jeuk op hoofd door hormonen?

Ik kijk het bij mijzelf nog een paar dagen aan… het kan ook met de schildklier te maken hebben… die kan nl. “ontregeld” zijn na een bevalling, waardoor je heel veel haren kan verliezen.

Als je haar niet al te lang is en niet snel klit dan kan je ook proberen met een goedkope heldere (doorzichtige) iedere dag shampoo te wassen. Die reinigen je haar vaak redelijk mild en er is weinig tot niets aan toegevoegd (qua verzorging) dus is er ook weinig tot niets om geirriteerd op te reageren.

Ik gebruik nu baby wasgel van zwitsal om mijn haren te wassen en maximaal één keer in de 2 dagen wassen. Borstelen doe ik in principe alleen 's ochtends… maar dan zitten er wel behoorlijk klitten in :shifty:

Is er een middeltje wat echt helpt? Sinds ik zwanger ben heb ik toch een jeuk op mijn hoofd! Ik dacht ook luizen, maar helaas… daar is tenminste een middeltje voor :mrgreen:



Ik ben benieuwd wat nu echt helpt tegen de jeuk… :think: Heb al multivitamine ‘compleet’ gehaald met vitamine B… maar met 2 dagen heb je daar nog geen resultaat van…

Extra B complex proberen om dat aan te vullen. En evt iets kalmerends op je hoofdhuid, wellicht spoelen met een sterke kamille die je ala thee maakt? Kamille maakt ook nog eens dat in de zon je meer highlights in je haar krijgt. :mrgreen: Menthol zou je kunnen proberen al kan het pijnlijk zijn wanneer je dus je hoofdhuid kapot hebt gekrabt.

Is het echt te gek dan kun je nog dat schuim proberen wat je ook voor kindjes gebruikt wanneer ze waterpokken hebben. Mss de avond voor je je haren gaat wassen inmasseren en met een aparte hoes over je hoofdkussen gaan slapen zodat het goed in kan werken?

Gelukkig kan ik het krabben redelijk onder controle houden, dus krab ik nog niets kapot :wink:



Kamille is ook een goeie… zal eens kijken bij de drogist (krijg je van thee geen bruin haar?)

Ik heb ook hormonale jeuk op mijn kop maar dan rond mijn ovulatie (helaas voor de clearblue ovulatietesten, aan mij verdienen ze niks :wink: ). Ik heb dan meer huidschilfers, in mijn haar maar sowieso vervel ik sneller in die dagen.

Zarqa produkten zijn fijn, maar ik heb een biologische shampoo (Urtekram) bij een reform winkel en dat werkt ook heel fijn. Er zitten geen toevoegingen bij en samen met de conditioner, ik heb nog nooit zulk zacht en niet-vet haar gehad.

Misschien eens de moeite om op biologische shampoo zonder (agressieve) toevoegingen te zoeken?

Krullen na je zwangerschap heb ik trouwens nog nooit gehoord, wat grappig!

Ik heb dat ook (gehad) ik heb er Elocon,® lotion 0,1 mometasonfuroaat voor gekregen van de dokter. Dat helpt super. Mocht ik weer eens last krijgen dan dep ik dat er altijd op en binnen no time is het weer over.



Ook ontzettend last van jeuk, krabte mijn hele kop open :thumbdown: en er zaten altijd korstjes & schilfers