik ook nog Vit E voor de goede doorbloeding.

cell, kortknippen heeft geen zin… ik heb het sinds mijn zwangerschap/bevalling ook, en je weet hoe kort mijn haar is… maar de jeuk vertrekt dan niet. Heb ook al vanalles geprobeerd, maar niks helpt echt… tis gewoon met tijd en wijlen afzien…

Vichy Dercos!!!



helpt tegen haarpijn, jeuk, uitval…



Is prijzig, maar helpt geweldig.

Ik heb er ook heel veel last van, ik koop nu speciaal shampoo voor de extreem droge en gevoelige huid van de apotheek (niet verkrijgbaar bij de drogist).

Het helpt wel, maar zou er liever vanaf zijn :roll:

Ik had het bij mijn oudste en nu ook weer. Bij mijn oudste ging het over toen mijn haren gingen uitvallen. Heel raar, maar toen was het ook snel over. Het zou dus goed aan de hormonen kunnen liggen.



Ik wastte mijn haar met babyshampo (niet Zwitsal, daar kreeg ik alleen maar meer last van) en dat hielp een beetje. En ik spoelde elke morgen mijn haar uit onder de douche, maar niet elke dag met zeep.

Heb je ook bultjes?

Ik krijg dus verschrikkelijke jeuk en wat bultjes op mn hoofd als ik

de agressievere soorten shampoos gebruik (andrelon ed).



Ik heb een tijdje rituals gebruikt, heerlijke shampoo :thumbup:

Nu kon ik hem hier in de buurt niet meer kopen en gebruik ik

Herbal Essence, ook heel fijn (en niet zo duur).

Deze shampoos zijn minder agressief voor je hoofdhuid.

geen bultjes, wel korstjes want ik krab me een ongeluk :oops:



Ik doe al 2 weken op aanraden van de kapper wassen om de dag, maar 1 x per 3 wasbeurten met anti roos shampoo (want daar heb ik al jaren ook last van) en de rest van de dagen gebruik ik een hele milde shampoo (van zarqua, met dode zeezout) dat scheelde wel iets hoor… maar nu ben ik sinds 2 dagen ongesteld en hup de jeuk is meteen 3x erger terug.

Vandaar de link naar de hormonen.

Hij is nooit weggeweest, maar nu dus echt onhoudbaar. Het is ook steeds op het zelfde gebied… Niet achterop mijn hoofd, maar steeds links of rechts van mijn kruintje.

Dat klinkt net zoals ik de jeuk/pijn heb… ook alleen bovenop…

Zou morgen bij de Apo een kijken voor de capsules Dercos… Echt, het helpt…

ik heb na het stoppen met de pil ontzettende jeuk op mijn kop…



Ik heb wel hier en daar een klein bultje. En ook een soort van talgballetjes hier en daar.



Denk ook dat het door de hormoonsverandering komt.

Heb ook weer ontzettende last van acne…dus denk dat dat op mijn hoofd er ook een beetje bij hoort.



Ik gebruikte ook anti roos shampoo maar hielp niks…brande alleen maar als een gek in mijn ogen…en hoe het in mijn ogen kwam???



Heb nu nivea shampoo en het lijkt nu langzaam wat minder te worden…de acne is wel erger :s

Welke antiroos shampoo gebruik je Cell?

Ik gebruik head&shoulders met menthol die helpt bij mij erg goed tegen de jeuk op m’n kop.

Ik moet echt iedere dag m’n haren wassen anders krab ik me ook helemaal open.



En gebruik je veel stylingsprodukten? Daar kan ik dus niet meer tegen.

Niet veel jeuk, maar enorm vet haar, vette schilvertjes en ook nog eens mega haaruitval :?

Dus ja, ik denk dat het allemaal met de hormonen te maken heeft…ben heel erg benieuwd wanneer het over gaat!!!



Ik gebruik trouwens de anti-roos shampoo van vichy, en dat is wel een erg fijne shampoo!

Rhode en Cell, hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de haaruitval en (lichte) jeuk over was?



Ik heb ook sinds een aantal weken nl. enorm last van haaruitval… het is op sommige plaatsen inmiddels zo dun, dat je m’n hoofdhuid kan zien als ik m’n haar “optil” (heb half lang haar) en sinds ongeveer een week ook last van jeuk… :frowning: . Als het nog een maand zo doorgaat met de haaruitval… ben nu geloof ik inmiddels de helft van m’n haren kwijt :shifty:

Hier ook al jaren last van jeukende hoofdhuid en schilfertjes.



Ik anti-roos shampoo’s gekocht, maar ook dat deed pijn aan mijn hoofdhuid.

Totdat ik een paar maanden geleden bij de kapper kwam. Ze merkte meteen op dat ik last van mijn hoofdhuid had. Toen ik zei tegen d’r dat ik anti-roos shampoo gebruikte raadde ze dat meteen af. Anti-roos shampoo’s zijn te agressief voor de hoofdhuid en hetgeen wat ik heb is geen roos.



Ik heb gewoon een gevoelige hoofdhuid en heb dus over heel mijn hoofd schilfertjes. Roos beperkte zich tot de voorkant, een stukje achterkant en de zijkanten. Bij mij dus echt heel mijn hoofd.



Nu heeft zij een shampoo (kweet de naam niet meer) gegeven en die werkt erg goed.



Verder heb ik als advies, was je haar maar 1 of 2x per week. Hoe meer je je haar wast, hoe meer je je haar moet wassen omdat het daar aan gaat wennen. Wassen droogt ook je hoofdhuid uit en daar kan je ook enorme jeuk van krijgen.

Ik had na mijn zwangerschap ook een vreselijke jeuk op mijn hoofd. Heel erg veel haaruitval gehad in korte tijd. Mijn haar werd steeds dunner en viel erg sluik.

Vrijdag ben ik naar de kapper geweest en ze zag dat ik nieuwe haartjes kreeg (dacht dat het afgebroken haren waren, maar ze overtuigde me ervan dat het nieuwe waren., tot mijn grote opluchting)

Terwijl ze me aan het knippen was zei ze dat ik allemaal krullen kreeg. Ik nog nooit krullen gehad!!!

Nu heb ik dus een krullen koppie, zijn die hormonen toch nog ergens goed voor :lol: :lol: :lol:

hey… hij is weer up.



Bij mij ging de jeuk niet over en ik heb uiteindelijk toch van pure irritatie mijn lange haar afgeknipt :shifty:

Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik nog steeds bij tijd en wijle van die jeuk aanvallen.

Ik was mijn haar nog maar 1x in de week met een anti roos shampoo en de rest van de week spoel ik het enkel met lauw warm water.

Dit gaat nog het beste eigelijk.



Ik vind het wel heel vervelend dat ik sinds Mies zijn geboorte nog niet van de jeuk en de haaruitval ben af geweest.

Die Dercos tabletten heb ik ook geprobeert, maar ook die gaven geen verlichting, sterker nog, ik kreeg er uitslag van op mijn schouders :wall:



Het is nu wel te hanteren, maar de uitval van haren piekt elke maand rond mijn menstruatie en de jeuk ook.

Dus toch hormonaal.

Ik ben nu op aanraden van een dermatoloog begonnen met het slikken van een multivitamine die vooral rijk is aan bepaalde vitamine B.

Ze gaf aan dat je daar vaak niet genoeg van hebt na een zwangerschap en zo’n tekort kan lang aanhouden.

Dus ben benieuwd.

Ik ben kapster en hoor de combi jeuk en haaruitval na een zwangerschap erg vaak.

Haaruitval heeft met de hormonen te maken, de jeuk (volgens mij) met de haaruitval.

Ik heb van beide ook last.



Tijdens je zwangerschap valt je haar minder uit dan gebruikelijk, je haar is dan meestal dikker. Na je zwangerschap vallen die extra haren weer uit.

Omdat je gewend bent aan je vollere bos lijkt het ineens alsof je zowat kaal wordt.

Wordt je echt kaal of krijg je kale plekken dan is het verstandig om eens naar je huisarts te gaan.



Een antiroos shampoo is wat agressiever dan een ‘gewone’ shampoo dus als je er enigzins zonder kan dan is dat aan te raden.

Kan je er niet niet zonder dan kun je beter kiezen voor de mildere varianten die bij kapsalons verkocht worden.



Je haar afknippen heeft geen enkele zin, jeuk is een probleem op de huid, niet op het haar.



Ouderwetse ijs eau de cologne (sterke menthol lotion) werkt kalmerend.

Ik zie dat je haar er al af is. We zaten tegelijk te typen :slight_smile:

@Roos wrote:



Tijdens je zwangerschap valt je haar minder uit dan gebruikelijk, je haar is dan meestal dikker. Na je zwangerschap vallen die extra haren weer uit.

Omdat je gewend bent aan je vollere bos lijkt het ineens alsof je zowat kaal wordt.

Wordt je echt kaal of krijg je kale plekken dan is het verstandig om eens naar je huisarts te gaan.




Ik heb normaliter (ook als ik niet zwanger ben) een hele dikke bos haar. Tijdens de zwangerschap is voor mijn gevoel mijn haar ook niet minder uitgevallen dan normaal. Volgens mij verlies je normaal 50-150 haren per dag..... maar ik denk dat ik momenteel zeker 1000 verlies (ik heb de haren geteld die ik in m´n handen had, toen ik 2x met m´n handen door m´n haar ben gegaan....., had er ongeveer 50 in m´n handen. Dat was nog maar een fractie van wat ik in m´n borstel aantref elke ochtend.... :shifty: )

Er zijn inderdaad natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel.

Tijdens mijn eerste zwangerschap werd mijn haar heel dik maar na mijn zwangerschap verloor ik die haren juist niet :dance:

3 jaar later (nu dus) opnieuw bevallen en nu verlies ik die haren wel.



Ik dacht trouwens ook nog aan stress. Dit kan ook jeuk en haaruitval veroorzaken.